אספרנסה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אספרנסה מיה
Esperanza mía
שיר הנושא Tengo Esperanza
סוגה טלנובלה, קומדיה רומנטית, מוזיקלי
יוצרים אדריאן סואר
שחקנים מריאנה אספוסיטו
מריאנו מרטינס
חימנה ברון
נטלי פרס
פדרו אלפונסו
אנחלה טורס
פרנקו מסיני
סטפנו דה גרגוריו
פסקול "Tengo Esperanza" המבוצע על ידי מריאנה אספוסיטו
ארץ מקור ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה
שפות ספרדית
מספר עונות 1
מספר פרקים 177
הפקה
חברת הפקה Pol-ka Producciones
אורך פרק 55 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 13
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
ויוה
תקופת שידור מקורית 6 באפריל 2015 – 14 בינואר 2016
תקופת שידור בישראל 1 בנובמבר 2015 – 14 ביולי 2016
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי (בספרדית)
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אספרנסהספרדית: Esperanza mía) היא טלנובלה ארגנטינאית משנת 2015, בכיכובם של מריאנה אספוסיטו ומריאנו מרטינס. פרק הבכורה שודר ב-6 באפריל 2015 בערוץ 13 הארגנטינאי, ואילו בישראל שודר כחצי שנה לאחר מכן ב-1 בנובמבר בערוץ הילדים. ב-25 בנובמבר החלה להיות משודרת בערוץ ויוה[1]. אספרנסה מיה היא הטלנובלה הראשונה בארגנטינה שצולמה ברזולוציית 4K.

כתוצאה מהסכם בין חברת ההפקות Pol-ka לבין חברת ההפצה הישראלית דורי מדיה דרסט המקנה לאחרונה זכויות הפצה, מלבד ישראל הסדרה נרכשה לשידור גם במדינות אורוגוואי, פרגוואי, ווייטנאם, אינדונזיה, סין, רוסיה, פולין, בוליביה, הונגריה וספרד[2][3][4][5]

סיפור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוליה אלברסין (מריאנה אספוסיטו) - נערה בת 21 שמתגוררת ביחד עם אמה המאמצת בלנקה בעיירה "לה מרסד", ליד בואנוס איירס. בלנקה עובדת במפעל בעיירה אשר יוצר ופולט מזהמי אוויר, וכתוצאה מחשיפה מתמשכת לזיהום במפעל היא לבסוף נעשית חולה עד מאוד. בלנקה לא שורדת את המחלה, ולפני מותה היא מוסרת לחוליה תקליטור שמפליל את הבעלים של המפעל ומבקשת ממנה להעביר אותו לעורך דין כדי שהאמת תיחשף. כשחוליה מנסה למלא אחר בקשת אמה המנוחה רודפים אחריה 2 גברים שנשלחו על ידי הבעלים של החברה. בעקבות זאת היא בורחת לבואנוס איירס כדי לבקש עזרה מחברה ותיקה של אמה, קונספסיון (אנה מריה פיקיו).

קוסנספיון היא אם המנזר "סנטה רוסה", שמחליטה שחוליה תעמיד פנים שהיא מתלמדת במנזר, וזאת על מנת להסתיר את זהותה האמיתית של חוליה וכדי להגן עליה. תחילה חוליה מתנגדת, אבל אם המנזר משכנעת אותה. חוליה נכנסת תחת השם "אספרנסה" אבל הגעתה מובילה לכמה בעיות עם הנזירות האחרות. במנזר היא מכירה את קלרה (בהמשך מתברר שהיא אמהּ הביולוגית שנטשה אותה).

תומאס (מריאנו מרטינס) הוא כומר צעיר שחוזר אל עיר הולדתו אחרי ארבע שנים. ביחד עם אחיו מקסימו (תומאס פונסי) הוא הבעלים של המפעל שמנסה למנוע מחוליה/אספרנסה לפרסם את הראיות שברשותה. בפועל מקסימו הוא זה שמנהל את החברה, ומשום כך התלונות בנוגע לזיהום מוכרות לו היטב. מקסימו מאורס לאווה מונטי (נטלי פרס), החברה לשעבר של תומאס. נוכח היעדרותו הארוכה של תומאס, מקסימו בטוח שהוא יודע יותר טוב מאחיו איך לפעול לטובת העסק, ואחת ההחלטות העסקיות שלו היא לקצץ בתקציב הכנסייה בה התחתנו הוריהם, שלא נמצאים בין החיים. תומאס מודע לחשיבותה של הכנסייה בעיני הוריו, והוא מחליט לעזור לכנסייה בצרכיה. הכנסייה היא חלק ממנזר סנטה רוסה בו נמצאת חוליה, ולא עובר זמן רב עד שהשניים נפגשים פעם נוספת.

בעוד חוליה/אספרנסה מנסה להתרגל לחוקי המנזר ולחייה בתור המתלמדת, חוליה אינה מודעת לכך שאמה הביולוגית נמצאת איתה באותו המנזר.

חוליה/אספרנסה ותומס מתחילים להתאהב, אבל הייעוד הדתי של תומאס והתפקיד לכאורה של המתלמדת, של אספרנסה גורם לכך שהם יחיו רומן אסור.

לאחר מורדות ועליות תומאס ואספרנסה מתחילים להבין שהאהבה שלהם חזקה מהכל. אספרנסה עוזבת את המנזר וחושפת את זהותה האמיתית, תומאס מנסה להתקרב אליה ובאותו הזמן להתרחק, הוא שרוי בדילמה - האם להמשיך עם החלום או לוותר על הכל בשביל האהבה.

לאחר זמן, בנקודה מסוימת, נראה כי תומאס קיבל החלטה - לעזוב את הכל למען האהבה, אך נתקל במכשול נוסף -ניקולאס: ניקולאס בא לחייו של תומאס בכוונה לנקום בו על רקע סכסוך משפחתי שקרה לפני זמן רב, הקשור לאבות שלהם. בתחילה הוא מופיע כמתלמד לכמורה (הוא לא באמת היה מתלמד אך התחזה לאחד כדי להיכנס לחיים של תומאס) אך לאחר מספר חודשים עוזב את ההתלמדות אך נשאר קרוב לחיים של תומאס ואספרנסה .

כאשר תומאס היה צריך לנסוע לשליחות ברומא הוא נשלח לפתע לאמזונס במטרה לעזור לאנשים שם. במהלך השהות שלו שהייתה אמורה להיות קצרה, הוא חלה במחלה קשה ונאלץ להישאר שם לתקופה ארוכה. כדי לשמור על קשר עם אספרנסה, תומאס החל לשלוח אלייה מכתבים, וניקולס, שהיה אמור להעביר אותם לאספרנסה שינה אותם והוציא אותם מהקשרם. כלומר הוא זייף את המכתבים בשביל לנתק את הקשר הרומנטי בין תומאס ואספרנסה. ניקולאס אכן הצליח, ובאותו הזמן היה עם אספרנסה כדי לתמוך בה ברגעים הקשים, במקביל פיתח איתה קשר רומנטי. כאשר תומאס חזר מאמזונס גילה כי אספרנסה עומדת להתחתן עם ניקולאס, ולא הבין למה, אך החליט להמשיך בדרכו לחזור לשליחות שלו מחוסר ברירה.

ברגע האחרון, לאחר ששמע את דבריי אספרנסה ומשפחתה, תומאס מבין כי משהו חשוד ומנסה למנוע מאספרנסה להתחתן עם ניקולס, הוא עושה זאת בכך שהחליף את הכומר שהיה אמור לחתן אותם, וקיווה למנוע את החתונה, אספרנסה יודעת שהיא לא אוהבת את ניקולס באמת, וברוחת מהחתונה. תומאס רודף אחריה והם בורחים יחדיו. מרגע זה תומאס עזב את התפקיד הדתי ובחר באספרנסה.

בהמשך חייהם של תומאס ואספרנסה מסתבכים - ניקולס חוזר וחוטף את אספרנסה ממש לפני חתונתה עם תומאס אך היא ניצלת על ידי תומאס ואביה.

בהמשך תומאס ואספרנסה אכן מתחתנים ואף מגלים כי אספרנסה בהריון עם תאומות.

לקראת סוף הסדרה ניקולס שוב חוזר לחייהם של תומאס ואספרנסה, בורח מהכלא ויורה בתומאס. באותו זמן אספרנסה מובלת לחדר לידה אך הכל עבר בשלום, תומאס הספיק להגיע ללידה, ואספרנסה יילדה את התאומות .

בסופה של הסדרה ישנה קפיצת זמן, שבה רואים את אווה וז'ילדה בהריון, ישנו מופע שבסופו אספרנסה מודיעה על הריונה עם שלישייה. (גאטו) גאטו נשאר חסר בית אחרי שבגד באקסית שלו עם פאוסטינה ופוגש את ז'ילדה. ז'ילדה לא רוצה את גאטו אבל בגלל שעיתרבו יצאה איתו והתאהבה. לאחר שז'ילדה נסעה עם מישהו לאירופה גאטו התחיל לנהל רומן עם אווה אבל בסוף גאטו גירש אותו. לאחר מכן ז'ילדה חזרה והם התחילו מהתחלה והחליטו לעבור לגור ביחד. ז'ילדה גילתה בארגזים של גאטו זקט של אישה עזבה אותו. אחרי כמה ימים גאטו הציעה לז'ילדה להתחתן והיא עונה כן אבל באותו היום גאטו אווה ומקסימו מצאו משקיעה שתשקיעה בלהקת סולריס אבל גאטו מגלה שזאת פאוסטינה. ז'ילדה מבטלת את החתונה. מקסימו ואווה מכריחים את גאטו להיות חבר של פאוסטינה. גאטו לא מספר לז'ילדה אבל פאוסטינה יודעת על ז'ילדה ולא אכפת לה כי היא מאוהבת בגאטו. ז'ילדה רואה את גאטו מתנשק עם פאוסטינה וז'ילדה זועמת. גאטו זורק את פאוסטינה ועוזר לתומאס וחוליה לברוח מהחתונה. ז'ילדה מחליטה לבגוד בגאטו עם מקסימו וגאטו זועם. ז'ילדה מצטערת וגאטו לא סולח. ז'ילדה עוזבת וגאטו מבין איזה טעות עשה. אחרי שחוליה נחטפה ז'ילדה חוזרת וגאטו וז'ילדה מתפיסים. גאטו מציע לז'ילדה להינשא לו כי חתונתם של אווה ומקסימו התבטלה (מקסימו פחד להיתחתן ) היא מסכימה. גאטו וז'ילדה מבלים ליל כלולות במקום מקסימו ואווה. מקסימו מפריע להם וז'ילדה עוזרת לו להבין שהוא טעה על מה שעשה לאווה. גאטו צריך לעזוב כדי לעבוד ולפרנס ל-3 חודשים ואז לחזור ל-3 חודשים בלי אפשרות לעזוב באמצע של 3 החודשים וז'ילדה זועמת. גאטו עוזב ופאולה צ'אבס (אשתו בחיים האמיתיים) משחקת את חברתו לתיכון שעכשיו תפליג איתו כי ביתו של בעל הספינה ורואים עליה שהיא מאוהבת בגאטו והוא מנחם את ז'ילדה. לאחר זמן גאטו שולח מכתב שהוא צריך לעבוד 6 חודשים ולחזור ל-6 חודשים. בסוף העונה ז'ילדה בהריון.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]


לאלי אספוסיטו

מריאנו מרטינס

תומאס פונסי

מוצרים נלווים לסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2015 יצא לאספרנסה דיסק ובתוכו 12 שירים. לאלי אספוסיטו שרה 10 שירים, אנחלה טוראס שיר אחד וקרלוס ריברה גם הוא שיר אחד.

השירים בדיסק מדברים בעיקרם על הרומנטיקה בין שתי הדמויות הראשיות בסדרה, אספרנסה ותומאס.

חודש בלבד לאחר יציאת הדיסק, זכה בדיסק זהב.

סחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמכרים מוצרים הקשורים לסדרה ולדמויות בה כמו אלבום לאיסוף מדבקות, דיסקים, פוסטרים, מוצרים לבית ספר, תלבושת של נזירה, ערכת קריוקי ועוד.

בנוסף, יצאו לgoogle store משחקים מוזיקליים שונים לסמארטפונים ולטאבלט.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 ביולי 2015 עלתה הופעת תיאטרון של צוות השחקנים של הסדרה שרצה במשך כמה חודשים, כשבעיקרה עלתה בתיאטרון האופרה בבואנוס איירס.

בסך כל ההופעות היו יותר מ-100 אלף אנשים. צוות השחקנים ביקר עם ההופעה בין היתר גם בערים קורדובה ורוסריו.

ההופעה נקראה Esperanza mia el musical (בתרגום חופשי: אספרנסה מיה המחזמר).

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2015 פרסי בחירת הנוער ארגנטינה שחקנית השנה לאלי אספוסיטו זכייה
אנחלה טורס מועמדות
שחקן השנה מריאנו מרטינס זכייה
סדרת השנה אספרנסה זכייה
שיר השנה "Tengo Esperanza"
(בביצועה של לאלי אספוסיטו)
מועמדות
2016 טקס מרטין פיירו סדרה יומית הכי טובה אספרנסה זכייה
תגלית השנה לטיסיה סיציליאני זכייה
תגלית השנה פדרו אלפונסו מועמדות
שחקן ראשי בסדרה יומית מריאנו מרטינס מועמדות
שחקנית ראשית בסדרה יומית לאלי אספוסיטו מועמדות
שחקנית ראשית בסדרה יומית גבריאלה טוסקנו מועמדות
שחקנית משנה ריטה קורטס מועמדות
שחקנית משנה חימנה ברון מועמדות
שיר הפתיחה הטוב ביותר Tengo Esperanza זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]