Super Mario RPG

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Super Mario RPG
スーパーマリオRPG
כללי
תאריך הוצאה

יפן: March 9, 1996

ארצות הברית:May 13, 1996

גירסת הרימייק: November 17, 2023
סוגה משחק תפקידים ממוחשב
פיתוח Square
הוצאה לאור Nintendo
ארץ מקור יפן
סדרה Super Mario RPG
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות SNES נינטנדו סוויץ'
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario RPG הוא משחק וידאו שיצא לראשונה ב-1996 על קונסולת SNES וקיבל גרסת רימייק לנינטנדו סוויץ' בשנת 2023. המשחק משלב את עולמו המוכר של מריו עם אלמנטים של משחקי תפקידים (RPG). הוא פותח על ידי Square ו-Nintendo יחדיו והוא משחק הראשון בסדרת "מריו RPG". המשחק שואב השראה ממשחקי תפקידים פופולריים שיצאו בזמנו כמו Final Fantasy ו־Chrono Trigger.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נפתח כשהנסיכה פיץ' נחטפת על ידי באוזר, ומריו הולך להציל אותה, אולם העלילה מקבלת תפנית כאשר חרב יורדת מהשמים על טירתו של באוזר והורסת אותה, מריו ובאוזר מבינים שאין להם ברירה אלא לשתף פעולה, יחד עם דמויות נוספות, כדי להילחם באויב המשותף.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל עם מריו בלבד וחברי צוות מצטרפים אליו ככל שמתקדמים בעלילה. המשחק מספק חוויה שונה מהמשחקים הרגילים של מריו, שכן הוא לחימה בתורות, ולא פלטפורמה. הוא משלב תפקידים, עלילה מסובכת, ומערכות לחימה אסטרטגיות. השחקן לוקח את הדמות של מריו ויחד עם דמויות נוספות ניתן להרכיב צוותים של 3 שחקנים לכל קרב, ולשלב אסטרטגיית קרב נכונה. ניתן להשתמש גם בחפצים קסומים שיעזרו לשחקן להביס את האויב. ומערכת הקרב הבסיסית כוללת התקפה, הגנה ובריחה. בנוסף ליכולות מיוחדת שיש לכל דמות בצוות

גרסת הרימייק[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך המשווה בין הגרסה המקורית לגרסת הרימייק

בחודש נובמבר 2023 שוחררה גרסת הרימייק לקונסולת הסוויץ, החידושים הרבים כוללים הוספת סצנות סינמטיות, שיפור משמעותי של הגרפיקה והסאונד. כמו כן נוספה יכולת שלא הייתה במשחק הקודם והיא היכולת למהלך מיוחד המשתנה בהתאם לחברי צוות הקרב שהשחקן בחר.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר מריו RPG נחשב לאחד ממשחקי ה-RPG הטובים ביותר על קונסולת ה-SNES, וזכה להערכה רבה מצד מבקרים ושחקנים כאחד. בביקורת לגרסת הרימייק באתר Vgames המשחק קיבל 8 מתוך 10.[1] והאתר USgamer העניק למשחק המקורי את הציון 4.5 מתוך 5.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Super Mario RPG בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ביקורת: Super Mario RPG - טעם של פעם, באתר Vgames.co.il, ‏2023-05-12
  2. ^ Nadia Oxford Staff Writer, USgamer, Super NES Retro Review: Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, VG247, ‏2017-09-08 (באנגלית)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ביקורת למשחק אבות וחרבות