Revolution 909

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Revolution 909"
סינגל בביצוע דאפט פאנק
מתוך האלבום Homework
יצא לאור 16 בפברואר 1998
פורמט תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דיפ האוס, פרנץ' האוס
אורך

5:24 (גרסת אלבום)

3:45 (Radio Edit)
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס
כתיבה תומא בנגלטר, גי-מנואל דה הומם-קריסטו
הפקה דאפט פאנק
כרונולוגיית סינגלים של דאפט פאנק
"Burnin'"
(1997)
"Revolution 909"
(1998)
"One More Time"
(2000)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Revolution 909" הוא שיר אינסטרומנטלי מתוך אלבום הבכורה של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק, Homework מ-1997. השיר יצא לאור על ידי וירג'ין רקורדס כסינגל החמישי והאחרון מהאלבום בפברואר 1998. הקליפ לשיר בוים על ידי רומן קופולה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפתיח של "Revolution 909" אמור להיות השתקפות של ממשלת צרפת ועמדותה נגד מסיבות רייב. כשנשאל על המניעים של העמדה, אמר בנגלטר:

אני לא חושב שזו המוזיקה שהם מחפשים, זה המסיבות... אני לא יודע. הם מעמידים פנים שזה סמים, אבל אני לא חושב שזה הדבר היחיד. יש סמים בכל מקום, אבל כנראה שלא הייתה להם בעיה אם אותו דבר היה קורה בקונצרט רוק, כי זה מה שהם מבינים. הם לא מבינים את המוזיקה הזאת, שהיא באמת אלימה וחוזרת על עצמה, שהיא האוס. הם רואים בזה וטיפשות.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הנלווה לשיר מראה רייב המתרחש בסמטה. שוטרים מגיעים פתאום לפזר את המסיבה. בזמן שכמה אנשים נעצרים, צעירה שנראית לכודה מבחינה בכתם על חולצתו של שוטר. זה מעורר פלאשבק שמתחיל בזרע עגבנייה שנשתל, ואז נובט, ואז נקצר ואז נארז. החבילות מועברות בסופו של דבר למכולת, שם גברת בוחרת את העגבניות לקחת איתה הביתה. בזמן שהיא מכינה רוטב עגבניות, כתוביות מדריכות במדויק את הצופה על המתכון להכנת הרוטב לספגטי. הגברת מניחה את הארוחה המוכנה במיכל טאפרוור. הקצין מתחילת הסרטון נראה עם הארוחה בניידת שלו. הוא מטפטף את רוטב העגבניות על חולצתו תוך כדי אכילתו ויוצר את הכתם. זה מביא את הפלאשבק לתחילת הסרטון. כאשר השוטר מביט בחולצתו המוכתמת ודעתו מוסחת, הצעירה זוכה בהזדמנות להימלט. מישהו מופיע על במה למעלה ומושך אותה למקום מבטחים.

הקליפ מופיע ב-D.A.F.T., אוסף קליפים מ-Homework. הוא זמין גם במהדורה מוגבלת של Musique Vol. 1 1993–2005. פרשנות האודיו של רומן קופולה ל-"Revolution 909" ב-D.A.F.T מזכירה חברים שלו שראו את הסרטון והבחינו באדם הדומה לתומא בנגלטר. הוא לא אישר אם זה בנגלטר או לא. קופולה מכנה את הסרטון גם "סרטון העגבניות". הוא הצהיר שהוא השתמש בהגדרת העגבניות כי תמיד רצה להפיק סרטון הדרכה.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים (1997)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 162[1]
ארצות הברית בילבורד 200 12[5]
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 47[3]
פלנדריה אולטראטופ 50 50[2]
צרפת SNEP 50[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]