100 בנות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
100 בנות
100 Girls
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי מייקל דייוויס (אנ')
הופק בידי אהוד בלייברג
ריצ'רד פיני
יצחק גינסברג
טרנס מייקל
תסריט מייקל דייוויס (אנ')
עריכה קווין די. רוס
שחקנים ראשיים ג'ונתן טאקר
עמנואל שריקי
ג'יימי פרסלי
קתרין הייגל
מוזיקה קווין בסינסון
צילום ג'יימס לורנס ספסנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Dream Entertainment
Michael/Finney Productions
חברה מפיצה Lionsgate (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 1 בספטמבר 2000 (איטליה)
25 בספטמבר 2000 (ארצות הברית)
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

100 בנותאנגלית: 100 Girls) הוא סרט אמריקאי מסוגת הקומדיה הרומנטית שנכתב ובוים על ידי מייקל דייוויס (אנ'). עלילת הסרט עוקבת אחר סטודנט בשם מת'יו במאמציו לגלות את זהותה של הבחורה המסתורית איתה הוא שכב במעלית בזמן הפסקת חשמל. הסרט יצא ישירות לווידאו ב-25 בספטמבר 2001.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהוא עושה דרכו חזרה למעונות היישר ממסיבה במעונות הנשים, מת'יו נלכד במעלית עם אישה אותה הוא לא רואה בעקבות הפסקת חשמל. במהלך הלילה, השניים שוכבים ומת'יו מתעורר למחרת לבד במעלית כשבידיו זוג תחתוני נשים.

במטרה למצוא את אשת המסתורין, מת'יו רוקח תוכנית במטרה למצוא למי שייכת החזייה התואמת לתחתונים שברשותו. במטרה לעשות זאת, מת'יו מעמיד פנים שהוא איש אחזקה ומתחיל לבצע במעונות הנשים משימות שונות במטרה לפרוץ לחדריהן ולחטט בבגדיהן. שותפו של מת'יו לחדר, סטודנט בשם רוד מפציר במת'יו לרדת מהעניין ומציג בפניו את "כוח הפין" – קשירת משקולות לאשכיו במטרה להגדיל את גודל איבר מינו. במהלך הסרט מתברר שרוד עושה זאת, תוך שהוא מעליב נשים בקמפוס מכיוון שהוא סובל מבעיה בשם "היפוספדיאס (אנ')" (מצב מולד בו קצה צינור השופכה נמצא בתחתית הפין במקום בקצהו).

בתחילת דרכו, מת'יו חוזה בריב בין סטודנטית בשם פאטי לבן זוגה האלים, קירק, הנראה כסטראוטיפ של גבר מאצ'ואיסטי ואלים. מת'יו מנסה לסייע לפאטי, אך מותקף על ידי קירק. לאחר שקירק עוזב, פאטי מנסה לעזור למת'יו, אך מת'יו נרתע ממנה בעקבות תדמית "הפרוצה" שיצאה לה בקמפוס.

במהלך חיפושיו באחד מחדרי הנשים, מת'יו נלכד בחדר לאחר שהדיירת, סטודנטית בשם וונדי חוזרת. וונדי תוקפת את מת'יו במחשבה שהוא סוטה, אך מת'יו מסביר את עצמו בפניה ו-וונדי מסכימה לסייע למת'יו במשימתו, בתקווה שהיא תצליח למצוא בת זוג לעצמה, בכך מתברר שוונדי היא לסבית.

במהלך שיעור שעוסק בפמיניזם, המורה, גברת שטרן וסטודנטית בשם ארלין מתעצבנות על מת'יו וטוענות שגברים נחותים לעומת נשים ושנשים צריכות לתפוס שליטה בעולם. רוד ממשיך לדרבן את מת'יו להפסיק את חיפושיו, ומת'יו מספר לו על החשש שלו מלדבר עם נשים, במיוחד עם סינת'יה, סטודנטית פופולרית בקמפוס.

מת'יו מפרסם בעיתון הקמפוס מודעה בה הוא מפציר באשת המסתורין לפגוש אותו בערב יום שלישי במרתף. מת'יו מתיישב במרתף בכל ערב יום שלישי בהמתנה לאותה האישה. באחד הלילות, דלת המרתף נפתחת ומת'יו חושב שאשת המסתורין הגיעה בעקבות המודעה, אך מתברר שזאת וונדי שבאה לבדוק מה שלומו. לבסוף, אשת המסתורין אכן מופיעה (מת'יו והצופים לא רואים את זהותה), אך היא מפצירה במת'יו להפסיק לחפש אותה.

למרות זאת, מת'יו הנחוש מעלה שלב בתוכניתו ומתחפש לסטודנטית בשם פרנצ'סקה במטרה להתקרב לבנות הקמפוס. בזכות התחפושת, מת'יו מצליח לדבר לראשונה עם סינת'יה מבלי לפחד. בהמשך, סינת'יה נפצעת לאחר ששני סטודנטים מפילים עליה ספה בטעות. רוד מנסה להתחיל עם פרנצ'סקה (ללא ידיעה שזהו מת'יו) ולאחר מכן משקר ומספר למת'יו שהוא ופרנצ'סקה שכבו. מת'יו הזועם מוסיף משקולת לאשכיו של רוד ועוזב את החדר, בכך הוא פוצע את רוד. קירק חוזר ותוקף מינית את פרנצ'סקה, אך מת'יו נושך את לשונו של קירק ותולש חלק ממנה. בעקבות זאת, קירק לא מסוגל יותר לדבר ובמקום זאת רק ממלמל.

כשהסמסטר מתקרב לקיצו, מת'יו הנואש עומד מחוץ למעונות הנשים ופותח במונולוג מרגש ואינטימי במטרה למצוא את אשת המסתורין. לבסוף, מת'יו מסיק שאותה האישה היא בעצם פאטי. פאטי דוחה את מת'יו מהפחד שהוא רואה בה רק כפרוצה ולא יותר. קירק חוזר ורואה את מת'יו מדבר עם פאטי, אך מת'יו מגיש עליו תלונה במשטרה בעקבות תקיפה מינית (בזמן שהיה לבוש כפרנצ'סקה) וקירק נשלח לכלא.

בסוף הסרט, מת'יו משדך בין רוד לדורה, אחת הסטודטיות ובין וונדי לארלין. סינת'יה, שהסטודנטים הגברים נרתעים ממנה בעקבות מראהה (שנגרם כתוצאה מהפציעה) מתחילה ללמד בקמפוס הגנה עצמית. מת'יו סוף סוף מצליח לעמוד מול גברת סטרן ומפציר בה להעריך את הדינמיקה בין גברים לנשים במקום לשנוא גברים. בסוף הסרט, מת'יו מצהיר על אהבתו לפאטי והשניים נעשים זוג.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ונתן טאקרמת'יו, סטודנט שמנסה לגלות במהלך הסרט את זהותה של אשת המסתורין.
  • עמנואל שריקיפאטי, סטודנטית בקמפוס בעלת מוניטין של פרוצה. מתבררת להיות אשת המסתורין אותה מת'יו חיפש.
  • ג'יימס דה בלורוד, שותפו לחדר של מת'יו בעל גישה מזלזלת כלפי נשים אותה הוא אימץ כדרך לכפר על מגבלה בגופו.
  • קתרין הייגלארלין, סטודנטית קשוחה בקמפוס שבתחילה זועמת על תפיסותיו של מת'יו, אולם בהמשך היא מתרככת ומתחילה לצאת עם וונדי.
  • לריסה אולייניק (אנ')וונדי, סטודנטית בקמפוס שמנסה לסייע למת'יו למצוא את אשת המסתורין, בתקווה שחיפושיו יובילו אותה לבת זוג משלה.
  • ג'יימי פרסליסינת'יה, סטודנטית הפופולרית בקמפוס עקבות יופיה. במהלך הסרט, סינת'יה עושה שימוש ביופיה במטרה לגרום לסטודנטים הגברים לעשות עבורה מטלות שונות. למרות זאת, בהמשך סינת'יה עוברת תאונה המכערת את פניה והיא לומדת למצוא את החוזקות שבה.
  • מריסה ריביסי (אנ')דורה, סטודנטית מוזרה שנוהגת להישאר בחדרה זמן רב ולזמזם מנגינות שונות. בסוף הסרט, מת'יו משדך אותה עם רוד.
  • ג'וני גריןקירק, גבר אלים ובן זוגה של פאטי. במהלך הסרט הוא תוקף את פאטי ואת מת'יו (שלבוש כאישה). אולם לבסוף, מת'יו נושך את לשונו ומגיש נגדו תלונה במשטרה על תקיפה מינית.
  • איימי גרהאםגברת שטרן, מורה בקמפוס שמלמדת קורס בנושא פמיניזם. בעלת דעות פמיניסטיות רדיקליות.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 60% טריות על סמך 5 ביקורות.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 100 Girls - Rotten Tomatoes, Rotten Tomatoes, ‏1 באוקטובר 2006 (באנגלית)