שיחת קטגוריה:אלבומים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערכי אלבומים[עריכת קוד מקור]

אני משתמש בויקיפדיה כחצי שנה והייתי תורם מידי פעם בתור אנונימי.
והחלטתי שאני לא יכול לשתוק יותר, מדובר בערכי אלבומים כאשר כל אלבום נכתב לו ערך, דבר אשר מהווה פגיעה באתר (באיכות הכוונה)

ולכן ישנה לי בקשה שתקבעו חק שאין ליצור ערך על אלבום מסוים אלה להוסיף אותו באותו ערך עם הלהקה ויקמן 13:29, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

לי זה נשמע הגיוני בהחלט. א. יש מיליוני אלבומים שם בחוץ. ב. מה כבר אפשר לכתוב על אלבום, שאי אפשר לכתוב בערך על הלהקה עצמה? Yonidebest Ω Talk 13:32, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
דנו בזה הרבה בעבר והוחלט לא למחוק מחיקה גורפת. מי שרוצה למחוק ערך- בהצבעת מחיקה פרטנית. עידן ד 14:15, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אכן התקיים כבר דיון בנושא. למען האמת אני לא רואה סיבה למחוק באופן גורף את כל האלבומים. יש להקות שיש להן עשרות אלבומים ופשוט אי אפשר לתאר את כולם בערך על הלהקה. גילגמש שיחה 14:59, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אין משהו שאפשר לכתוב בערך על אלבום ואי אפשר לכתוב בערך על הלהקה כמו שאין משהו שאפשר לכתוב בערך על אלגברה לינארית, אנליזה פונקציונלית, חשבון אינפיניטסימלי וקומבינטוריקה ואי אפשר לכתוב בערך מתמטיקה. מי רוצה להיות זה שירכז את המידע במתמטיקה וימחק את שאר הערכים? גדי אלכסנדרוביץ' 15:10, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
מה שמהווה פגיעה באיכות האתר הם ערכים שכתובים גרוע. הדרך הטובה והצודקת להילחם בהם היא לשפרם, לא למחוק אותם (מה גם שאם כתובות שטויות על אלבום, להעביר אותם לערך של הלהקה לא יתקן את השטויות, אלא רק יפגע בערך של הלהקה). עוד דבר שפוגע באתר (באווירה שבו, הכוונה) הוא אנשים שדורשים למחוק ערכים באופן גורף בטענות של "פגיעה באיכות האתר". 15:10, 28 אוקטובר 2005 (UTC) גדי אלכסנדרוביץ' 15:20, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה משווה אלבום של זמר לאלגברה לינארית? על האחרון ניתן לכתוב מגילה. אני לא רואה שום בעיה להכניס את הערכי האלבומים לערכי הלהקות: אם יש לנו ערך ארוך כמו אינתיפאדת אל אקצא, אני לא רואה למה אי אפשר לתאר את כולם בערך אחד, כדיברי גילגמש.
פגיעה באיכות האתר זה לא ממש, אבל יש כאן סוג מסוים של פגיעה (אני עדיין לא יודע איך לקרוא לה, יום יבוא) מפני שכמו שאין ערך על כל רב, עורך דין ובמאי, כך גם לא צריך להיות ערך על כל אלבום, במיוחד אם אפשר לאחד אותם לתוך ערך אחד (גדול).
יתר על כן, זה נראה לי יהיה נוח יותר למחפש, כך שלא יצטרך לדפדף בין דפים על מנת לראות למצוא מידע לגבי האלבומים של הדמר האהוב עליו. Yonidebest Ω Talk 19:48, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
בדוגמאות המתמטיקה אני מנסה לרמוז שיש מקום לכך שערכים על משהו ספציפי לא חייבים להשתייך לערך הכללי יותר. ערכים ארוכים הם לא בהכרח דבר טוב, בפרט למי שמתעניין באלבום ולא בכל קורות הלהקה. אתה אומר ש"מפני שאין ערך על כל X Y Z כך לא צריך להיות ערך על כל אלבום". זה לא נימוק. הא בהא לא תליה, וגם לא ברור למה אסור שיהיה לנו ערך על כל במאי, אם יש מה לכתוב על כל במאי. ברור שאם יבוא מישהו מטורף ויכתוב ערך רציני על כל אחד מהבמאים שהיו קיימים אי פעם, לא נאחד את כל הערכים הללו לערך במאים או שטות דומה.
אני כמחפש דווקא לא אוהב את זה שהכל נמצא בעמוד אחד. עניין של טעם. אגב, אם אתה רוצה שהכל יהיה בעמוד אחד, תתכונן לזה שיהיו הרבה "חורים" בעמוד הזה במקרים רבים (למי יש כוח לכתוב על כל האלבומים של אר אי אם? סתם, סתם, כולם טובים). תזכור גם שסיווג לקטגוריות הרבה, הרבה, הרבה יותר קשה כאשר אתה לא עושה ערך לכל אלבום (כל אלבום צריך להיות בקטגוריה של אלבומי שנת XXXX] ובקטגוריה של אלבומי ז'אנר X ובקטגוריה של אלבומי הלהקה X, ואם תכניס אותם לערכי הלהקות תחסל את שתי הקטגוריות הראשונות, החשובות מאוד). יש גם אלבומים שאי אפשר לשייך בצורה ברורה ללהקה ספציפית אחת.
אבל כל זה הוא בכלל לא השאלה. השאלה היא למה אנחנו רוצים לכפות החלטה סגנונית מסויימת על הכותבים בויקיפדיה, שאמורה להיות חופשית ככל האפשר. מכיוון שחופש הוא המצב הטבעי כאן, צריך נימוק טוב מאוד על נזק ממשי שנגרם מפעולה בדרך שאתה יוצא נגדה. אם אתה אפילו לא יודע איך לקרוא לפגיעה הזו (ועל אחת כמה וכמה לא לנמק מה הפגיעה כאן בכלל), אני לא חושב שיש לך את המינימום הנדרש כדי לכפות בכוח את הגישה שלך על אחרים. גדי אלכסנדרוביץ' 20:00, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
למה שזו תהיה בעיה? הוא רק צריך ללכת לזמר האהוב עליו ולמצוא את הקישור לאלבום. ערך של אלבום הוא ערך לכל דבר, טוב - ישאר, רע וקצר - ימחק. דורית 19:53, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
נא לא להכניס לי מילים לפה. אני מתנגד לאיחוד ערכי האלבומים עם ערכי הזמרים והלהקות. אני לא רואה שום דבר פסול בפתיחת קטגוריה שלמה ללהקה שיש לה 20 אלבומים. גילגמש שיחה 19:55, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
גדי, אכן אתה צודק - שכנעת אותי, אין לי בעיה להשאיר את הערכים נפרדים. למרות זאת, אני נגד פתיחת ערכים רציניים על כל הבמאים, שכן רציני ככה שיהיה, הוא עדיין אזיטורי לעומת הערכים הבולטים. אנציקלופדיה, לעניות דעתי, אינה אמורה לכלול את כל המידע בעולם, אלא רק את החלקים החשובים והבולטים. בקשר לטענת ה"מפני שאין ערך על כל X Y Z כך לא צריך להיות ערך על כל אלבום" - הטענה כאן כן בתוקף - אני טוען שאין ולא צריך להיות ערך על כל X Y Z אזיטורי (מדיניות שכבר קיימת), וגם כאן לא צריך להיות ערך על כל אלבום אזיטורי.
גליגמש, המילים "כדיברי גילגמש" כוונו לסוף המשפט ("אי אפשר לתאר את כולם בערך אחד"), לא למשפט כולו. הבאתי הסבר נגד הטענה הזו, אך כפי שאתה רואה, גדי "העמיד אותי על דברי". Yonidebest Ω Talk 20:14, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
הויכוח בדבר "אנציקלופדיה אינה אמורה לכלול את כל המידע שבעולם" ימיו כימי ויקיפדיה עצמה. למרות שזה טיעון טוב, אבקש להזכיר לך שאין סיבה שויקיפדיה תהיה אנציקלופדיה ככל שאר האנציקלופדיות כשהיא יכולה להיות הרבה יותר מכך (זה לא אומר שהערכים שלה לא צריכים להיות ברמה של אנציקלופדיה: המטרה היא שניתן יהיה "לקלף" את הערכים ה"איזוטריים" ולהישאר עם אנציקלופדיה ככל האנציקלופדיות), ושהחזון של ג'ימבו וולס מדבר בפירוש על "כל הידע האנושי", ואני לא חושב שאנחנו צריכים להשאיר מישהו בחוץ, ואפילו אם הוא נמרוד קמר, כל עוד יש דברי טעם לכתוב עליו. גדי אלכסנדרוביץ' 20:54, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
אז גם לי ולך מגיע ערך, אם אין לנו משהו רע לומר. זה אומר שאני יכול להעביר את תוכן הדף משתמש שלי למחרב הראשי? אז הרי לך: ויקיפדיה אינה אמורה לכלול את כל המידע שבעולם. לאט לאט אני מתחיל לחשוב שעדיף לוותר על קו החשיבה שלי, ופשוט לחשוב שכשאומרים שוויקיפדיה היא אנציקלופדיה, מתכוונים לכך שהוא כתוב ברמה אנציקלופדית בלבד. Yonidebest Ω Talk 21:39, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
האם "מגיע" לנו ערך? בוודאי, במובן זה שאי אפשר להגיד "כל ערך שעוסק בך, בלי קשר לשאלה מה תוכנו, צריך להימחק". האם זה אומר שצריך לכתוב אותו? לא יודע בקשר אלייך, אבל אני לא חושב שהמידע שיהיה בערך עלי הוא בעל ערך, ושניתן יהיה לכתוב ערך בעל תוכן ממשי שעוסק בי (יהיה נחמד להתבדות, אבל אני לא אהיה זה שכותב את הערך הזה). גדי אלכסנדרוביץ' 21:53, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
תוכן ממשי מהו? זה שאפשר לכתוב תוכן ממשי על כל אלבום ואלבום, אומר שיש לו מקום בויקיפדיה? Yonidebest Ω Talk 21:57, 28 אוקטובר 2005 (UTC)
"תוכן ממשי" הוא מידע שהאדם הממוצע שקשור לתחום שבו עוסק הערך עשוי לחפש, להתעניין או להפיק תועלת ממנו (להבדיל ממידע פרסומי, שבמקרה שלו האדם מפיק תועלת מכך שאחרים קוראים אותו). באשר לשאלתך: התשובה היא "בהחלט כן". גדי אלכסנדרוביץ' 05:29, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
ויקיפדיה לא אמורה לכלול את כל הידע בעולם אלא את כל הידע האנציקלופדי. התפקיד של ויקימדיה הוא לכלול את כל הידע בעולם, בפרוייקטים השונים שלה. שם בדוי 11:54, 29 אוקטובר 2005 (UTC).
ודאי שלא רק את "הידע האנציקלופדי" במובן של "רק מה שנכנס לאנציקלופדיה העברית" ולא ברור למה במובן הרחב מידע על אלבומים אינו אנציקלופדי - בפרט, לאיזה מיזם אחר של ויקימדיה שפועל כרגע הוא מתאים יותר. שים לב גם שעיקר ההבדל בין המיזמים הוא בצורת ההצגה של המידע ואולי גם בהעמקה בו, לא בשאלה אם הוא יאוזכר או לא. גדי אלכסנדרוביץ' 12:58, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
בוודאי שיש הבדלים בין המיזמי. אין בוויקי הגדרות מילוניות או רשימת ציטוטים למשל. גם לי לא ברור מה לא אנציקלופדי בערך על אלבום מסוים. גילגמש שיחה 13:01, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
נראה לי הכי פשוט אם מישהו יסביר לי מה זה "אנציקלופדי" והיכן נטען שמטרתה של ויקיפדיה להכיל רק מידע שעונה על ההגדרה שתינתן בהסבר הזה. גדי אלכסנדרוביץ' 13:12, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
לבקש הגדרה מדוייקת זה מגוחך - אנציקלופדיה היא עניין של טעם. אני בהתחלה חשבתי שאנציקלופדיה מכילה רק מידע חשוב בתכליתו, אנשים מפורסמים או אנשים שהפשיעו על ההיסטוריה שלנו בצורה זו או אחרת. אקח דוגמה. כל הפסים כחולים לעומת דף המשתמש שלי. האלבום אינו בולט במיוחד בקרב האלבומים, ואני איני בולט במיוחד בקרב בני האדם. בגוגל, האלבום מגיע ל-898 תוצאות לעומת המילה "אלבום" המגיע למליון. הכינוי שלי מגיע ל-803 תוצאות לעומת "אדם" או "איש" המגיעים לכמעט 2 מיליון כל אחד. למה אני לא ראוי לערך בוויקיפדיה, והאלבום הזניח הזה כן ראוי? Yonidebest Ω Talk 14:06, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
נהדר. אם אתה טוען שאנציקלופדיה היא עניין של טעם, נסכים שלטעמי יש לערכי אלבומים זכות קיום. עכשיו כל מה שנשאר לנו היא השאלה האם ולמה אתה צריך לכפות את הטעם שלך על הטעם שלי.
כזכור לך, לא אמרתי שאתה לא ראוי לערך בויקיפדיה. השאלה היא רק מה יהיה כתוב בערך הזה ואם יהיה בו תוכן בעל ערך. האלבום שקישרת אליו, אגב, הוא ערך די גרוע - אין אפילו רשימה של השירים. גדי אלכסנדרוביץ' 15:48, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
אני לא כופה דבר. כפייה היא מילה גסה. אני מסביר לך למה לדעתי לא לכל ערכי האלבומים יש זכות קיום.
בערך יש רשימה של שירים, צריך פשוט להכנס לערך... הערך נבחר רנדומלית, וכך נראים רוב הערכים מסוג זה, ראה קטגוריה:אלבומים. העובדה היא, כי מתוך מאות מיליוני אלבומים, האלבום הזה אזיטורי למדי, כמו שאר האלבומים, למעט מספר מצומצם מאוד. בדיוק כמו שאני לא ראוי לערך, בגלל שיש עוד מאות מיליוני אנשים כמוני, כך גם האלבום הזה ועוד רבים אחרים. Yonidebest Ω Talk 16:01, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
אופס. אכן יש שירים בערך, רק לא למי שסובל מבאג הפיירפוקס הידוע... בכל מקרה, כל עוד אתה לא מנסה לכפות שום דבר ולא תנסה למחוק ערכים של אלבומים, אין לי ויכוח איתך: זכותך לחשוב על איזה ערכים שתרצה שאין להם מקום בויקיפדיה. גדי אלכסנדרוביץ' 16:36, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
למחוק לא, אבל הצבעת מחיקה נשמע לי כמו התחלה טובה. אבל קודם, האם יש מדיניות כלשהיא בנושא לערכי אלבומים? Yonidebest Ω Talk 16:43, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
"הצבעת מחיקה" היא שם רשמי ומכובד ל"לנסות לכפות מחיקה על מישהו". ככל הידוע לי לא קיימת מדיניות בנושא, ודעתי היא שגם לא צריכה להיות. גדי אלכסנדרוביץ' 18:35, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
כבר אמרתי מה דעתי על המילה כפייה. "הצבעה מחיקה" מייצת את הדמוקרטיה, ולא כפייה מאף סוג שהוא. אני ממש לא יודע למה אתה מכניס את המילה כפייה לכל מקום. אם אין מדיניות, נתחיל בהצבעת מחיקה על האלבום האזיטורי הזה. Yonidebest Ω Talk 19:59, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
"כפיה" פירושה שאתה מכריח מישהו לקבל דבר מה בניגוד לרצונו. לכן גם הכרעה דמוקרטית היא כפייה (חשוב להיזהר מאוד עם המילה "דמוקרטיה" - הכרעת הרוב אינה בהכרח דמוקרטיה. למשל, לא ייתכן שהרוב במדינה יחליט שהוא הופך את המיעוט לעבד שלו). אולי כפייה של דעת הרוב, אבל כפייה - ובויקיפדיה, הייתי שמח לראות כמות נמוכה ככל האפשר של כפייה. מאוד יצער אותי לראות עוד פעם מתקפה של מחיקת ערכים בשם המאבק ב"איזוטריות" שלא ברור במי היא פוגעת פרט לאותם אנשים שלוחצים כל הזמן על "ערך אקראי" כדי לראות שיש המון ערכים איזוטריים ולהתרעם. גדי אלכסנדרוביץ' 20:04, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
אם אתה רוצה לשנות את "מדיניות האיזוטוריות" - זה כבר נושא אחר. הצבעת המחיקה כאן. בברכה, Yonidebest Ω Talk 20:10, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

יש כבר המון ערכים בקטגוריה הזאת, ונראה לי שכדאי לחלק אותה לשתי קטגוריות משנה:

  • אלבומים לפי שנה
  • אלבומים לפי להקה

Little Savage 12:27, 20 ינואר 2006 (UTC)

100 הגדולים של המלודי מייקר[עריכת קוד מקור]

אני מאמין כי לא מקומה בצורה כזו בקטגוריה. יש הצעות? ‏Almighty ~ שיחה 03:34, 2 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הנכון לעשותו הוא ערך עם רשימה. אבל אז יבואו המחקנים, והסיפור ידוע... חגי אדלר 21:55, 4 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מה זו הרשימה המאפנה הזאת? מקום ראשון הסמית'ס עם 4 אלבומים מתוך 100. תעשו לי טובה. מתאים אולי לרשימות השידור של מיכל ניב, אבל חוץ מזה, אין לרשימה הזאת קשר למציאות. חבל שמישהו לוקח אותה בתור רפרנס.אודי - שיחה 11:16, 28 במרץ 2012 (IST)[תגובה]