אוטפורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל העיר

אוטפורדאנגלית: Otford) הוא כפר במחוז "שבעת האלונים" בעמק הנהר דארנט שבאזור קנט, אנגליה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור שמו של הכפר שנוי במחלוקת וההערכה היא כי השם מורכב מהלחם הבסיסים "Ottansford" - מעבר אוטה, הקשור בשמו של אציל מקומי. הערכות אחרות טוענות כי מקור השם הוא באופה מלך מרסיה או בשם הסקסוני של הכפר-אוטנפורד.

מחקרים ארכאולוגים מצביעים על התיישבות באזור במשך כ-3,000 שנים לפחות, מאז תקופת הברזל. שרידי מבנה מן התקופה הרומית שננטש בערך במאה ה-4 לספירה התגלו בחפירות ארכאולוגיות בשנות ה-30 ונחקרו שוב בשנת 2015.

במאה ה-6 לספירה, בתקופה הסקסונית, הייתה אוטפורד חלק מהאזור האדמיניסטרטיבי של סאטון והון. שרידים ארכאולוגיים של בית קברות אנגלו סקסוני מתקופת ימי הביניים המוקדמים, בין השנים 650750 לספירה נמצאו במרחק של כ-2 ק"מ מהכפר. בשנת 776 נערך קרב אוטפורד שבו ניצח אופה מלך מרסיה את הסקסונים מקנט. מחקר היסטורי משנת 1797 קובע כי המנצח העניק בשנת 791 את הכפר לכנסייה של קנטרברי.

על פי ההיסטוריון הנזיר ג'ון מורצ'סטר בשנת 1016 נערך בכפר קרב של אדמונד איירונסייד מול הפולשים הוויקינגים שהובסו ונמלטו לשפי. אוטפורט (Otefort) מוזכרת בספר יום הדין משנת 1086 ובו מצוין כי הארכיבישוף מקנטרברי החזיק ב 8 טחנות בכפר. בשנת 1514 בנה הארכיבישוף ויליאם מוהם את ארמון אוטפורד ובשנת 1519 התארח בו המלך הנרי השמיני והתענג עליו בשהייתו. בשנת 1537 הוענק הארמון למלך על ידי הארכיבישוף תומאס קרנמר.

בתקופת ימי הביניים המאוחרים הקיף הכפר כ-9 מייל וכלל בשטחו כ-2,400 אקר של אדמות חלקן מיוערות וחלקן ביצות. בשנת 1841 כללה אוכלוסיית הכפר 798 תושבים ובשנת 1882 נפתחה בה תחנת הרכבת עם קווים ללונדון והסביבה. בשנת 1909 הופרד מאוטפורד הכפר דאנטון גרין שקודם לכן נכלל בשטחה.

כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיירה מקושרת באמצעות קו רכבת, קווי אוטובוס, וכבישים נוחים. מערכת החינוך כוללת שני בתי ספר יסודיים שאחד מהם ממשלתי והשני פרטי, ושלושה גני ילדים. ברחוב הראשי ממוקמות מספר מצומצם של חנויות, פאבים, ומסעדות בעלי אופי כפרי מקומי. ניתן להתרשם בעיירה מארמון הארכיבישוף, מעגל התנועה של אגם הברווזים, ומודל של מערכת השמש בקוטר של קילומטר.

בעיירה 4 כנסיות: אנגליקנית, מתודיסטית, אוונגליסטית, וקתולית. מוזיאון המורשת של אוטפורד מציג ממצאים ארכאולוגיים, היסטוריים ואומנותיים מן התקופה הרומית ועד ימינו שנמצאו בסביבת העיירה.

אוטפורד ממוקמת על שביל הטיולים של דרום אנגליה וקנט (North Downs Way), החוצה ומשתלבת בשביל הטיולים של עמק נהר הדרנט, וכן על שביל עולי הרגל העתיק המוליך מאזור המפשייר לקתדרלת קנטרברי. בשל כך היא מהווה בסיס יציאה ומפגש לטיולים רגליים באזור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוטפורד בוויקישיתוף