שיחת משתמש:Daniel Ventura/בירורים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חסימת דניאל ונטורה[עריכת קוד מקור]

לא ברור מדוע נחסם ליום. הבנתי שהוסיף תמונות לערך בית מחסיר ומבדיקת התמונות נראה כי לפחות חלקן רלוונטיות. ניתן היה לקיים דיון בדף השיחה של הערך או במקומות המתאימים. אף הפעם עודד חסם משתמש שנמצא איתו במלחמת עריכה ומשהוער לו על כך - ונטורה שוחרר ונחסם מיידית על ידי מפעיל אחר (שכמובן לא הזהיר את ונטורה קודם לכן כנדרש). יש לשחררו מיד.

ממילא נראה כי עילת החסימה המקורית אינה קיימת עוד שכן הערך הרלוונטי מוגן בגרסה היציבה ומתקיים דיון על התמונות בדף השיחה גם ברגעים אלה. ‏ PRRP שו"ת 19:11, 11 במאי 2008 (IDT)

מן הראוי שניר ינמק את חסימתו. אני לא הבנתי במה העניין ומדוע ונטורה נחסם. דרור - שיחה 19:50, 11 במאי 2008 (IDT)
במקרה של ד.ו. יש בעיה מערכתית ומחצית המפעילים בערך שקועים בה עד צוואר: עוד פעם יש פה משתמש עם קצב כתיבה גבוה ואיכות מתחת לכל ביקורת. אני מציע להחיל על המשתמש את נוהל בראבו: עליו למצוא לו חונך שיאשר מראש כל עריכה מהותית במרחב הערכים. עמית - שיחה 19:54, 11 במאי 2008 (IDT)
עמית, זה עניין לדיון אחר. צריך לשחררו מהחסימה. ‏ PRRP שו"ת 19:55, 11 במאי 2008 (IDT)
לא, זה כאן ועכשיו. אגב החסימה מוסברת בדף השיחה שלו. אבל הגיע הזמן לסיים עם זה אחת ולתמיד. עמית - שיחה 19:57, 11 במאי 2008 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: זה ממש לא עניין לדיון אחר. כל פעם שמשפרים את ערכיו (ראה את נסיונותיו של עודדי) הוא משיב בהתקפות חריפות. הוא קיבל אזהרות לא פעם; זה בדיוק העניין. ירוןשיחה 19:57, 11 במאי 2008 (IDT)
עמית, בדף הבירורים דנים באופן ההפעלה של סמכויות מפעיל. המהלך שנעשה כאן מעורר יותר מידי תהיות. הוא נחסם על מלחמת עריכה בערך מסוים, כאשר ניתן היה להגן על הערך בגרסה היציבה (מדוע לא לפנות לפתרון הקל הזה? לא עדיף על חסימה?). כשהובהר לעודד שאינו יכול לחסום מי שמצוי איתו במלחמת עריכה - ונטורה שוחרר ונחסם מיידית בעילה אחרת. אתה שכנעת אותי בדיון קודם בינינו שמראית עין חשובה אף היא ושים לב שהפנמתי את עצתך. אם ובמידה שיש תלונות על איכות כתיבתו, יש לדון בכך כפי שנעשה במקרה האחר שציינת. ‏ PRRP שו"ת 20:00, 11 במאי 2008 (IDT)
מבחינה נהלית עודדי שיחרר אותו וניר חסם באותה עילה. אבל כפי שציינתי, הבעיה כאן מערכתית: אני נאלצתי לנעול אתמול ערך כהגנה מפניו, עודדי היום, כמה אפשר? צריך לשים לזה סוף, ופתרון שעובד כבר קיים. עמית - שיחה 20:05, 11 במאי 2008 (IDT)
אולי צריך לקבוע סוג של נוהל (סליחה, אני שונא את המילה הזו - נגיד מתודולוגיה במקום) למקרים של עורכים שכוונתם טובה אבל חייבים חונך? ‏Harel‏ • שיחה 20:01, 11 במאי 2008 (IDT)
החסימה הזו מיותרת. דניאל ונטורה תורם מהידע העצום שלו וכן תצלומים חשובים במגוון רחב של ערכים מהארץ ומהעולם, הוא אדם יקר וכל הכבוד לו שהוא תורם מזמנו ומירצו לויקיפדיה העברית. זוהי אנציקלופדיה החופשית ודניאל הוא בהחלט לא מבקש לפגוע או לקלקל כאן ולכן יש להיות יותר קשובים וסובלנים. מיכאלי - שיחה 20:04, 11 במאי 2008 (IDT)
יש בעיה. אני מחבב את דניאל. הוא איש טוב. אבל בחודשים האחרונים קרה לו משהו, וכאמור, יש בעיה. הוא לא מוכן להקשיב. כתבתי לו פעם אגב ויכוח איתי (בקטנה) שהפורמט איתו קבוע. הוא עולה לטורים אגב שינוי של עריכה שלו, ואז יש התפייסות ורגיעה עד הפעם הבאה. ואני באמת לא חושב שיש פתרון. ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:06, 11 במאי 2008 (IDT)
אורי, כפי שציינתי כמה פעמים: אני כלל לא מתייחס לסוגיה הזו. אני מתייחס לחסימה הספציפית שנראית רע מאוד. קרא את דף השיחה של ונטורה ואחר כך הבט ביומן החסימות. שחררו אותו והמשיכו את הדיון הזה במקום המתאים. למה להשפיל את הבן אדם? ‏ PRRP שו"ת 20:11, 11 במאי 2008 (IDT)
היא נראית רע מאוד למי שלא קרא את דף השיחה של ונטורה. ותו לא. ירוןשיחה 20:12, 11 במאי 2008 (IDT)
פררפ, אמרתי שאני מסמפט את האיש, אבל אני לא מתעופף בואקום. קראתי את דף השיחה שלו, אבל אני מכיר גם את הדפים בארכיון. אני לא רוצה להיכנס לוויכוח על זה, ואני לא יודע אם הייתי חוסם אותו אם זה היה רובץ לפתחי, אבל אני רק אביע את דעתי: החסימה הזו לא נולדה היום בשעה 1700. ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:16, 11 במאי 2008 (IDT)
הוא נחסם בעקבות מלחמת עריכה בערך בית מחסיר עם המפעיל שחסם אותו - על פי האמור מפורשות בדף שיחתו. הערך מוגן בגרסה יציבה. שחררו אותו והמשיכו את הדיון על התנהגותו בדף השיחה שלו. קאטו הזקן - שיחה 20:16, 11 במאי 2008 (IDT)
גם אם משתמש מעצבן מישהו בכך שהוא רוגז כאשר עורכים את ערכיו או משנים את עריכותיו, אין זו עילה לחסימה. נשק החסימה חייב להיות מידתי, והשיקול היחידי להפעלותו אמורה להיות טובתה של ויקיפדיה ולא פיוז שהתחמם יתר על המידה. דניאל ו. אינו מזיק לוויקיפדיה, אף שייתכן שהוא מזיק לעצביהם של חלק ממשתמשיה ושל חלק גדול יותר ממפעיליה. נא לשחררו! ברי"אשיחה מבן הטבע לאב הידע • ז' באייר ה'תשס"ח • 20:24, 11 במאי 2008 (IDT)
אני לא יודע האם החסימה מוצדקת ב100%, אבל בעקבות מלחמת עריכה, חסימה למשך יממה היא לא סוף העולם. אדרבה, היא מאפשרת לנחסם לקחת מעט חופש מהמיזם, מה שמכניס דברים לפרופורציות הנכונות. בברכה, לירן (שיחה,תרומות) 20:25, 11 במאי 2008 (IDT)
בחסימת משתמש ישנם שני אלמנטים: 1. מניעת פעילותו בתקופת החסימה. 2. סטירת לחי. החלק השני ודאי לא מגיע לונטורה. ברי"אשיחה מבן הטבע לאב הידע • ז' באייר ה'תשס"ח • 20:27, 11 במאי 2008 (IDT)
אני מסכים, סטירת לחי לא מגיעה לשום משתמש שבה לכאן על מנת לתרום. אני כן מבקש מדניאל לא לקחת את החסימה בצורה קשה מידי, גם אם הוא סבור שהיא לא מוצדקת (אני אינני יודע אם היא מוצדקת, לא קראתי את מה שהביא אליה). לירן (שיחה,תרומות) 20:30, 11 במאי 2008 (IDT)

נחסמתי ל-24 שעות . אבקש על כל ברור, ובמקרה הצורך הסקת מסקנות:

  1. על החסימה בישר משתמש:odedee ועל הדף המודיע זאת חתום משתמש:ירון - לפחות שיהיה אחראי ישיר !

משתמש:odedee כתב : "לאחר שהזהרתי אותך אתמול בשיחה:ליפתא בעניין פנייה לאחרים, אני רואה כעת שאתה ממשיך וכותב לאנשים "תתבגר ותבין ובינתיים עסוק במה שאתה מבין !". צורת הפנייה הזו אינה אפשרית פה. נחסמת ליום, בינתיים. שימוש חוזר בסגנון הזה בעתיד יביא להרחקתך. איך מזהירים בדף שאין לך מעקב ?

  1. הנושא בדף שיחה ליפתא היה מדוע נמחקו 2 מילים. התוצאה החזירו לערך משפט שלם רק כאשר משתמש:Magister המליץ עך כך - האם זו התנהגות לגופו של עניין או לגופו של הפונה ?
  2. ועל מה ההזהרה: המלצתי למשתמש:Yumetriz כי "שלא תעסוק בדברים שאתה לא מכיר" - לאחר שהגדיר את הישיבה כ ישיבה קיקיונית. הבהרתי שאם 35% בהצבעת המחיקה - גם אם זה מיעוט - הוא בעד קיום הערך - עדין לא "קיקיוני".
  3. ואחרון, החסימה הייתה בשל התבטאות בשיחת משתמש:Adrory . הכותב לא הבין את המגבלות של זקן בן 92 ולכן כתבתי לו - מניסיוני - הרי אני חי בקהילת מבוגרים - והנה חיולופי הדברים במלואן:

": למשתמש:תומר א. - אתה כנראה לא יודע איך יוצרים קשר עם גילאי 92, קודם תרכוש ניסיון, אחר-כך תתן עיצות. לעיתים, אפילו בשיחה פנים אל פנים הדבר קשה ואת המבקש בפקס ! (מה זה ?) או מכתב (מי יביא לו את המכתבים מתיבת הדואר במרכז הקיבוץ ? ). שבת שלום. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 12:45, 15 במאי 2009 (IDT)

דני, בחייאת דינקום, אם אתה לא מכיר את הסיפור, אל תתערב. דברי נאמרו כהמשך לדבריו של דוד שי שהיה ניתן להבין מהם שרק אימייל יספק את עניין הרישיון. הרי ברור שבן 92 לא ישלח אימייל, נכון? תומר א. - שיחה 14:01, 15 במאי 2009 (IDT)
מה לעשות, ידידי המלומד, היה לי מקרה דומה - נדרשתי למלא משימה בלתי אפשרית והתמונה איננה עד עצם היום הזה. אגב "הרי ברור שבן 92 לא ישלח אימייל" - לידיעתך שוב זה לא ברור - אבל גמישות תמיד רצויה. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 14:22, 15 במאי 2009 (IDT)
ודאי שזה לא ברור, אבל אותו אדם שאינו יודע לשלוח פקס ודאי שאינו יודע לשלוח אימייל, נכון? תומר א. - שיחה 14:32, 15 במאי 2009 (IDT)
שוב, קצת ניסיון: לפעמים מייל יותר קל לשלוח מאשר פקס ! תתבגר ותבין ובינתיים עסוק במה שאתה מבין ! שבת שלום. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 15:05, 15 במאי 2009 (IDT)
שבת שלום דני. תומר א. - שיחה 15:19, 15 במאי 2009 (IDT)

על זה נחסמים בויקיפדיה 21:05, 16 במאי 2009 (IDT)

Daniel Ventura (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

העברתי דיון זה שנפתח משום מה בדף השיחה. חגי אדלרשיחהל-71 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ג באייר ה'תשס"ט • 06:12, 17 במאי 2009 (IDT)
תחזקנה ידי העושים במלאכה. דני הוא משתמש בעייתי מבחינות רבות, והדברים ידועים. נושא הרשיונות לתמונות בעייתי במיוחד, וזכורני נסיון שלי לנסות ולבחון עניין זה שהסתיים בהנפת ידיים בייאוש. גם לאחר קרוב לשלוש שנים כאן עדיין לא קלט עיקרים של כתיבה אנציקלופדית, עיקר וטפל, ו-NPOV במיוחד, דבר שמביא לכך שעל כל ערך שהוא כותב צצה באופן כמעט אוטומטי תבנית שכתוב. דני, מצידו, מרגיש מרירות ומרגיש שנטפלים אליו אישית, ואני איני מאשים אותו. זה גורם להערות ציניות המופנות לעיתים כלפי ויקיפדים אחרים, מסוג ההערה שבגינה נחסם. את החסימה עצמה יש לראות בהקשר זה. אני, גם כשהייתי מפעיל וגם היום, נמנעתי כמעט מלעסוק בעניין, בשל הכבוד לגילו ולנסיונו של דני. בשנים האחרונות עניין זה הוא כמו מזג האוויר. כולם מדברים על זה אבל אף אחד לא עושה כלום בעניין. אני משבח את תומר ועודדי שמצאו לנכון להתערב בעניין לא נעים זה, ולעשות את שנדרש לעשות. אני מקווה שיקרב היום ודני יבין מרצונו ומיזמתו שיש ברשת מקומות אחרים שיקלטו כותב כמוהו בשמחה. אלמוג 07:09, 17 במאי 2009 (IDT)
דני, לטעות זה אנושי, לחזור ולטעות שוב ושוב זה כבר פחות אנושי, להקים זעקה על כל טעות שמתקנים לך - זה כבר בלתי נסבל. להתייחס בזלזול לכותבים אחרים שמנסים לסייע - זה מצדיק חסימה. השאלה היחידה שמצריכה בירור היא: למה רק ליום אחד? מתברר שהחוסם רחום וחנון, ותגובתך דני אופיינית - במקום להבין היכן טעית, במקום לנסות לשפר דרכיך, אתה מקים קול זעקה. די, נמאס! דוד שי - שיחה 07:17, 17 במאי 2009 (IDT)
טעות נוספת היא עצם הדיון הזה, שכן כתוב שחור על גבי ורוד ש"הדף נועד לבירור בעיה פתוחה, ולא לדיוני מדיניות. לאחר שהבעיה חלפה (למשל: החסומים שוחררו מחסימתם ואין דרישה לחזור ולחסום), יש לסיים את הדיון בדף זה". עידושיחה 07:44, 17 במאי 2009 (IDT)
תודה על ההתיחסות.
  1. למשתמש: אלמוג - תודה על ה"מחמאות" - יש לי עוד דברים שעשיתי ב"גן ילדים" - אותם שכחת לציין ! חבל שאתה לא מתיחס לגופו של ענין ! והרי פירטתי .
  2. למשתמש:דוד שי - האם "להתייחס בזלזול לכותבים אחרים שמנסים לסייע" - זה מה שקרה לעיל ?
  3. למשתמש:עידו - הערה הנבונה ביותר : איך אפשר לבקש דיון כאשר אתה חסום ?

לסיכום, נדמה לי שלא צריך להזכיר תמיד לאדם את עברו. בכל מקרה חל שינוי בכתיבה שלי. ראשית, אני לא כותב יותר "בינתיים" על ארץ ישראל מחשש ל"NPOV" (אגב, הערך התשעים ושלוש נקי לגמרי מ "NPOV"! ) כנראה העקרון עובד רק לכיוון אחד. שנית, תמונות שאני מעלה הם רק פרי יצירתי כדי שלא לבוא לידי חסימות. אני עדין סבור כח ההגדרה של "שימוש הוגן" היא מחמירה, אך קבלתי זאת על עצמי. ולדוד שי, הערתך " למה רק ליום אחד? מתברר שהחוסם רחום וחנון.." הובנה על-ידי. אני בהחלט חש שזמני בויקיפדיה הוא "זמן שאול" וכאשר תווצר ההזדמנות אתה או אחרים תחסמו אותי סופית - והסיבה כלל לא חשובה - כמו שאת הבירור הזה אין לכם כל כוונה לקיים. וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ, דני - שיחה 08:34, 17 במאי 2009 (IDT)

לא קראתי בעיון את כל ההשתלשלות, ואולי אפילו אני טועה אם הסקתי שמדובר בתורם בן 92, אבל בכל מקרה אין ספק שדני הוא תורם מבוגר מאוד. ויקיפדיה מספיק גדולה כדי להכיל תורמים מסוגים רבים, מספקטרום גילים מגוון, בעלי נטיות פוליטיות ואחרות שונות, וכד'. דניאל נראה כמשתדל מאוד להתאים את עצמו לסביבה הוויקיפדית, גם אם לא תמיד בהצלחה מלאה. מאוד מכעיסה אותי ההתייחסות הבלתי מכובדת אליו. Noon - שיחה 08:55, 17 במאי 2009 (IDT)
דווקא מומלץ כן ללמוד את ההשתלשלות טרם תגובה, ואכן טעית - הן בהבנת מיהו בן ה-92 והן בהבנת מיהו שלקה כאן בחטאי הגילנות וחוסר הסובלנות. השיחה המדוברת היא כאן, שמא תרצה בכל זאת לקרוא אותה בעיון (זה לא ארוך) ולעדכן את תגובתך בהתאם. מגיסטרשיחה 09:11, 17 במאי 2009 (IDT)
מה?!? ווס זוגט דו?!? אני לא שומייע! גדול. פשוט גדול... ‏Ori‏ • PTT18:17, 17 במאי 2009 (IDT)