The Hardest Part (שיר של קולדפליי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"The Hardest Part"
סינגל בביצוע קולדפליי
מתוך האלבום X&Y
יצא לאור 3 באפריל 2006
פורמט CD, הורדה דיגיטלית
הוקלט 2004
סוגה פופ רוק
בי-סייד How You See the World (מהופעה חיה)
אורך 4:25
חברת תקליטים Parlophone
כתיבה כריס מרטין
גאי ברימן
ויל צ'מפיון
ג'ון באקלנד
הפקה קולדפליי
דנטון ספל
כרונולוגיית סינגלים של קולדפליי
"Talk"
(2005)
"The Hardest Part"
(2006)
"Violet Hill"
(2008)

The Hardest Part הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קולדפליי. השיר יצא בתור הסינגל הרביעי של הלהקה מתוך אלבום האולפן השלישי שלה, X&Y. השיר הוא בלדה המתבססת על פסנתר, כשהוא מתחיל עם שני קווי פסנתר ואחריו מצטרפת מנגינת גיטרה חשמלית ותיפוף איטי. השיר, בניגוד לקודמיו, יצא כסינגל בשנת 2006 ולא בשנת 2005, כ-10 חודשים לאחר צאת האלבום.

הסינגל יצא לתחנות הרדיו רק בבריטניה, ועל אף שלא הגיע למצעד הסינגלים הבריטי הוא זכה להצלחה במדינות שונות, בעיקר באירופה. רוב הביקורות לשיר היו חיוביות. לשיר יצא קליפ בסגנון של שנות השמונים, כשבקליפ הלהקה מופיעה בזמן ריקוד של גבר בן 25 ואישה בת 84. הקליפ צולם בסיינט פיטרסברג.

השיר נכלל גם באלבום ההופעה של קולדפליי "LeftRightLeftRightLeft", בגרסה זו מבצע כריס מרטין את השיר בליווי פסנתר וקולות רקע בלבד.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הקודם של האלבום, "Talk" היה מחווה להרכב הגרמני Kraftwerk; באופן דומה, "The Hardest Part" נועד להודות ללהקה האמריקאית .R.E.M על ידי קולדפליי. כשנשאלו מדוע השיר עשה מחווה לזמר הראשי של .R.E.M, מייקל סטייפ, כריס מרטין, סולן הלהקה, אמר: "איבדתי כל כבוד לתהילה, אבל לא איבדתי כל כבוד לכבוד. אז דבר טוב בלהיות מפורסם הוא שאני זוכה לפגוש אנשים שאני מכבד. מערכת היחסים שלנו דומה לכלב ולאדון שלו. אני תמיד אכבד ואעריך אותו". הלהקה הרגישה שהטראק דומה לסינגל של .R.E.M משנת 1991, "Losing My Religion".

"The Hardest Part" נותר מחוץ לרשימת הרצועות של האלבומים כאשר הלהקה שלחה גרסה מוקדמת של האלבום X&Y לחברת התקליטים שלהם, Parlophone, אך נכללה כאשר האלבום הושלם סופית.

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Coldplay שחררה את "The Hardest Part" בארצות הברית ובבריטניה ב-3 באפריל 2006, כסינגל הרביעי באלבומם השלישי.

השיר הגיע למקום ה-37 במצעד Billboard's Hot Adult Contemporary Tracks. למרות שהשיר לא הגיע למצעד הסינגלים בבריטניה, מכיוון שהשיר שוחרר כשיר לרדיו בלבד, הסינגל הגיע לשיאו במקום ה-19 במצעד האיטלקי, ב-11 במאי 2006 ובילה שבוע במצעד. לאחר מכן, השיר הגיע לשיא במצעד הסינגלים של ניו זילנד במקום ה-28 ב-28 באוגוסט 2006. גרסת פסנתר בשידור חי של "The Hardest Part", בשילוב עם השיר "Postcards from Far Away" מהאלבום Prospekt's March. גרסה זו הופיעה באלבום "LeftRightLeftRightLeft" של קולדפליי מ-2009.

דעת המבקרים על השיר הייתה חיוביית. בסקירה של Entertainment Weekly על האלבום, המבקר דייוויד בראון כתב שהשיר "ספוג בתחושת החרטה וההשתחררות ששמענו מהלהקה בעבר, אך בתוספת שריר מוזיקלי". מייקל האברד. מ-MusicOMH כתב: "'A Message' ו'The Hardest Part' נשמעים כמו קטעים נלווים, שניהם שירים גדולים." המבקרת קלפה סאנה מ-Rolling Stone ציינה שהשיר נהיה "פחות קליט ככל שהוא ממשיך". אדריאן בגרנד מ-PopMatters כתב כי "The Hardest Part" הוא "חתיכה נעימה של פופ בסגנון .R.E.M". קאמרון אדמס מ- Herald Sun אמר שהשיר נשמע "כמו מפגש של The Smiths עם .R.E.M". דייוויד צ'יל מ-The Daily Telegraph ציין- " 'The Hardest Part' הוא פופ-רוק מקסים, פשוט ונגיש באופן מיידי".

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ צולם ב-3 במרץ 2006, בסיינט פיטרסברג, פלורידה. בקליפ נעשה שימוש בצילומים מסדרת הטלוויזיה Attitudes, ששודרה ברשת הטלוויזיה Lifetime מ-1985 ועד 1992. הסרטון שופר דיגיטלית כדי שיראה כאילו קולדפליי מבצעת את המוזיקה לצד האקט המופיע על הבמה. השחקנית האמריקאית לינדה דנו, שגילמה את פליסיה גלנט באופרת הסבון האמריקאית "Another World", מוצגת גם היא. הרקדניות על הבמה הן ברברה מוסלי בת ה-84 וג'יין ספנסר בת ה-25.

את הקליפ ביימה מרי ויגמור.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריס מרטין - שירה, פסנתר, גיטרה אקוסטית, סינתיסייזר
  • גיא ברימן – גיטרה בס
  • ג'וני בקלנד - גיטרות חשמליות
  • וויל צ'מפיון- תופים, קולות רקע

היסטוריית מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד דירוג שיא
אוסטרלייה (ARIA) 40
בלגיה (Ultratop 50 Flanders) 48
חבר המדינות (TopHit) 138
איטליה (FIMI) 19
הולנד (Dutch Top 40) 25
הולנד (Single Top 100) 39
ניו זילנד (Recorded Music NZ) 28
סלובקיה (Rádio Top 100) 15
שווייץ (Schweizer Hitparade) 44
UK Singles Downloads (OCC) 56
US Adult Alternative Songs (Billboard) 20
US Adult Contemporary (Billboard) 37

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]