Donkey Kong 64

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Donkey Kong 64 הוא משחק פלטפורמה משנת 1999 שפותח על ידי Rare ופורסם על ידי נינטנדו עבור הקונסולה Nintendo 64. זהו משחק דונקי קונג היחיד שמציג משחק תלת מימד. בתור הגורילה דונקי קונג, השחקן חוקר רמות נושא כדי לאסוף פריטים ולהציל את בני משפחתו החטופים מהמלך ק. רול. השחקן משלים מיני-משחקים וחידות כחמש דמויות קונג שניתן לשחק בהן - כל אחת עם היכולות המיוחדות שלה - כדי לקבל בננות ופריטי אספנות אחרים. במצבי מרובה משתתפים, עד ארבעה שחקנים יכולים להתחרות במשחקי deathmatch ו-Stand Man Last.

מטרת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עוקב אחר קו עלילה מסורתי לסדרה: המלך ק. רול והקרמלינגס הזוחלים שלו פולשים לאי DK האידילי וחוטפים את החברים של דונקי קונג, מתכננים להפעיל את הנשק Blast-O-Matic (בעברית: פיצוץ מכני) שלהם ולהרוס את האי. לאחר הדרכה, השחקן יוצא בתור דונקי קונג כדי לחלץ את האחרים מהחוטפים שלהם ולעצור את התוכנית של ק. רול. תוך כדי לחקור את עולם המשחק והשלמת מיני-משחקי פאזל, השחקן אוסף שני סוגים של בננות: בננות צבעוניות, שמקודדות בצבע שונה עבור כל דמות של קונג, מעניקות לשחקן מדליות בננה וניתן להחליף אותן עבור גישה לבוס של כל עולם. מַאֲבָק; ובננות מוזהבות, שמספר מסוים מהן נדרש כדי לפתוח כל עולם חדש במשחק. מתוך 3,831 פריטי אספנות בסך הכל, נדרשים 1,810 (1,680 בננות צבעוניות, 100 בננות זהובות, 8 מפתחות בוס, שרטוט אחד, 15 מדליות בננה, 4 כתרי K. Rool, מטבע נינטנדו והמטבע הנדיר) להשלמת המשחק.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגמי הדמויות עוצבו והונפשו מאפס. Rare לא הצליחה לעשות שימוש חוזר בדגמים מסדרת ה-Donkey Kong Country, שם הם טופחו מראש ועוצבו עם NURBs באמצעות PowerAnimator; גרפיקת התלת מימד בזמן אמת של דונקי קונג 64 יכלה להשתמש רק במצולעים, אז הצוות השתמש בכלי חדש, Gamegen. המודלים המעובדים מראש שימשו כאסמכתא עבור דגמי המצולעים והמרקמים, כגון עבור הפנים של פיות הקונגים. למרות שהגרפיקה בזמן אמת מנעה מ-Rare לשחזר את רמת הפירוט שנראתה בסדרת Donkey Kong Country, הם אפשרו דמויות אקספרסיביות יותר. עיבוד דגמים משביעי רצון הוכיח את עצמם כמאתגר; האמן הראשי מארק סטיבנסון ציין כי "אם אתה יכול לראות את הדמות הזו מכל זווית, היית עושה אנימציה, מכניס אותה למשחק, והיית חושב שהיא נראית טוב מהצד, אבל נורא מכל זווית זָוִית!"

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרנט קירקופ הלחין את הפסקול, אותו תיארו נינטנדו כקרוב יותר ברוחו לבנג'ו-קאזואי מאשר לפסי הקול של דונקי קונג קאנטרי של דייוויד ווייז. עם זאת, קירהופ העיר שהוא ניסה לשמור על הטון האפל יותר והאטמוספירי שווייז הביא לדונקי קונג, וכלל רמיקס ל"Jungle Japes" של ווייז. המלחינה של דונקי קונג קאנטרי 3, אוולין פישר, שובצה במקור לדונקי קונג 64; קירהופ הסתבך לאחר שהתבקש עזרה, והוא סיפק את קולו של דונקי קונג. ה-"DK Rap", המציג את יכולות הדמות של קונג, הוגה ונכתב על ידי אנדראס, כבש והוקלט על ידי Kirkhope, ובוצע על ידי אנדראס וכריס סאתרלנד.[3] [35] היא נועדה להיות בדיחה קלילה, אם כי המבקרים פירשו אותה כניסיון כתיבת שירים רציני. נינטנדו אמריקה ערכה תחרות "DK Rap" שבה המעריצים מקליטים גרסה משלהם של הראפ כדי לזכות בפרסים כולל טיול למטה שלה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Donkey Kong 64 בוויקישיתוף