שיחת משתמש:Kabbalah.center.ta

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Assayas בנושא המרכז לקבלה
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Kabbalah.center.ta, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏DGtal16:03, 15 באפריל 2012 (IDT)תגובה

המרכז לקבלה[עריכת קוד מקור]

שלום Kabbalah.center.ta,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "המרכז לקבלה" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Kabbalah.center.ta/‏המרכז לקבלה". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!Assayas שיחה 16:33, 15 באפריל 2012 (IDT)תגובה

ערב טוב. קיבלתי את הדוא"ל שלך. ובכן, אני ממליץ שתקרא את ההודעה הנ"ל, כולל הקישורים. בהמשך, קרא בעיון את ההודעה המפורטת והמושקעת שהותיר DGtal בהמשך. הערך לא נמחק. הוא הועבר ל"ארגז חול" שהינו טיוטא אישית שלך ובזמנך החופשי תוכל לשפר את התוכן, כך שיהיה אינפורטיבי ולא פרסומי ויגובה במקורות אובייקטיביים. עוד אמליץ בפניך לקבל את הצעתו של DGtal שהינו עורך מיומן מאד ככלל ובתחום הזה בפרט ולהתייעץ עימו מעת לעת. מאחר ואנו עוסקים בכתיבת אנציקלופדיה ולא בהצלת חיים, לא אצה לנו הדרך ואפשר לעבוד בניחותא תוך קבלת משוב עד להבאת הערך למצב המתאים למרחב הערכים. בהצלחה ובברכה Assayas שיחה 21:37, 15 באפריל 2012 (IDT)תגובה

ערך על המרכז לקבלה[עריכת קוד מקור]

שלום,

כעורך ותיק, בין השאר בתחום היהדות, אני מבקש להשיא לכם כמה עצות טובות (לדעתי). בהיבט הטכני יש בדף עזרה:תפריט ראשי/סגנון כתיבה ועיצוב הרבה דפים שמסבירים יותר טוב ממני, אז אתמקד בנושאים היותר מהותיים.

  • כשכותבים על כל דבר חייבים בוויקיפדיה להקפיד על נייטרליות (ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית). בניגוד לשאלות של סגנון בהם אפשר לכתוב כך או כך, הנייטרליות היא כלל מחייב בוויקיפדיה. זה אומר שערך על כל גוף חייב להיות הוגן, לא אוהד ולא ביקורתי, אלא חותר לציון העובדות היבשות. אדם קרוב אצל עצמו (ראה ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה) ולכן סביר שערך שתכתוב על נושא קרוב אליך ישוכתב על ידי אחרים, לעיתים "ללא רחם" (ראו ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים), אז תתכוננו נפשית לאפשרות הזו. אגב, זו הסיבה לכך שבערך על הרב שרגא ברג מוזכרת גם ביקורת ושהוא מקוטלג תחת קטגוריה:מורי קבלה ולא תחת קטגוריה:רבנים מקובלים. זה לא אומר שדרכו לא נכונה, זה רק אומר שדרכו שנויה במחלוקת ביהדות המסורתית. ככלל, הדרך הטובה ביותר "להילחם" בביקורת היא באמצעות הבאת מקורות אמינים, ועל כך בהמשך.
  • מקורות - השאיפה של כל עורכי ויקיפדיה היא שויקיפדיה תהיה אמינה (ויקיפדיה:אמינות) והשיטה הטובה ביותר היא שימוש במקורות אמינים, ציון ביבליוגרפי מלא וכד', ואם מתברר שיש דעות משמעותיות סותרות בנושא כלשהו - הבאת שתי העמדות (זה קשור גם לסעיף האובייקטיביות).
  • ראיתי שבטיוטה כתבתם על "מהי קבלה" - כיוון שבויקיפדיה יש כבר ערך על קבלה (ואפילו קטגוריה:קבלה, אין טעם להאריך פה בהגדרה, אלא אם יש למכון הגדרה שונה מהמקובל, שאז כמובן יש טעם להזכיר זאת בפרק על תפיסת העולם של המכון.

אשמח לענות על כל שאלה במידת היכולת, בהצלחה, ‏DGtal16:58, 15 באפריל 2012 (IDT)תגובה