BMW שחורה (חופשי ומאושר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"BMW שחורה (חופשי ומאושר)"
סינגל בביצוע אתניX
מתוך האלבום ברוכים הבאים לישראל
יצא לאור 1998
סוגה מזרחית
שפה עברית
כתיבה זאב נחמה
לחן זאב נחמה ותמיר קליסקי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"BMW שחורה (חופשי ומאושר)" הוא שיר של להקת אתניX שיצא בשנת 1998 כחלק מהאלבום ברוכים הבאים לישראל. בהקלטת השיר ובקליפ שלו השתתף בשירה גם הסטנדאפיסט שלום אסייג ששר קטע ראפ.

רקע לשיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרויקט של אתר ynet לקראת צאת האלבום "בטוח" סיפר זאב נחמה על השיר:

יזהר אשדות פגש אותי ואמר לי שמע השיר הזה נוגע בחברה הישראלית בדיוק במקומות הרגישים שלה. זה שיר חברתי לחלוטין שאומר 'בוא תהיה ערס אחי, תהיה גאה בזה, הכל בסדר'. המצחיק יותר הוא שחברת BMW בדיוק הכינה אז קמפיין גדול מאוד כדי לתת סוג של תדמית אחרת לרכב, הם רצו לשווק BMW לבנה. ואז יצאנו עם השיר הזה והפלנו להם את הקמפיין. אני לא יודע אם זה נכון, זה מה שאמרו לנו בזמנו, אבל אולי זו אגדה אורבנית".

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקליפ, מלבד חברי הלהקה, השתתפו גם אלי ומריאנו, סמי הורי ושלום אסייג. הקליפ מתחיל כשרואים את אלי ומריאנו בדמותם של התקליטן "איציק מיוזיק" ונער הבר מצווה רונן שלוש, כשהאחרון נשאל על ידי איציק מיוזיק איזה שיר הוא ירצה להקדיש להוריו, והוא משיב "אני רוצה לשמוע שיר של להקת טטריס, של ג'ימי הנדריקס, של שמנדריקס.", ואז מתקן אותו איציק מיוזיק בהגיית השם הנכון "אתניקס, אתניקס" ואז הוא מציג את אתניX ואת שירם. במהלך בתי השיר, רואים את סמי הורי נוסע במכונית BMW בצבע שחור כשזאב נחמה שר את מה שהורי "אומר", כשהוא מנסה להרשים בחורה, כשברוב השיר ובפזמון רואים את חברי הלהקה רוקדים לצלילי השיר כשהם לבושים בסגנון של שנות ה-70 של המאה ה-20. אחרי 2 הבתים הראשונים והפזמון, רואים את שלום אסייג מבצע קטע ראפ בשיר, תוך כדי שהוא הולך במנהרה ברחוב אלנבי בתל אביב.[1]

במצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצעד הפזמונים השנתי תשנ"ח, הגיע השיר למקום ה-21.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ זאב נחמה מלהקת אתניקס בא לביקור מרגש, סרטון בערוץ "צחוק מעבודה", באתר יוטיוב (אורך: 07:58)
  2. ^ https://pizmonet.co.il/wiki/תשנ%22ח