Robot Rock

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Robot Rock"
סינגל בביצוע דאפט פאנק
מתוך האלבום Human After All
יצא לאור 11 באפריל 2005
פורמט תקליטור, 12 אינץ' סינגל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלקטרוני, דאנס-רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך

4:47 (גרסת אלבום)

3:06 (עריכת רדיו)
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס, Astralwerks
כתיבה תומא בנגלטר, גי-מנואל דה הומם-קריסטו, Breakwater
הפקה דאפט פאנק, סדריק הרבט, גילדס לואיק
כרונולוגיית סינגלים של דאפט פאנק
"Something About Us"
(2003)
"Robot Rock"
(2005)
"Technologic"
(2005)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Robot Rock" הוא הסינגל הראשון מתוך אלבום האולפן השלישי של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק, Human After All. הסינגל יצא לאור בתחילה ב-11 באפריל 2005 עם קליפ, בבימויו ובהשתתפות הצמד, לפני יציאת הסינגל. בעוד שהסינגל הגיע למקום בינוני גבוה במצעדים, מבקרים רבים מצאו את השיר חוזר על עצמו יתר על המידה בהשוואה לשירים מאלבומי האולפן האחרים שלהם באותה תקופה.[1][2][3][4] הוא כולל סמפל של "Release the Beast" שבוצע על ידי Breakwater.

לחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה מוזיקלית, "Robot Rock" תואר כרוק אלקטרוני[5][6] ודאנס-רוק.[7] הוא מכיל סמפל מהשיר "Release the Beast" של Breakwater. הסמפל כולל ריף סינתיסייזר עם גוון סנכרון מתנד, כמו גם כלי הקשה ואקורדים כוחות בגיטרה חשמלית. דאפט פאנק שילבו ווקודר[8] בהפקה, וחזר על משפט הכותרת של "Robot Rock". מלבד הסמפל, תומא בנגלטר ציין כי הצמד השתמש בסינתיסייזר מוג עם מעבד צליל גיטרה עבור השיר.[9]

הסמפל מופיעה על עטיפת הסינגל ועל תווי הליינר של אלבום Human After All. בנגלטר הסביר כי בלייבל שלו, Roulé, "עשינו שירים של 7 דקות עם לופ של שנייה אחת בלבד, עם אפילו פחות בסיס ממה שיש ב-'Robot Rock'. זו תמיד הייתה דרך לפרש מחדש דברים - לפעמים זה להשתמש באלמנט מהעבר, או לפעמים לשחזר אותם ולהטעות את העיניים או את האוזניים, שזה פשוט דבר שכיף לעשות".[10] הוא פירט כי השיר "הוא מחווה לכוחם של אקורדים של רוק כבד. במובן מסוים אני חושב שבדקנו אם אפשר לקחת את המהות של הרוק – הכוח הזה – ולערבב אותה עם ריקוד. אבל לקחת ריף לולאה את זה ולחקור את ליבת הרוק".

ריף הסינתיסייזר של הסמפל נעדר מהרמיקס "Maximum Overdrive" של "Robot Rock", שמורכב משאר האלמנטים של השיר למשך כמעט שש דקות. קליפ לרמיקס זה צולם ונכלל בתקליטור האוסף Musique Vol. 1 1993–2005.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר "Robot Rock" מורכב מתומא בנגלטר וגי-מנואל דה הומם-קריסטו, חברי הצמד, מבצעים את השיר על במה המעוטרת במספר טלוויזיות ואורות, וצולם ב-VHS, כדי להשיג מראה מיושן. זהו הסרטון הראשון שמציג את הצמד בתפקיד עצמו באופן בלעדי. דפוס זה ממשיך בשאר הסרטונים של Human After All למעט "The Prime Time of Your Life", שם הם מופיעים רק בהופעת קמע. בנגלטר מנגן בגיטרה בעלת צוואר כפול של גיבסון EDS-1275 המוצגת על עטיפת הסינגל "Robot Rock" בעוד דה הומם-קריסטו מופיע על מערכת תופים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שהגיע למקומות מתונים במצעדי הדאנס בבריטניה ובארצות הברית, הסינגל נתקל בביקורת על המבנה הכללי שלו. ביקורת במגזין Stylus קבעה כי השיר "לא עושה כלום, לא אומר כלום ולא הולך לשום מקום במשך זמן רב באופן חסר מצפון".[1] אזכורים לסינגלים קודמים של דאפט פאנק הוזכרו גם הם, שכן הרולינג סטון הכריז כי "שום דבר לא בונה כדי להשיג את התהילה הקודמת של 'Da Funk' או 'One More Time'"[2] ופיצ'פורק ציין כי הסינגל "הוא 'Aerodynamic'[3] של איש עני". עם זאת, ביקורת של Sputnikmusic ציינה כי "למרות שזה מעצבן בטבע, זה גם מאוד מתגמל להאזין לו".[4]

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Daft Punk - Human After All - Review - Stylus Magazine, web.archive.org, ‏2015-11-04
  2. ^ 1 2 Human After All : Daft Punk : Review : Rolling Stone, web.archive.org, ‏2008-03-16
  3. ^ 1 2 Daft Punk: Human After All: Pitchfork Record Review, web.archive.org, ‏2007-02-11
  4. ^ 1 2 Daft Punk - Human After All (album review 5) | Sputnikmusic, www.sputnikmusic.com
  5. ^ Justice: Audio Video Disco | Mind Equals Blown, web.archive.org, ‏2013-10-16
  6. ^ Daft Punk, Rolling Stone, ‏2023-10-25 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ walmerc, 15 Essential Dance Rock Tracks From the 2000s, Complex (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Dorris, Jesse (2013-05-21). "Robocall: A Conversation with Daft Punk". Time (באנגלית אמריקאית). ISSN 0040-781X. נבדק ב-2023-10-26.
  9. ^ The Daft Club: "Technology cannot be trusted" - Daft Punk chat an ironic success!!, web.archive.org, ‏2008-02-21
  10. ^ The Work of Art is Controlling You - Anthem Magazine, anthemmagazine.com