אד אסטרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אד אסטרה
Ad Astra
בימוי ג'יימס גריי
הופק בידי דידי גראדנר, בראד פיט, ג'רמי קליינר, אנתוני קטגס
תסריט Ethan Gross, ג'יימס גריי
עריכה איתן גרוס, ג'יימס גריי
שחקנים ראשיים בראד פיט
ג'ון אורטיז
גרג בריק
אליסון ריד
Ravi Kapoor
ליב טיילר
לורן דיין
ליסה גיי המילטון
רות' נגא
קימברלי אליס
ג'יימי קנדי
טומי לי ג'ונס
דונלד סאת'רלנד
ג'ון פין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מקס ריכטר
צילום ואן יוטי יטאמה
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Plan B Entertainment, Regency Enterprises, פוקס המאה ה-20, New Regency Productions, Polybona Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בספטמבר 2019
משך הקרנה 124 דק'
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט מותחן, סרט אפי
תקציב 87,500,000 דולר אמריקני
הכנסות 127,000,000 דולר אמריקאי
הכנסות באתר מוג'ו adastra
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד אסטרהאנגלית: Ad Astra); הוא סרט מדע בדיוני הרפתקאות אמריקאי שהופק, נכתב יחד ובוים על ידי ג'יימס גריי (במאי). בכיכובם של בראד פיט, טומי לי ג'ונס, רות נגה, ליב טיילר ודונלד סאת'רלנד. הסרט מתאר אסטרונאוט שנכנס לחלל החיצון בחיפוש אחר אביו האבוד, שהניסוי שלו מאיים על מערכת השמש.

רוי מקברייד הוא אסטרונאוט. אביו עזב לפני 20 שנה למשימה בכוכב נפטון, ללא יכולת לחזור, כדי לחפש סימני חיים. רוי טס מחוץ לגבולות מערכת השמש על מנת למצוא את אביו, במהלך המסע הוא מגלה סודות ותופעות שמהווים איום על האנושות ועל קיומו של כדור הארץ.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוי מקברייד נחשב לטייס חלל מצטיין הוא בחר במקצוע כדי ללכת בדרכו של אביו, מדען החלל הידוע - קליפורד מקברייד. האב לא היה דמות משמעותית בחיי בנו. כאשר רוי היה ילד, קליפורד יצא למשימה מסובכת בכוכב נפטון במטרה למצוא חיים תבוניים בחלל. במהלך המשימה, הקשר עם המשלחת של קליפורד מקברייד אבד, וכל חבריה הוכרזו כגיבורים שמתו בעת מילוי תפקידם.

מעט לאחר מכן מערכת השמש נפגעת מכוח מסתורי המאיים על כל חיי האדם. לאחר שכמעט מת מאירוע שנגרם כתוצאה מפגיעת מתח, נמסר לרס"ן רוי מקברייד, בנו של האסטרונאוט הידוע, על ידי פיקוד החלל האמריקני (SpaceCom) שהתופעות קשורות ל"פרויקט לימה" שנוצר 26 שנה קודם לכן במטרה לחפש במערכת השמש חיים תבוניים והובל על ידי קליפורד האב אשר לא התקבל ממנו אות חיים במשך 16 שנה, מאז שהגיעו לנפטון. רוי סבור שאביו עשוי להיות בחיים. הוא מקבל משימה - לנסוע למאדים כדי לנסות ליצור איתו קשר. לרוי מצטרף חבר קרוב של אביו, קולונל פריט. רוי, הידוע בקרב חבריו כאדם שמתפקד טוב במצבי לחץ, מראה מעט התרגשות כלפי החדשות שיש סיכוי כי אביו של רוי חי.

לאחר שיצאו לטיסה מסחרית לירח, רוי ופריט, מלווים על ידי אנשי צבא אמריקאים לבסיס פיקוד החלל (SpaceCom) שנמצא באזור מלחמה שנוי במחלוקת בצד הרחוק של הירח. בדרך הם מותקפים על ידי שודדים, הרוצחים את מלוויהם ופוצעים את פריט קשה. עם הגעתו לבסיס, נכנס פריט לטיפול נמרץ. רוי עובר לחללית "קפיוס", לכיוון מאדים. החללית מקבלת אות מצוקה מתחנת חלל מחקר ביו-רפואי נורווגי. קפטן טאנר עוצר את החללית "קפיוס" למרות מחאותיו של רוי והם יורדים לתחנת החלל. התחנה נראית נטושה והשניים מתפצלים. רוי מבחין בקוף נמלט שתוקף את טאנר , אשר נפצע פציעה חמורה. הקוף תוקף גם את רוי אך רוי מצליח להרוג אותו. למרות ניסיונותיו של רוי להציל את טאנר, הוא מת מפצעיו ונערך טקס קצר בו גופתו של טאנר מושלכת לחלל. שוב, רוי מגלה מעט רגש למותו של טאנר, אך בהערכה פסיכולוגית הוא מודה שהוא חווה זעם ונזכר באביו.

כאשר ה"קפיוס" נוחתת על מאדים ונדרש לבצע נחיתה ידנית, סגן הקברניט קופא מפחד, ואילו רוי נשאר רגוע ומפקח על הספינה ומנחית אותה בבטחה. רוי מוביל לבסיס המחתרתי של פיקוד החלל, שם הוא פוגש את מנהלת המתקן הלן לנטוס ומוטל עליו להקליט הודעות קוליות שיישלחו לפרויקט לימה בתקווה שקליפורד יגיב. רוי מוסיף למילותיו פנייה רגשית לאביו. לפתע רוי פורש מהמשימה בטענה שהקשר שלו עם אביו מהווה סיכון לעצמו ולהצלחת המשימה. מתגובת צוות התצפית הוא מניח שהתקבלה תגובה מאביו ודורש לשמוע אותה. כשהוא לא מקבל מענה לדרישתו הוא חומק לתוך ספיוס ומתגנב למסע לנפטון שנועד להשמיד את "פרויקט לימה".

במהלך המסע בן 79 הימים לנפטון (במהירות של 0.2% ממהירות האור), רוי הבודד מהרהר במערכת היחסים שלו עם אביו, וגם בזו עם אשתו המנוכרת, איב. הבידוד והלחץ של המשימה גובים ממנו מחיר נפשי. תוך כדי התקרבות לתחנת "פרויקט לימה" במעבורת המחוברת לספיוס, המעבורת נפגעה בהתנגשות עם חלקיקים מטבעות נפטון ואינה מסוגלת לעגון בתוך התחנה. רוי עוזב אותה ונכנס לתחנה בה הוא מוצא את גופות הצוות בפנים. הוא שותל את המטען הגרעיני לפני שהוא נתקל באביו, קליפורד, הניצול היחיד של התחנה. אביו מסביר כי התנועות מגיעות ממקור הכוח האנטי-חומר המתפקד של הספינה, שנפגע בהתרחשות. הוא מספר שהמשיך לעבוד על הפרויקט וסירב לאבד את האמונה באפשרות לחיים מחוץ לכדור הארץ. קליפורד מודה בפני רוי שמעולם לא היה אכפת לו ממשפחתו וכבר אינו מחשיב את כדור הארץ לביתו.

רוי מעתיק נתונים שנאספו על ידי צוות פרויקט לימה ומשכנע את קליפורד לחור איתו בחזרה לכדור הארץ. הוא מחמש את המטען הגרעיני שנועד להשמיד את "פרויקט לימה", והם מטפסים על המבנה החיצוני של התחנה כדי לחזור לקפיוס כשלפתע קליפורד משגר אותם לחלל באמצעות מנועי הדחף הרקטי שלו. רוי נאחז בו וקליפורד מתחנן בפניו שישחרר אותו למותו; רוי עושה זאת באי רצון וצופה באביו מתרחק לחלל. הוא מניע את עצמו חזרה לקפיאוס באמצעות מנועי הדחף שלו. הוא מיישב ליד כיסא הקברניט, ומתכנן מסלול שיוביל אותו חזרה ארצה בעזרת גל ההלם מהפיצוץ הגרעיני בתחנה. התחנה מושמדת.

על פני כדור הארץ, מהנתונים שאוחזרו מבסיס פרויקט לימה עולה כי בני האדם הם החיים האינטליגנטים היחידים בגלקסיה. זה מעודד את רוי להתחבר מחדש עם הקרובים לו ביותר והוא חוזר לכדור הארץ באופטימיות חדשה. לאחר שעובר הערכה פסיכולוגית, הוא מתחבר מחדש לאשתו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]