שיחת קטגוריה:מגדר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איך, מכל הדיון הארוך, מגדר הוכפף למיניות? אם כבר, אז ההיפך... נדב 20:25, 29 נוב' 2004 (UTC)

נראה לי שצריך לעשות קצת סדר בדברים[עריכת קוד מקור]

אם תנסי להכנס לערך לסביות, תופני במהרה לערך הומוסקסואליות. מהפנייה זו עולה ריח חריף מאוד של אפלייה. מה גם, שלסביות, היא זהות מגדרית עצמאית שאינה מבוססת על הומוסקסואליות של נקבות. אני מציעה להחפיף את כל הערכים, הומו, הומוסקסואל, גיי, קוויר, לסביות, טרנסג'נדר, קרוס-דרסר וביסקוסאליות, לערך להטב"י שבא לאגד את המונחים: לסביות, הומואים, טרנסים, וביסקסואלים, לכדי מטריית זהות מגדרית ,המכונה, לא נורמטיבית. יש לציין כי שם זה נהוג בשימוש ע"י הקהילה, כמו גם בתאוריה קווירית. הייתי מעוניינת לקבל תגובות לפני, שנערוך שינויים, כביכול, מרחיקי לכת..
כמו כן זהו התרגום של המונח GLBTQ מאנגלית.
--אר 00:38, 11 פבר' 2005 (UTC)

לא הבנתי חצי ממה שכתבת פה.
מה כוונתך במשפט "מה גם, שלסביות, היא זהות מגדרית עצמאית שאינה מבוססת על הומוסקסואליות של נקבות"? המשפט פשוט לא מובן.
בכל מקרה לא צריך לעשות ערך ענק שאף אחד לא יימצא בו את הידיים והרגלים. אם כבר, אפשר לעשות ערך עצמאי ללסביות, למרות שהשאלה היא מה צריך להיות שם שלא צריך להיות בערך "הומוסקסואליות"? eman 00:55, 11 פבר' 2005 (UTC)
וגם, מה פתאום להטב"י? זה הרי שם לא מוכר, לפחות לא לי ולדעתי לרוב הציבור. אני מציעה לך ראשית לכתוב את הערך בקצרה, וגם לא להאשים אותנו באפלייה. מקסימום, בחוסר ידע בתיאוריות קוויריות וכו'. בברכה, דורית 01:11, 11 פבר' 2005 (UTC)


אני מקבלת את כל ההעררות, ואגש מיד לכתוב את הערך להטב"י. כוונתי במשפט על הלסביות, היא שע"פ התאוריה הפמניסטיתוהקווירית, ההכפפה של הזהות הלסבית (הנשית) לזהות ההומוסקסואלית הגברית, היא עוד חלק, מהשובניזם, וניסיון להדיר את הנשים מהשיח, ע"י בליעתן בתוך מונח כללי גברי כמו שאנו עושות לעיתים קרובות בעברית. היטיבה לתאר את המצב הזה המשורר יונה וולך "כמו שרבים מסתיר אישה" בשירה "עברית היא סקסמניאקית".
כמו כן, ארגוני לסביות רבים פרשו מארגוני ההומואים, (כמו גם מאירגוני הנשים) על מנת להקים גוף שאינו פועל ע"פ הקודים הגבריים. --אר 08:25, 11 פבר' 2005 (UTC)
העניין הוא כזה. הערך הוא "הומוסקסואליות" ולא "הומוסקסואלים" או "הומואים". יש בלשון המקובלת בעברית הבחנה בין הומואים ללסביות (פחות אגב מבאנגלית, שם המונח gay יכול בהחלט להתייחס גם לנשים). אבל הנושא "הומוסקסואליות" בהחלט מתאר תופעה גם אצל נשים וגם אצל גברים. אז למה שיהיה ערך נפרד על הומוסקסואליות נשית? האם דוקא בזה לא תהיה הדרה?
מאיפה בא הי' ל"להטב"י"? חיפוש בגוגל מראה שהנוסח המקובל הוא "להט"ב".
ובאופן כללי, אני רוצה להזכיר לך שבסופו של דבר כל ערך צריך להיות מובן (לפחות בתחילתו) לקורא מן השורה, ולא רק למומחה בשיח הסוציולוגי, או בשיח של קבוצות מצומצמות פמיניסטיות/קוויריות/לסביות. (ואני צועק את אותו דבר גם על מי שכותב פה ערכים מתמטיים). eman 13:19, 11 פבר' 2005 (UTC)
עברית / יונה וולך
בשמות מין יש לאנגלית כל האפשרויות
כל אני- בפועל
הוא כל אפשרות במין
וכל את היא אתה
וכל אני הוא בלי מין
ואין הבדל בין את ואתה
וכל הדברים הם זה - לא איש ולא אישה
לא צריך לחשוב לפני שמתייחסים למין
עברית היא סקסמניאקית
...
עברית מפלה לרעה או לטובה
מפרגנת נותנת פריבילגיות
עם חשבון ארוך מהגלות
ברבים יש זכות קדימה להם


אנגלית היא באמת שפה יותר מאפשרת. מדוע מין ביולוגי זכר, לא יכול להיות לסבית? מדוע מין ביולוגי נקבה, לא יכולה להיות הומו? ישנם זכרים ונקבות המגדירים את עצמם עהומואים לסביות גיי קוויר וכו' זאת ללא שום קשר למין הביולוגי בו נולדו או בחרו לאמץ. אני מקבלת את התקפות של הומוסקסואליות כמונח על, אך הייתי מצפה להתייחסות לשונויות בתוך הקהילה, וכמו כן להתייחסות נפרדת ללסביות.
אני מניחה שבסופו של דבר זה יהיה תלוי בי לכתוב את הערך...
--אר 17:57, 11 פבר' 2005 (UTC)