Around the World (שיר של דאפט פאנק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
"Around the World"
סינגל בביצוע דאפט פאנק
מתוך האלבום Homework
יצא לאור 7 באפריל 1997
פורמט תקליטור, תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה האוס צרפתי, פאנק (Funk), דיסקו
אורך

7:09 (גרסת אלבום)

4:01 (עריכת רדיו)
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס
כתיבה תומא בנגלטר, גי-מנואל דה הומם-קריסטו
הפקה דאפט פאנק
כרונולוגיית סינגלים של דאפט פאנק
"Indo Silver Club"
(1996)
"Around the World"
(1997)
"Burnin'"
(1997)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Around the Worldעברית: מסביב לעולם) הוא שיר של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק. השיר נכתב על ידי הצמד ויצא לאור באפריל 1997 כסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שלהם, Homework משנת 1997. השיר הפך ללהיט מועדונים חשוב ברחבי העולם והגיע למקום הראשון במצעדי הדאנס בקנדה, ספרד, בריטניה וארצות הברית. השיר הגיע למקום הראשון גם באיסלנד ובאיטליה. המילים היחידות של השיר הן "מסביב לעולם", שחוזרות על עצמן 144 פעמים. הקליפ בוים על ידי מישל גונדרי וכוריאוגרפיה על ידי בלנקה לי. באוקטובר 2011, NME מיקם אותו במקום ה-21 ברשימת "150 השירים הטובים ביותר של 15 השנים האחרונות".[1]

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בביקורת רטרוספקטיבית, ריינה חייטאן מ-Albumism ציינה "כל השמחה המפעילה את האקסון". היא הוסיפה עוד: "באופן מפנק שחוזר על עצמו, מהדהד את הביטוי 'מסביב לעולם' בדיוק 144 פעמים כמו איזו מנטרה ווקודית מרגיעה, השיר מכנס את הקולקטיב כשיחד התקדמנו לקראת תחילת המילניום". לארי פליק מבילבורד כתב כי עם "פרוסה טעימה זו של דיסקו/פאנק, התלבושת האלקטרונית הדינמית של דאפט פאנק נראית בעמדה טובה לבנות על המומנטום שנוצר על ידי הלהיט פורץ הדרך האחרון שלה, 'Da Funk'".[2] הוא ציין כי הלהקה "עושה עבודה מופתית של העברת פזמון מזמזם ללא עזרתו של זמר, ובוחרת במקום זאת בזרם של לוחות מקשים קאוסטיים ואפקטים קוליים בליפיים". מגזין מוזיקה אמריקאי נוסף, בלנדר, הציב את "Around the World" במקום ה-172 ברשימת "500 השירים הגדולים ביותר מאז שנולדת" בשנת 2007. הם כתבו:

מנטרת הרובו-דיסקו הזו הייתה השיר שגרם לג'יימס מרפי מ-LCD Soundsystem לפנטז על דאפט פאנק שמנגן בביתו. "אהבתי עד כמה 'מסביב לעולם' היה משעשע", הוא מסביר. "זה באמת היה כל מה ששנאתי, ולא יכולתי לעמוד בפני זה. איזה פאקינג שיר". "Around the World", שהוקלט בחדר שינה, וזכה לחיזוק הקליפ המטורף של הבמאי מישל גונדרי, הפך את פריז שוב לאופנתית והשאיר את מוזיקת ההאוס מחוברת לרטרו".[3]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ של מישל גונדרי לשיר מציג חמש קבוצות של דמויות על פלטפורמה המייצגת תקליט ויניל: ארבעה רובוטים מסתובבים במעגל; ארבעה ספורטאים גבוהים (כפי שתואר על ידי גונדרי) לובשים אימוניות עם ראשים תותבים קטנים שעולים ויורדים במדרגות; ארבע נשים לבושות כמו שחייניות מסונכרנות (שתוארו על ידי גונדרי כ"נערות דיסקו") נעות במעלה ובמורד גרם מדרגות נוסף; ארבעה שלדים רוקדים במרכז הרציף; וארבע מומיות שרוקדות בזמן עם תבנית התופים של השיר.

זה אמור להיות ייצוג חזותי של השיר; כל קבוצה מייצגת כלי אחר. על פי רשימותיו של גונדרי, הרובוטים מייצגים את קול השירה; הפיזיות והמהירות הקטנה של הספורטאים מסמלת את גיטרת הבס העולה/יורדת; הנשיות של בנות הדיסקו מייצגת את הקליד הגבוה; השלדים רוקדים לקו הגיטרה; והמומיות מייצגות את מכונת התופים.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגל 12 אינץ' (V25D-38608)
מס' שם משך
1. Around the World (עריכת רדיו) 4:01
2. Around the World (Tee's Frozen Sun mix) 7:56
3. Around the World (Motorbass Vice mix) 6:39
4. Around the World 7:07
משך כולל:
25:43
סינגל תקליטור מקסי (8941172)
מס' שם משך
1. Around the World (עריכת רדיו) 4:01
2. Around the World 7:07
3. Teachers (extended mix) 5:51
4. Around the World (Motorbass Vice mix) 6:39
משך כולל:
23:38

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 150 Best Tracks Of The Past 15 Years | NME.COM, web.archive.org, ‏2012-01-18
  2. ^ Revisit & Listen to Daft Punk’s Debut Album ‘Homework’ (1997) | Tribute, Albumism, ‏2022-01-18 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ The 500 Greatest Songs Since You Were Born: 151-200 Article on Blender :: The Ultimate Guide to Music and More, web.archive.org, ‏2007-12-17