Digital Love (שיר של דאפט פאנק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Digital Love"
סינגל בביצוע דאפט פאנק
מתוך האלבום Discovery
יצא לאור 11 ביוני 2001
פורמט תקליטור, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת דאנס אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
בי-סייד

Aerodynamite

Aerodynamic
אורך 4:58
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס
כתיבה תומא בנגלטר, גי-מנואל דה הומם-קריסטו, ג'ורג' דיוק, DJ Sneak
הפקה דאפט פאנק
כרונולוגיית סינגלים של דאפט פאנק
"Aerodynamic"
(2001)
"Digital Love"
(2001)
"Harder, Better, Faster, Stronger"
(2001)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Digital Love" הוא שיר של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק. השיר יצא לאור כסינגל השלישי מתוך אלבומם השני, Discovery, ב-11 ביוני 2001. השיר הגיע למקום ה-33 בצרפת, למקום ה-28 באיטליה ולמקום ה-14 בבריטניה. כחלק מהאלבום, השיר מופיע בסרט אינטרסטלה 5555.

הלחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Digital Love" כולל סמפל של השיר "I Love You More" משנת 1979 של ג'ורג' דיוק. הסמפל עובד לשיר פופ אלקטרוני על אהבה לא מדוברת עם מילים של DJ Sneak ושירה בביצוע דאפט פאנק. חברם ושותפם המזדמן, צ'ילי גונזלס, העיר על התקדמות האקורדים הבלתי פתורה שנגזרת מהדגימה, וציין כי ההרמוניות המושהות תורמות לתחושת הכמיהה והתשוקה של השיר.[1]

תומא בנגלטר אמר כי הסולו נוצר באמצעות תערובת של אלמנטים, בסיוע סקוונסר: "אף אחד כבר לא מנגן סולואים בשירים שלו, אבל רצינו לכלול כמה מהם באלבום".[2] עבור הגשר, דאפט פאנק השתמשו בפסנתר אלקטרוני וורליצר כדי ליצור צליל שהם השוו ללהקת סופרטרמפ.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ יצא בשנת 2001 ונכלל מאוחר יותר בסרט האנימה משנת 2003, אינטרסטלה 5555.

מיד לאחר האירועים שהתרחשו בקליפ של "Aerodynamic", מאבטחי כוכב הלכת הזר חוזרים להכרה מספקת כדי לשלוח אות מצוקה לאסטרונאוט מרוחק בשם שפ. בתחילה, שפ נראה מנקה את החלק החיצוני של החללית שלו בזמן שהוא שר יחד עם מילות השיר. לאחר השלמת המשימה, הוא חוזר לספינה ומתרווח בחדר השינה שלו, מלא מזכרות של להקת החייזרים. הוא נסחף לחלום שבו הוא רוקד עם הקראש שלו, נגנית הבס של הלהקה (שנקראה מאוחר יותר סטלה), באוויר.

חלומו של שפ נעצר בפתאומיות כאשר הוא מתעורר על ידי אות המצוקה שנשלח אליו. לחרדתו, הוא לומד על חטיפת הלהקה ועל מצבו הנוכחי של כוכב הלכת הזר, ומיד רודף אחרי החוטפים. לאחר שהמרדף מוביל דרך חור עיוות, החוטפים מבצעים נחיתה בטוחה עם להקת החייזרים חסרי ההכרה בבסיסם על כדור הארץ, כאשר שפ נוחת בהתרסקות לתוך יער סמוך, מה שגורם לו לאבד את הכרתו באופן זמני. החוטפים לוקחים את השבויים המורדמים למעבדה של הבסיס לאירועים המתרחשים בקליפ של "Harder, Better, Faster, Stronger".

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Digital Love" זכה לגיבוי עם "Aerodynamic" בשל מספר ניגונים שווים במועדונים. השיר הגיע למקום ה-14 במצעד הסינגלים הבריטי ולמקום התשיעי במצעד שירי הדאנס קלאב בארצות הברית. הוא גם הגיע למקום ה-67 באוסטרליה, יחד עם הבי-סייד שלו, "Aerodynamic".

השיר הופיע בפרסומת טלוויזיה של גאפ. הפרסומת הציגה את שני חברי דאפט פאנק חובשים את הקסדות והכפפות הרובוטיות שלהם, כמו גם חולצות ג'ינס וג'ינס של גאפ. הם הופיעו רוקדים עם ג'ולייט לואיס. כשנשאל על הריקוד של דאפט פאנק בפרסומת, גי-מנואל דה הומם-קריסטו אמר: "זה נראה ממש פשוט לעשות, אבל כשאתה על צעד עם הצוות, זה ממש לא, למרות שהכוריאוגרף היה ממש נחמד".[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ - YouTube, www.youtube.com
  2. ^ Chris Gil, ROBOPOP, ‏3 January 2006
  3. ^ Michael Hamersly, ""Ask the DJ"", The Miami Herald, ‏6 במרץ 2007