Hollow Knight

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Hollow Knight
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
24 בפברואר 2017
Microsoft Windows, macOS, Linux
24 בפברואר 2017
Nintendo Switch
12 ביוני 2018
PlaySation 4, Xbox One
25 בספטמבר 2018
סוגה הרפתקאות, פלטפורמה, מטרוידבניה
פיתוח Team Cherry
הוצאה לאור Team Cherry עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור אוסטרליה
שפות אנגלית, רוסית, גרמנית, קוריאנית, סינית מפושטת, פורטוגזית ברזילאית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Team Cherry, Fangamer
עיצוב ארי גיבסון
ויליאם פלן
הערות המשחק אינו כולל DRM כברירת מחדל
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג E10+(ESRB)[1]
7 ‏(PEGI)[2]
פלטפורמות Microsoft Windows
macOS
לינוקס
נינטנדו סוויץ'
פלייסטיישן 4
Xbox One
מדיה DVD, בלו-ריי, כרטיס נינטנדו סוויץ'(אנ'), הורדה דיגיטלית (דרך סטים‏, GOG.com‏, Humble Store‏ ו-Microsoft Store)
המשחק הבא Hollow Knight: Silksong
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Core 2 Duo E5200
מומלץ: Intel Core i5
זיכרון מינימום: 4GB
מומלץ: 8GB
כרטיס מסך מינימום: Nvidia GeForce 9800GTX 1GB
מומלץ: Nvidia GeForce GTX 560
מקום פנוי 9GB
בקרים מקלדת ועכבר או בקר משחק
hollowknight.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Hollow Nightתרגום חופשי לעברית: אביר חלול) הוא משחק וידאו מסוגת הרפתקאות-פלטפורמה, שפותח והופץ על ידי צוות הפיתוח האוסטרלי Team Cherry, ויצא למחשב האישי ב-2017, ולנינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4 ואקסבוקס וואן ב-2018. פיתוח המשחק מומן חלקית באמצעות פרויקט קיקסטארטר.

המשחק עוקב אחר אביר חסר שם, כשהוא יוצא למסע דרך ממלכה עתיקה ומוכת מגפה בשם האלוונסט (Hallownest). האביר צריך לעבור דרך ממלכת החרקים, להילחם באויבים ולמצוא יכולות חדשות, תוך כדי שהוא מגלה את ההיסטוריה, ואת המצב והגורל של הממלכה. Hollow Knight קיבל ביקורות חיוביות ומכר מעל 2.8 מיליון עותקים נכון לפברואר 2019. משחק המשך, בשם "Hollow Knight: Silksong" נמצא בפיתוח.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Hollow Knight" הוא משחק אקשן-פלטפורמה בסגנון "מטרויד-בניה", סגנון משחקיות השואב השראה מהמשחקים מטרויד וקאסלבניה (משם בא השם). השחקן שולט באביר דמוי חרק שחוקר את העולם התת-קרקעי. האביר אוחז ב"מסמר" (nail), חרב מיניאטורית דמוית קונוס.

ברוב האזורים במשחק השחקן פוגש יצורים עוינים. המסמר משמש ללחימה רגלית ממרחק קצר. השחקן יכול ללמוד כישופים, שמאפשרים לו לתקוף אויבים מרחוק. אויבים מובסים מפילים מטבעות הנקראות "ג'יאו", בהם ניתן להשתמש כדי לקנות מפות, קמעות (charms) ועוד. לאביר יש כמות מסוימת של מסכות - יחידות חיים המראות כמה נקודות פגיעה יש לשחקן. במהלך המשחק ניתן למצוא עוד מסכות ובכך לחזק את האביר. כשהשחקן מאבד מסכה, כלומר, נקודת פגיעה, הוא יכול לרפא אותה באמצעות שימוש ב"נשמה" (soul), נוזל שמקבלים מפגיעה באויבים. השחקן משתמש בנשמה גם כדי לבצע כישופים. ניתן להחזיק רק כמות מסוימת של נשמה בבת אחת, אבל במהלך המשחק ניתן להעלות את כמות הנשמה שאפשר להחזיק. כשהשחקן מאבד את כל המסכות שלו, הוא נפסל וחוזר לנקודת השמירה האחרונה בה היה. במקום שבו השחקן מת נשאר "צל", אויב הדומה לאביר. צריך להרוג את הצל כדי לקבל בחזרה את הג'יאו ואת הנשמה שאיבד במוות.

במהלך המשחק השחקן נלחם בבוסים- אויבים חזקים במיוחד. כשמביסים חלק מהבוסים ניתנת לשחקן יכולת חדשה שמאפשרת לו להגיע למקום אליו לא היה יכול להגיע קודם. בשלב מאוחר יותר במשחק ניתן להשיג את "מסמר החלומות" (dream nail), כלי המאפשר לשחקן לקרוא את מחשבותיהם של דמויות, לגשת לגרסאות יותר קשות של בוסים שכבר הובסו ולגשת לבוס הסופי של המשחק. לעלילת המשחק יש חמישה סופים אפשריים, והשגת לפחות אחד מהם פותח את מצב "נשמת פלדה" (steel soul), מצב בו מוות הוא תמידי, ואם השחקן נפסל המשחק יאותחל. יש גם את מצב "מחפש האלים" (Godseeker) שמאפשר לשחקן להגיע ישירות ל"בית האלים" (Godhome) שבו אפשר להילחם בכל הבוסים במשחק, ובגרסאות קשות יותר שלהם. בנוסף, אפשר להילחם בפנתיאונים, שבהם הלחמים בהרבה בוסים ברצף. הבסת שלושת פנתיאונים הראשונים תפתח מצב הזה.

במהלך המשחק השחקן פוגש דמויות אליהן אפשר להקשיב ומדבריהם ניתן ללמוד עוד על עולם המשחק. בנוסף לכך, השחקן יכול להשיג קמעות, הנותנים לשחקן יכולות נוספות. יש ארבעים ואחד קמעות במשחק, אבל ניתן להשתמש רק בכמות מוגבלת בו זמנית (זה אפשרי לשים יותר קמעות ממה שמותר, אבל אז השחקן ייפגע פי 2 מכל התקפה). ניתן להחליף קמעות בנקודות שמירה (notches). במשחק יש מערכת תחבורה המאפשרת תחבורה מהירה במפת המשחק.

פיתוח והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי Team Cherry, צוות פיתוח עצמאי המבוסס באוסטרליה. הצוות כולל את ויליאם פלן וארי גיבסון. גיבסון היה אחראי לאומנות המשחק, הציורים והסביבה, בעוד פלן אחראי למשחקיות, התנהגות האויבים ועוד. בנוסף לכך, דייוויד קאזי השתתף בפיתוח כמתכנת וכריסטופר לארקין הלחין את הפסקול המקורי. המשחק היה מבוסס על הדמו הקצר "Hungry Knight" שגיבסון ופלן יצרו ב-2013 כחלק מתחרות. Hollow Knight הוכרז בקיקסטארטר ב-2014 במטרה להגיע ל-35,000 דולרים אוסטרליים. עם סיום הקמפיין נתרמו לפיתוח המשחק מעל 57,000 דולרים אוסטרליים. המשחק יצא למחשב האישי בפברואר 2017 באמצעות סטים ו-GOG (אנ'), לנינטנדו סוויץ' ביוני 2018 ולפלייסטיישן 4 ואקסבוקס וואן בספטמבר 2018. גרסה פיזית של המשחק יצאה לחנויות מאוחר יותר.

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019 הוכרז למשחק משחק המשך מלא בשם Hollow Knight: Silksong. המשחק נמצא בפיתוח עבור המחשב האישי, אקס בוקס ונינטנדו סוויץ'. במשחק ההמשך שחקנים משחקים בתור הורנט, אחת מהדמויות המשניות מהמשחק הראשון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Hollow Knight בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Hollow Knight Rating (באנגלית)
  2. ^ Pan European Game Information‏, Hollow Knight Rating (באנגלית)