Pokémon Horizons

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון אופקים
Pokemon Horizons
ポケットモンスター: リコとロイの旅立ち
לוגו הסדרה באנגלית
לוגו הסדרה באנגלית
מבוסס על פוקימון
שיר הנושא ドキメキダイアリ
סוגה אנימה
הרפתקאות
כותבים Dai Satō עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סאורי דאן
מדבבים Minori Suzuki (ליקו)
Ikkyū Juku (Landau)
קי שינודו (Molly)
Shun Horie (Amethio)
Kohsuke Tanabe (Zir)
Arisa Shida (Conia)
Kenta Miyake (Murdoch)
איקואה אוטאני (קפטן פיקאצ'ו)
Ayane Sakura (Orio)
Yuka Terasaki (רוי)
Taku Yashiro (פריד)
Yoshino Aoyama (Nidothing) עריכת הנתון בוויקינתונים
פסקול קוניש (אנ')
ארץ מקור יפן
שפות יפנית
אנגלית
מספר פרקים 48
תוכנית מקור פוקימון
הפקה
מפיקים בפועל דאיקי טומיאסו
חברת הפקה OLM עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור TV Tokyo
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 14 באפריל 2023 – הווה
תקופת שידור בישראל 14 באפריל 2024
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Pokémon Horizons (בתרגום מילולי לעברית: פוקימון אופקים, נקראת ביפן: מפלצות כיס: המסע של ליקו ורוי – ポケットモンスター: リコとロイの旅立) היא סדרת אנימה שנוצרה כחלק מזיכיון "פוקימון" מבית נינטנדו. הסדרה נחשבת כהמשך של סדרת האנימה "פוקימון".[1] הסדרה שודרה לראשונה ביפן ב-14 באפריל 2023 בערוץ TV Tokyo. הסדרה בוימה על ידי סאורי דאן ביחד עם דאיקי טומיאסו כמפיק בפועל, טאטסו יאג'ימה כבמאי משני ודאי סאטו (אנ') כאחראי תסריט. דמויות הסדרה עוצבו על ידי ראי יאמאזאקי ופסקול הסדרה הולחן על ידי קוניש (אנ').

הסדרה מבוססת על המשחקים "פוקימון שני וארגמן". הסדרה כבר לא מתמקדת בדמותו של אש קטצ'אם, אלא בשתי דמויות חדשות בשם ליקו, ילדה ממחוז פלדאה העונדת תליון מסתורי[2][3] וברוי, ילד ממחוז קאנטו המחזיק באמתחתו פוכדור מסתורי.[4] דמויות נוספות כוללות את חוקר הפוקימונים פריד ואת שותפו, קפטן פיקאצ'ו.[5][6]

נעימת הפתיחה של הסדרה ביפן נקראת "יומן הלב הפועם" (ドキメキダイアリー, Dokimeki Daiarī) ומבוצעת על ידי הזמרת היפנית אסמי (אנ').

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליקו: הדמות הראשית בסדרה, ילדה ביישנית ומנומסת אשר מקבלת מסבתה תליון מסתורי. בהמשך, מתגלה שבתליון נמצא פוקימון שמציל את ליקו ממצבים מסוכנים. הפוקימון השותף שלה הוא ספריגטיטו אותו היא מקבלת בתחילת הסדרה. בהמשך הסדרה היא תופסת האטנה. היא מצטרפת לבולטי הוולט העולים כדי לדעת עוד על התליון שקיבלה מסבתה.

רוי: ילד הרפתקן ושובב אשר מצטרף למתקלים החשמליים העולים בעיקר בזכות ליקו. מצא בעבר פוכדור עתיק, אך הוא לא ידע מה הפוכדור עושה. באחד הקרבות של המתקלים החשמליים נגד החוקרים, הפוכדור נפתח ויוצא ממנו רייקואזה בצבע שחור, מה שגורם לחוקרים לפרוש מהקרב ולעלות סקרנות במוחו של רוי. רוי אוהב את הספרים שאבא של ליקו מביא, אבל יום אחד הוא מוצא ספר בשם "ההרפתקן הקדום" אשר אהב בילדותו וגילה שם שלהרפתקן הקדום היו שישה פוקימונים. לכל אחד מהם יש כוח אחר שעזר לו. ליקו ורוי מבינים שהם כבר נחשפו לשני פוקימונים של ההרפתקן: ארבוליבה ורייקואזה. מכאן, הם מבינים שעליהם למצוא את כל הפוקימונים של ההרפתקן ולתפוס אותם בפוכדורים העתיקים. הפוקימנים שלו הם: פואקוקו ו-וואטרל.

פריד: פרופסור לפוקימונים ומנהיג המתקלים החשמליים. הפוקימנים שלו הם: צ'ריזארד וקפטן פיקאצ'ו.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 בדצמבר 2022 חברת "פוקימון" הכריזה שסדרת אנימה חדשה תעלה לאוויר ביפן ב-14 באפריל 2023 מיד לאחר שסדרת ספיישל בת 11 פרקים שמסכמת את מסעו של אש קטצ'אם (דמות הפרוטגוניסט בסדרה מאז תחילחתה) תשודר.[7] קדימון ראשון לסדרה שוחרר ב-3 במרץ 2023 יחד עם תאריך שידור הסדרה.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ash and Pikachu's Journey Comes to an End After 26 Years, Yahoo Life (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ "The Pokémon anime is moving away from Ash and Pikachu. We have questions". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2023-04-22.
  3. ^ Nicole Carpenter, New characters take over Pokémon anime as Ash and Pikachu retire, Polygon, ‏2022-12-16 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ "Pokémon reveals Captain Pikachu, star of the new post-Ash Ketchum TV show". Eurogamer.net (באנגלית בריטית). 2023-02-24. נבדק ב-2023-04-22.
  5. ^ Ash Might Be Gone, But The New Pokémon Anime Will Still Star A New Pikachu, Kotaku, ‏2023-02-24 (באנגלית)
  6. ^ Hirun Cryer published, Pokemon anime replaces Pikachu with another Pikachu in a hat, gamesradar, ‏2023-02-24 (באנגלית)
  7. ^ Rebekah Valentine, The Pokémon Anime's Next Series Ditches Ash and Pikachu for Two New Protagonists, IGN, ‏2022-12-16 (באנגלית)
  8. ^ The First Pokémon Season Without Ash Gets First Real Trailer, Kotaku, ‏2023-03-03 (באנגלית)