To Be with You

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"To Be with You"
סינגל בביצוע מיסטר ביג
מתוך האלבום Lean into It
יצא לאור 22 בנובמבר 1991
סוגה גלאם מטאלרוק קל
בי-סייד "Green-Tinted Sixties Mind"
אורך 3:27
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס
כתיבה אריק מרטין•דויד גרהאם
הפקה קווין אלסון

"To Be With You" (בעברית: "להיות איתך") הוא שיר של להקת הרוק מיסטר ביג, שיצא לאור ב-22 בנובמבר 1991 כסינגל השני מאלבומם השני Lean into It משנת 1991. הבלדה הגיעה למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 האמריקאי, ושהתה שם במשך שלושה שבועות, והגיעה לראש המצעדים ב-11 מדינות נוספות, כולל אוסטרליה, קנדה, גרמניה וניו זילנד.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והולחן על ידי אריק מרטין בשנות העשרה שלו, ביחד עם הגיטריסט פול גילברט שתרם לעיבודים המלודיים שלו מאוחר יותר. קרדיט הכתיבה ניתן גם לדייוויד גרהאם, כותב שירים שעבד באותה תקופה עבור חברת התקליטים באותו זמן. המילים נוצרו בהשראת בחורה שמרטין הכיר כשהיה צעיר יותר: "לבחורה הזו היו הרבה חברים שהתייחסו אליה כמו חרא. רציתי להיות האביר בשריון נוצץ, רציתי להיות איתה. היא לא רצתה את זה. זה אף פעם לא בא לכדי מימוש." בזמן שהותו בדירתו של גילברט ברחוב יוקה בלוס אנג'לס, הוא ומרטין ערכו את היצירות שלהם. למרטין הייתה בלדה בשם "להיות איתך". לגילברט היה שיר רוק פסיכדלי בשם "Green Tinted Sixties Mind". שניהם הרגישו ששני השירים היו חזקים מספיק כדי להיכלל באלבומם הקרוב, למרות היותו רוק בלבד. ונכון למדי, השירים הללו נשארו לאורך הקריירה שלהם כלהקה וכאומני סולו. במקור, "To Be with You" לא נועד לצאת כסינגל. אבל אחרי שלפתע השיר התחיל להיות מנוגן ברדיו, הם היו צריכים לשחרר אותו. חבר הלהקה בילי שיהאן (Billy Sheehan) אמר בראיון ב-1992: "מעולם לא התכוונו להוציא את 'To Be With You'. היה לנו עוד סינגל. אבל איזה בחור מה Lincoln, Neb פשוט התחיל לנגן את השיר, והשיר התחיל להימכר בטירוף, וזה התפשט לאומהה והלך לכל רחבי הארץ."

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיבן תומאס ארלוויין מהAllMusic תיאר את השיר כ"בלדה של שירה בציבור במדורה". לארי פליק מהמגזין בילבורד ציין כי "מעריצים של רוק כבד (headbangers) קיבלו מוזיקת פולק בסטראמר ההרמוני הזה." הוא הוסיף "מחיאות כפיים, פזמון של שירה בציבור מפתה, בעוד שקולו של האיש מקדימה אריק מרטין רק לעיתים נדירות נשמע מתוק יותר". דוואני וקלארק מהמגזין קאש בוקס קראו לשיר "סינגל של מוזיקה אקוסטית (סינגל אנפלאגד), גיטרה אקוסטית, ושירה בציבור הרמונית." הם גם אמרו שמרטין "נשמע כמו הרוקר המובהק ומגובה באיזו בחירה מצוינת של גיטרה לא חשמלית של הגיטריסט פול גילברט, שמצליח להישמע מיומן מאוד ללא מקדחה חשמלית לבחירה". ג'ניס גראזה מהמגזין אנטרטיינמנט ויקלי הרגיש כי "הבלדה הקטנה והפשוטה הזו" היא ללא ספק השיר הטוב ביותר באלבום. ג'ונתן ברנסטיין מהמגזין ספין כתב "בשנה שלצערנו חסרה בלדות כוח מוחשיות, שלישיית המדרגים האלה רכבו על הסוס טרויאני שלהם לעבר פול פוזישן עם אחד הערכים העלובים ביותר של ז'אנר תמיד חסר עמוד שדרה - "To Be with You".

הקליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הנלווה לשיר בוים על ידי ננסי בנט ומציג את הלהקה בהופעה בקרון רכבת. הסרטון משתנה משחור לבן לצבע מסביב לחצי הדרך. בילי שיהאן סיפר בראיון, "אפילו הקליפ שלנו נעשה בצורה סופר-זולה במיוחד. כשאנחנו מספרים לאנשים כמה הוצאנו על הסרטון, הם לא מאמינים. רכשנו את הסרטון הזה בזול. לראות את השיר מביס את האקסטרווגנזה המיליון דולר של מייקל ג'קסון בMTV זה די מדהים."

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 1
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 1
אירופה אירופה הוט 100 1 (אירופה הוט 100)
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 2
ארצות הברית בילבורד הוט 100 1 (בילבורד הוט 100)
{{{ארצות הברית2 שם}}} 11 (מצעד השירים העכשוויים למבוגרים)

3ארצות הברית3=19 (מצעד המיינסטרים רוק)

בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 3
גרמניה GfK – טופ 100 1
דנמרק היטליסטן 1
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 1 (מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים)
{{{הולנד2 שם}}} 1 (מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים
נורווגיה VG-lista 1
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 1
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 6
צרפת SNEP 10
קנדה קנדה הוט 100 1 (RPM (מגזין))
{{{קנדה2 שם}}} 4 (מבוגרים בני זמנינו בRPM (מגזין))
שוודיה סוורייטופליסטן 1
שווייץ המצעד השווייצרי 1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]