ארן יגאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארן יגאר
エレン・イェーガー
שם ספר מתקפת הטיטאנים
שם סרט מתקפת הטיטאנים: הסרט
תוכנית טלוויזיה מתקפת הטיטאנים
הופעה ראשונה מתקפת הטיטאנים פרק 1; "אליך, בעוד 2,000 שנים" (2009)
הופעה אחרונה מתקפת הטיטאנים פרק 139: "Toward the Tree on That Hill" (2021)
יוצרים האג'ימה איסיאמה
גילום הדמות הארומה מיורה
דיבוב יוקי קאג'י
מידע
גיל 19
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע חייל, סייף, מהפכן
דמויות קשורות
משפחה קרלה יגאר, (אמא)
גרישה יגאר, (אבא)
זיק יגאר, (אח חורג)
מיקאסה אקרמן, (אחות מאומצת)
חברים ארמין ארלט, (החבר הטוב ביותר)
אויבים Reiner Braun עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארן יגאר(Eren Wagner ; ביפנית: エレン・イェーガー. "ארן" בטורקית: "קדוש"; "יגר" בגרמנית: "צייד") הוא דמות הפרוטגוניסט בסדרות המאנגה והאנימה "מתקפת הטיטאנים".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארן נולד בעיירה בתוך מחוז שיגאנשינה, עיירה קטנה בת מאות שנים שמוקפת חומות גדולות, וגדל בה עד שנהרסה על ידי הטיטאנים. חלומו של ארן היה להשמיד את הטיטאנים ולחקור את העולם שמחוץ לחומות. בגיל 9 הרג שניים מהחוטפים שרצחו את משפחתה של מיקאסה, ושכנע אותה להילחם בהם חזרה - ובכך להרוג את החוטף השלישי בזמן שהוא תפס את ארן וחנק אותו. מאותו היום מיקאסה נצמדה לארן ולדרכו להשיב מלחמה ולהיות חזקה. אימו של ארן עצמו מתה בפרק הראשון של הסדרה, כאשר הטיטאן הענק בגובה 60 המטרים פרץ את החומה ואיפשר לטיטאנים לפלוש אל העיר. היא נמחצה תחת ביתה ולא יכלה לברוח, ועקב כך נטרפה על ידי טיטאן לנגד עיניו של ארן-מה שמביא אותו לרצות להשמיד את כל הטיטאנים. בהמשך הסדרה מתגלה שארן מסוגל להפוך לטיטאן ההתקפה משום שלאחר שאביו, גרישה, גילה על מות אימו של ארן, קלרה, הוא הזריק לו חומר מעמוד השידרה של אדם המסוגל להפוך לטיטאן מרצונו (כמו דמויות נוספות בסדרה- ריינר, אנני, ברטולדט ועוד).בשביל להפוך לטיטאן לאחר שאביו הזריק לו את הנוזל ארן היה צריך לאכול בן אדם שמסוגל להפוך לטיטאן ובכך לרשת את הכוחות שלו ולחזור לצורתו האנושית. האדם שארן אכל היה אביו, גרישה, ובעקבות אכילתו הוא קיבל את כוחות שני הטיטאנים שהיו לגרישה: טיטאן ההתקפה (שעל שמו נקראת הסדרה) והטיטאן המייסד (שהוא הטיטאן שהיה ברשותה של משפחת המלוכה רייס).[1][2][3]

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארן מתואר כאידיאליסט, חמום מוח, אגרסיבי, נחוש ואימפולסיבי. פעמים רבות, בעקבות אישיות השלכות רבות נגרמות, הן לטובה והן לרעה.[4] כדוגמה, בפרק השלישי של הסדרה, כאשר נאלץ לפעול ולהתאמן על התמרון התלת-ממדי, לא הצליח, אך עם נחישותו הרבה, הצליח, על אף שהתגלה בסוף כי המתקן היה חלוד ושבור ולכן לא הצליח לפעול אותו קודם. אומנם ארן מתואר כאימפולסיבי אך בסוף הסדרה בחלק האחרון אנו מגלים שיש לטיטאן שלו את היכולת לראות את העבר,הווה והעתיד. ולכן ארן ידע לאורך הסדרה (או יותר נכון החל מהעונה השלישית כשהוא נישק את ידה של כריסטה, מה צופה לו העתיד), מה הגורל הצפוי לעם שלו ובכללי לעולם בו הוא חי ולכן התיאור שלו וההצגה שלו בתור אימפולסיבי, או חמום מוח הן לא הכי מדויקות אלא יותר שקול וחותר להגנה על העם שלו והאנשים שלו. יש לציין כי על פי רז, ארן הצליח לשכתב את העבר/העתיד שלו על ידי החבירה שלו לזיק, אחיו למחצה מצד אביו, שכן הוא טיטאן בעל דם מלכותי. רז סברה כי ארן שני בכוחותיו לג'אן שהוא דמותה האמיתית. כך קיבלנו למעשה דמות עגולה, מסובכת, שבסוף הסדרה הבינה שהמוצא האחרון שלה הוא להקריב את עצמה, בשביל להבטיח עתיד לחבריה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eren Yeager, www.personality-database.com
  2. ^ Eren Yeager, Attack on Titan Wiki (באנגלית)
  3. ^ Eren Jaeger (Anime), Attack on Titan Wiki (באנגלית)
  4. ^ Which Attack On Titan Character Are You, Based On Your MBTI® Type?, CBR, ‏2022-03-01 (באנגלית אמריקאית)