שיחת פורטל:אדריכלות/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים ערן 15:59, 20 בינואר 2007 (IST)

(הועבר מגאים להציג ב12:29, 12 בינואר 2007 (IST))

אם כבר החלו להמליץ גם על פורטלים אני חושב שהנ"ל אכן ראוי. לאחרונה נוספו לו קטעי "הידעת?" ו"מבנים נבחרים" נוספים המתחלפים אוטומטית מדי שבועיים וגם יש גלריות בהן אפשר לראות את כולם. גם מאמר נבחר משתנה מדי פעם לבד. השמח בחלקו (-: 15:56, 6 בינואר 2007 (IST)

אני הייתי פשוט יוצר תבניות יפות בנושא היישוב ובנושא אדריכלות שיהיו קיימים במספר ערכי משנה חשובים ובערך הראשי, ומנסה להמליץ על הערכים היישוב ואדריכלות עצמם. ברגע שיש תבנית שהיא 99% כחולה בערך, אנשים מבינים שזה ערך שראוי להיות מומלץ. אני בעד הערך אדריכלות. קקון 22:07, 6 בינואר 2007 (IST)

לא הוסף

איך זה לא הוסף רק בגלל שזה פורטל אבל פורטל:היישוב קיבל המלצה? נראה לי מגוחך. נוי 14:21, 18 ביולי 2007 (IDT)

ראיתי את זה מאוחר מידי אבל אם הקול שלי עוד יכול להשפיע אז בעד. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 19:06, 18 ביולי 2007 (IDT)

מישהו מתנגד שאני אוסיף שוב לרשימת ההמתנה? נוי 20:49, 18 ביולי 2007 (IDT)
לא מתנגד, תומך. בברכה, תומר 20:53, 18 ביולי 2007 (IDT)
ההצבעה תחזור על עצמה. מומלץ קודם ללבן את הסוגיה של המלצה על פורטלים. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 20:59, 18 ביולי 2007 (IDT)
נראה לי שהעניין כבר לובן, עם הפיכת פורטל:היישוב ל"פורטל מומלץ". בברכה, תומר 21:09, 18 ביולי 2007 (IDT)
אני מסכים עם מת'נייט. השמח בחלקו (-: 23:46, 18 ביולי 2007 (IDT)

הועבר מדיון הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

כמה הערות:

  1. אני חושב שפורטלים מומלצים, ולהזכיר לכולם שיש כבר אחד שנבחר פעם, לא צריכים להיות על חשבון פינת הערך המומלץ היומי. אפשר לציינם בפסקה מיוחדת בפורטל המומלצים ופורטל הפורטלים ולחשוב במקביל על פלטפורמה אלטרנטיבית.
  2. לא ברורה לי ההתייחסות לפורטל היישוב. לי לפחות יש איזה רושם שיש בלבול ומבוכה בכל הנוגע לקיומו שסותר חלק מהטענות.
  3. לא חסרים לנו ערכים מומלצים על נושאים אקטואליים, ניקולא סרקוזי למשל. כל עוד הם נשארים מעודכנים ברמה סבירה אין אם זה בעייה, ואם לא - יש נוהל הסרה. מעבר לכך, אין בפורטל פינת אקטואליה שדורשת עדכון קבוע וכל הקטעים הנבחרים שהוא מציג מתחלפים אוטומטית גם ללא תחזוקה שוטפת והמאגר מספיק גדול כך שבשום יום בשנה הפורטל לא נראה אותו הדבר. מכיוון שגם פורטל זה וגם פורטל האמנות שהצעתי בהמתנה נמצאים בתחזוקה שוטפת, אני לא רואה שום בעייה בנושא העדכון.
  4. אני אישית רואה בפורטלים פורמט בעל פוטנציאל עצום שמייחד את האנציקלופדיה שלנו. אני חושב שצריך למצוא את הדרך להביא לידיעת הקוראים את אלו המספקים בצורה איכותית את החוויה האנציקלופדית השונה הזו.
  5. חבל שחלק מן הדברים לא נאמרו בדיונים המקדימים העקרוניים בנושא פורטלים מומלצים.

בברכה, השמח בחלקו (-: 23:02, 6 באוגוסט 2007 (IDT)

בתגובה לדברים:
  1. אכן, אין סיבה שיהיו על חשבון הערך המומלץ, למרות שלא אתנגד שאם כבר נבחרו אז דווקא כן יחליפו ליומיים בצורת "מקבץ ערכים". אם אנחנו עושים את זה עבור דברים פחות מאורגנים כמו ימי חגים וכד' - אין סיבה שלא נעשה זאת עבור פורטל שכן הוסכם על המלצתו.
  2. פורטל היישוב הוא שונה, שכן הוא עוסק בתקופה היסטורית מוגדרת ועדכונו ותחזוקתו לא צפויים להיות עניין תדיר.
  3. הבעיה היא שגם ערך על אישיות מסוימת ניתן לעדכן בקלות יחסית, זאת במיוחד עקב העובדה שאנו לא מכניסים כל פיסת אקטואליה לערכים. אבל הבעיה היא לא האקטואליה, אלא הוספת ערכים ותמונות חדשות, רענון הפורטל מפעם לפעם וכן הלאה. אלו דברים שלא קיימים (או לא צריכים להתקיים) בערך מומלץ, שכן ההיסטוריה היא מקיפה דיה. אבל בפורטל מומלץ - כל הערכים צריכים להיות שם, ואלו יכולים להתווסף בכל עת. צריך לעדכן שינויים אפשריים בקטגוריות או בהיררכיה (דבר שיכול לקרות, גם אם כרגע יש הסכמה ברורה) וכמובן ברשימת המבוקשים. השינויים הללו הם לא עבודה תוכנית, כפי שיש לרוב בערכים מומלצים, אלא עבודת תחזוקה שלעיתים יכולה להקיף דפים רבים שיש לשנות. פורטל חייב לשמור על תחזוקה גבוהה מאוד ויש לנו יותר מדי פורטלים אשר נבנו ותוחזקו בתחילה בהתלהבות אך אז קרה משהו, המשתמש המאמץ נעלם מסיבה זו או אחרת, והפורטל גווע. בניגוד לערך - פורטל לא מעודכן יכול להפוך ללא רלוונטי במהירות.
  4. מסכים. הדרך לעשות זאת, לדעתי, היא קידום אלו הפעילים והמתוחזקים. אבל לא על זאת הדיון.
  5. כי על אף כל הרצון הטוב, לא כולם תמיד עוקבים אחר הדפים האלו. אני מבקר כאן לעיתים רחוקות מסיבות שונות ומשונות, בהן עצלנות גרידא ולעיתים - חוסר עניין. אני קופץ לבקר רק כשאני רואה ברשימת המעקב שלי משהו שמושך את תשומת ליבי. אין מניעה כללית שפורטל יהיה מומלץ, אך כזה שצפוי עוד להתעדכן רבות - לא מתאים לטעמי. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:24, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
בנושא עדכניותם של פורטלים (וסליחה על התארכות הדיון כאן, מלמד-כץ, תרגישו חופשי לגרש אותנו לדף אחר):
לפני כמה חודשים טובים נוסף השכלול הטכנולוגי המאפשר התרעננות אוטומטית של דפי פורטל. כאשר נבנה מאגר מספיק גדול, הפורטל אינו סטטי לעולם. המבנה הכללי של הקישורים לערכים ולקטגוריות לא אמור להשתנות, בדיוק כמו מבנה כללי של ערך מומלץ שלא משתנה. הערכים והקטוגריות המקושרים מן הפורטל אינם כל הערכים בנושא, נהפוכו, זה בדיוק מה שמבדיל פורטל מקטגוריה: רשומים בו רק הערכים החשובים והמרכזיים, בסדר הגיוני ולא שרירותי ובינהם גם כאלו עם קישור אדום שפשוט יוכחלו יום אחד. מעט הערכים יוצאי דופן שכן יכולים להתעדכן מדי פעם הם שוליים ולא מחייבים. הדברים היחידים שצריך לעדכן זה להוסיך ערכים מומלצים חדשים למאגר (וגם אם יעודכנו פעם בחצי שנה-שנה מצבנו טוב) ולהחליף תמונות שנמחקות - מה שנכון גם לגבי הערכים. הערכים המבוקשים הפכו חצי-בלתי נראים בתחתית הדף כי הם התגלו כמשרתים ציבור מצומצם ביותר של אנשים שיודעים גם ככה איפה הם ומה צריך לכתוב (וכותבים בלי קשר למה שבתבנית). השמח בחלקו (-: 23:37, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
הדיון מרתק (תודה זהר ושמב"ח), נעביר אותו לדף השיחה מחר בבוקר. שמב"ח, רצינו לשאול שתי שאלות:
  1. האם לך, כאחראי הבלתי רשמי לנושא האדריכלות בוויקיפדיה, הפורטל מסייע?
  2. איך עבודת התחזוקה שלו מסייעת לך להבין באלו ערכים יש להשקיע על מנת לשפר באופן כללי את נושא האדריכלות בוויקיפדיה? א&ג מלמד כץשיחה 23:48, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
בתגובה לשמח:
קודם כל, יפה על האוטומציה, לא ידעתי - אשמח להבהרות רחבות יותר בנושא (לא חייבים כאן, אפשר גם רק לקשר לדיונים). הבעיה היא שמדי פעם קטגוריות כן משתנות, ובעוד ששינוי ערך באופן טכני מהותי (כלומר, היררכיה וכד') הוא פשוט יחסית (עד כמה ששינוי שכזה יכול להיות פשוט, הוא עדיין על דף אחד) - שינוי שכזה מצריך עבודה על דפים רבים. ערכים חדשים עלולים להיווצר להתגלות כחשובים על אף שלא שיערנו זאת בעבר, תבניות ה"הידעת?" זקוקות לעדכונים ווידוא, תמונות צריכות תחלופה (ובכך גדל מלאי התמונות הפוטנציאלות שעלולות להמחק) וכן הלאה והלאה. אני חייב להודות שאתה מתחיל לשכנע אותי, אבל עדיין יש לי ספקות שמונעים ממני, באופן עקרוני, להמליץ על הפורטל הזה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:59, 6 באוגוסט 2007 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לי אישית הפורטל מסייע רק בהקלה על ניווט - 2-3 קליקים בעכבר במקום הקלדה. עבודת התחזוקה כיום היא רק תחזוקה. אני לא רואה בפורטל כלי לייעול התחזוקה (בשביל זה יש כלים אחרים) אלא בעיקר שער למי שהנושא מסקרן אותו אך אין לו שום ידע בנושא: לא מכיר את היקפו, לא מכיר אדריכלים ידועים, לא יודע שהבית על האשד הוא בעל חשיבות אדריכלית גדולה בהרבה מזו של מגדלי עזריאלי, ועוד הרבה דברים שמאוד קשה, בלתי אפשרי או לא רצוי לכתוב בערך הראשי אדריכלות. כל מה שכתבתי רלוונטי כמובן גם לתחומים אחרים. השמח בחלקו (-: 00:10, 7 באוגוסט 2007 (IDT)
לזהר: טוב, לא אמשיך כי אני חייב לעזוב עכשיו וסביר שאעדר מכאן בימים הקרובים, אבל בגדול, מה שכתבת נכון, אבל נכון באותה המידה גם לגבי קישורים בערך מומלץ רגיל - ובשביל זה ויקיפדיה תישאר פתוחה וחופשית לעד! ליל מנוחה! השמח בחלקו (-: 00:10, 7 באוגוסט 2007 (IDT)


דיון לגבי פורטל מומלץ[עריכת קוד מקור]

אנו רוצים לפתוח דיון לגבי הפיכת פורטל:אדריכלות למומלץ. המטרה היא שהפורטלים המומלצים הראשונים יהוו דוגמה לצורה הרצויה והמיטבית גם של פורטלים אחרים. א&ג מלמד כץשיחה 13:02, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

דברים מיוחדים שיש בפורטל שיכולים לשמש כדוגמה[עריכת קוד מקור]

  • גלריית התמונות המרשימה.
  • התמונה המדהימה בראש הפורטל.
  • מקצועיות.
  • תחלופה טובה של תמונות וקטעים.

דברים שכדאי לשפר/להוסיף[עריכת קוד מקור]

דיון[עריכת קוד מקור]

אני בעד. לגבי האנימציה, לא מצאתי כזו שמראה התפתחות של מבנה, אבל יש את האנימציה הזו של קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה. נוי 14:43, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

הכיוון שאנו מציעים הוא משהו כמו תמונה:Prefabricated house construction.gif או אפילו תמונה:PerthOldMyerBuildingAnim gobeirne.gif. יכול להיות שיהיה אפילו טוב יותר לבנות אנימציה שמראה את שלבי הקמת מבנה טיפוסי (או מפורסם), ותוכל להוות תוספת מידע חזותי ולימודי לפורטל (מובן שזה פרויקט שייקח זמן...) א&ג מלמד כץשיחה 15:41, 4 בספטמבר 2007 (IDT)
יש גם האנימציה הזו. אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 16:51, 4 בספטמבר 2007 (IDT)
אני חושב שלא נכון, לאו דווקא כאן אלא בכלל, להחליט שצריך אנימציה ואז למצוא אחת. הדבר הנכון לעשות הוא בהימצא אנימציה טובה כלשהי - לחפש מקום בפורטל בו תוכל להשתלב. אני חושב שבמקרה כזה מקומה הטבעי יהיה בגלריית התמונות הנבחרות ולא בעמוד הראשי של הפורטל. אם מציבים אנימציה של מגדל אייפל או של סנטיאגו דה קומפוסטלה או משהו דומה, בין רגע היא גונבת את כל תשומת הלב בפורטל ואין זה רצוי. את האנימציות שהוזכרו כדאי כמובן לשלב בערכים. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 18:33, 4 בספטמבר 2007 (IDT)
הפנטזיה שלנו היא זו: במקום כלשהו בפורטל תופיע אנימציה (סרט מצויר) שבה רואים איזה פנתאון נבנה, ומי שאינו בקיא בנושא יכול להבין איך ניתן להקים מבנה כזה. חשבנו גם על אנימציה שמראה את השלבים בבניית בית מגורים, כולל הנחת צינורות מים נסתרים וכדומה. לדעתנו, אנימציה כזו רק תמשוך גולשים לפורטל ולערכים המקושרים ממנו... זה לא לעכשיו, אבל תחשוב על זה... בכל אופן, זה הזמן להעלות רעיונות, הצעות (ופנטזיות) - אז קדימה, כולם מוזמנים. א&ג מלמד כץשיחה 19:06, 4 בספטמבר 2007 (IDT)
יש משהו שתמיד רציתי לעשות ואולי תהיה זו הזדמנות טובה: למצוא אתר בנייה שרק התחילו לחפור בו ולצלם אותו כל יום באותה הזוית בדיוק במשך שנתיים או כמה שייקח עד שיסיימו את הבניין. בסוף אפשר להרכיב מזה סרט. נראה... השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 20:56, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

הצעה להקים את פורטל: תכנון ערים ואזורים[עריכת קוד מקור]

הייתי מציע למקים הפורטל הזה להקים פורטל נוסף בנושא תכנון ערים ואזורים. פארוק - שיחה 20:19, 9 בפברואר 2011 (IST)

סיכום[עריכת קוד מקור]

עם הפיכת הפורטל הזה למומלץ אנו מסיימים את השלב הראשון של יצירת מאגר קטן של פורטלים מומלצים, כך שיהוו דוגמה לשאר הפורטלים. בהצלחה לשמח בחלקו במיזם שיפור הפורטלים שהוא החל בו וכבר ניכר עליו שהוא צובר תאוצה. א&ג מלמד כץשיחה 03:43, 10 בספטמבר 2007 (IDT)