HIM

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
HIM
מקום הקמה הלסינקי, Oulunkylä עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1991–1993, 1995 – 2017
סוגה רוק, מטאל
חברת תקליטים וורנר רקורדס, ברטלסמן מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה Emma Award for Best Band of the Year עריכת הנתון בוויקינתונים
www.heartagram.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
וילה ואלו
מיקו לינדסטורם
מיקו פאננן
מיקה קרפינן
ג'יין פורטינן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

HIM הייתה להקה פינית לרוק גותי שמנגנת בעיקר מטאל. הלהקה נוסדה בשנת 1991, על ידי הסולן וילה ואלו. מלבדו, חברים בלהקה הגיטריסט מיקו לינדסטורם והבסיסט מיקו פאננן. הלהקה הוציאה עד כה שישה אלבומים באורך מלא. תחילה שמה של הלהקה היה His Infernal Majesty, אך לאחר מכן קיצרו את שמם לשם הידוע כיום HIM.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה התחילה כלהקת קאברים, אשר ביצעה שירים של אמנים כמו KISS, Type O Negative, Danzig, Black Sabbath וגם Depeche Mode. אחרי הרבה שינויים בהרכב הלהקה ופער בין 1991 לבין 1995 שנגרם על ידי שירות חברי הלהקה בצבא, הלהקה עכשיו מורכבת משלושת מייסדי הלהקה המצוינים הנ"ל ובנוסף אליהם גם הקלידן ג'יין ג'והנס "ברטון" פורטינן, והמתופף מיקה קריסטיאן "גאס" קרפינן.

Greatest Love Songs Vol. 666[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוציאה את אלבום האולפן הראשון שלה, "Greatest Love Songs Vol. 666" ב-20 בנובמבר 1997. האלבום כלל קאברים של Wicked Game הנכתב על ידי כריס אייזק, ו(Don't Fear) The Reaper הנכתב על ידי להקת Blue Oyster Cult. ארבעה סינגלים ראו אור מהאלבום.

Razorblade Romance[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שהפכו לפופולריים באירופה, בעיקר בארץ מולדתם פינלנד, HIM הוציאו את האלבום השני שלהם ב-1999, שנקרא "Razorblade Romance". האלבום הביא להתפרסמותה של הלהקה. הסינגל "Join Me In Death" מהאלבום הגיע למקום ראשון במצעדי המוזיקה הגרמניים, ונמכר מעל חצי מיליון עותקים בחודשיים.

בעקבות ההצלחה בגרמניה הם הוציאו עוד שני סינגלים רק לגרמניה מהאלבום; "Right Here In My Arms" (תוך שיתוף של ניניה סרסלו בקליף) ו "Gone With the Sin", שהגיעו למקומות 20 ו-19 בהתאמה. באותה תקופה הם התחילו להיות יותר מוכרים גם באזורים אחרים באירופה כמו אנגליה. האלבום עצמו הגיע למקום ראשון גם בפינלנד, ארץ מולדתם וגם בגרמניה.

Deep Shadows and Brilliant Highlights[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2001 הופץ אלבום האולפן השלישי של הלהקה, Deep Shadows and Brilliant Highlights. זה היה האלבום הראשון של הלהקה עם הקלידן החדש ברטון, התוספת האחרונה להרכב הלהקה הנוכחי. האלבום הגיע למקום שני בגרמניה, ועוד פעם למקום ראשון בפינלנד, והפך אותם ללהקה הפינית הכי דומיננטית בארצם מאז Hanoi Rocks בשנות השמונים. שלושה סינגלים הופצו מהאלבום; "Pretending"(שהגיע למקום עשירי בגרמניה), "In Joy and Sorrow", וסינגל כפול הכולל את "Heartache Every Moment" ואת "Close to the Flame". הצלחה זו סייעה לפריצתם אל תוך המיינסטרים מאוחר יותר.

Love Metal[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 באפריל 2003, הלהקה הוציאה את אלבום "Love Metal". זה היה האלבום הראשון שוילה ואלו, הסולן וכותב השירים, לא הופיע בו על השער. במקומו, הופיע בו הארטאגראם (Heartagram) מזהב, סמל הלהקה הידוע. הסינגלים שהופצו מהאלבום היו; "The Funeral of Hearts", שהיה הסינגל הראשון שהופץ והגיע למקום 15 באנגליה ולמקום שלישי בגרמניה. אחריו יצא "Buried Alive by Love" ו"The Sacrament"

באותו הזמן, הלהקה הפכה ליותר מוכרת באמריקה ובכל העולם כשבאם מרג'רה, פרו סקייטר ואישיות טלוויזיונית, התחיל להשתמש בהארטאגראם וקידם אותם באינטנסיביות בתוכנית שלו ב־MTV – "ויווה לה באם". באם הפיק את הווידאו ל-Buried Alive by Love, שכלל הופעת אורח של השחקנית ג'ולייט לויס. הם ניגנו בפסטיבל ההורדות ב-2003 בבמה השנייה עם The Hellacopters.

רייזורבלייד רומנס בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2002, רייזורבלייד רומנס יצא מחדש והוכנס לחנויות בארצות הברית. הלהקה לא הייתה מורשת להשתמש בשם שלה במכירות בארצות הברית מכיוון שהייתה להקה אמריקאית אחרת אשר רכשה את הזכויות לשם HIM. כתוצאה מכך, הם שינו את השם ל-HER בשביל האלבום הסצפיצי ההוא. בסופו של דבר, זכויות מלאות לשם HIM נקנו, ועותקים של האלבום שנשאו את השם HER הוחלפו על ידי העותקים הנכונים הנושאים את השם HIM. ישנם רק 5,000 עותקים הנושאים את השם HER.

Dark Light[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 יצא אלבום האולפן החמישי של הלהקה, שהיה הפריצה הגדולה של הלהקה בארצות הברית. הם הגיעו ל-20 הגדולים מתוך ה-200 של בילבורד והפיצו שני להיטי רוק ענקיים- "Rip Out The Wings of a Butterfly" ו "killing loneliness", שניהם יצאו עם קליפים. בקיץ של 2005 הם ניגנו על הבמה הראשית של פסטיבל ההורדות ביחד עם Black Sabbath ו velvet Revolver.

ההצלחה של Dark Light גרמה למספר אלבומים קודמים של HIM להימכר יותר בארצות הברית. באוקטובר 2006 הוכרז באתר הרשמי שלהם ש־Dark Light קיבל תואר זהב על ידי RIAA באמריקה. זה הפך את HIM ללהקה הראשונה מפינלנד שמכרה מעל 500 אלף עותקים בארצות הברית. חלק מההצלחה של Dark Light נגרמה בעקבות באם מרג'רה שהוא תומך נלהב של הלהקה.

Uneasy Listening[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006\2007 הלהקה הוציאה שני אלבומי השלמה שנקראו: Uneasy Listening Vol. 1 ו- Uneasy Listening Vol. 2

Uneasy Listening Vol. 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופץ בגרמניה ב-27 באוקטובר 2006, באנגליה ב-30 באוקטובר 2006 ובתאריך 14 בנובמבר בארצות הברית. הוא מכיל גרסאות מיוחדות לשירים שפורסמו באלבומים קודמים שלהם כמו: Greatest Love Songs Vol. 666, Razorblade Romance, Deep Shadows and Brilliant Highlights and Love Metal

Uneasy Listening Vol. 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופץ בגרמניה ב-20 באפריל 2007, בתאריכים 24–25 באפריל ברחבי אירופה, ב-22 במאי בארצות הברית וב-25 במאי באוסטרליה. הוא מכיל הרבה שירים וקטעים נדירים דוגמת "Hand of Doom" שפורסם קודם לכן ב-DVD בשם Love Metal Archives.

Venus Doom[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום זה יצא לאור ב-17 בספטמבר 2007 כלל עולמית וב-18 בספטמבר 2007 בארצות הברית. אחד הדברים שנאמרים עליו הוא שהוא אחד מהאלבומים "הכבדים" ביותר של הלהקה שנוצרו עד היום. על העטיפה שלו יש ציור אפל במיוחד של פני אישה. וילה הסולן סיפר כי ראה את הציור הזה בשוק ואהב אותו כל כך עד שביקש לדבר עם האומן שיצר אותו ורכש ממנו את הזכויות לעטיפה.

האלבום מכיל 9 שירים כאשר הראשון מביניהם נושא את שם האלבום (Venus Doom). השיר הארוך ביותר באלבום הוא בן 10 דקות (Sleepwaking Past Hope) ואילו הקצר ביותר הוא שיר קצרצר של 1:10 דקות בלבד אשר הוקלט בגרסה אקוסטית (Song or Suicide). השיר Passion's Killing Floor - שיר מחוספס ביותר, המגלה צדדים שעוד לא ממש נראו בלהקה בשנים האחרונות, מופיע כחלק מפסקול הסרט רובוטריקים. האלבום מאופיין בגיטרות ובהיעדר קלידים.

Screamworks: Love in Theory and Practice[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימים אלה הלהקה מקליטה את אלבומה הבא ונחשף כי שמו יהיה "Screamworks: Love in Theory and Practice". האלבום מתוכנן לצאת בפברואר 2010, ככל הנראה ביום האהבה (Valentine's Day).

Daniel Lioneye[עריכת קוד מקור | עריכה]

"דניאל ליונאיי" הייתה למעשה להקה שהכילה את מרבית חברי להקת HIM והייתה קיימת במקביל לה. הסולן והגיטריסט שלה היה מיקו לינדסטורם (הגיטריסט של HIM), על הבס מיקו פאננן (הבסיסט של HIM) ועל התופים תופף וילה ואלו (הסולן של HIM). הלהקה הוציאה אלבום אחד בלבד בשנת 2001 בשם The King of Rock'n Roll. השיר שנושא את שם האלבום הפך להיות שיר הנושא של Viva La Bam, התוכנית של באם מרג'רה ב-MTV. חברי הלהקה הבהירו בראיונות כי ההרכב אינו קיים יותר ולא ייצור עוד שירים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא HIM בוויקישיתוף