שיחת משתמש:Ches/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרחי מדינות ארצות הברית[עריכת קוד מקור]

תודה. סיימתי. אבל אתה יכול לבדוק את התרגום של הפרח של ויומינג - לא מצאתי תרגום מתאים ל- Indian Paintbrush. ואתה גם יכול לתרגם את עצי מדינות ארצות הברית מ- List of U.S. state trees List of U.S. state trees (ניתן להשתמש בארגז החול שלי לעזרה - משתמש:Deroravi/ארגז חול Deroravi 13:26, 12 מרץ 2005 (UTC)

מבין גדול בעצים אני לא, אבל אני מתחיל בעבודה. Ches 13:35, 12 מרץ 2005 (UTC)
גם אני לא מבין גדול- זה פשוט עבודה סיזיפית עם מילון אנגלי עברי גדול. Deroravi 14:08, 12 מרץ 2005 (UTC)


שלום. עיינתי במספר ערכים שחיברת ותרגמת, והתרשמותי הכללית הנה חיובית ביותר. יחד עם זאת, קשה להתעלם מכך שיש לך נטייה לסרבל את סגנון הכתיבה שלך, במה שמוביל לעתים לשגיאות תחביריות ולשוניות צורמות. לכן, אבקשך בנימוס להקפיד בענייני ניסוח והגהה, וזאת על מנת לחסוך עבודה מיותרת לכולנו. המשך בעבודתך הטובה. ShrimpEr 01:17, 15 מרץ 2005 (UTC)

אני שמח שמישהו קורא את הערכים שכתבתי ועוד יותר שמח כשהוא מבקר את העבודה, ברור לי שהביקורת היא עניינית בלבד ולא באה חו"ח להעליב, על כן.. מבטיח להשתפר עם הזמן. אני חייב לציין שכתיבת ערכים אנציקלופדים הם דבר די חדש בסדר יומי ואני מניח שלכן ה"שגיאות תחביריות ולשוניות צורמות", או שפשוט הורי כשלו בחינוך שלי :-). Ches 07:13, 15 מרץ 2005 (UTC)

שלום,
אני נמצא בחופשה בבית הורי, וכאן יש לי אנציקלופדיות שונות ומשונות וכן חומר נוסף, שאינו נמצא ברשותי בביתי. אם יש לך שאלות לגבי מלחמותיה של טורקיה נגד רוסיה, זה הזמן לשאול. בברכה, גילגמש שיחה 08:45, 17 מרץ 2005 (UTC)

עד שהגעת לארץ הקודש אני אגזול את זמנך? :-). הבעיה היא בעיקר במינוחים, לדוגמא במלחמה של השנים 1735-1739, האם יש לכתוב הגנרל לאסי או לייסי? האם כל תרגומי שמות המחוזות הם מדוייקים? מעבר לכך, מחר ב-12 בערך אני אמור להתחיל את שלב התרגום המשמעותי של מלחמת 1877-78, כך שאם תהיה עדיין ברדיוס הספריה הביתית אז אני די משוכנע שאני אצטרך עזרת תעתוק לעברית. בנוסף, הערך של מלחמת רוסיה-תורכיה, 1828-1829 הוא קצר ודי עלוב, ואני למען האמת לא סומך לגמרי על ויקי האנגלית בערך הספציפי הזה, אם תוכל למצוא מידע שיאמת ו/או יוסיף מידע לערך זה, גם כן יעזור מאוד. אני מתנצל מראש שאין לי שאלות מוכנות, האמת היא שהרגע ראיתי שכתבת את ההודעה(יש לי בעיה של התחברות אוטומטית לויקי מסיבה כלשהי) ולא היה לי נעים לענות באיחור עוד יותר גדול. בברכה, 212.235.16.140 18:30, 17 מרץ 2005 (UTC).
נו, מה יהיה? ויקיבעיות. הנ"ל הוא אני, בכל אופן. Ches 18:33, 17 מרץ 2005 (UTC)
בסדר, אני אבדוק לגבי מלחמת 1735-9 אם כי אני בספק אם אמצא משהו משמעותי כי זאת מלחמה לא חשובה במיוחד שלא הושגו בה תוצאות של ממש. מלחמת 1877-8 חשובה בהרבה כי כתוצאה ממנה בולגריה קיבלה את עצמאותה. כמדונה היו גם פיתוחים חשובים בכלי נשק במהלך המלחמה הזאת, אך אני לא בטוח. אני בארץ עד יום רביעי. אודה לך אם תכין רשימת שאלות על מנת שאוכל לבדוק את הענין. לגבי לייסי/לאסי אני אסתכל. גילגמש שיחה 00:34, 18 מרץ 2005 (UTC)
סיימתי את תרגום מלחמת רוסיה-טורקיה, 1877-1878. אני די בטוח בהיגוי שמות המבצרים (כי בדקתי באטלס איך כותבים את זה בעברית..) אבל צריך לוודא שכל שמות המפקדים, הצארים והנסיכים כתובים כיאות, בנוסף לתרגום נכון של שמות הסכמים ואירועים:

כפי שאתה רואה, משמאל יש את השם באנגלית ואת הקישור (אם יש) לערך המתאים בויקי, כך שנוכל לקצר הליכים של בדיקה חוזרת בערך האנגלי. Ches 16:54, 18 מרץ 2005 (UTC)

אני מצטער שהתעכבתי עם התשובה, הייתי עסוק בביקור חברים ולא היה לי זמן לבדוק את הענין. להלן התשובות:
  1. גנרל-פלדמרשל (הסמנטיקה חשובה, לא היו לרוסים "פלדמרשלים", זאת דרגה אנגלית). גורצ'אקוב
  2. בספרות הרוסית הרלוונטית שם המרד הוא "מרד אפריל". גם הבולגרים קוראים להפיכה זו בשם הזה (השווה עם Априлско въстание). היתה עוד "הפיכת אפריל" בסוף מלחמת העולם השנייה באיטליה. אולי כדאי לשקול את כתיבתו של דף הפירושונים.
  3. אין לי מידע על אירוע זה
  4. גם על זה לא
  5. סקובלב.
  6. אני לא בטוח לגבי התעתיק מטורקית.
  7. יוסיף ולדימירוביץ' רומייקו-גורקו (היה לו שם משפחה כפול. אני מציע לכתוב הפניה)
  8. לא הבנתי את הכוונה. היו חילות משמר במדינות רבות. אני לא מכיר יחידה ששמה הוא " גדוד המשמר הזקן" בצבא הרוסי. תחדד בבקשה את שאלתך.
  9. לפי מה שעולה מהמקורות הרוסיים, הסכם סאן-סטפאנו נדון בפעם שניה בקונגרס ברלין בשנת 1878.
בנוסף לכך, יש להוסיף את החזית הקווקזית בה נלחמו כ75,000 איש מכל צד (אני לא מתחייב על המספרים כי מקורות סובייטיים רשמיים ידועים באי דיוק במספרים שהם נותנים). בכל אופן, גם אם יש הגזמה מסוימת, גם 50,000 חיילים הם גיס גדול ששווה לתת לו פסקה או שתיים. כמו כן, הרוסים טוענים שזאת המלחמה הראשונה בה השתמשו בטיל הטורפדו. הם טוענים, כמובן, שהם היו הראשונים להשתמש בנשק זה. לא הייתי כותב את זה בלי לבדוק. אין לי מידע על האבדות במלחמה, אך יש לזכור ש-200,000 הרוגים זה לא מספר גבוה לאימפריה ענקית כמו רוסיה (במלחמת קרים הם אבדו יותר מ-500,000 חיילים ואת כל הצי של הים השחור לפני שהסכימו להכנע), לכן הייתי נזהר מאוד לפני שהייתי טוען שמספר האבדות הגבוה, הוא זה שהרתיע אותם.
בברכה,
גילגמש שיחה 15:41, 21 מרץ 2005 (UTC)
אין צורך להתנצל. לעניין:
  1. הוא היה נסיך או מפקד צבא? לפי הערך האנגלי הוא מוזכר שם בתור מדינאי.
  2. אוקיי, אשנה למרד אפריל (בולגריה).

אני מצטער אם דעתי לא הובנה, אך גדוד המשמר הזקן הוא גדוד פיני ("בדרכם חזרה הביתה, כהכרת תודתו לגדוד הפיני שפעם למעלה מהמצופה, הצאר הרוסי העניק לגדוד את השם "גדוד המשמר הזקן", בו הם משתמשים עד היום"). אולי בערך הרוסי התשובה, אבל הפעם האחרונה שאני הייתי במוסקבה הייתה לפני 8 שנים והרוסית שלי חלודה. אנסה להשיג עוד חומר ואז אצרף את המידע, בינתיים אתקן רק את השמות. Ches 15:54, 21 מרץ 2005 (UTC)

נסיך הוא תואר אצולה רוסי, לא מדובר ביורש העצר, אלא בתואר עתיק שנשאר ברוסיה מימי הביניים. זהו תואר אצולה רוסי אותונטי כמו ה"בויאר". מכאן שהיה גם נסיך וגם קצין בכיר. הוא לא היה מפקד הצבא, אלא פיקד על חלק ממנו במספר קרבות ומבצעים. אין לי מידע על גדוד המשמר הזה. אני אנסה לחפש קצת ברשת, אולי אמצא משהו רלוונטי. בערך הרוסי אין מידע על הגדוד. למרבה הפלא, לבולגרים אין ערך על המלחמה הזאת, כך שלא היה עם מה להשוות. לצערי אני לא דובר טורקית, כך שלא בדקתי בוויקיפדיה הטורקית. גילגמש שיחה 16:16, 21 מרץ 2005 (UTC)

אם ברצונך שלא יערכו את מאמריך, אנא שים תבנית {{בעבודה}}. בברכה, דורית 13:04, 27 מרץ 2005 (UTC)

שלום דורית. האמת היא שזה בדיוק מה שעשיתי. אני מניח שזאת הייתה טעות בתום לב, שכן העריכה של מתיוס הייתה דקה אחרי העריכה שלי. קצת נבהלתי כשראיתי את הכתוביות של "התנגשות עריכה", אבל אני אתגבר. תודה רבה, מקווה שזה לא יקרה שוב. Ches 13:07, 27 מרץ 2005 (UTC)
סביר להניח, וגם אין מה להיבהל. תמיד רצוי לשמור בקובץ נפרד את התוספות כדי למתן תקלות. בהצלחה. דורית 13:11, 27 מרץ 2005 (UTC)
זה בד"כ מה שאני עושה.. הפעם התעצלתי. תודה על העזרה. Ches 13:16, 27 מרץ 2005 (UTC)

כתבת לי:
"כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בויקיפדיה. הדף שהשחתת שוחזר למצבו הקודם, כך ששום נזק לא נגרם. עם זאת, עליך לדעת כי גישתם של משתמשים בעלי היסטוריה של השחתות צפויה להיחסם."

אודה אם תסביר לי (עדיף בדף השיחה שלי, אם אפשר) במה בדיוק מדובר, משום שלא ביצעתי השחתה באופן מכוון, כך שכנראה מדובר בטעות שעשיתי. עם זאת, אני מתנצל בכל מאודי על הנזק שגרמתי, ולו רק לזמן מועט, שלא ביודעין.
שיחת משתמש:80.230.233.202

שלום. דבר ראשון אני מייעץ לך להירשם. דבר שני, מדוע מחקת את תבנית בית ווסקס? אני לא ראיתי כל סיבה הגיונית שעומדת מאחורי מה שעשית ולכן ערכתי.Ches 19:08, 27 מרץ 2005 (UTC)
עשיתי זאת בעקבות הפניה שכאן: שיחת משתמש:Costello (בחלק: שוב, העצים), בה הסכים עמי אחד העורכים שאילן היוחסין צריך להיות בערך על שושלתו של המלך ולא בערך של המלך עצמו, מאחר שהוא מפריע מאוד לקריאה. כשהורדתי את אילנות היוחסין של בית ווסקס והמלכים הנורמנים, יצרתי ערכים מיוחדים לשושלות אלה ושם הצבתי אותם.
בד"כ נהוג לענות בדף השיחה שבה נכתבה ההודעה המקורית. בד"כ לא עושים עריכות כאלה לפני הסכמה. היית צריך לחכות שקוסטלו יענה לך. בכל מקרה, אני שוב מייעץ לך להירשם, משתמשים אנונימיים בד"כ משחיתים ולכן החשדנות האוטומטית. Ches 19:18, 27 מרץ 2005 (UTC)
אני כבר רשום בויקיפדיה בתור Mr. boo, כרגע פשוט אני משתמש במחשב אחר, שבעליו מעדיף שלא אכנס כמשתמש רשום באתרים שונים.
על כל פנים, אם אפשר, אשמח אם הדיון יועבר למזנון, מאחר שכנראה יתווספו אילנות יוחסין כאלה גם במקומות אחרים והדבר נראה לי חשוב.
אני בדיוק הולך, אבל אתה מוזמן לפתוח את הדיון במזנון. אם יש לך בעיות נוספות, אתה מוזמן לפנות למשתמשים אחרים. בהצלחה. Ches 19:28, 27 מרץ 2005 (UTC)

מתבן נשיאים בפעולה[עריכת קוד מקור]

שלום ches, הבחנתי בתבנית הנשיאים שלך ובתור חובב תבניות וטבלאות הוספתי בשמחה את התבנית לשני ערכי הנשיאים שכתבתי - וורן גמליאל הרדינג וג'יימס ביוקנן (ניתן להבחין, שאני חובב גם נשיאים אמריקאיים כושלים). בברכה, Liorerez 07:47, 29 מרץ 2005 (UTC)

כל עזרה עוזרת, תודה רבה לך! Ches 11:42, 29 מרץ 2005 (UTC)

אני לא מאמין שרפול אמר את זה, אבקשך בפעם הבאה להביא אסתמכאות לפני שאתה מכניס דברים כאלו. שיחזרתי את הערך, בדברים כאלו עדיף לא להוסיף אם לא בטוחים. בתודה, טרול רפאים 22:11, 29 מרץ 2005 (UTC)

אחפש ברישומי הכנסת. Ches 22:14, 29 מרץ 2005 (UTC)

תבנית הנשיאים[עריכת קוד מקור]

הוספתיה לג'יימס מדיסון, אבל עם זאת, יש לי כמה שאלות:

  1. אני חושב שכדאי להשמיט את שורת ה"עיסוק"; היא לא מופיעה בויקי האנגלית, ואני לא חושב שזה משנה כל כך. ניתן להביא מידע זה, אם קיים, בגוף המאמר.
  2. האם לא כדאי להוסיף שורת "מקום פטירה", כמו בויקי האנגלית, או לחילופין להסיר את שורת "מקום לידה", למען הסימטריה?
  3. יש להסיר, לדעתי, את שורת ה"נשיא קודם / נשיא הבא" מטבלת "נשיאי ארה"ב" המופיעה בתחתית כל אחד מהערכים כרגע.

כשתענה על השאלות האלו, אמשיך להוסיף את התבנית. תודה, וולנד 13:34, 31 מרץ 2005 (UTC)

שלום רב. האמת היא שאני החלתי את התבנית הראשונה על הערך של אברהם לינקולן, שהוא היחיד שמצויין אצלו העיסוק. רק בדיעבד שמתי לב שאצל שאר הנשיאים אין את שורת העיסוק/מקצוע. באמת התכוונתי להסיר את שורת הנשיאים, אך בנוגע להערה השניה שלך עדיין לא החלטתי. חשוב מאוד להשאיר את מקום הלידה, שכן במקרים רבים הרלוונטיות היא קריטית (האם הוא היה דרומי, מאיזור המושבות הראשונות וכו'), אך לא מצאתי לנכון להכניס את מקום הפטירה. האם יש לכך איזושהי משמעות אם נשיא A נפטר בחוותו אשר בטקסס או בבית חולים קרוב למקום כהונתו?
בברכה, Ches 14:13, 31 מרץ 2005 (UTC).

מרץ והתלהבות[עריכת קוד מקור]

היי. מה עם קצת מרץ והתלהבות? הכרזה במזנון? איך אנשים ידעו שאתה בונה אסם? אני ממליץ לך לעיין קצת בעצות שלי בויקיפדיה:איך להקים אסם. אגב, אני אולי אצטרף הלילה, אם יהיה לי זמן. בברכה, ערןב 17:12, 31 מרץ 2005 (UTC)

אני לא מרצ, אני חד"ש :-). וברצינות, כבר פירסמתי הודעה במזנון, אבל זה היה לפני בניית האסם. אעדכן את הקהילה כעת. Ches 17:31, 31 מרץ 2005 (UTC)
אגב, משעשע אותי שגם אתה וגם גילגמש מתייחסים לפעולה כאל אסם. הרי הפעולה היא הקמת האסם (=ביצוע השינוים, כל אחד תורם את חלקו להקמה, כאשר אתה הוא ה"מהנדס" המרכז את ההקמה). בסופה קם ועומד האסם. נו שוין. אל תשכח לוודא ביצוע ובסופו של דבר להעביר את דף האסם להיות דף משנה של ויקיפדיה:איך להקים אסם. בברכה, ערןב 17:52, 31 מרץ 2005 (UTC)
נו בטח שזה אסם! הקמת אסם זה ביטוי ארוך כל כך.... גילגמש שיחה 07:31, 10 אפר' 2005 (UTC)

אני מודה לך על ההצטרפות, ועכשיו לעבודה. קודם צריך להכין דף עם התבנית של המדינה כפי שניתן לראות בערך אולבני באנגלית. ותבנית לעיר בדומה לערך יורק באנגלית אשמח להנחיה ועצה. מתניה 15:08, 3 אפר' 2005 (UTC)

תבניות וטבלאות הן לא התחום שלי.. צריך לבקש מויקפד אחר את עזרתו. ברגע שהתבניות יהיו מוכנות, יהיה אפשר לבנות את האסם ולהתחיל בעבודה. Ches 15:16, 3 אפר' 2005 (UTC)
בסדר, ננסה את גילגמש. מתניה 15:21, 3 אפר' 2005 (UTC)

שאלה לעזרה[עריכת קוד מקור]

שלום צ'ס, אני די חדש בויקיפדיה... אניאשמח אם תוכל להביא לי את המסנג'ר שלך כי אתה תוכל לעזור לי כמו שגילגמש עושה. ואתה גם די קרוב לגילי. H2O 18:29, 8 אפר' 2005 (UTC)

אין בעיה, שלח לי את הכתובת לדואר (דרך "שלח דואר-אלקטרוני למשתמש זה" בצד ימין שלך). Ches 18:33, 8 אפר' 2005 (UTC)

שלום צ'ס,
לפי דעתו של דרור, שימוש בבול הוא בגדר השימוש ההוגן, לכן אפשר לקחת את תמונת הבול מהאתר כי למעשה זכויות היוצרים על הבול לא בידי האתר הספציפי אלא בידי מדינת ישראל וסריקת אחד מבוליה הוא בגדר השימוש ההוגן. גילגמש שיחה 07:30, 10 אפר' 2005 (UTC)

כוונתך ב"מדינת ישראל" היא "ארצות הברית" ויש פה טעות הדפסה או שאני לא הבנתי את כוונתך?Ches 18:03, 11 אפר' 2005 (UTC)
אין טעות, אבל הכוונה היא "כל מדינה". גילגמש שיחה 18:07, 11 אפר' 2005 (UTC)
חדשות מעולות., תודה רבה. אין בעיה, נטפל בכך מחר כנראה. Ches 18:08, 11 אפר' 2005 (UTC)
לפרטים עדיף לשאול את דרור. גילגמש שיחה 18:09, 11 אפר' 2005 (UTC)
משתמש:דרור? האם אתה יכול להביא לי לינק לדף שלו? תודה. Ches 18:14, 11 אפר' 2005 (UTC)
לא מדוייק - הכוונה ל"ארצות הברית" בה הכללים קצת אחרים. בהתייחס למדינת ישראל, אני משער ששימוש בבול אחד או שניים בכול ויקיפדיה בעברית המתייחס לבולאות ישראלית תהווה שימוש הוגן - אולם לא מעבר לזה. Deroravi 13:23, 17 אפר' 2005 (UTC)
אם אתה מעוניין לראות את התוצאה, שים לב לבול בערך מלחמת העצמאות האמריקנית. Ches 13:29, 17 אפר' 2005 (UTC)

אשתדל להגיע, למרות...[עריכת קוד מקור]

יכול להיות שהיה לה משהוא חשוב יותר להתעסק בו השבוא מלהתנצל? מה עוד שבקריאה לאחור של מה שכתבת על מה שכתבה שיר(כן יש לה שם ללא מתנצלת) אני מאמין שבפעם הבאה, לפני שאתה מטיל רפש על עבודה של מישהוא אחר כדאי לך לחשוב מעט. אף אחד לא חייב מאומה לאחרים כאן, אם לדעתך ערך מסויים אינו ראוי שיקרא ערך, שמור את הערות לעצמך או פשוט "ערוך דף זה". במידה ואתה מוצא לנכון לזלזל בשעות עבודה של אחרים אל תתפלא אם תמצא את עצמך באירועים מביכים כלשונך כשאתה פוגש אותם. איזי 20:45, 12 אפר' 2005 (UTC)

ראשית אציין מזל טוב על החתונה, זה באמת לא קשור אליי ואני מאחל לכם את כל הטוב שבעולם. עכשיו לענייני ויקי: רק סיבכת את העניינים. מי דיבר על שעות עבודה? עכשיו גם אתה בא אליי בגישה של "היא, בניגוד לאנשים בני 16, גם עובדת למחייתה"? מצחיק פונה אליי בתור מישהו נייטרלי, למה לא ציינת בהודעה שאתה בעלה? אתה לא אובייקטיבי, אני לא מצפה ממך להבין את אשר היה על ליבי או את מידת הזוהמה שחברתך לחיים שפכה עליי (אות אחת לא כתבת על התגובות הלא ראויות של שיר, פשוט התעלמת מהקיום שלהן). באשר למה שכתבת - לפי הלך העניינים הנוכחי לא ציפיתי ממנה להתנצל, אבל למה שאתה תבין. יום טוב. Ches 12:29, 13 אפר' 2005 (UTC)
איחרתי קצת את המועד, אבל בכל זאת: צ'ס, היית צריך לגלות קצת יותר הבנה. בחורה שמתחתנת באמת יש לה על הראש הרבה דברים, כך שהדבקת הכינוי "הלא מתנצלת" זה לפתוח את הפצעים מחדש. בשביל מה זה טוב? רד ממנה כרגע וזהו.--עמית אבידן 18:34, 15 אפר' 2005 (UTC)
ולמה שאני אדע מתי הייתה או תהיה החתונה? באמת שלא היה לי מושג. בנקודה הזאת אתה צודק, אין לי שום סייגים. למרות זאת.. התנצלות אני עדיין מצפה שתהיה.. מתישהו..אם בכלל. Ches 19:01, 15 אפר' 2005 (UTC)

תלמד להעתיק :-)[עריכת קוד מקור]

היי, העתקת גרסה ישנה בכמה דקות ממה שאתה צריך. חסרה לך האות n בשורה של copywarn, וחסרה לך האות a בשורה של pt-logout. בלי זה, זה לא יעבוד. בברכה, רועי | שיחה | 13:21, 17 אפר' 2005 (UTC)

מה? אני ? גונב? לא עשיתי כלום, נשבע לך! תודה רבה. Ches 13:25, 17 אפר' 2005 (UTC)
כל התרומות שלי משוחררות לשימוש חופשי (Public Domain), ככה שקצת בלתי-אפשרי לגנוב ממני... בברכה, רועי | שיחה | 13:31, 17 אפר' 2005 (UTC)

החתימה שלי[עריכת קוד מקור]

גילגמש לימד אותי איך לחתום כך. אתה צריך להיכנס להעדפות שלך, ואיפה שרשום לך "בחר כינוי (לחתימות):", תרשום את מה שאתה רוצה. מה שרשום אצלי זה:

[[משתמש:Jtmjtm|Jtm]] • [[שיחת משתמש:Jtmjtm|שיחה]]

Jtmשיחה 19:10, 18 אפר' 2005 (UTC)

תודה רבה. בוא נעשה בדיקה... עובד!צ'סשיחה 19:22, 18 אפר' 2005 (U