BüSo

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
BüSo
Bürgerrechtsbewegung Solidarität
מדינה גרמניה
שם רשמי Bürgerrechtsbewegung Solidarität עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסד הלגה צפ-לרוש
תקופת הפעילות 1992–הווה (כ־32 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אפיון מפלגת שוליים הנוטה ימינה
אידאולוגיות תנועת לרוש עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מיינץ עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bueso.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הלגה צפ-לרוש

BüSo (ראשי תיבות של Bürgerrechtsbewegung Solidarität, בגרמנית: "תנועת זכויות האזרח סולידריוּת") היא מפלגת שוליים גרמנית הנוטה לימין המפה הפוליטית, למרות שלעיתים משתמשת ברעיונות מן השמאל. היא מהווה חלק תנועת לרוש העולמית.

המפלגה נוסדה ב-1992 על ידי הלגה צפ-לרוש (Helga Zepp-LaRouche); בעלה הוא לינדן לרוש, פוליטיקאי אמריקני ססגוני אשר מחזיק בשיא למספר ההתמודדויות הרצופות הגדול ביותר למשרת נשיא ארצות הברית. לרוש התמודד לתפקיד המועמד של המפלגה הדמוקרטית בכל מערכת בחירות מאז 1980, כולל ב-1992, כשישב בכלא (הוא נידון ל-15 שנות מאסר עבור קשירת קשר, הונאת דואר ועבירות מס; הוא השתחרר לאחר 5 שנים).

לינדן לרוש הקים תנועות, ארגונים ומוסדות רבים בכל העולם, אשר מטרתם להפיץ את משנתו המעורפלת במקצת (מתנגדיו מאשימים אותו כמעט בהכל - החל בקומוניזם וכלה בפשיזם ובהכחשת השואה). מפלגת BüSo נוהגת לפצוח מבצעי תעמולה רחבים גם כשאין מערכת בחירות, זאת באמצעות הצבת דוכנים במקומות ציבוריים וגיוס טלפוני הגובל בהטרדה, לפי עדויות רבות.

המפלגה, אשר סניפה הראשי בויסבאדן, דוגלת בחיסול הקפיטליזם ובהרחבת השימוש באנרגיה אטומית כדי לכלכל את כל אזרחי העולם ולחסל את הפערים הכלכליים. טענות הושמעו נגד המפלגה בדבר רעיונות אנטישמיים במשנתה.

בבחיות כלליות שנערכו בשנת 2005 זכתה BüSo ב-35,649 קולות ולא עברה את אחוז החסימה. בבחיות כלליות שנערכו בשנת 2017 זכתה BüSo בכ-17 אלף קולות ולא עברה את אחוז החסימה.

לאחרונה[דרושה הבהרה] המפלגה החלה לתמוך במדינות של סין[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]