שיחת משתמש:Amnon s/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Amnon s, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏Gridge ۩ שיחה 17:27, 25 בספטמבר 2007 (IST)

ספרדית ופורטוגזית[עריכת קוד מקור]

שלום אמנון וברוך הבא,

ראיתי בתיבות כישורי השפה שלך שיש לך שליטה בספרדית ופורטוגזית, ועל כן רציתי להפנות את תשומת לבך לשני מקומות בהם מחכים ערכים רבים הקשורים באמריקה הלטינית להיכתב, להערך או לעבור הרחבה.

  • הראשון הוא קטגוריה:קצרמר אמריקה הלטינית - קטגוריה של ערכים קצרים העוסקים בנושאים שונים ומגוונים הקשורים באמריקה הלטינית אותם יש להרחיב.
  • השני הוא מיזם "לאס קאסס" - מיזם המבקש ליצור בצורה שיטתית גןף ידע על אמריקה הלטינית. ההודעה בראש המיזם כי הוא לא פעיל היא מכיוון שטרם סיימתי ליצור את רשימת הערכים הדרושים, אבל אין שום מניעה להתחיל ולעבוד עליהם.

אשמח אם תגלה עניין בעבודה על ערכים אלו, ותצטרף גם אתה לאלו הכותבים ערכים בתחום, במידה ויש לך עניין בכך. בכל מקרה, אשמח לסייע לך בצעדיך הראשונים כאן, אם תרצה בכך. לילה טוב, אורי שיחה 04:03, 7 באוקטובר 2007 (IST)

תודה על הפנייה, אורי. האמת שרוב הספרדית וכל הפורטוגזית שלי נרכשו כאן בארצנו, משיחות עם דרום אמריקאים ומקריאה (וגם מסרטי אלמודובר, אבל זה אירופוצנטרי), ומכל אמריקה הלטינית הייתי רק בחלקים קטנים של מקסיקו. כך שהידע שאני יכול לתרום הוא ממקורות משניים, ואנסה לעשות כמיטב יכולתי, תוך ניצול האפשרות להצליב תרגומים משפות אלה ולא רק מאנגלית, וכדומה. אמנון שביטשיחה 11:29, 7 באוקטובר 2007 (IST)


(הועבר מהפסקה הקודמת, 8/10/07)

עוד טרם פנייתך רשמתי לי כמשימה לפתוח ערכים על כמה מקומות שדווקא לא מופיעים ברשימות שהפנית אותי אליהן, כמו למשל העיר המקסימה הזאת (והמדינה שהיא שוכנת בה), שמופיעות אצלנו באדום בכל אפשרויות התעתיק: ורקרוס, ורקרוז, וראקרוס, וראקרוז, ורה קרוס וורה קרוז (עם או בלי מקף). בתור התחלה כדאי שנחליט על תעתיק אחיד לשם זה. אני מתלבט בין "ורקרוס" ל"וראקרוס". הראשון נראה לי הכי מדויק, אבל קוראים לא מיומנים עלולים לשגות בהגייתו, ולכן הוספת א' (שאני לא אוהב בד"כ) יכולה לסייע. מה דעתך? אמנון שביטשיחה 11:29, 7 באוקטובר 2007 (IST)

שלום. גם אני אינני דובר את השפות הללו כשפת אם, והגעתי אליהן מתוך עניין, טיולים ולימודים. וגבי וראקרוס, אכן ערך חשוב - מקום נחיתתו של קורטס, נמל חושב בתקופה הקולוניאלית, מקום השתלתות הפלישה הצרפתית במאה ה-19 ועוד. לגבי התעתיק, אני בעד "וראקרוס". בענייני תעתיקים בכלל אלדד ואביעד המקורי הם כתובות מצויינות. די לכתוב באחד משני דפי השיחה שלהם ותשובה תגיע במהרה. בברכה, אורי שיחה 01:28, 8 באוקטובר 2007 (IST)
חשוב לשים לב שזה מונח בעל משמעות דתית-נוצרית (שעל שמו נקראים מקומות שונים), וכן שבחלק מהמקומות הוא נרשם בשפת המקור כשתי מילים, ובפורטוגזית הוא נהגה "ורה קרוז", כך שהתעתיק צריך להיות שונה בכל מקום לפי ההקשר. אמנון שביטשיחה 10:34, 8 באוקטובר 2007 (IST)
שם בעייתי. אני מניח שווראקרוס ("וראקרוס") יכול להתאים ("ורקרוס" עלול להיראות אניגמטי מדי עבור הקורא). מצד שני, השם ידוע כבר בתור "ורה קרוז", מימים ימימה. במקרים דומים אנחנו נוהגים לרוב לשמר את התעתיק הקיים, ולכתוב בפתיח את האופן הנכון שבו יש להגות את השם (ובמקרה זה - "וראקרוס"). ליתר ביטחון גיגלתי ומצאתי שיש לא מעט מופעים של "ורקרוס" (ורק 8 של וראקרוס), כך שגם ורקרוס יכול לבוא בחשבון (אבל כתבתי לעיל מה דעתי על הכתיב הזה).
כדאי לשמוע גם מה דעתם של ויקיפדים אחרים, כמו אביעד, עודדי, אורי ר. וכו'. כפי שכתבתי, זהו שם בעייתי, כי הוא מוכר על פי רוב בצורת כתיב שאינה תואמת את המקור ואת ההגייה הנכונה, ואם הוא נכתב "נכון", צורת הכתיב עלולה להיות אניגמטית משהו ("ורקרוס"). צורה ברורה יותר, כמו וראקרוס, מופיעה רק 8 פעמים בגוגל. השורה התחתונה: נראה לי שבמקרה דנן מדובר בשאלה של מדיניות ויקיפדית מומלצת יותר מאשר בשאלת תעתיק. אלדדשיחה 17:00, 8 באוקטובר 2007 (IST)

לתרומותיך היפות, תוך זמן קצר מאוד, ורציתי לומר (בעצם, לכתוב) "יישר כוח". אתה מוזמן לפנות אלי בכל צורך, אשתדל לסייע בכל שאוכל. בברכה, ‏odedee שיחה 11:17, 10 באוקטובר 2007 (IST)

תודה, אנצל זאת :) אמנון שביטשיחה 11:22, 10 באוקטובר 2007 (IST)

שלום שוב. תוכל להעיף מבט גם בנ"ל? תודה, ‏ PRRP שו"ת 02:30, 28 בדצמבר 2007 (IST)

בהחלט, אגיע לזה יותר מאוחר (עם שמש כמו שיש עכשיו בחוץ זה פשע לשבת מול המחשב). אמנון שביטשיחה 10:46, 28 בדצמבר 2007 (IST)
תודה. אני מאוד מעריך את תיקוניך ביוקה. ‏ PRRP שו"ת 10:49, 28 בדצמבר 2007 (IST)
תודה. עברתי על הערך, ערכתי והוספתי מעט, הוא נראה בסדר גמור. אולי אפשר להרחיב יותר על השימושים הפרמקולוגיים שלו, אבל איני סבור שאני האדם המתאים לעשות זאת (אני מעדיף לא לתרגם בתחום שאיני בקי בו). שבוע טוב, אמנון שביטשיחה 23:33, 29 בדצמבר 2007 (IST)
רק עכשיו ראיתי... תודה רבה ושנה אזרחית מוצלחת. ‏ PRRP שו"ת 19:27, 3 בינואר 2008 (IST)

אנגלית טובה? אני צריך תרגום.[עריכת קוד מקור]

נתקלתי במהלך הכתיבה של הערך עלקת הבילהרציה ב2 מושגים שלא מצאתי להם תרגום- diqenea,strqeatida ראיתי במקרה שהגדרת את האנגלית שלך כטובה מאוד,אז הייתי רוצה לבקש תרגום למושגים,בבקשהברוך הרצוג 11:05, 17 בינואר 2008 (IST)

איני מכיר את המושגים הללו, הם גם לא ממש באנגלית. בכל זאת אנסה לברר את משמעותם (מאוחר יותר הלילה או מחר). מה המקור שלך? ויקיפדיה באנגלית? אמנון שביטשיחה 19:04, 17 בינואר 2008 (IST)

לא,אתר טוקסמני שמצאתי-מאוד אמין אבל-באנגלית. אני מבין את הנושא אבל אין לי שום מושג איך זה מיתרגםברוך הרצוג 20:41, 17 בינואר 2008 (IST)

אני לא יודע מה זה אתר טוקסמני, וכדי לעזור לי לעזור לך, כדאי שתיתן קישור לאתר המדובר. כפי שכבר ציינתי, אלו מילים שאינן באנגלית, אלא שאולות כנראה מלטינית מדעית, וכדי להתחיל לבדוק מהן צריך לראות את ההקשר. אמנון שביטשיחה 08:20, 18 בינואר 2008 (IST)

שלום, אני מודה שטרם קראתי את הערך שהרחבת על הרימון. תראה אם הקישור הזה עוזר לך. זה חיפוש על מאגר הפרסומים של יחידת חקר השווקים במשרד החקלאות. דרך אגב, נטיעות הרימונים בשנים האחרונות היו בתנופה רצינית ואם מציינים שטחים (לפחות בישראל), כדאי לציין את השנה שבה היה המידע נכון. בברכה.אודי 15:44, 31 בינואר 2008 (IST)

תודה אודי, בינתיים ראיתי שהוספת לערך קישור למחקר מעניין. אם לא תגיע להוספת פרטים מתוכו כפי שהצהרת, (על העלייה בייצור בישראל בעשור האחרון, למשל), תודיע לי ואמצא לזה זמן. בימים אלו אני קצת עמוס ולא מגיע לעריכות מעמיקות כפי שהייתי רוצה. אמנון שביטשיחה 22:42, 31 בינואר 2008 (IST)

שלום אמנון. אני פונה אליך כי בשעתו תמכת בשינוי שם הערך לקסאווה. אני מנסה לקבל תמונה רחבה יותר של עמדות החברים לפני שאני ממשיך בהרחבת הערך וחשבתי שמן ההגינות להסב את תשומת לבך לחידוש הדיון (למרות שעמדותינו שונות). שנילי הציע הצעה שכרגע מקובלת גם על מלמד-כץ. אני עדיין מעדיף יוקה אך ייתכן שזוהי הפשרה שחיפשנו... ‏ PRRP שו"ת 21:08, 9 בפברואר 2008 (IST)

תודה על הפניה. אני בדרך כלל בעד פשרות. אמנון שביטשיחה 08:27, 10 בפברואר 2008 (IST)

למרות כל מה שהוספתי לחלק הרפואי-מדעי, עדיין נותרו שני [דרוש מקור] בפרק על הרפואה העממית. נא להשלים, או לחילופין - למחוק משפטים לא מבוססים. דףכי הגודל לא קובעשיחה • 21:12, 11/02/2008 ו' באדר א' ה'תשס"ח

תודה על הוספת הפירוט הנ"ל. בעניין המקורות אני מברר, ומקווה לקבל תשובה תוך יום-יומיים. אמנון שביטשיחה 02:01, 12 בפברואר 2008 (IST)
ערב טוב, אמנון, תיקנתי את התעתיק - ראה בדף השיחה שלי. אלדדשיחה 20:42, 12 בפברואר 2008 (IST)

שלום אמנון, הערך רימון מצוי עתיד להופיע בקרוב כערך מומלץ בעמוד הראשי. ככותב הערך, אודה לך מאוד אם תכתוב תקציר קצר לערך שיסכם בצורה הטובה ביותר את הנאמר בו. את התקציר תוכל לכתוב בדף פורטל:ערכים מומלצים/ערכים/רימון מצוי. את הפורמט שיש להשתמש בו תוכל לראות כאן ודוגמאות לתקצירים תוכל לראות פה. בברכה, דניאל ב. 02:32, 13 בפברואר 2008 (IST)

זה יכול לחכות למחר, נכון? (תסתכל על השעון). אמנון שביטשיחה 02:35, 13 בפברואר 2008 (IST)
מחר זה בסדר. דניאל ב. 02:42, 13 בפברואר 2008 (IST)
אמנון? אם אין באפשרותך לעשות זאת רק תגיד. דניאל ב. 05:15, 14 בפברואר 2008 (IST)
צר לי, הייתי עמוס בעבודה אתמול עד הלילה. אוכל לעשות זאת הערב, אבל בטח לא לפני 22:00 (גם היום יום עמוס ואהיה מחוץ לבית ולמשרד). אם זה מאוחר מדי, דאג שמישהו אחר יעשה זאת, אם כי אני מעדיף לעשות זאת בעצמי. לשיקולך. אמנון שביטשיחה 08:06, 14 בפברואר 2008 (IST)
מצאתי חלון זמן קטן ועשיתי זאת - לעיונך. אמנון שביטשיחה 12:49, 14 בפברואר 2008 (IST)

יישר כח על המחיקה. ערך מומלץ זה דבר מכובד, אבל אפשר גם בלי זה . לא המלצתי עליו ואין לי כל חלק בקידומו. עם זאת, אני מגיב לכל הערה עד כמה שאני מכיר את הנושא. מבחינתי, הנצרות מכוסה בערך ועל יצירות אומנות המבוססות על הר תבור לא שמעתי, חוץ משיר בודד שעדיין לא הבנתי את חשיבותו . שבוע טוב. דני. ‏Daniel Ventura20:14, 16 בפברואר 2008 (IST)

אני מתכוון להוסיף פסקה על השירים (ואולי גם סיפורים, צריך לאמץ קצת את הזיכרון ולחקור מעט), ולערוך עוד פה ושם. בנוסף, פניתי לדרור בעניין המסורת המוסלמית. לדעתי הערך עוד לא מוכן להמלצה, אבל הוא בדרך הנכונה ואעשה כמיטב יכולתי לתרום לכך. שבוע טוב, אמנון שביטשיחה 20:56, 16 בפברואר 2008 (IST)
מעריך את המאמצים שלך. לזכר הלילה שטיפסנו קבוצת נערים להר תבור, בשנת 1953, וצפינו בזריחה. אכן, מזכרת למופת. בעוונותי הרבים, נכנסתי אז לכנסיה, ובזוית מסויימת הכומר הראה לנו כיצד קרני השמש, העולים ממזרח, נופלים בזוית צבעונית ומיוחדת במינה לתוך אולם הכנסיה. יישר כח . שתצליח. כל הכבוד לך. ‏Daniel Ventura21:30, 16 בפברואר 2008 (IST)

קינאתי בך על הרימון המצוי והחלטתי להרחיב ולהרחיב... ‏ PRRP שו"ת 11:07, 22 בפברואר 2008 (IST)

ועל כך נאמר: "קנאת סופרים תרבה חוכמה" (בבא בתרא כ"א א') :). כבר כמה ימים אני "עוקב אחריך" במניהוט, ורוצה לשבח אותך על העבודה היסודית. ההרחבה על המאכלים ברחבי העולם מעוררת השתאות. אם אתה צריך עזרה בתרגומים מהשפות שאני יודע (וכפי ששמת לב, אינדונזית אינה אחת מהן), אני לרשותך.
בינתיים תיקנתי כמה קישורים אל הערך, בערכי כלכלה של מדינות שנכתב בהן "גידול טפיוקה" וכדומה. ריבוי השמות ידרוש תחזוקה והאחדה בערכים המקושרים, ואשמח להשתתף בכך. אגב, שמתי לב שטפיוקה הוא הפנייה למניהוט, כך שיש קישור מעגלי בתוך הערך. לדעתי טפיוקה מצדיק ערך נפרד, ולו רק קצרמר כרגע, שיסביר שזהו תוצר של מניהוט ולא הצמח עצמו.
כמו כן, אם אתה מעוניין, אשמח לכתוב פסקה קטנה על שמות הצמח וגלגוליהם. בהצלחה, אמנון שביטשיחה 11:23, 22 בפברואר 2008 (IST)
מצויין. אם התעתיקים או השמות שנתתי למאכלים שגויים אתה מוזמן לתקן למרות התבנית הוורודה (אני ממילא הולך לישון - השעה פה 1:30 בלילה); ואם תוכל לכתוב על גלגולי השם ניתן יהיה להוסיף פסקה בהתחלה (אתה מתכוון לאטימולוגיה של כל השמות או רק של המניהוט?). בכל מקרה, אני מעוניין לבנות את הערך במידת האפשר כך שלכל טענה עובדתית מהותית תהיה אסמכתא בהערת שוליים מקושרת למקור. כמו כן אני רוצה שלא יהיה צורך ב"קישורים חיצוניים", שכן כל המידע החשוב באתרים הרלוונטיים יתומצת וישולב בגוף הטקסט. אני מעריך שאשלים את העבודה בעוד כחודש מפני שיש מקורות רבים שאספתי ואני עדיין צריך לקרוא. לעניין המאכלים: בוויקיאנגלית יש ערך כמעט לכל מאכל. חשבתי שזה יהיה טיפשי לקשר לוויקיאנגלית שוב ושוב ולכן אני מסתפק בציון הסימוכין בתקצירי העריכה. תודה שוב, ‏ PRRP שו"ת 11:33, 22 בפברואר 2008 (IST)
הוספתי את הפסקה המדוברת, ראה בגוף הערך. שבוע טוב אמנון שביטשיחה 01:52, 24 בפברואר 2008 (IST)

ראה התיחסותי בדף השיחה של הערך אסאי.

הבחנתי שבכלל בפרוט מוצרי מנדיוקה (אני מבין בויקיפדיה נבחר תעתיק לשם המדעי, והלך לאיבוד מקור השם מני-יוקה - קרן לבנה בטופי וגוארני) לוקה בחסר, ובעיקר שיטות היצור המסורתיות. יש מספר סוגי קמח מנדיוקה, מזנים שונים ומדרכי יצור שונות. גם השמות של המוצרים שונים בברזיל וגיאנה. האינדיאנים של פארה מעוד יעלבו אם יודע להם של"טוקופי" החליטו לקרוא "קאסאריפ". עמית קני - שיחה 13:12, 23 בפברואר 2008 (IST)

תודה על ההרחבה בשיחת הערך - החכמתי. לדעתי כדאי שתוסיף את המושג במקום שממנו הוצאתי אותו, ובלוויית הסבר קצר, כך שהוא יובן לכל מי שאינו בקי בנושא, מבלי שיצטרך לחכות עד שייכתב הערך פריניה ד'אגואה (עם א' שתבהיר את ההגייה הנכונה).
לעניין שמות המניהוט ומקורותיהם, ראה כמה שורות למעלה, שלקחתי על עצמי להרחיב מעט על כך בערך מניהוט מצוי, ואעשה זאת בקרוב. עם זאת, ידיעותי מוגבלות בעיקר למקורות השמות מניוק, קסאבה וטפיוקה, ולא בכולם ידועה לי המשמעות בשפות המקור. אתה מוזמן להרחיב על כך בפסקה שאוסיף שם, כולל השמות אצל שבטים נוספים, ואם תמצא גם מידע באשר לשמות בדרום מזרח אסיה ובאפריקה - מה טוב! אמנון שביטשיחה 13:43, 23 בפברואר 2008 (IST)

לפי הנימוק להצבעתך נראה לי שהתבלבלת בין תיאור תפקיד מפעיל המערכת על ידי אחדים בוויקיפדיה, לעומת מה שהוא בפועל. יונתן שיחה 14:10, 23 בפברואר 2008 (IST)

היה נא סמוך ובטוח ששקלתי את הצבעתי לא מעט (כולל האם בכלל אני מעוניין להצביע), בטרם החלטתי. וכפי שגם ציינתי שם, אם בפועל יש מי שמנצל את הרשאותיו שלא כראוי, הקהילה שנתנה לו אותן תיקח אותן. שלום גם לך. אמנון שביטשיחה 14:21, 23 בפברואר 2008 (IST)
לא הבנת את כוונתי, אבל לא משנה. :) יונתן שיחה 17:31, 23 בפברואר 2008 (IST)
אתה מוזמן להסביר לי אם זה חשוב לך. אמנון שביטשיחה 20:23, 23 בפברואר 2008 (IST)

שבתי אל המניהוט[עריכת קוד מקור]

כדי שלא יהיו ספקות. כשאסיים תצטרך לקרוא הכל... ‏ PRRP שו"ת 16:59, 26 בפברואר 2008 (IST)

ברוך שובך. אין צורך בקרדיט הזה - מי שירצה יבחין בכך בהיסטורית הגרסאות של הערך, שם כתבתי תקציר עריכה מפורט למדי, וכבר הודית לי בתקציר העריכה הבא אחריו. אנא הסר את ההערה הזאת.
מייד אפנה לאלדד בעניין התעתיק של "קסאווה" (נדמה לי שכך, אבל נוודא זאת), כדי לעשות האחדה של המופעים בכל הערכים (יש גם קסאבה וקסבה).
לקרוא הכל? בשמחה, אבל איני בטוח שיש לי די כלים לבדוק את כל סוגי המאכלים. אעשה כמיטב יכולתי כשתיתן את האות. אולי כדאי שתפנה גם לעמית קני, נראה לי שיש לו ידע בנושא, לפי דבריו כאן ובשיחה:אסאי. אמנון שביטשיחה 17:41, 26 בפברואר 2008 (IST)
אני חושב שמנקודת המבט הלשונית הפורמלית גם קסאווה וגם קסאבה יקבלו אישור אלדדי. אבל נראה לי שהוא יסכים שקסאווה הכי מתאים, משום ש"קסבה" הוא הכתיב המקובל למילה שוק בערבית, ונראה לי שהקורא הסביר יקרא גם "קסאבה" כאילו הב' דגושה מטעמים שונים (ובין היתר הדמיון למילה קסבה). ‏ PRRP שו"ת 17:50, 26 בפברואר 2008 (IST)

ביקשתם קיבלתם[עריכת קוד מקור]

תודה רבה לך על השתתפותך במיזם! בייחוד על כך שלקחת על עצמך עבודת קצרמר. אם תצטרך עזרה או כל דבר אחר, אל תחשוש לפנות אליי. ולאחר שתרחיב את הקצרמר, שים את התבנית הזאת בדף המשתמש שלך :) אני חושב שבעבר לקחת על עצמך עבודת שדרוג על הערך שקד, אבל הוא ירד מהרשימה. אני מאוד מקווה שתמשיך לעבוד עליו בלי קשר למיזם. חזרתי עכשיו הביתה וראיתי אנשים משתתפים, וטוב לדעת שהעבודה שאתה עושה היא לא לחינם. תודה שוב! אלירן d שיחה 15:05, 5 במרץ 2008 (IST)

ודאי שאני מתכוון להרחיב את שקד מצוי (ראה מה כתבתי על כך בשיחת המיזם). מבחינתי המיזם הוא בעיקר עוד מקור מידע על ערכים שזקוקים לטיפול, ואני שמח לקחת חלק בזה. עם זאת, כפי שכתבתי בהערות בשני המקרים, אני בתקופה עמוסה והעבודה על הערכים תארך זמן מה. כל הכבוד לך על הפעלת המיזם. אמנון שביטשיחה 15:24, 5 במרץ 2008 (IST)

על 'כלנית מצויה' וגנטיקה[עריכת קוד מקור]

שבת שלום, אמנון. מאחר והשיחה בפורום 'הכה' מיצתה את עצמה, ארשה לי כאן כמה הערות. מאוד שמחתי על המאמר שקישרת, מאחר והוא נותן (סוף, סוף) מענה לשאלה הבסיסית. אני מניח שאתה יודע משהו על גנטיקה. ובכן, מדובר בתכונת עמידות שהיא בתאחיזה לגן שאחראי לצבע האדום (ולא לאחרים). בדעתי לפנות למחברים כדי לקבל פרטים של מאמרים מדעיים מפורטים יותר. אעדכן אותך אם תרצה בכך, ואשמח אם אוכל להיוועץ בך. למשל, מאוד מפתה לפרט את מנגנון התאחיזה הספציפי כאן, שכן התופעה ניכרת, אבל דומני שיתאים יותר ליצור סעיף מורחב, שיטפל בהיבטים גנטיים של הצמח, מתוך 'כלנית מצויה', או להיפך, להביא את המקרה כדוגמה מפורטת בערך 'תאחיזה'. אני נוטה לאפשרות הראשונה. שלומות, בנצי - שיחה 15:16, 8 במרץ 2008 (IST)

הפעם האחרונה שהתעמקתי בגנטיקה הייתה בבחינת הבגרות, וזה היה מזמן. אתה בהחלט מוזמן להרחיב על התופעה של הכלנית, קודם כל בערך כלנית מצויה, ואם תמצא לנכון, אז גם להביאה כדוגמה בתאחיזה. אשמח לקרוא ולסייע אם אוכל. לגבי מחקרים נוספים, נסה לראות מאמרים שהמאמר ברשת מפנה אליהם - חלקם לא מקוונים ויש לחפשם בספריות וכיו"ב. שבוע טוב. אמנון שביטשיחה 18:49, 8 במרץ 2008 (IST)
שלום, אמנון. איפה בדיוק מצאת את המאמר ששלחת לי ? (לא הצלחתי לאתרו לפי מה שכתבת בהודעתך). המאמרים המצויינים שם כמקורות לא עוסקים בגנטיקה, ויש צורך במאמרים מעמיקים יותר מהיבט זה. אני מנסה בינתיים לפנות למייק ליבנה, שכתב את המאמר.
בנצי - שיחה 19:37, 9 במרץ 2008 (IST)
בערך כלנית יש קישור לאתר "צמח השדה", וממנו יש קישור למאמר "איך לכלניות יש שלל צבעים". את שניהם כתב מייק ליבנה. אני חושב שגם הוא אינו גנטיקאי, אבל בוודאי ידע להפנות אותך למאמרים. כדי להקל עליך את החיפוש - הוא חבר קיבוץ מעיין ברוך (או לפחות היה בעבר). אמנון שביטשיחה 20:22, 9 במרץ 2008 (IST)
יפה, תודה. הייתי כבר באתר שאתה מזכיר. שם ביקשתי פרטי קשר שלו. אם יהיה צורך אפנה גם לקיבוץ. בנצי - שיחה 20:49, 9 במרץ 2008 (IST)
  1. שלום, אמנון. כבר יצרתי קשר עם מייק ליבנה, שהיה מעניין ומעוניין למדי לעזור. אני בדרך לפרופ' דניאל זוהרי וד"ר אורית הורוביץ שניהלו את המחקר.
  2. אגב, ארשה לי שאלה טכנית: איך אפשר לייבא תבנית מיון (כלשהי) מ'ויקי' האנגלית, כדי לתרגם את הכיתובים לעברית ב'ויקי' העברית ? זה אפשרי ? נסיונותיי עד כה כשלו (מן הסתם אינני עובד נכון).
בנצי - שיחה 20:15, 10 במרץ 2008 (IST)
אני לא מומחה גדול לתבניות, אבל בעיקרון עדיף שתעתיק תבנית מיון מערך מקביל בעברית, ותשנה את הפרטים בתוכה. אם תאמר לי על מה מדובר אנסה לעזור לך. תבניות משפות אחרות עושות בעיות של כיווניות הטקסט וכד', ובכל מקרה צריך תחילה לשמור אותן בשם חדש בוויקי-עברית. אם אתה רוצה עוד ייעוץ בתבניות, פנה לדלפק הייעוץ, ומישהו מהמומחים כבר יתגיס לעזרתך. אמנון שביטשיחה 20:22, 10 במרץ 2008 (IST)
אסור לייבא תבניות מיון מוויקיפדיה האנגלית - מבנה התבנית שם שונה מהותית משלנו, וטוב לא יכול לצאת מזה. הדרך הכי נוחה (לי) להשתיל תבנית מיון היא לגשת לערך קרוב טקסונומית ככל האפשר (שני מינים מאותו סוג), להעתיק את תבנית המיון ולשנות את הפרמטרים הרלוונטיים (כל הפרמטרים למעט המיון הטקסונומי מעל רמת המין). נדב - שיחה 09:18, 11 במרץ 2008 (IST)

שיפרתי את ניסוח הערך, אשמח גם לדעת מה בדיוק "לא אנציקלופדי" בו.‏Ingsoc‏ • שיחה 21:20, 10 במרץ 2008 (IST)

סליחה, תקלדה בהעתקת התבנית מערך אחר. אבל עדיין המשפטים מסורבלים. אמנון שביטשיחה 22:08, 10 במרץ 2008 (IST)

שלום, אמנון. ארשה לי לבקש את חוות דעתך לערך שזה עתה סיימתי את כתיבתו, לפחות את האיטרציה הראשונה שלו. הערך אינו מתחום הצומח הפעם, אבל הוא עניין אותי מאוד, מסיבות שאולי פעם אספר. אני לא יודע אם אתה בעניין של בתי כנסת וארכיטקטורה, אבל אני מקווה שהוא כתוב בצורה מתקבלת על הדעת. אודה לך מאוד, באם תוכל להעיר לי את הערותיך והתרשמותך בינתיים, זה יהיה לי לעזר רב. בנצי - שיחה 20:47, 26 במרץ 2008 (IST)

שלום בנצי. אקרא את הערך מחר או מחרתיים (לפני כן אהיה עמוס מדי). בבתי כנסת אני מבין מעט, באדריכלות קצת יותר - אבל לדעתי אחת האינדיקציות לערך טוב היא שמי שאינו מומחה בתחום יבין וילמד ממנו, ומנקודת מבט זו אנסה לחוות דעה. התאזר נא בסבלנות. אמנון שביטשיחה 22:42, 26 במרץ 2008 (IST)
אוה, יפה, זה בדיוק העניין - גם לסוג כזה של משוב התכוונתי. בודאי שאתאזר. בינתיים, עד לשבת ועד בכלל, יתכנו כמה שינויים, קלים בעיקר. תודה, בנצי - שיחה 23:18, 26 במרץ 2008 (IST)

אמנון שלום. אני עובר על הערותיך עכשיו. ראיתי שמשתמש:נוי שינה את מבנה הערך (הפך את הפרק העוסק במאכלי עמים לפרקי במשנה בפרק "מזון לאדם"). אני קצת אמביוולנטי לגבי השינוי הזה, כנראה מפני שככותב הערך יש לי הטיה פסיכולוגית לטובת המבנה המקורי. האם תוכל לחוות דעתך על השינוי? תודה, ‏ PRRP שו"ת 23:37, 5 באפריל 2008 (IDT)

אני חושב שזה נכון, כי זהו ממילא השימוש העיקרי של מניהוט, ומאכלי עמים הם פירוט של "מזון לאדם". קראתי הערב את הערך מראשיתו עד סופו וזה נראה המקום הטבעי של פירוט המאכלים. שים לב: תעביר מהר את אסיה ואפריקה מעל "מזון בעלי חיים", לפני שתיחשד בגזענות קשה. אופס - ראיתי שעלית על זה. אמנון שביטשיחה 23:51, 5 באפריל 2008 (IDT)
PRRP שו"ת 23:55, 5 באפריל 2008 (IDT)
אמשיך לעקוב... שבוע טוב, אצלנו כבר לילה :) אמנון שביטשיחה 00:12, 6 באפריל 2008 (IDT)

תמונה של הרב צפניה דרורי.[עריכת קוד מקור]

בס"ד

תודה רבה על ההתיחסות, עברה שנה וחצי מאז שכתבתי את ההערה הזאת. מאז הספקתי להתיאש ממנה בפרט ומלכתוב בויקיפדיה בכלל. מדי פעם אני נכנס לראות מה חדש, אני מאוד מוחמא מפנייתך. רק הערה קטנה: התמונה יחסית ישנה אני מנסה לבדוק אם יש תמונה יותר עדכנית וללא זכויות יוצרים. אני מקווה שלא תעלב מזה... נהג מרכבה2 - שיחה 16:23, 6 באפריל 2008 (IDT)

אני שמח ששימחתי אותך, ויודע כמובן שהתמונה ישנה, אבל זה מה שיש. הרב בוודאי השיא עוד שניים-שלושה זוגות אחרי :) מובן שלא איעלב אם יימצא עוד מישהו שיפתח את האלבום ויעלה תמונה מאוחרת יותר, ואף אברך על כך. אמנון שביטשיחה 19:40, 6 באפריל 2008 (IDT)


שיתוף פעולה[עריכת קוד מקור]

אמנון, שלום.

אני אשמח לעבודה בויקיפדיה בעברית. עד עתה כתבתי רק מאמר אחד (קשיות רוקוול). בהתחלה תחומים שאני יכול לתרום הם: הנדסת חומרים, ערים בישראל ובעולם.

--Aklyuch - שיחה 05:26, 8 באפריל 2008 (IDT)

אמנון, שלום. אני אנסה לכתוב את הערך על Хор Турецкого. הם היו בארץ בפברואר, הייתי בקונצרט בחיפה. בד"כ הם מוחרים דיסקים רק בקונצרטים. אפשר לקנות דיסקים בחנויות של ספרים ברוסית. במאמאר ברוסית יש כתובת של קבצי MP3 שלהם: אתר של ולנטין דובובסקוי, מס' 1 - 15. בברכה, --Aklyuch - שיחה 15:09, 8 באפריל 2008 (IDT)

תודה. אם תתרגם לעברית, אשמח לעזור לך בהגהה ועריכה אם יהיה צורך בכך. אני מקווה למצוא דיסק או שניים של המקהלה. אמנון שביטשיחה 21:03, 8 באפריל 2008 (IDT)

בס"ד
מזל"ט ממתינה לך תשובה כלשהי בויקרעטשמע. בברכה, יהודה מלאכישיחהויקיהדות • י' בניסן ה'תשס"ח• 23:35, 14 באפריל 2008 (IDT)

שלחתי לך דואל. דרור - שיחה 10:23, 23 באפריל 2008 (IDT)

שלחתי לך דואל. דרור - שיחה 10:50, 23 באפריל 2008 (IDT)