Terra Formars (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Terra Formars
テラフォーマーズ
כרזת הסרט ביפנית
כרזת הסרט ביפנית
מבוסס על סדרת מאנגה בעלת אותו השם (אנ')
בימוי טאקאשי מיקה (אנ')
הופק בידי שינג'י מאדה
מיסאקו סאקה
תסריט קאזוקי נאקאשימה (אנ')
שחקנים ראשיים הידאקי איטו (אנ')
אמי טאקאי (אנ')
טומוהיסה יאמאשיטה (אנ')
טאקאיוקי יאמאדה (אנ')
שון אוגורי (אנ')
מוזיקה קוג'י אנדו
צילום הידאו יאמאמוטו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Tea Time Film
אולפני האחים וורנר
OLM, Inc. (אנ')
חברה מפיצה אולפני האחים וורנר (יפן)
גאגא (שאר העולם)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 29 באפריל 2016 (יפן)
משך הקרנה 108 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
הכנסות 5.5 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Terra Formarsתרגום חופשי לעברית: טרה פורמרס, ביפנית: テラフォーマーズ) הוא סרט מדע בדיוני יפני משנת 2016. הסרט בוים על ידי טאקאשי מיקה (אנ') והוא מבוסס על סדרת מאנגה בעלת אותו השם (אנ'),[1] שנוצרה על ידי יו סאסוגה וקניצ'י טאצ'יבנה. הסרט עלה לאקרנים ביפן ב-29 באפריל 2016.[2]

עלילת הסרט מתרחשת בסוף המאה ה-26 ועוסקת במאמציהם של בני האדם ליישב את כוכב הלכת מאדים. טרם תחילת הסרט, בני האדם שלחו למאדים תיקנים בספינת חלל לכוכב וכעת, המתיישבים העתידיים שמגיעים לכוכב נאלצים להילחם בתיקנים, שהפכו ליצורים מואנשים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאה ה-21, בעקבות התפוצצות אוכלוסין בכדור הארץ, מדענים החלו לחקור את האפשרות ליישב את כוכב הלכת מאדים. השלב הראשון בתוכנית היה לשתול זרעי אזוב בכוכב בתקווה שאלו יספגו את אור השמש ובכך תיווצר אטמוספירה וטמפרטורת הכוכב תעלה. בנוסף, המדענים שולחים לכוכב תיקנים על מנת שאלו יפיצו את הזרעים על פני הכוכב.

500 שנה לאחר מכן, בשנת 2599, משלחת בני אדם נשלחת לכוכב על מנת לטהר אותו מהתיקנים ולהכינו להתיישבות. צוות המשלחת מורכב מפושעים שנשלחו למשימה בתמורה למחיקת רישומם הפלילי.

המשלחת עושה דרכה למאדים על גבי ספינת החלל "BUG 2" ("חרק 2") ולומדים שתהליך ההארצה בוצע בהצלחה. הצוות משחרר פצצה נגד תיקנים, אך לאחר מכן בשיטוטם על פני הכוכב, הם לא מוצאים תיקנים מתים. בסופו של דבר, הצוות נתקל בתיקנים שגדלו לגודל אנושי האוחזים באלות שמצליחים להרוג שניים מחברי המשלחת בעזרת מהירות וכוח על אנושיים שברשותם. חברי המשלחת מסיקים שיצורים אלו הם אותם תיקנים שנשלחו בעבר, שחוו גדילה מואצת בעקבות תנאי הכוכב.

במטרה להילחם ביצורים, חברי המשלחת קיבלו נסיוב מיוחד שהזרקתו מעניקה להם כוחות על אנושיים. חבר משלחת בשם גוד לי נלהב מלקבל את הנסיוב, במחשבה שהוא יוכל להחזיק בכוחות עם שובו לכדור הארץ. במהלך שיטוטו, לי מזריק לעצמו את הנסיוב במהלך מפגש עם שני תיקנים. הנסיוב משנה את המבנה הגנטי שלו והופך אותו ליצור דמוי חיפושית מילדרה (אנ'), עם היכולת לירות אש מגופו. התיקנים שורדים את התקפותיו של לי והורגים אותו לאחר מכן.

תיקן ענקי מטפס על גבי ספינת החלל, חודר את שכבת השריון שלה והורג שניים מהמתיישבים, לאחר מכן נופל מהספינה. קפטן דוג'ימה מזריק לעצמו את הנסיוב והופך ליצור דמוי נמלת קליע עם היכול להרים משקל הכבד פי מאה ממשקלו. דוג'ימה הורג את התיקן הענקי בעזרת כוחותיו. נחיל ענק של תיקנים מסתער על ספינת החלל בזמן שחלק מחברי המשלחת נשלחים לספינה "BUG 1", הספינה שהביאה את התיקנים למאדים במטרה לקחת ממנה חלק שבעזרתו הם יוכלו לתקן את הספינה שלהם ולשוב לכדור הארץ. חבר משלחת בשם טאזוקה מזריק לעצמו את הנסיוב והופך ליצור דמוי חיפושית רובה (אנ'), לאחר מכן מתיישב על קצהו של רכב החלל (שלוקח אותם לספינה BUG 1) ויורה אש, בעזרתה הרכב מתקדם מהר יותר ומספר תיקנים נהרגים. קפטן חוליית החיפוש וחבר נוסף בשם איצ'ירו נשארים מאחור במטרה להגן על הספינה מול הסתערות התיקנים. איצ'ירו מזריק לעצמו את הנסיוב והופך ליצור דמוי כירונומיד ישנה (אנ'), לאחר מכן הוא מסיר את החמצן מהספינה והתיקנים נהרגים מחנק.

הצוות שנשלח ל-BUG 1 נתקל בנחיל של תיקנים, אך מצליחים להתחמק מהנחיל ולהמשיך בדרכם. גל נוסף של תיקנים מופיע והצוות חושש שטאזוקה לא ישרוד מתקפה נוספת, לכן חברת משלחת אחרת בשם אוסאקו מתנדבת לסייע לו. אוסאקו מזריקה לעצמה את הנסיוב והופכת ליצור דמוי חדקונית שחורה (אנ'), חרק בעל שריון עבה שמסוגל לשרוד פגיעות קיצוניות. חברת המשלחת מרי מצטרפת אליה, מזריקה לעצמה את הנסיוב והופכת ליצור דמוי חיפושית איל הקשת (אנ'), בעל היכולת להסוות את עצמו. השתיים מגינות על טאזוקה במלחמתו נגד הגל השני של התיקנים. השלושה מושלכים מהרכב ונהרגים על ידי התיקנים. במקביל, רכב החלל עובר לטייס אוטומטי וממשיך את מסעו לספינה BUG 1.

שאר חברי צוות הסיור מגיעים ל-BUG 1 ומגלים שהספינה ניסתה לשלוח מידע חזרה לכדור הארץ. מחוץ לספינה, שני חברים נוספים נורים על ידי תיקנים שמחזיקים בנשק חם. מתברר שקו הונדה, האדם ששלח את המשלחת למאדים, מתקשר עם התיקנים על פני הכוכב, שלהם אינטליגנציה אנושית. שוקיצ'י קומאצ'י, אחד מחברי המשלחת מזריק לעצמו את הנסיוב והופך ליצור דמוי צרעת ענק אסייתית, בעוד חבר משלחת אחר בשם ג'ים מוטו מזריק לעצמו את הנסיוב והופך ליצור דמוי ארבה מדברי (אנ'), לו רגליים חזקות במיוחד. חברת המשלחת מינה אובארי מזריקה לעצמה את הנסיוב והופכת ליצור דמוי גמל שלמה סחלבי (אנ'), חרק טורף. לאחר הקרב מול התיקנים, השלושה מוצאים פירמידה ענקית על פני כוכב הלכת.

חברת משלחת בשם אסוקה מוריקי, שנשארה על ספינת החלל BUG 2, מזריקה לעצמה את הנסיוב והופכת ליצור דמוי אמפולקס קומפרסה, לו היכולת לשלוט על גופם של התיקנים. אסוקה מחזירה לחיים את איצ'ירו בעזרת מים (מכיוון שהחרק אליו הוא השתנה לא מת, אלא נכנס לתרדמת ומתעורר באמצעות מים), לאחר מכן השניים מטיסים את הספינה בחזרה לכדור הארץ שעל גביה ביצה של תיקן. במהלך הטיסה, הביצה בוקעת והתיקן הורג את איצ'ירו.

מופתע מהיתרון האבולוציוני שהתיקנים רכשו, קו הונדה מצווה עליהם להחזיר את ספינת החלל בחזרה לכוכב מאדים. התיקנים שנמצאים על גבי הספינה קוראים לתגבורת ובמהרה, תיקנים במאדים מתעופפים ומחזירים את ספינת החלל לקרקע. בחזרה במאדים, התיקנים נלחמים נגד חברי המשלחת שנותרו, שהזריקו לעצמם את הנסיוב במטרה להילחם בתיקנים. במהלך הקרב, חברי המשלחת מגלים שהזרקת מנה שנייה של הנסיוב משפרת את כוחותיהם, אך יותר מידי הזרקות יגרמו להם להיתקע בצורת החרק לנצח. ג'ים מזריק לעצמו את הנסיוב בפעם השלישית ושוקיצ'י מנסה להגן עליו, אך נפצע.

נאנאו, אחת מחברי המשלחת שהייתה בתרדמת, מתעוררת ומתגלה שבגופה ישנו ד.נ.א של טוואי המשי והיא מפזרת אבקנים דליקים על התיקנים בספינה. אחד התיקנים יורה על נאנאו ונוצר פיצוץ שהורג את נחיל התיקנים ואת נאנאו עצמה. ג'ים ושוקיצ'י בורחים מהפיצוץ ועפים הרחק מהספינה, אך מתרסקים וג'ים מוצא את מותו. שוקיצ'י, שחס על חייו של מנהיג התיקנים, עולה על הספינה ומתעמת עם איצ'ירו. איצ'ירו מציל את שוקיצ'י ומציע שהשניים יחזרו ביחד לכדור הארץ. עם מנוסתם, מנהיג התיקנים מונע מהשאר לרדוף אחריהם לאחר ששוקיצ'י חס על חייו.

בחזרה בכדור הארץ, סגניתו של קו הונדה, סאקאקיברה מפחדת מתגובת הרשויות לאור מעשיו של הונדה. הונדה מודה שבמידה והספינה תגיע לכדור הארץ, הם יועמדו למשפט ומציע לרסק את החללית בחלל, לאחר מכן לעזוב את יפן ולרדת למחתרת. סאקאקיברה (שמתגלה כסוכנת חשאית של הממשלה היפנית) מנסה לירות בהונדה, אך הוא עוצר את הקליע ומשליך עליה עכביש מכני שמרסס על גופה רעלן והורג אותה.

הסרט מסתיים כששוקיצ'י ואיצ'ירו בדרכם לכדור הארץ ומשוחחים על עתידם. שוקיצ'י מתכנן לקבור את נאנאו ואת שאר חברי הצוות, לאחר מכן מתכנן לחזור שוב למאדים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט התקיימו באיסלנד.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 35% טריות על סמך פחות מ-50 ביקורות.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Terra Formars", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Terra Formars Gets Live-Action Film by Takashi Miike, Anime News Network, ‏2024-02-12 (באנגלית)
  2. ^ Live-Action Terraformars Film to Open on April 29, Anime News Network, ‏2024-02-12 (באנגלית)
  3. ^ Terra Formars (2016) - Filming & production - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2024-02-12
  4. ^ Terra Formars | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2019-07-13 (באנגלית)