תומאס ר. הולץ הבן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס ר. הולץ הבן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 בספטמבר 1965 (בן 58)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי פלאונטולוגיה
מקום מגורים ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט ג'ון אוסטרום עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
www.geol.umd.edu/~tholtz/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס ריצ'רד הולץ הבןאנגלית: .Thomas R. Holtz Jr; נולד ב-13 בספטמבר 1965 בלוס אנג'לס) הוא דוקטור לפלאונטולוגיה של בעלי חוליות ומרצה בכיר במחלקה לגאולוגיה באוניברסיטת מרילנד. הולץ מתמחה בפלאונטולוגיה של דינוזאורים ובפרט בחקר התרופודה - סדרת הדינוזאורים הטורפים לה שייך הטירנוזאורוס ושממנה התפתחו העופות.

הולץ הוא מחבר הספר Dinosaurs: The Most Complete, Up-to-Date Encyclopedia for Dinosaur Lovers of All Ages הנחשב לאחד מספרי המדע הפופולרי הטובים ביותר בתחום, וכן מנהל רשימה המאגדת את כל סוגי הדינוזאורים הידועים למדע.[1] הוא גם כתב וערך מספר פרקים - את הפרקים "Saurischia",[2] ו- "Basal Tetanurae",[3] ו-"Tyrannosauroidea"[4] במהדורה השנייה של The Dinosauria שנחשב לאחד מספרי העיון המעודכנים והמקיפים ביותר בנושא דינוזאורים. הוא אחד העורכים וכתב מספר פרקים במהדורה השנייה של The Complete Dinosaur, ספר עב-כרס שיצא ב-2012 ובא לגשר בין ספרי מדע פופולרי לספרות מחקרית אקדמית. הוא גם שימש כיועץ מדעי לסדרת ה-BBC "ללכת עם דינוזאורים".

בעקבות מגפת הקורונה, בשנת הלימודים 2021 העלה הולץ ליוטיוב את הרצאותיו בקורס האקדמי GEOL 104 – Dinosaurs: A Natural History העוסק בדינוזאורים. בקורס נותן הולץ מבוא לגאולוגיה ופלאונטולוגיה, סוקר את כל ענפי הדינוזאורים (כולל העופות) ודן בפלאוביולוגיה שלהם. הקורס מלווה במצגת וכולל גם הומור.[5]

מחקריו של הולץ עוסקים בעיקר בתרופודים ובפילוגנטיקה שלהם, כלומר: בהבנת "עץ המשפחה" האבולוציוני של התרופודים וחלוקתם לענפים. הולץ היה הראשון לטעון שהטירנוזאוריים אינם תת-קבוצה של הקרנוזאורים וכן הפריך את הטענה שקרנוזאורים היא קבוצה מונופילטית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ד"ר תומאס ר. הולץ הבן, נספח סוגי הדינוזאורים (הסברים), מעודכן לינואר 2012
  2. ^ "Saurischia", pp. 21–23, with H. Osmólska
  3. ^ "Basal Tetanurae", pp. 71–110, with R. E. Molnar, P. J. Currie
  4. ^ "Tyrannosauroidea", pp. 111–136
  5. ^ סרטונים תומאס ר. הולץ הבן, GEOL 104 – Dinosaurs: A Natural History ביוטיוב (רשימת השמעה), 2021
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.