אור בין האוקיינוסים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אור בין האוקיינוסים
The Light Between Oceans
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על אור בין האוקיינוסים (רומן היסטורי)
בימוי דרק סיאנפרנס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד היימן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דרק סיאנפרנס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ים הלטון ורון פנטה
שחקנים ראשיים מייקל פסבנדר
אליסיה ויקנדר
רייצ'ל וייס
מוזיקה אלכסנדר דספלה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אדם ארקאפו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה

ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת

ניו זילנדניו זילנד ניו זילנד
חברת הפקה דרימוורקס, סרטי היידי, פרטיסיפנט מדיה
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 בספטמבר 2016 (פסטיבל הסרטים של ונציה)
2 בספטמבר 2016 (ארצות הברית)
1 בנובמבר 2016 (הממלכה המאוחדת)
משך הקרנה 133 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה טרגדיה-רומנטי, סרט דרמה
תקציב 20 מיליון דולר אמריקני
הכנסות 26 מיליון דולר אמריקני (2016)
הכנסות באתר מוג'ו lightbetweenoceans
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אור בין האוקיינוסיםאנגלית: The Light Between Oceans) הוא סרט טרגדיה-רומנטי אשר עלה לאקרנים בספטמבר 2016, ושנכתב ובוים בידי דרק סיאנפרנס. הסרט מבוסס על אודות הרומן ההיסטורי בעל אותו השם מאת מ. ל. סטדמן. בסרט מככבים בתפקידים ראשיים מייקל פסבנדר, אליסיה ויקנדר ורייצ'ל וייס, והוא מהווה קופרודוקציה בין ארצות הברית, ניו זילנד, אוסטרליה והממלכה המאוחדת. הסרט מגולל את סיפורו של שומר מגדלור ורעייתו אשר הצילו תינוקת אובדת מן הים, ולאחר מכן אימצו וגידלו אותה. שנים לאחר מכן, בני הזוג מגלים את זהות אמה הביולוגית של הילדה אותה אימצו וניצבים בפני הדילמה המוסרית של מעשיהם.

בכורתו העולמית של אור בין האוקיינוסים הייתה בפסטיבל הסרטים של ונציה ה-73 ב-1 בספטמבר 2016, והיה מועמד לפרס אריה הזהב[1]. הסרט הופץ באמריקה הצפונית בידי סרטי טאצ'סטון ב-2 בספטמבר 2016, והוא הסרט האחרון של אולפני דרימוורקס שהופץ בידי אולפני וולט דיסני במסגרת עסקה שנחתמה בין שני האולפנים ב-2011. בממלכה המאוחדת עלה הסרט לאקרנים ב-1 בנובמבר 2016, וזכה קיבל ביקורות מעורבות וגרף כ-26 מיליון דולר אמריקני ברחבי העולם[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס "טום" שרבורן, גיבור מלחמת העולם הראשונה בעל הפרעת דחק פוסט-טראומטית, סובל מבדידות, אשמה וטראומות מימי המלחמה. כשהוא מגיע לכפר קטן בשם יאנוס, הוא מחליף את השומר הישיש של המגדלור, אשר עומד בנקודת המפגש בין האוקיינוס ההודי לאוקיינוס הדרומי ומשמש כנתיב לספינות. הוא מתאהב בנערה מקומית בשם איזבל גרייסמרק, והם נישאים זה לזה ב-1921. הזוג הטרי הוא חשוך ילדים, ובתוך שלוש שנים ניסיונותיה של איזבל להרות נגמרים בשתי הפלות, והיא מתחילה לחשוש שמא לעולם לא תהפוך לאם. זמן קצר לאחר ההפלה השנייה של איזבל, סירת משוטים ובה גבר ללא רוח חיים ולידו תינוקת שנולדה זה עתה, נשטפת אל חופי המגדלור, וטום יודע שהחוק מחייב אותו לדווח לרשויות על התגלית. עם זאת, איזבל חוששת כי התינוקת תישלח כמעט בוודאות לבית יתומים ומנסה לשכנע את טום לקחת את התינוקת ולגדלה כאילו הייתה בתם הביולוגית, וטום מסכים באי-רצון. הוא קובר את גופת הגבר באי, וביחד עם איזבל מחליטים לקרוא לילדה לוסי.

כאשר טום ואיזבל נוכחים בטקס ההטבלה של לוסי בכנסייה המקומית, מבחין טום באישה ששמה האנה רונפלדט, כורעת על ברכיה בפני מצבה ועליה שמותיהם של בעלה המנוח פרנק רונפלדט ובתם התינוקת גרייס אלן, שאבדו בים באותו היום בו מצא את לוסי, 26 באפריל 1923. טום חושש שלוסי היא למעשה בתה הנעדרת של האנה, וכתוצאה מרגשות אשמה כותב מכתב בעילום שם להאנה ובו הוא כותב שבעלה נח בשלווה בין זרועות האל ובתה חיה באושר בידיים טובות. ארבע שנים לאחר מכן, טום, איזבל ולוסי, המקיימים חיים אידיאליים ומאושרים, משתתפים בטקס לציון יום השנה למינויו של טום לשומר המגדלור, והם מנהלים שיחה עם האנה ואחותה, גוון פוטס. הם מבינים שפרנק היה גרמני, והם נישאו זמן קצר לאחר המלחמה. אנשים רבים הכפישו את פרנק והאנה והפריעו למהלך חייהם, רק משום שהיה גרמני. נואש מההצקות, נמלט פרנק מן העיר, בה חי עם האנה, יחד עם בתו התינוקת גרייס אל הים בסירת משוטים קטנה.

רגשות האשם של טום מתגברים, והוא שולח את הרעשן שהחזיקה לוסי כאשר נמצאה על ידו אל האנה. האנה מדווחת למשטרה שמציעה פרס למי שיזהה את הרעשן. אחד מחבריו של טום מדווח למשטרה כי הרעשן נמצא אצל טום, והמשטרה מבינה שטום מצא את לוסי ואחראי לכאורה למותו של פרנק. טום נוטל עליו את מלוא האחריות, וטוען שהוא זה ששכנע את איזבל לגדל את לוסי. איזבל זועמת שטום הודה שלקחו את לוסי מהסירה ומנתקת איתו את הקשר בשעה שזה במעצר. לוסי מוחזרת למשפחתה הביולוגית, אך תחילה דוחה את אמה הביולוגית ושונאת אותה משום שאינה מכירה אותה. היא מסרבת לענות לשמה האמיתי "גרייס" ואפילו בורחת מביתה לכיוון המגדלור.

המשטרה מאשימה את טום ברצח פרנק, ואינה מסוגלת לגבות עדות ברורה מאיזבל. לוסי בורחת במטרה לחפש את המגדלור, וצוות חיפוש נשלח לחפש אחריה. בסופו של דבר לוסי נמצאת בריאה ושלמה, אך האירועים מובילים את האנה להודות כי לוסי שייכת לאיזבל. האנה מבטיחה להחזיר את לוסי לאיזבל ברגע שהאחרונה תעיד נגד טום. בשעה שטום מובל למשפטו באלבני, איזבל קוראת מכתב שטום שלח לה, בו הוא מתוודה לאהבתו כלפיה. איזבל אצה אחר הסירה, וסולחת לטום. לוסי החלה סוף סוף ליצור קשר עם אמה הביולוגית וסבה, שהסכימו לקרוא לה "לוסי גרייס" כפשרה.

ב-1950, לוסי-גרייס רתרפורד הבוגרת (קארן פיסטוריוס), מלווה בבנה התינוק כריסטופר, מגיעה אל ביתו של טום. היא לא יצרה קשר עם משפחת שרבורן כבר יותר מעשרים שנה, שכן הם הסכימו לא ליצור עמה קשר עד שתתבגר. לוסי-גרייס מגיעה זמן לא רב אחרי שאיזבל נפטרה. היא מבקשת מטום לשמור עמו על קשר, שכן הוא דמות האב היחידה שהכירה. הסרט מסתיים בחיבוק של לוסי-גרייס וטום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמיר קמינר, השדכן של מייקל פאסבנדר ואליסיה ויקנדר, באתר ynet, 22 בספטמבר 2016
  2. ^ מייקל נורדין, ‘The Light Between Oceans’ Critical Roundup: Derek Cianfrance’s Melodrama Leaves Reviewers at Sea, באתר Indie Wire‏, 31 באוגוסט 2016 (באנגלית)