מתקפת הטיטאנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שִינְגֶקִי נוֹ קיוֹגִ'ין
סוגה פעולה, הרפתקאות, דרמה, טרגדיה, פנטזיה אפלה, אימה, דיסטופיה
יוצר האג'ימה היסאמה
מאנגה
יוצר האג'ימה איסיאמה (אנ')
מאייר האג'ימה איסיאמה
הוצאה kodansha comics
התפרסם לראשונה במגזין Bessatsu Shōnen Magazine
תקופת הפרסום המקורית 9 בספטמבר 20098 באפריל 2021
מספר הכרכים שהתפרסמו 35
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי טטסורו עראקי
תסריטאי יאסוקו קוביאשי
אולפני אנימציה Wit Studio
Production I.G
רשת שידור MBS, Tokyo MX, FBS, TOS, HTB, TVA, BS11
תקופת שידור מקורית 7 באפריל 20134 בנובמבר 2023
מספר העונות 4
מספר הפרקים 87 + 2 ספיישלים

מתקפת הטיטאניםאנגלית: Attack on Titan, ביפנית: 進撃の巨人; תעתיק: שִינְגֶקִי נוֹ קיוֹגִ'ין) היא סדרת מנגה ואנימה יפנית שנכתבה על ידי האג'ימה איסיאמה (Hajime Isayama) (אנ'). הסדרה עוקבת אחר ארן יגר, ושני חברי הילדות שלו, מיקאסה וארמין, שגרים בעולם אפוקליפטי מוקף בטיטאנים, יצורים מסתוריים טורפי אדם.

ב-14 ביולי 2015 יצא סרט הוליוודי המבוסס על הסדרה, אורכו כשעה וחצי.[1]

הפרק הראשון של העונה הראשונה של האנימה יצא באפריל 2013. העונה הרביעית והאחרונה של האנימה החלה ב-7 בדצמבר 2020 - והיא מחולקת ל-3 חלקים. החלק השלישי והאחרון שודר בשני חצאים; המחצית הראשונה עלתה לאקרנים במרץ 2023 והמחצית השנייה והאחרונה עלתה ב-4 בנובמבר 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרטוט סכמטי של שלוש החומות המגינות על בני האדם מפני הטיטאנים

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ברור אם העולם הוא פוסט או פרי היסטורי, אך השנה היא שנת 845, והסיפור מתחיל במחוז "שיגאנשינה". כל האנושות "כלואה" בתוך חומות, כאשר יש שלוש שכבות: "מריה", "רוז", ו"שינה". לומדים שהאנושות בנתה את החומות הללו כדי להגן על עצמה מפני הטיטאנים. יצורים גבוהים דמויי אדם אשר ניזונים מבני האדם, לא ברורה המשיכה לבני אדם ספיציפית, כי לבעלי החיים הם לא מתקרבים. כל חומה קטנה יותר מהשנייה בסדר יורד, כלומר חומת "מריה" היא הגדולה ביותר, וחומת "שינה" היא הקטנה ביותר, ובהתאם חיים בתוך החומות המעמדות בעולם: העשירים חיים עמוק בפנים בחומת "שינה" הבטוחה, והעניים חיים בחומת "מריה". אנו לומדים ש"חיל הסיור" הוא החיל האחראי במשטר הקיים בחומות לגבי חקר העולם החיצוני, והחיל מקבל המון ביקורת מהציבור, במיוחד שלילית, עקב חוסר היכולת של האנושות מול הטיטאנים. אומנם לאנושות היו מספר התקדמויות לאורך השנים לגבי נשקי-נגד לטיטאנים אך לא הצליחו להשיג הישג משמעותי בידע על הטיטאנים.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נפתחת עם ארן ייגאר ומיקאסה, אוספים קרשים לאח הביתי. מיקאסה וארן שמים לב שמשלחת של "חיל הסיור" חוזרת לעיר, וארן רץ לראות אותם נכנסים בשער, היותו מעריץ של "חיל הסיור". זו הפעם הראשונה שהצופה רואה את ההאכזריות של הטיטאנים כלפי בני האדם, ואת הייאוש של בני אדם וחוסר האונים מול הטיטאנים. ארן אומר שהוא רוצה להצטרף לחיל הסיור, למורת רוחו של אמו ומיקאסה, שחושבות שזהו רעיון לא טוב מאחר שהרבה אנשים מתים מחוץ לחומות. אביו של ארן, גרישה, לא מגיב בשלילה לדבריו של ארן, ואומר שאין דבר היכול לרסן את סקרנותו של האדם. הפרק הראשון מתפתח ומתקדם ואנחנו לומדים על ארן וחברו הטוב ארמין, ששניהם מאמינים שבני האדם צריכים לצאת מהחומות ולחקור מה יש בעולם החיצוני. לאחר 100 שנים של שקט, הטיטאנים תוקפים. הטיטאן הענקי, ביחד עם הטיטאן המשורין, עושים חור בחומת מריה, ומובילים עשרות טיטאנים אל תוך מחוז שיגאנשינה. המון אנשים מתים, ביניהם גם אמא של ארן, שנאכלת על ידי טיטאן.

ארן, שמתעורר עם זיכרון לא ברור של מה שקרה לילה לפני יחד עם מפתח משונה שתלוי לו על הצוואר, מחליט שהוא מתגייס לחיל הסיור. מיקאסה וארמין מחליטים להצטרף אליו, והשלושה מתחילים בטירונות ואימונים. אחרי 5 שנים, השלושה מסיימים את ההכשרה שלהם בתוך מחזור ה-104 של חיל הטירונים. בדיוק 5 שנים לאחר המתקפה האחרונה, הטיטאנים תוקפים עוד פעם, הפעם את חומת רוז, במחוז טרוסט. החומה נפרצת, ומכיוון שהיא החומה הפנימית יותר, ישנו לחץ גבוה יותר על הצבא והאזרחים מהפעם הראשונה. המפקד פיקסיס, המפקד של חיל החומות, מפקד חכם וכריזמטי, מחליט על תוכנית הגנה על חומת רוז, שמטרתה הסופית היא לאטום את החור שהטיטאן הענק יצר. יחידת הצוערים היא היחידה העיקרית שנלחמת בתוכנית זו, יחד עם חיל החומות. יחידת הצוערים הלא מאומנת בקרב אמיתי, כמעט נמחקת כבר בתחילת הקרב מול הטיטאנים, והטובים ביותר שבה נשארים בחיים ומתחילים לרקום תוכנית-נגד. בשלב מאוחר יותר בקרב, ארן מגלה שיש לו את היכולת להפוך לטיטאן תבוני, שהוא יכול לשלוט בו. תחילה הצבא מפחד מאוד מארן, מאחר שעוד לא נתקלו בבן אדם בעל יכולת כזאת, אפילו שוקלים להרוג אותו, אך לבסוף מחליטים לסמוך עליו ויוצרים תוכנית פעולה. ארן לבסוף מצליח לאטום את החומה בעזרת סלע ענק שהוא משליך על החור, אך הציבור יודע שארן יכול להפוך לטיטאן, ומתנהל משפט האם צריך להרוג את ארן, או להשאירו בצבא. סרן לווי, מפקד צוות בחיל הסיור, ידוע לשמצה בתור החייל החזק ביותר בצבא, לוקח אחריות על ארן ואומר שהוא מוכן לאמן אותו, אך אם ארן מאבד שליטה על הטיטאן שלו, הוא יוכל להרוג אותו. ארן נזכר במפתח שאביו הביא לו שפותח את המרתף בביתו, שם הוא חושב שיגלו סודות על הטיטאנים. מפקד חיל הסיור ארווין סמית' ולווי מחליטים על תוכנית פעולה של יציאה מחוץ לחומות לטובת החזרה של מחוז שיגאנשינה בחומת מריה. למסע המסוכן הזה מצטרפים גם חבריו של ארן, מיקאסה וארמין, ועוד חברים ממחזור הצוערים ה104. במהלך הרכיבה לכיוון מחוז שיגאנשינה, חיל הסיור נתקלים בטיאטנית נשית אינטליגנטית, אשר הם לא מצליחים להרוג. הטיטאנית מגנה על העורף שלה (נקודת החולשה של הטיטאנים) לכן בני האדם מבינים שהטיטאנית הנשית היא בת אדם במסווה כמו ארן. במהלך המסע ארווין סמית' טומן מלכודת לטיטאנית הנשית ולוכד אותה, אך היא מצליחה להשתחרר וכמעט לתפוס את ארן, שלווי מצליח להציל אותו ברגע האחרון.

ארן מתעורר חזרה בתוך החומה הפנימית ביותר, חומת "שינה", כאשר חבריו מספרים לו שעומד להתנהל נגדו המשפט האחרון של פסק הדין לגבי מה מצפה לארן. ארן מיקסה וארמין, מנסים להבריח את ארן מעיר הבירה בעזרת חברתם אנני, אשר מובילה אותם לתוך מנהרות מתחת לאדמה, אך ברגע האחרון, אנני מתחרטת, ולא מסכימה להיכנס, אחרי ששמה לב שארמין מתנהג מוזר. באותו רגע, הצופה מגלה שאנני היא הטיטאנית הנשית. ארמין מסביר שחשד באנני מההתחלה, לאחר שבמסע מחוץ לחומות הטיטאנית הנשית תפסה אותו, אך לא הרגה אותו, מכיוון שאנני החשיבה את ארמין לאחד החברים היחידים שלה. ארן הופך גם הוא לטיטאן, והוא ואנני נלחמים. הפעם, ארן גובר על אנני וכמעט אוכל אותה, אך ברגע האחרון עוצר את עצמו, מה שנותן לאנני להפוך את עצמה לקריסטל בלתי חדיר. ארווין, שנעצר על ידי השלטון בגין התוכנית שלו שנכשלה, טען שהטיטאנים התבוניים הם בעצם בני אדם. לאחר שהשלטון הבין שצדק, שוחרר ארווין ממעצר. העונה מסתיימת בתהיות לגבי הטיטאנים, ובמפתח של המרתף של ארן.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקרב של ארן ואנני, האנג'י זואה, מפקדת צוות בחיל הסיור, מגלה שבתוך החומות ישנם טיטאנים ענקיים, שבעצם מרכיבים את החומות עצמן. הכומר ניק, מטיף של דת החומות (דת בתוך החומות האומרת שהחומות הן קדושות ואלוהיות), מבקש מהאנג'י לשמור על זה בסוד. משתמע מכך שהכומר ניק יודע יותר על זה, אך לחוסר מזלה של האנגי, היא לא מצליחה לחקור אותו בנושא.

באותו הזמן במוצב של חיל הסיור חוליה המורכבת מחולית הטירונים של חיל הסיור וחוליות נוספות נתקלת בחבורה של טיטאנים ונאלצים להימלט מהמקום על סוסים, ומטרתם היא להזהיר את הכפרים בסביבה, ולדווח שיש פרצה בחומה. מיקה (Mike), מפקד צוות בחיל הסיור נשלח כדי להסיח את דעתם של הטיטאנים הרחק מחיל הסיור. מיקה מצליח לחסל כמה טיטאנים אך נעצר למראה הטיטאן החייתי. טיטאן עצום ממדים הדומה לחיה, או קוף, ובעל יכולת לדבר. הטיטאן החייתי לוקח למיקה את ציוד התמרון שלו, ובכך גוזר את גורלו המר, ומיקה מחוסל על ידי הטיטאנים בפקודת הטיטאן החייתי, ששולט בהם.

בזמן הזה, החוליה מגיעה לאחד הכפרים הסמוכים, הכפר בו גדל קוני ספרינגר. אך למרבה ההפתעה, אין סימני מוות בכפר, הסוסים באורווה (משמע הכפריים לא ברחו), והחוליה נתקלה בטיטאן מוזר השוכב הפוך על בית, ללא יכולת לזוז או לתקוף. החוליה מחליטה לרכב לאורך החומה כדי לבדוק אם ישנה פריצה ממנה הטיטאנים נכנסים. לאחר שלא מוצאים דבר, תופסים מכסה במחנה נטוש ומוצאים מזון ושתייה בשפה מוזרה שהם לא מבינים, אך ריינר בראון שם לב שיימיר יודעת לקרוא את השפה המוזרה.

בינתיים, ארמין טוען שכמו שאנני הקשתה את עצמה לחומר הדומה לאבן, אפשר יהיה להשתמש ביכולת של ארן להפוך לטיטאן כדי לאטום את חומת מריה. במקביל, לווי מתחקר את הכומר ניק, שלבסוף נשבר ורק אומר לו שהכנסייה ביקשה ממנו לשים עין על קריסטה לנז, חיילת בחיל הסיור. למרות שאמצע הלילה, (טיטאנים לא פעילים בלילה) הטיטאנים תוקפים את החוליה בתוך הטירה, והחיילים הבכירים והוותיקים ביותר נלחמים בהם, עד שהטיטאנים מצליחים להתגבר עליהם והם כולם נאכלים. החוליה שנשארה מטפסת לגובה המבצר ולהפתעת כולם יימיר קופצת ממנו והופכת לטיטאן המלתעות. בפלאשבק אנחנו מגלים שקריסטה היא בעצם בת מלוכה אשר שינתה את שמה ומתחבאת בחיל הסיור. לאחר שיימיר הופכת לטיטאן המלתעות היא נלחמת בכל הטיטאנים עד הגעתם של חוליית לווי ושאר חיל הסיור אשר מחסלים את הטיטאנים הנותרים, אנו מגלים ששמה האמיתי של קריסטה לנז הוא היסטוריה רייס.

בזמן שהחיילים מתאוששים מהקרב במבצר, אנו צופים בפלאשבק מכמה שעות לפני, שבו האנג'י אומרת לחוליית לווי ארן, מיקאסה, וארמין, שריינר וברתולט, (שנמצאים במבצר יחד עם החוליה שנלחמת בטיטאנים) כנראה טיטאנים הדומים לארן ואנני ביכולותיהם, ומבקשת מהם לשמור על קור רוח. בחזרה בהווה, ריינר מדבר עם ארן ואומר לו מרצונו החופשי שהוא הטיטאן המשוריין, וברתולט הוא הטיטאן הענקי, ושניהם פרצו את החומה כדי להשמיד את האנושות. ארן הופך לטיטאן ומהר מאוד נוצר קרב. ברתולט וריינר לוקחים את יימיר, שמחוסרת הכרה מהקרב הקודם, ומנסים לברוח, אך האנג'י והחיילים מעכבים את הטיטאן הענקי, בעוד שארן נלחם בטיטאן המשוריין. ארן כמעט מנצח את ריינר, אך הטיטאן הענקי נופל עליו ובכך ריינר וברתולט מצליחים לחטוף את ארן. ארווין סמית' מגיע עם תגבורת והם דוהרים לעבר ארן ומתכוננים לקרב. אנו לומדים שיימיר נאמנה להיסטוריה, ורוצה להציל אותה בכל מחיר. בפלאשבק רואים את יימיר בתור ילדה, ואז בתור טיטאן טהור, ואז בתור אדם עוד פעם, כאשר היא נהפכה לטיטאן המלתעות. חיל הסיור מצליח להתקרב לריינר וברתולט, וארווין מאגף אותם מקדימה ומוביל אליהם עדר של טיטאנים שתוקפים אותם. חיל הסיור תוקף, אבל ישנן אבדות כבדות. ריינר מתחיל לזרוק טיטאנים לכיוון ארן מה שגורם להם ליפול ולהיפצע. לפתע, מכל הטבק באוויר מגיח הטיטאן שהרג את אמא של ארן. הנס, חייל בחיל החומות וחבר של משפחת יגאר, מנסה להרוג את הטיטאן כדי לנקום, אך ללא הצלחה, מה שמוביל למותו. ארן מנסה להפוך לטיטאן, אך לא מצליח, ומאבד תקווה בעצמו לגמרי. מיקאסה מדרבנת את ארן, והוא בטעות מפעיל את הכוח של הטיטאן המייסד, המסוגל לשלוט בטיטאנים הטהורים. הוא מפנה את כל הטיטאנים לכיוון הטיטאן שהרג את אימו, ולאחר שזה מת, הפנה אותם לכיוון ריינר וברתולט. חיל הסיור נלמט מהזירה. חומת רוז מוכרזת כחומה בטוחה ואטומה, אשר אזרחים יכולים לחזור אליה. קוני ספרינגר וסשה בראוס, מדווחים לארווין סמית' שהטיטאנים שתקפו אותם הם בני אדם שנהפכו לטיטאנים מהכפר של קוני, מאחר שקוני מזהה את הטיטאן שלא יכל לזוז בתור אמא שלו. ארווין מכריז שלמרות הכל, הם לקחו צעד קדימה בידע שלהם על הטיטאנים. בסצנה האחרונה של העונה אנו רואים את הטיטאן החייתי, כאשר דמות אדם בלונדיני עם משקפיים יוצא מצווארו.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוליית לווי עורכת ניסויים עם ארן כדי לקוות שהוא בעל היכולת להקשות את גוף הטיטאן שלו בכדי לאטום את חומת "מריה". הכומר ניק נרצח בידי המשטרה הצבאית, אבל תודות להאנג'י, חיל הסיור מגלה שהממשלה מנסה לחתור תחתיהם. חיל הסיור עובר בחשאיות למחוז טרוסט שבחומת רוז בכדי להתחבא מהממשלה, אך ארן והיסטוריה נחטפים. אנו מגלים שאלה לא באמת ארן והיסטוריה, אלא ארמין וג'אן בתחפושת. מיקאסה מצילה אותם, אך כל זה מתברר להיות תרמית שקני אקרמן, אותו לווי מכיר מהיותו ילד, יצר. קני וחולייתו מצליחים לתפוס את ארן והיסטוריה האמיתיים.

ארווין סמית' מדווח לממשלה על החטיפה של ארן והיסטוריה, וחיל הסיור מחליט לחקור את דימו ריבס, האיש שחטף את ארן והיסטוריה בניסיון הראשון. דימו ריבס מחליט לחבור לחיל הסיור ולעזור להם למצוא את הרוצחים של הכומר ניק. אחרי עינויים קשים, וטריק מוצלח של חיל הסיור, המשטרה הצבאית מגלה לחיל הסיור שמשפחת רייס (היסטוריה רייס), היא משפחת המלוכה האמיתית, היסטוריה היא יורשת העצר, והמלך הנוכחי הוא דמות כלי משחק פשוט. לאחר מכן, קני אקרמן מוצא והורג את דימו ריבס, ואביה של היסטוריה, רוב רייס, נפגש איתה.

לאחר ניסויים והסקות, האנג'י מבינה שאם טיטאן טהור אוכל אדם בעל יכולת שינוי לטיטאן, הוא הופך חזרה לאדם המקורי שהוא, ולוקח את כוחות הטיטאן. ארווין סמית' מדבר עם המפקד פיקסיס לגבי רעיון הפיכה צבאית של הממשלה בתוך החומות ולהשתמש בהיסטוריה בתוך המלכה החדשה של החומות. ארווין מוסיף ואומר שלדעתו, המלך מחק לבני האדם את הזיכרון כאשר החומות נבנו. חיל הסיור מופלל על ידי קני אקרמן ברצח דימו ריבס, ורבים מהם נלקחים למעצר.

מארלו והיץ', חיילים מהמשטרה הצבאית נעצרים על ידי חיל הסיור. בזמן הזה, פלגל ריבס, בנו של דימו, שראה את רצח אביו, נרדף על ידי המשטרה הצבאית. האנג'י מצילה אותו והוא מספר לה את האמת ומחליט לחבור גם הוא לחיל הסיור ולעזור להם. ג'אן חוקר את מארלו והיץ', וברגע שמבין שאפשר לסמוך עליהם, הם מובילים אותם למוצב של המשטרה הצבאית, וחיל הסיור כובש אותו. פלגל ריבס מכין מלכודת למשטרה הצבאית והם מגלים לו את הקונספירציה על מות אביו, בלי לדעת שכל השכונה מקשיבה להם, ובכך השכונה התנפלה וכעסה עליהם.

ארווין הובל לארמון המלך בשביל שיחליטו על הוצאתו להורג באופן רשמי, אך לפני שיוכלו להחליט על הוצאתו להורג, חיילת מתפרצת לאולם ומכריזה על זה שהטיטאן המשוריין פרץ את חומת "רוז" והפליטים מחומת רוז כבר בדרך לחומת "שינה". הממשלה דורשת לסגור את חומת "שינה" ולא לאפשר להם להיכנס, ובכך גוזרת את גורלם של חצי מהאנושות להיכחד. הידיעה מתבררת להיות שקרית, והמפקד פיקסיס מגלה לממשלה שזהו טריק כדי לראות איך יגיבו. באותו הרגע דאלאס זאקרי, רמטכ"ל הצבא, נכנס יחד עם חיילים ומכריז על הפיכה צבאית.

בינתיים, האנג'י מספרת על סיפורו המשונה של רצח של כל משפחת רייס, משפחת המלוכה, וארן מתעורר כבול בשלשלאות בתוך מערה מסתורית. רוד רייס והיסטוריה מופיעים ורוד נוגע לארן בצוואר, מה שמפעיל פלאשבק של ארן שבו הוא רואה את עצמו בתור טיטאן טהור אוכל את אביו. אנו רואים גם פלאשבק של היסטוריה שבו היא נזכרת באחותה הגדולה פרידה רייס. רוד אחרי זה מספר להיסטוריה שאביו של ארן, גרישה, אכל את פרידה בתור טיטאן ובכך גנב לה את הטיטאן ואת היכולות שלה. לאחר מכן גרישה הרג את כל משפחת רייס חוץ מאת רוד רייס. רוד רוצה שהיסטוריה תאכל את ארן כדי שהיא תקבל את כוח הטיטאן שלו כי לפי רוד, רק למשפחת רייס יש את הזכות להיות בעלת הטיטאנים. לאחר מכן, קני אקרמן מגלה שהוא עובד בשביל רוס רייס.

בינתיים, המפקד פיקסיס משתף את ארווין בגילויו: משפחת רייס יכולה לשנות את הזיכרונות של בני האדם. חיל הסיור נשלח כדי להציל את ארן, ואנו מגלים שקני אקרמן הוא דוד של מיקאסה, ומשפחת אקרמן היא משפחה אשר חסינה לשינוי הזיכרון המופעל על ידי משפחת המלוכה. חיל הסיור מגיע למערה בה ארן והיסטוריה נמצאים, ונלחמים בקני ואנשיו של רוד רייס. במקביל, רוד רייס מסביר שהטיטאן המייסד עובר במשפחתו במשך שנים רבות, ויש לו את היכולת לשנות את הזיכרון של בני האדם, וגם לשלוט בטיטאנים טהורים. לאחר מכן, רוד רייס מוציא מזרק עם נוזל משונה, ארן מזהה את המזרק מאחר שלאביו היה אותו מזרק בדיוק, ונזכר שאביו השתמש במזרק עליו. קני פורץ פנימה ומתחיל לתקוף את רוד רייס, מה שנותן לארן הזדמנות לברוח ולהפוך לטיטאן, אך ארן מלא אשמה ממה שאביו עשה. היסטוריה לא מסכימה לבקשת אביה להפוך לטיטאנית ולאכול את ארן ומעיפה את המזרק על הרצפה, ובכך מנפצת אותו. נוזל הטיטאנים נשפך על הרצפה. היסטוריה משחררת את ארן מאחר שהיא מבינה שגם אם תיקח לארן את כוחות הטיטאן היא לא תצליח להציל את האנשות עקב שטיפת המוח של המלך הראשון שנשבע לא להילחם. רוד רייס המוכה אכזבה נשכב על הרצפה ומלקק את הסרום, מה שהופך אותו לטיטאן עצום. ארן שותה שיקוי ומצליח להתקשות לגמרי בעזרת גוף הטיטאן שלו, ובכך מציל את חבריו. חיל הסיור עוקב אחרי הטיטאן העצום של רוד רייס בעקבותיו לכפר סמוך.

לווי שואל את היסטוריה אם היא תרצה להיות המלכה של החומות אחרי שהקרב ייגמר, היא מסכימה.

הטיטאן העצום של רוד רייס הגיע לחומה, והתכנית של ארווין סמית' עבדה. הם הצליחו לזרוק לתוך פיו של הטיטאן חומרי נפץ, והוא התפוצץ ומת. לווי מוצא את קני אקרמן הפצוע קשה וקני מגלה ללוי שהוא בעצם דודו, אח של אמו המנוחה, נותן לו עוד מזרק עם סרום של הטיטאנים, ומת. היסטוריה מוכרזת בתור מלכת החומות, והטיטאן החייתי מתאחד יחד עם ריינר וברתולט. ארן מבין שהאיש שראה בחזיון שלו במערה הוא לא אחר מאשר המפקד קית' שאדיס, מפקד חיל הצוערים, ולשעבר מפקד חיל הסיור. חוליית לווי של חיל הסיור הולכת לבקר אותו, והוא מספר להם על הלילה שהוא ראה את ארן וגרישה הולכים ליער להשתמש במזרק עם סרום הטיטאנים. הוא מספר להם שאחרי זמן מה, הוא בעצמו הלך לשם לראות מה קרוה, ומצא את ארן שוכב על האדמה ללא זכר לאביו.

לאחר מכן, חיל הסיור מתכונן למשימתו הגדולה ביותר אי פעם: לצאת לכיוון מחוז שיגאנשינה ולאטום את חומת "מריה".

חיל הסיור נע בלילה לכיוון חומת מריה ומחוז שיגאנשינה בכדי להימנע מטיטאנים. כאשר מגיעים, ארמין מבין שריינר וברתולט מתחבאים בתוך מחוז שיגאנשינה, ועל הסיירים לחפש ולמצוא אותם. ארן מהר מגיע לחור בחומת מריה, ובעזרת חבריו הם אוטמים את החומה. ארמין וארווין מתחילים לחשוד, מאחר שלא חוו שם התנגדות מאף אחד, ולא ידעו עדיין איפה ריינר וברתולט. ארווין מטיל על ארמין את המשימה למצוא אותם, ולבסוף הוא מבין שהם איפשהו בתוך החומה. לאחר שמוצאים אותם, לווי כמעט עורף לריינר את הראש, אבל זה מצליח להציל את עצמו בכך שהופך לטיטאן המשוריין. במקביל, הטיטאן החייתי מופיע מחוץ לחומה יחד עם עוד טיטאן משונה שעוד לא הכירו (טיטאן העגלה), ועוד טיטאנים טהורים גבוהים, שכולם עמדו מחוץ לחומה ולא זזו. ארווין מבין שהתכנית של הטיטאן החייתי היא לאגף את חיל הסיור ולא לתת להם לצאת או לברוח. ארווין יוצר תוכנית-נגד כדי להגן על הסוסים שלהם (מקור התזוזה העיקרי של בני האדם), בכך שייצור הסחת דעת בעזרת הטיטאן של ארן. הטיטאן המשוריין מתחיל לתקוף את ארן וחיל הסיור יחד עם ארן תוקפים חזרה בנשק חדש שפיתחו נגד טיטאנים: חניתות הרעם (רקטה שאפשר לשגר מהיד ולכוון לעורף הטיטאן). אנו צופים בפלאשבק של ריינר הורג את מרקו בקרב על מחוז טרוסט כמה חודשים קודם. חיל הסיור כמעט מצליח לחסל את הטיטאן המשוריין, אך ברתולט מופיע. לאחר ניסיון משא ומתן של ארמין, וניסיון התנקשות של מיקאסה, ברתולט משתנה לטיטאן הענקי, ובפיצוץ האדיר חוליית האנג'י נמחקת. במקביל, שאר הסיירים מתקשים להגן על הסוסים שנשארו עקב מפולת הסלעים שזורק עליהם הטיטאן החייתי, לכן ארווין מחליט להקריב את עצמו ואת שאר חיל הסיור במשימה נואשת שהיא לדהור לעבר הטיטאן החייתי בכדי לספק הסחת דעת ללווי שיישתמש בטיטאנים על מנת להגיע לטיטאן החייתי ולהרוג אותו. ארווין ושאר חיל הסיור נפגעים ומתים מהמתקפה הרצחנית, ולאחר שכולם שוכבים ללא תזוזה בשדה הקרב עקב המתקפה, חייל אחד קם ללא פגע. הטיטאן החייתי שמח ומתלהב אך לא שם לב שהטיטאנים כבר לא עומדים לידו אלא שוכבים מתים. כאשר שם לב, מאוחר מדי, ולווי מגיע מהעשן ותוקף אותו, למזלו הרב, הטיטאן הנוסף (שהוא טיטאן העגלה), תופס את צורת האנוש של הטיטאן החייתי בפיו ונמלט.

במקביל, ארמין מבין שלטיטאן הענקי כבר נגמר הכוח ומחליט להקריב את עצמו על מנת שארן יצליח להרוג אותו. מיקאסה וחברים מצליחים להוציא את ריינר מחוץ לטיטאן המשוריין הודות להאנג'י שהגיעה בזמן ומסתבר שהיא בחיים. ברתולט מבין את תוכניתו של ארמין אך מאוחר מדי, ארן מגיח מהטיטאן שלו ומצליח להוציא את ברתולט מתוך הטיטאן הענקי. ארן מתאבל על גופתו השרופה של ארמין, ולפתע מגיע טיטאן העגלה שעליו הטיטאן החייתי בצורתו האנושית. הוא אומר לארן ששניהם קורבנות של מעשיו של אביו של ארן, גרישה. לווי מגיח מהחומה וגורם לטיטאן העגלה ולטיטאן החייתי להימלט, וארן קולט סימן חיים מגופתו של ארמין. בזמן הזה, האנג'י מנסה להרוג את ריינר, אך ג'אן עוצר אותה ואומר שאולי יוכלו להשתמש בטיטאן שלו בכדי להציל מישהו. האנג'י שולחת את מיקאסה כדי לבדוק עם ארן ומבקשת ממנה לשלוח סימן עם הם לא צריכים את ריינר. מיקאסה מגיעה ורואה את ארן וארמין, ושולחת את הסימן כי מבינה שאפשר להציל את ארמין בעזרת הסרום של הטיטאנים בכך שיאכל את ברתולט. האנג'י מגיעה גם היא לזירה, ורגע לפני שלווי נותן לארן את סרום הטיטאנים, החייל הניצול היחיד מהמתקפה מגיח יחד עם ארווין עליו, בטענה שארווין לא מת לגמרי, ויהיה אפשר להציל אותו. ברגע זה, מתחיל וויכוח חריף בין לווי לארן ומיקאסה, בטענה שארמין זה שצריך לקבל את הסרום, והם מתחילים לריב אחד עם השני עד אלימות פיזית. לבסוף, לווי מחליט שארמין יקבל את סרום הטיטאנים, והוא אוכל את ברתולט, והופך לטיטאן הענקי.

החולייה מגיעה למרתף של הבית של ארן, ומגלה שם שלושה ספרים יחד עם צילום של אביו של ארן עם עוד שני אנשים שהם לא מכירים. הם יחדיו חוזרים למרכז עם חדשות טובות שהצליחו לאטום את חומת מריה.

לאחר זמן מה, ארן מספר לארמין את הזיכרונות של אביו שהועברו אליו כאשר ירש ממנו את טיטאן ההתקפה.

גרישה יגאר הוא ילד ממוצא "אלדי" שגר במחנה ריכוז בעיר "מארלי". יום אחד, הוא ואחותו הקטנה ברחו מהמחנה כדי לנסות לצפות בספינת אוויר שנוחתת מחוץ למחנה, אבל נתפסים. גרישה מקבל מכות מהשוטרים כעונש, אך אחותו הקטנה נרצחת באכזריות על ידי המשטרה. גרישה חוזר הביתה והשוטרים מגיעים כדי לבשר למשפחת יגאר על החדשות הנוראיות. אביו של גרישה מסביר לו על ההיסטוריה שלהם: יימיר פריץ, הטיטאנית המקורית והראשונה, ועל תשעת הטיטאנים שהגיעו אחריה, שבמהלך המון שנים, נהפכו לאימפריה האלדית, שכבשו אזורים רבים, והרגו חפים מפשע. מדינת "מארלי", כבשה חזרה את האזורים הללו כאשר היא משתמשת בשבע מתוך תשע הטיטאנים. המלך המקורי (אלדי) ובעל הטיטאן המייסד, החליט לקחת איתו קבוצה גדולה מאוד של אלדים ולהימלט לאי Paradis (פרדיס), שם בנה לעצמו שלוש חומות. גרישה בבגרותו מצטרף למחתרת שמטרתה היא להפיל את שלטון מארלי בעזרת הטיטאן המייסד שנמצא באי פרדיס, שמקבלת את האינמפורמציה שלה מחייל שכינויו הוא "הינשוף". הוא מכיר אישה ששמה הוא דינה פריץ, שהיא צאצא לבית המלוכה האלדי, והם מביאים ילד ששמו זיק. הם מחנכים את זיק כדי שיהיה גיבור אלדיה (מדינת האלדים), אך הוא מסגיר אותם לרשויות, שמענות אותם וגוזרות עליהם להפוך לטיטאנים טהורים, ולהסתובב באי פרדיס בתור טיטאנים עד יום מותם. דינה פריץ הופכת לטיטאן חריג, שבסופו של דבר אוכל את אמו של ארן. גרישה מתבונן באחד השוטרים ומבין שהוא השוטר שהרג את אחותו הקטנה שנים לפני. רגע לפני שגרישה הופך לטיטאן, "הינשוף" חושף את עצמו והורג את הרוצח. "הינשוף" שמסביר ששמו הוא ארן קרוגר, מסביר לגרישה שהוא כמוהו מעריץ של יימיר פריץ, והוא בעל כוחו של אחד הטיטאנים, טיטאן ההתקפה. קרוגר מסביר שהוא רוצה שגרישה יירש את טיטאן ההתקפה, וייקח את הטיטאן המייסד, מאחר שהוא לא יכול לעשות את זה. קרוגר מסביר שלשמי שיורש את אחד הטיטאנים יש 13 שנים לחיות. הוא מסביר לגרישה שכל הטיטאנים מחוברים איכשהו לטיטאן המייסד, ומוסיף שחייבים לקחת את הכוח של הטיטאן המייסד מהמלך של החומות, מאחר שאי אפשר לסמוך עליו שיציל את האלדים, במיוחד מאחר שמחק לאנושות בחומות את הזיכרון וגרם להם להאמין שאין אנושות מחוץ לחומות.

בחזרה בהווה, ארן מיקאסה וארמין נותנים להיסטוריה המלכה מכתב שהיה בבעלותו של ריינר, שכתבה אותו יימיר. מהמכתב היא מקבלת חזיונות של הטיטאן המייסד. הצבא נפגש בדלתיים סגורות כדי לדון בנושא של מה שהמשלחת של חיל הסיור מצאה במרתף של ארן, וארן לפתע מבין שהוא יכול להשתמש בכוח של הטיטאן המייסד אם הוא נוגע בטיטאן/אדם בעל דם מלכותי. הוא מחליט לשמור את המחשבה הזו לעצמו מאחר שפוחד ממה שהצבא והממשלה יעשו להיסטוריה אם יגלו, מאחר שהיא היחידה בעלת דם מלכותי. השלטון מחליט להפיץ לאוכלוסיית החומות את כל האמת. אנשים מתחילים להתיישב בחומת מריה חזרה, וחיל הסיור יוצא למשימה מחוץ לחומות, בה הוא מגלה על המקום בו מארלי הופכת אנשים לטיטאנים טהורים, ליד הים. ארמין זוכה לראות את המקום עליו חלם, וארן מצביע על האופק ומדבר על האויבים שנמצאים שם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארן יגאר (エレン・イェーガ) - הדמות הראשית בסדרה. אידיאליסטי, חמום מוח, אגרסיבי ואימפולסיבי. חלומו של ארן בתחילת הסדרה הוא להשמיד את הטיטאנים. ולחקור את העולם שמחוץ לחומות. בגיל 9 הרג שניים מהחוטפים שרצחו את משפחתה של מיקאסה, ושכנע אותה להילחם בהם חזרה - ובכך להרוג את החוטף השלישי בזמן שהוא תפס את ארן וחנק אותו. מאותו היום מיקאסה נצמדה לארן ולדרכו להשיב מלחמה ולהיות חזקה. אימו של ארן עצמו מתה בפרק הראשון של הסדרה, כאשר הטיטאן הענק בגובה 60 המטרים פרץ את החומה ואיפשר לטיטאנים לפלוש אל חומת מריה. היא נמחצה תחת ביתה ולא יכלה לברוח, ועקב כך נטרפה על ידי טיטאן לנגד עיניו של ארן-מה שמביא אותו לרצות להשמיד את כל הטיטאנים. בהמשך הסדרה מתגלה שארן מסוגל להפוך לטיטאן ההתקפה משום שלאחר שאביו, גרישה, גילה על מות אימו של ארן, קלרה, הוא הזריק לו חומר מעמוד השידרה של אדם המסוגל להפוך לטיטאן מרצונו (כמו דמויות נוספות בסדרה- ריינר, אנני, ברטולדט ועוד). בשביל להפוך לטיטאן לאחר שאביו הזריק לו את הנוזל ארן היה צריך לאכול בן אדם שמסוגל להפוך לטיטאן ובכך לרשת את הכוחות שלו ולחזור לצורתו האנושית. האדם שארן אכל היה אביו, גרישה, ובעקבות אכילתו הוא קיבל את כוחות שני הטיטאנים שהיו לגרישה: טיטאן ההתקפה (שעל שמו נקראת הסדרה) והטיטאן המייסד (שהוא הטיטאן שהיה ברשותה של משפחת המלוכה רייס). מאוחר יותר בסדרה אנו רואים את ארן מקבל גם את כוחותיו של טיטאן פטיש המלחמה (war hammer titan). על אף שמתגלה שיש עוד אנשים שמסוגלים להפוך לטיטאנים, ארן הוא הראשון שמתגלה ככזה. בעונה הראשונה מדורג במקום החמישי בקרב חברי יחידת האימונים. במהלך העונה השנייה מתגלה שארן יכול לשלוט על טיטאנים טהורים, אבל הוא מגלה בהמשך שרק אם יגע באחד מבני משפחת המלוכה יוכל להפעיל את היכולת הזו, ולא מספר לאף אחד זאת על מנת להגן על היסטוריה. ארן מת במהלך הקרב על הישרדות האנושות, לאחר שמיקאסה כרתה את ראשו ובכך סיימה את הקרב ואת קיומם של הטיטאנים. הוא מעולם לא היה חופשי, הכל היה חתום וקבוע מראש והוא שירת את יימיר במטרה לגרום למיקאסה להרוג אותו בצורת המייסד ובכך לשחרר אותה. עוד הוא אומר שעקב שליטתו על המייסד הוא חי את העבר, ההווה והעתיד בו זמנית. לאחר מותו מתגלה כי ארן דיבר עם חבריו דרך השבילים (the paths) וביקש מהם לשכוח ממנו ולחיות חיים ארוכים. עוד מתגלה כי הוא אינו רוצה למות והוא היה מאוהב במיקאסה כל הזמן.
  • מיקאסה אקרמן (ミカサ・アッカーマン) - חברת ילדות של ארן, שאומצה על ידי משפחתו, וחברתו הטובה ביותר של ארמין. היא ילדה שקטה ומופנמת, והיא תמיד עוזרת לארן בעת צרה, לרוב מתייחסת אליו כאל ילד ומגוננת עליו. מדורגת במקום הראשון בקרב חברי יחידת האימונים. מצטרפת יחד עם ארן לחיל המשמר ועוברת יחד איתו לחיל הסיור. נחשבת כ"החיילת המצטיינת ביותר בכיתה" ואפילו הזכירו שכוחה שווה למאה חיילים. מתגלה שהיא שומרת על ארן בכל מחיר ומוכנה להקריב את חייה בשבילו. לפעמים מראה רגשות אהבה כלפיו. בעונה 4 ארן גורם לנתק בינו למיקאסה וטוען שהוא שנא אותה מפני שהיא "אקרמן" והיא בעצם עבד שמשרתת אותו בצורה עיוורת. במהלך הקרב על הישרדות האנושות מיקאסה היא זו שכורתת את ראשו של ארן ובכך הורגת אותו ומיד לאחר מכן מנשקת אותו נשיקת פרידה.
  • ארמין ארלרט (アルミン・アルレルト) - חברם הטוב ביותר של ארן ומיקאסה. הופעתו הראשונה הייתה כאשר הצילו אותו ארן ומיקאסה מנערים שהכו אותו (לאחר שארמין טען שישנו עולם שלם מחוץ לחומות). הוריו נהרגו כאשר היה בגיל מאוד צעיר ולכן הוא גדל אצל סבו. תחביבו הגדול של ארמין הוא קריאת ספרים וכתוצאה מכך הוא וארן גילו יחדיו את העולם שמחוץ לחומה - יעד שאליו הם מתכוונים להגיע בעתיד. בנוסף, ארמין הוא מבין היחידים שהצליחו להסתדר עם אנני לאונהרט, בעונה 4 מתגלה שארמין מאוהב בה (הוא התאהב בה עוד לפני שאכל את ברטולדט, אשר היה מאוהב גם הוא באנני). מבחינה פיזית, ארמין דיי חלש, מה שגורם לו לאורך הסדרה לחוש כי הוא מהווה נטל על חבריו. אך הודות לחכמתו הרבה, הוא חושב על פעולות אסטרטגיות אשר מצליחות להוכיח את עצמן בשטח פעם אחר פעם. מצטרף יחד עם ארן ומיקאסה בתחילה לחיל המשמר ואז עובר יחד איתם לחיל הסיור. סבו מת כאשר נשלח עם כמות גדולה של אנשים להרוג טיטאנים. בעונה השלישית, ארמין ירש את כוחו של הטיטאן הענקי כאשר אכל את ברטולדט שהובס בקרב על חומת מריה. במהלך עונה 4 ארמין חשד שארן לא באמת רוצה לעקר את האלדיאנים ובעצם כוונתו המקורית היא לקבל שליטה על הטיטאן המייסד ולהתחיל את הרעידה (the rumbling). מה שמתברר כנכון אך הוא טועה בקנה המידה שארן תכנן ומסייע לחבריו להרוג אותו במטרה להציל את אוכלוסיית העולם מהשמדה מוחלטת. ארן פוגש את ארמין במהלך המסע שלהם אל הטיטאן המייסד, ומתוודה על סודותיו.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סרן/קפטן לִיוָוי אקרמן ( リヴァイ・アッカーマン) - המפקד החזק ביותר של חיל הסיור, מנהיג יחידת עילית. בעברו היה פושע במחוז התת-קרקעי, יחד עם חבריו פארלן צ'רץ' ואיזבל מגנוליה. בפרקי הבונוס של הסדרה מתוארת משימה שקיבל ליווי, שבמסגרתה עליו ועל חבריו למצוא מסמכים סודיים ולרצוח את בעליהם, מנהיג היחידה, ארווין סמית', כדי לקבל אזרחות על פני האדמה, דבר הנחשב בלתי אפשרי בעבור אנשים הגרים בעיר התת-קרקעית. לאחר שבמסגרת המשימה נתפס על ידי ארווין ומייק זקריוס הוא וחבריו מצטרפים אל חיל הסיור בכפייה, בתמורה למחיקת פשעיהם על ידי ארווין. במשלחתם הראשונה מחוץ לחומות פארלן ואיזבל נהרגים, מה שגורם לליווי להתקף כעס שבו הוא רוצח טיטאן בצורה כמעט לא אנושית ומטיח בארווין לאחר מכן הבטחה שיהרוג אותו. בסופו של דבר ליווי נרגע, ומבין שארווין ראה בו משהו שהוא מעולם לא ראה בעצמו. ליווי הוא אדם שקט, אדיש ומסתורי לרוב, בעל שפה לא נקייה לעיתים, חסר כבוד כמעט לכולם מלבד לארווין ובנוסף לכך גובהו הוא 1.60 ס"מ (3'5 אינצ'ים) ועל כן הוא נמוך באופן מפתיע לגילו. הוא שוקל 65 ק"ג, עצבני, אלים וקשה להתקרב אליו. הוא ישן סך הכל 2–3 שעות משום שהוא אינסומאתי והוא לא ישן על מיטה אלא מעדיף לישון על כיסא. ילדותו של לִיוָוי הייתה קשה מאוד, הוא איבד את אימו בגיל צעיר מאוד ואומץ על ידי דודו, קני אקרמן, שלימד אותו דברים רבים לפני שנעלם מחייו. משום שגדל מתחת לאדמה לִיוָוי לא יכול לסבול לכלוך, אחת המשאלות שלו בזמן שגדל הייתה שיהיה לו מקום נקי לאכול ולישון בו, לפני שהצטרף לחיל הסיור החלום שלו היה לפתוח חנות תה והוא נהנה לאסוף עלי תה. יוצר הסדרה חשף שלִיוָוי נמשך לאנשים גבוהים כך המין שלהם לא משנה לו. הוא גם מוצא את ארן יגאר המנקה הטוב ביותר אחריו בכל חיל הסיור.
  • מפקדת חיל הסיור ה-14 האנג'י זואי (ハンジ・ゾエ) - מנהיגת יחידה נוספת, בדרגת קפטן. האנג'י מחבבת מאוד טיטאנים, ובניגוד לרוב המכריע של דמויות הסדרה, מטרתה היא לא להשמיד אותם אלא להבין מאין באו. חיבתה לטיטאנים אכן ניכרת כאשר נתפסים שני טיטאנים, אותם היא מכנה "סוני" ו"בין". כאשר ערכה עליהם ניסויים בכאב (דקירות וחתכים), נהגה להגיב בבכי ובצרחות במקומם בזמן הניסוי, אף-על-פי שאלו ניסו לטרפה מספר פעמים. לרוע מזלה טיטאנים אלו נרצחים בסופו של דבר. ככל הנראה בגלל גישתה העליזה והתזזיתית, האנג'י זוכה ליחס של בוז מידי ליווי, ולפעמים אפילו ארווין לא מכיר בחכמתה הרבה, על אף שהיא מכונה לעיתים "החכמה באדם". לאחר מותו של ארווין סמית', המפקד ה-13 של חיל הסיור, הוא ממנה את האנג'י למפקדת אחריו וכך מוענק לה תפקיד המפקדת ה-14 של חיל הסיור.
  • זיק "חני" יגאר - אחיו למחצה של ארן יגאר ובנם של גרישה יגאר ודינה פריץ (משפחת המלוכה), בגיל 12 הלשין על הוריו ועל מעורבותם במחתרת האלדית, כשהיה בן 15 הוא הצטרף לצבא מארלי ובגיל 21 הוא קיבל את כוחות הטיטאן החייתי, בזכותו מתגלה שמי שיש לו דם מלכותי ולא משנה איזה כוח הוא יכול לשלוט בטיטאנים ולהפוך אלדים לטיטאנים על ידי שאגה בלבד, בעל יכולת קליעת אבנים מעולה ובעל חברות קרובה עם ריינר, פיק וברטולדט ומשמש גם כמפקד האלדים בצבא מארלי, בעונה 4 מתגלה שיש לו שנה אחרונה לחיות עם כוחות הטיטאן החייתי בטרם ימות, קולט אמור לרשת את כוחותיו כטיטאן החייתי הבא. תוכניתו המקורית של זיק הייתה לגרום לארן להשתמש בכוחות המייסד על מנת לעקר את כל האלדים ובכך בעצם להשמיד אותם ולהכשיל את תוכנית אביו שהייתה להביא את האלדים לגדולה שוב. אך ארן מסרב ומחליט שאם כל העולם שונא אותו ואת אנשיו, כל העולם יכול ללכת.
  • מפקד חיל הסיור ה-13 ארווין סמית' (エルヴィン・スミス) - המפקד העליון של חיל הסיור, המפקד ה-13 במספר. ארווין נחשב לאדם שקול לרוב, שטובת האנושות תמיד תעמוד לנגד עיניו בכל מצב אך בעונה השלישית מגלים שהרצון האמיתי של ארווין הוא לבדוק אם התאוריה שלו ושל אביו - אם יש אנשים מחוץ לחומות - נכונה, התאוריה מתגלה בסוף העונה השלישית כנכונה. ארווין לא יהסס להקריב חיי אדם במהלך משלחות למען מטרת עתיד האנושות. עם זאת, אנשים רבים בשלטון אינם מכירים בתוכניותיו של ארווין לגבי האנושות, ולכן בתחילת עונה 3 נשלח ארווין למעצר בגין "פשעים" כאלו או אחרים, אך משוחרר בעקבות הפיכת השלטון על ידי הצבא. במהלך הצלתו של ארן מאבד ארווין את יד ימין ומאושפז בבית חולים. ארווין מוצג כאדם שקט וחכם, שלמרות דרגתו הבכירה מתחשב בדעתם של הסובבים אותו. לאחר המשפט של ארן, הפגין כלפיו חביבות ורוך. ארווין תולה בארן תקוות רבות, משוכנע שהוא זה שיציל את האנושות. ארווין מת מפצעיו כאשר נפגע מסלעים שזרק הטיטאן החייתי בקרב על שינגאשינה.
  • מייק זאקריוס (ミケ・ザカリアス) - מנהיג יחידה יחד עם האנג'י וליווי. מייק, בנוסף להיותו הדמות האנושית הגבוהה בסדרה, נחשב בין היתר לאדם מוזר ביותר אך עם זאת לחברו הקרוב ביותר של ארווין לפני הגעתו של ליווי. למייק יש תחביב לרחרח אנשים כשהוא פוגש אותם בפעם הראשונה, יש לו חוש ריח מפותח והוא מסוגל להריח טיטאנים ממרחקים. מייק נהרג בתחילת העונה השנייה, על ידי הטיטאנים כאשר הטיטאן החייתי שולט בהם. הטיטאן החייתי ניסה לנהל שיחה עם מייק, ונחשף כטיטאן אינטליגנטי, אך לאחר השיחה, שבה לא העז מייק לפצות את פיו, לוקח זיק את מיכל הגז שלו ומשאיר את מייק להיטרף בידי הטיטאנים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, האדם החזק ביותר של האנושות לאחר ליווי, הוא מייק ולא מיקאסה.
  • ג'אן קירשטיין (ジャン・キルシュタイン) -אחד מחברי יחידת האימונים של ארן, בפרקים הראשונים מתגלה ביניהם יריבות חזקה לאחר שג'אן מתרברב בפני ארן ומציג גישה מתנשאת ולא נעימה בעליל. עם זאת, מסתבר שהוא מחזיק ברגשות אהדה והערצה למיקאסה, בטענה שהיא היחידה שיכולה לגבור עליו. בנוסף לפי דברי המדריך פיקסיס - ג׳אן היה המשתמש הטוב ביותר במתקן התמרון התלת־ממדי בכל גדוד הצופים ה104. ג'אן נחשב לחברו הטוב ביותר של מרקו בוט, ולאחר מותו של זה, מחליט ג'אן לנטוש את החלטתו להצטרף אל המשטרה הצבאית ומחליט להצטרף אל חיל הסיור. מדורג במקום השישי בקרב חברי יחידת האימונים.
  • סאשה בראוס (サシャ・ブラウス) - חברה ביחידת חיל המשמר שעברה לחיל הסיור ביחד עם הדמויות הראשיות. סאשה ידועה כבחורה עליזה ושמחה, שלרוב מתעסקת באכילת מזון, בייחוד תפוחי אדמה ולחם. מרבית מהקטעים הקומיים בסדרה מבוצעים על ידה, לעיתים גם עם קוני ספרינגר, שותפה הטבעי. בהמשך מתגלה שסאשה יש יכולות יוצאות דופן בשימוש בחץ וקשת ושמיעה חדה, כל זה הודות לכך שגדלה ביער ולכן גדלה להקשיב לכל רחש קטן. בזמן המלחמה במארלי בעונה הרביעית, סאשה מתה כתוצאה מירית רובה על ידי גאבי, קרובת משפחה של ריינר.
  • אנני לאונהרט (アニ・レオンハート)- בחורה שקטה ומסוכנת. ידועה בתור בחורה חזקה. לרוב לאנני אין חברים, אך מי שמגלה כלפיה אכפתיות בסופו של דבר הוא ארמין. במשך העונה הראשונה נראים פלאשבקים אל העבר של אנני, בו רואים את אביה דוחק בה ללמוד הגנה עצמית וקרב מגע. בהמשך, בעזרתם של ארמין וארווין, מתגלה שאנני היא הזהות שעומדת מאחורי "הטיטאנית הנשית". כמו כן, מתגלה שאנני היא זו שהרגה את מרקו, בשל לחץ חברתי מצד ריינר, בכך שהיא לקחה את ציוד התמרון התלת־ממדי שלו ומשתמשת בו בבדיקה שנערכה כמה ימים קודם לתפיסתה, למציאת האשמים שהרגו את טיטאני הניסוי של האנג'י. בסופו של קרב על חומת סינה בו היא נלחמה מול ארן, כששניהם במצב טיטאן, מיקאסה מנעה ממנה מלטפס על החומה ולברוח, בתגובה אנני התעטפה בקריסטל. מאוחר יותר מתגלה שהיא לא הגיעה מפנים החומות אלא הגיעה ממארלי וחונכה להרוס את האי פארדיס. בסוף עונה הרביעית נראה הקריסטל שלה נמס על ידי קולו של ארן והיא שיתפה כוחות עם מה שנשאר מחיל הסיור כדי לעצור את ארן מלהחריב את מארלי ולהציל את אביה, במהלך אותם אירועים היא מתוודה על רגשותיה כלפי ארמין. מדורגת במקום הרביעי בקרב חברי יחידת האימונים.
  • ריינר בראון (ライナー・ブラウン) - חבר ביחידת חיל המשמר אך ביחד עם שאר הדמויות הראשיות גם הוא מצטרף בהמשך לחיל הסיור. בחור גדול וחזק, בהמשך ריינר מפתח חיבה עזה שאף מובילה לחיזור אחר קריסטה לנז, אך חיזור זה נדחה בשל הגנתה המרובה של יימיר על קריסטה שלא מרשה לו להתקרב אליה כלל, ואף מכנה אותו בשלל כינויי גנאי אף על פי שהוא מחלץ אותה בהמשך. בהמשך מתגלה שריינר מסוגל להפוך לטיטאן המשוריין שניפץ את חומת מריה בפרקים הראשוניים. בשל תגלית זו, הוא בורח עם ברטולדט אל חומת מריה, שם הם מוצאים את יימיר ומתמודדים עמה. מדורג שני בקרב חברי יחידת האימונים, בתחילת עונה 4 מתגלה שיש לו 4 שנים אחרונות לחיות עם כוחות הטיטאן המשוריין וגאבי, פלקו ואודו רבים מי יקבל את כוחו של הטיטאן המשוריין.
  • ברטולדט הובר (ベルトルト・フーバ) -חבר בחיל המשמר שעבר גם הוא לחיל הסיור בנוסף לשאר הדמויות. בחור גבוה, שקט ומופנם, אך לרוב מתבטא דרך זיעה. בהמשך מתגלה שהוא הטיטאן הענקי המתנשא לגובה 60 מטר. בשל גילוי זה, בורח עם ריינר לחומת מריה ההרוסה, שם הם מוצאים את יימיר ומתמודדים עמה, תוך שהם חושבים איך לחטוף את ארן ולנקום בשם אנני שבה היה מאוהב, אך מעולם לא הצליח להתוודות בפניה, לאחר שהפכה לקריסטל. מדורג שלישי בקרב יחידת האימונים. בסוף עונה 3 נאכל על ידי הטיטאן של ארמין ובכך ארמין ירש את כוחו של הטיטאן הענקי. בפרק האחרון מתגלה שהטיטאן המחייך, התעלם מברטולדט מפני שארן היה חייב להציל אותו כדי שארמין יוכל לאכול אותו ולהינצל.
  • קריסטה לנץ / היסטוריה רייס (ヒストリア・レイス / クリスタ・レンズ)- חברה ביחידת חיל המשמר שעברה לחיל הסיור בנוסף למרבית הדמויות. בחורה עדינה ונחמדה שלרוב מתעסקת בלעזור לחברי יחידתה הרואים בה יחס של אלה. שמה האמיתי של קריסטה, היסטוריה, מתגלה בהמשך הסדרה וכמו כן, מתגלה שאמה נרצחה ולאחר מכן, כפה עליה אביה בידוד, והותיר לה לברוח רק אם תשנה את שמה. יימיר הייתה היחידה שמודעת לעובדה שקריסטה ברחה והחליפה את שמה. בתחילה יימיר הייתה מגנה עליה בכל רגע מכל אחד שיעז לפגוע בה, בייחוד מפני חיזוריו הרבים של ריינר אחרי קריסטה, אבל לאחר שזהותה האמיתית של יימיר מתגלית, קריסטה שולחת אותה לחופשי ונשארת ביחידה של ליווי, אך לרוב לא יוצאת למשימות. בעונה 3 פרק 11 אביה, רוד רייס שידל אותה לאכול את ארן ולרשת את כוחותיו אך היא התנגדה לו ואביה הפך לטיטאן עצום במקומה, היסטוריה אף הרגה בסופו של דבר את הטיטאן של אביה, בפרק 14 היא מוכתרת למלכת החומות האמיתית. ואחרי 4 שנים היא כעת בהיריון עם בנה שיירש את הטיטאן המייסד. מדורגת במקום העשירי בקרב יחידת האימונים לאחר שימיר התערבה וויתרה על מקומה בשבילה.
  • יימיר (ユミル) - חברה ביחידת חיל המשמר שעברה לחיל הסיור בדומה למרבית הדמויות. שמה לא נודע עד להמשך הסדרה. בחורה קשוחה מאוד, אשר כל ייעודה הוא להגן על קריסטה מאז ידעה על זהותה האמיתית. בעונה השנייה ימיר חווה פלשבקים לעברה בהם מתגלים חייה בתור ילדה ענייה שניצלה בכך שאימצו אותה, הפכו אותה לאלילה ונתנו לה את שמה, ימיר. בהמשך הסדרה ימיר שלחה מכתב להיסטוריה שבו הראתה חרטה עמוקה על כך שלא זכתה להתחתן עם היסטוריה (קריסטה). יימיר אכלה שלא במתכוון את מרסל גאליארד (אחיו של פורקו) וכך ירשה את כוחו של טיטאן המלתעות, נאכלה על ידי הטיטאן של פורקו גאליארד אשר ירש את כוחה.
  • פטרה ראל (ペトラ・ラル) - אחת מהלוחמות ביחידת ליווי, נהרגת במשלחת החמישים ושבע בידי הטיטאנית הנשית יחד עם אולו בוזאדו, גונטר שולץ ואלד ג'ין, שאר חברי יחידתו של ליווי. פטרה מתוארת בתור הסימפתית ביותר ביחידה, ואף "מרכלת" עם ארן על עברו של רב-טוראי ליווי. הייתה מאוהבת בליווי ומעוניינת להינשא לו.
  • אולו בוזאדו (オルオ・ボザド) - אחד מהלוחמים ביחידת ליווי, שנהרג במשלחת החמישים ושבע בידי הטיטאנית הנשית יחד עם פטרה ראל, גנטר שולץ ואלד ג'ין, שאר חברי היחידה. לאולו יש נטייה רבה לנשיכת לשונו ומעבר לכך, הוא מנסה (אך לא מצליח) להידמות לליווי באופיו ובתספורתו במטרה לזכות בליבה של פטרה, אשר אחריה הוא מחזר, בעוד שפטרה עצמה מסרבת לכך בעודה מעדיפה את ליווי.
  • פורקו גאליארד - לוחם בצבא מארלי. אחיו הקטן של מרסל, שנאכל על ידי יימיר. אך זמן מה לאחר מכן, החזיר לידיו את כוחות טיטאן המלתעות כאשר היה בצורת טיטאן טהור ואכל את יימיר, כך הוא גם גילה צדדים שונים של ריינר מזכרונותיה. נאכל על ידי פלקו בגלל שאגתו של זיק אשר הפכה את פלקו לטיטאן טהור.
  • פיק פינגר - לוחמת בצבא מארלי ובעלת כוחות טיטאן העגלה, בעלת בעיות ברגליה מכוון שטיטאן העגלה הולך על ארבע. בהמשך הסדרה היא מאחדת כוחות עם הניצולים של חיל הסיור ביניהם האנג'י שדרגתה שונתה למפקדת ה-15 של חיל הסיור, וליווי הפצוע.
  • פלקו גרייס - לוחם צעיר וחששן בצבא מארלי, היה חבר קרוב של ארן כאשר האחרון הסתנן אל מארלי במסווה של חייל פצוע, חבר קרוב של אף של ריינר, פורקו ופיק. אחרי קרב הטיטאנים בליבריו הוא הסתנן עם גאבי לספינת האוויר של חיל הסיור ומאוחר יותר אף לאי פראדיס. מאוחר יותר, ניקולו הכה אותו וגרם לו לשתות את יין-נוזל עמוד השדרה של זיק ובכך היה מועד להשתנות לטיטאן.
  • מרסל גאליארד - לוחם בעבר בצבא מארלי והיה אחיו הגדול של פורקו, היה בעל כוחות טיטאן המלתעות עד שנאכל על ידי הטיטאן הטהור של יימיר כאשר הקריב את עצמו עבור ריינר, קיבל את טיטאן המלתעות מפני שהיה חכם ביותר מכל חבורת היורשים (זיק יגאר, אנני לאונהרט, פורקו גאליארד, מרסל גאליארד, ריינר בראון, ברטולט הובר ופיק פינגר).
  • קולט גרייס - לוחם בצבא מארלי ועתיד לרשת את זיק יגאר כטיטאן החייתי הבא, קולט הוא בן גילם של ריינר ופורקו גאליארד.
  • גאבי בראון - לוחמת נועזת וצעירה מצבא מארלי וחברה טובה של אודו וזופיה, יריבה של פלקו ובת דודה של ריינר מצד אמו (כיוון שגם היא טוענת לכוח הטיטאן המשוריין), לכאורה היא הגרסה הנשית של ארן (גם בגלל פרצופה וגם בגלל אופייה).
  • טום קסאבר - לוחם בעבר בצבא מארלי וחברו הטוב לשעבר של זיק יגאר, היה מחזיק הטיטאן החייתי לפני זיק שאף ירש את משקפיו.
  • רוד רייס - אביה של היסטוריה רייס\קריסטה לנז, היה שליט החומות האמיתי אך הוא השתמש בבן אדם אחר ככיסוי, בעונה 3 פרק 11 הוא נחשף כשליט האמיתי והכריח את היסטוריה לאכול את ארן ולרשת את כוחותיו כיוון שהגיע זמנה להפוך למלכה, אך היא התנגדה לו, מרוב כעסו הוא ליקק את נוזל הטיטאנים מהמזרק השבור והפך לאחד הטיטאנים הגדולים בהיסטוריה כולה אם לא הגדול ביותר מבין הטיטאנים הטהורים, בפרק 13 נחשף שפניו של הטיטאן שלו פשוט חצויות וחשופות והוא עיוור מרוב הליכה על פניו (בגלל החיכוך של פניו עם הקרקע), וחיל הסיור וטיטאן ההתקפה הצליחו לחסל את הטיטאן של רוד (ואת רוד בעצמו) באמצעות היסטוריה.
  • פרידה רייס - הייתה אחותה למחצה של היסטוריה מצד רוד והמחזיקה בטיטאן המייסד לפני שגרישה הרג אותה ואת משפחתה. היחידה מבין משפחות רייס המורחבת שידעה על קיומה של היסטוריה ושימשה לה דמות אם במהלך שהותה בחווה של אמה. נרצחה על ידי גרישה שאכל אותה וירש את המייסד (בהמשך מתגלה שהוא לא רצה לעשות זאת אך הוא הוכרח על ידי ארן המעתיד (עוד כוח של טיטאן ההתקפה) להפוך לטיטאן ולגנוב את הטיטאן של פרידה רייס), דבר שהוביל לפרוץ המלחמה בין אלדיה ומארלי כיוון שגרישה הפר את הנדר של קארל האומר כי רק לבן מלוכה יש הרשאה להשתמש במייסד.
  • ימייר פריץ - הייתה ילדה קטנה שנכלאה ביידי האימפריה האלדיאנית לפני 2000 שנים, כאשר היא מואשמת בשחרור החזירים של אדונה היא "משוחררת" ונרדפת על ידי אלדיאנים שצדים אותה. לאחר שהיא בורחת היא מוצאת עץ גדול וחלול ונופלת לתוכו, היא נופלת לתוך מאגר מים גדול ותולעת גדולה מתחברת אל עמוד השדרה שלה וכך היא הופכת לטיטאן המייסד הראשון. היא חוזרת אל אדונה, מתאהבת בו (תסמונת סטוקהולם) והוא מחליט שבתור פרס היא תהיה אם ילדיו והיא מביאה איתו 3 בנות (מרייה, רוז וסינה). יימיר מתה 13 שנה לאחר מכן וגופתה נאכלת על ידי בנותיה על מנת לשמר את כוח הטיטאן שתוכה. במשך 2000 שנה יימיר חייה בתוך השבילים, וחיכתה למישהו שישחרר אותה מעבדות. שבסוף מתברר שהיא חיכתה למיקאסה ששחררה את יימיר שהרגה את ארן ובכך כוח הטיטאן המייסד ניכחד ואיתו כל הטיטאנים.

הטיטאנים:

הטיטאנים היו אויבי האנושות המרכזיים של הסדרה, גופם מזכיר גוף של זכר אנושי ואין להם איברי רבייה או ישבנים (טיטאן שאכל בני אנוש רבים בשלב מסוים יקיא את שאכל בצורת גוש של דם ובשר רקוב). כך היה עד אשר ארן וחבריו הגיעו למרתף ביתו לשעבר ומגלים את האמת. הטיטאנים הם אלדיאנים (אנשים שהם צאצאים ישירים למייסדת יימיר, שהיא הטיטאן המייסד הראשון. והם בעצם אנשים שנכלאים בתוך גוף של טיטאן ונשלחים לשוטט על "אי פראדיס" לנצח, כלואים בתוך סיוט שלא נגמר. המדינה שאחראית כך היא אומת "מארלי", שבמשך 100 שנים שלחה טיטאנים לתוך האי במטרה לדאוג שהאנשים שבחומות לא יוכלו לצאת ויושמדו בסופו של דבר.

סוגי הטיטאנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טיטאנים טהורים (Pure Titans) - הטיטאנים האלה הם בני אדם שבעקבות הזרקה "נסיוב הטיטאן" (Titan serum) שינו את צורתם לטיטאנים בגבהים הנעים בין 3 מטרים ל-15 מטרים. טיטאנים אלה אינם מסוגלים לחשוב והם נחשבים ל-"טיפשים". הם בעלי תיאבון לבני אדם, אף על פי שאין להם מערכת עיכול פנימית.
  • טיטאנים חריגים (Abnormal Titans) - הטיטאנים החריגים דומים לטיטאנים הטהורים אך הם מחזיקים בתכונות שונות יכולת לרוץ לקפוץ ללכת על ארבע ועוד.
  • טיטאני החומה (Wall Titans) - הטיטאנים האלה בגובה 50 מטר והם דומים מאוד לטיטאן הענקי, הם ניתנים לשליטה אך ורק בידי הטיטאן המייסד. טיטאני החומה נוצרו על ידי המלך פריץ והם מרכיבים את שלוש החומות באי פרדייס. בשלב מסוים ארן, שמשיג את כוחו של המייסד, מפורר את החומות ושולח את הטיטאנים לצעוד בכל העולם במטרה להשמיד את החיים שמחוץ לחומות.
  • מחליפי טיטאן (Titan Shifters) - מי שמחזיק באחת מהיכולות האלה יכול לשנות את צורה לטיטאן מסוים ולחזור לצורה בן אדם בכל רגע נתון.
  • טיטאנים מלכותיים - לטיטאנים הללו יש התנהגות מוזרה מכוון שאותם טיטאנים הם עם דם מלכותי (כגון דינה פריץ-הטיטאן המחייך, רוד רייס-הטיטאן העצום, פרידה רייס-הטיטאן המורכב, ופלקו-הטיטאן ארוך הצוואר).

תשעת הטיטאנים (צאצאיה של יימיר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הטיטאן המייסד (The Founding Titan)- הטיטאן החזק ביותר מתשעת הטיטאנים האלה. הטיטאן המייסד יכול להיות בכל גובה (אבל בדרך כלל הוא 13 מטר). בעלי דם מלכותי שמחזיקים בטיטאן המייסד או שמחזיקים בטיטאן אחר ובאים במגע עם הטיטאן המייסד, יכולים לקבל גישה ליימיר פריץ ובעזרתה לשלוט על האלדיאנים ועל צורת הטיטאנים שלהם, למשל למחוק את זיכרונותיהם, לשנות את המבנה הגנטי שלהם וכו'. המחזיק הנוכחי הוא ארן יגאר. מאפיין מיוחד לטיטאן המייסד הוא כלוב הצלעות החשוף שלו.
  • הטיטאן החייתי (The Beast Titan) - הטיטאן החייתי הוא בגובה 17 מטר. הטיטאן לובש צורה חייתית (ולא אנושית) שמדמה תכונות של חיה מסוימת, שמשתנה כאשר מחזיק הטיטאן משתנה, צורתו הנוכחית מדמה קוף ולכן יש לו זרועות ארוכות המעניקות לו יכולת זריקה טובה במיוחד, לרוב הוא זורק עצמים שונים לטווח ארוך בדומה לבליסטרה. המחזיק הנוכחי הוא זיק יגאר.
  • הטיטאן הענקי (The Colossal Titan) - טיטאן זה הוא בגובה 60 מטרים והוא הטיטאן הגדול ביותר ממחליפי הטיטאן. הטיטאן הענקי יכול להפוך את כל מסת השריר שלו לקיטור והוא יכול להעלים את גוף הטיטאן שלו בשניות ספורות. המחזיק הקודם היה ברטולדט הובר. המחזיק הנוכחי הוא ארמין ארלרט.
  • טיטאן פטיש המלחמה (War Hammer Titan) - טיטאן פטיש המלחמה הוא טיטאן שמסוגל ליצר כלי נשק ובעצם כל צורה שירצה מחומר קשיח שיש ברשותו, נקודת התורפה שלו אינה העורף כמו שאר הטיטאן, ישנו חוט ארוך לסלול עד לאדם שמחזיק בטיטאן שעטוף בקריסטל חזק. המחזיקה הקודמת הייתה לארה טייבור, המחזיק הנוכחי הוא ארן יגאר.
  • טיטאן ההתקפה (The Attack Titan) -הוא בגובה של כ-15 מטרים. כוחו הוא בעיקר פיזי, הוא לא יכול להקשיח את גופו בצורה טבעית כמו טיטאנים אחרים אבל מפצה על כך בחידוש רקמות מהיר במיוחד (גופו מסוגל לחדש יד שלמה בתוך מספר שניות). בנוסף לכך הוא רואה את הזכרונות של המחזיקים העתידיים של הטיטאן. המחזיק הקודם היה גרישה יגאר, המחזיק הנוכחי הוא ארן יגאר. כוחו של הטיטאן הושפע במידה מהסדרה "משחקי הכס" ומזכיר במידה את "העורב בעל שלוש העיניים".
  • הטיטאן המשוריין (The Armored Titan) - הוא בגובה 15 מטר. יש לו יכולות הגנה מתקדמות כאשר הוא מכוסה כולו בלוחות קשיחות, ולכן הוא יכול לשמש מעין איל ניגוח, מה ששימש אותו לכמה מלחמות ומבצעים כמו הפלת חומת מריה. המחזיק הנוכחי הוא ריינר בראון.
  • הטיטאנית הנשית (The Female Titan) - היא בגובה 14 מטר. שמה נובע מהיותה הטיטאן היחיד שמראה גופו החיצוני הוא של אישה. היא מסוגלת להקשות את עורה לקריסטל חזק בקלות, לשלוט ביכולת הריפוי שלה, לזמן טיטאנים טהורים מהסביבה ולהחליף את חלקי גופה עם חלקים של טיטאנים אחרים שאכלה את המקום המסוים הזה בצורת הטיטאן שלה, המחזיקה הנוכחית היא אנני לאונהרט.
  • טיטאן המלתעות (Jaws Titan) - הוא בגובה 5 מטר. הוא גמיש ואתלטי ולכן יש לו יתרון באזור מיוער או בסביבה עירונית, כוחו המיוחד הוא זוג לסתות חדות וחזקות שיכולות לרסק כל דבר, ובנוסף הוא הטיטאן הכי מהיר שקיים. המחזיק הקודם היה פורקו גאליארד, אחיו הצעיר של מרסל גאליארד. במהלך הקרב על ליבריו מתגלה שעקב כוחותיו הוא יכול לשבור את ההקשחה של המארחת של טיטאן פטיש המלחמה, וארן מנצל זאת על מנת לאכול אותה ולרשת את כוחותיה. המחזיק הנוכחי הוא פאלקו גרייס.
  • טיטאן העגלה (Cart Titan) - טיטאן העגלה או טיטאן המשא הוא טיטאן שמטרתו העיקרית היא לאגור על גבו הרבה ציוד וכלי נשק הוא מסוגל להשתמש בכלי הנשק שעל גבו כדי לפגוע באויב, הטיטאן הולך על ארבע מה שמקנה לו יציבות רבה, הטיטאן לרוב משוריין ובעל מין "אוכף" על גבו של הטיטאן שבעזרתו מעמיסים את הציוד, הוא סוג של טנק. המחזיקה הנוכחית היא פיק פינגר.

ציוד הלוחמים בטיטאנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר 4 שנים מאז החזרת חומת מריה, חיל הסיור העתיק את הציוד של היחידה לשעבר של קני אקרמן ואיתה הם נלחמו במארלי.

  • ציוד תמרון תלת-ממדי (3D Maneuver Gear) - ציוד שמאפשר יכולת תמרון אווירית שדומה במקצת להיתלות של ספיידרמן באוויר על ידי קורים. ציוד זה מאפשר ללוחמים לנוע במהירות ולנווט בין בניינים, וכך להגיע לעורף הטיטאנים כדי לחסל אותם. החיסרון העיקרי בציוד הוא הצורך למלאו בגז, דבר המגביל את זמן הישארותו של הלוחם בשטח הלחימה, כמו כן, קשה מאוד להילחם עם ציוד זה בקרקע ריקה בלי מבנים או עצים גבוהים.
  • להבים (Khen) - חרב דמוית קטאנה העשויה מפלדה, בה משתמשים הלוחמים כדי להרוג טיטאנים. אף על פי שצורת החרב מזכירה מעט את הקטאנה, להבה דומה ללהב הסכין יפנית, שבדומה לו, חוד להב החרב נשבר לאחר שנשחק וחוד חדש נוצר תחתיו. כתוצאה ממבנה הלהב, השימוש בלהב חד פעמי והלוחמים נוהגים לקחת עימם מספר להבים המתחברים לנדן החרב. בנוסף לכך, הלוחמים נוטים להילחם עם שתי חרבות בכל פעם, אחת לכל יד, על מנת ליצור חתך עמוק מספיק בעורף הטיטאנים. בעונה 4 חיל הסיור כבר אינו משתמש בנשק הישן הזה, בשל הריגתם של כל הטיטאנים על האי פארדיס. אך לעיתים קרובות הוא כן משתמש בהם.
  • אקדח זיקוקים וזיקוקים (Flare Gun & Flares) הזיקוקים מקנים ללוחמים אפשרות להעברת מסרים דחופים ומאפשרים שיתוף פעולה בין היחידות. לכל צבע של זיקוק יש משמעות שונה:

1. זיקוק אדום מתריע על הימצאות טיטאן

2. זיקוק ירוק מבשר על שינוי כיוון

3. זיקוק שחור מתריע על הימצאות טיטאן חריג (Abnormal) בשטח

4. זיקוק כחול משמעותו לסגת, זיקוק סגול משמעו מקרה חירום

5. זיקוק צהוב משמעו שהמשימה הצליחה

  • חניתות הרעם - מוטות טילים לטווח קצר עם חומר נפץ, המבוססות על נצרה, שנועדו להילחם בטיטאן המשוריין(armored titan). נשק חדש יחסית שנכנס לשימוש רק לאחר הפיכת השלטון על ידי הצבא, מכיוון שהוא מבוסס על טכנולוגיה שנשמרה בסוד על ידי המשטרה הצבאית. כלי נשק מסוכן יחסית, מכיוון שהוא אינו יציב ועלול להתפוצץ לפני שהמשתמש יצא מטווח הפיצוץ. החל ממבצע החזרת חומת מאריה חיל הסיור משתמש בחניתות הרעם גם על טיטאנים אחרים.
  • תותחי האנטי-טיטאנים - תותחים המסוגלים לפוצץ את כל סוגי הטיטאנים (החל מטיטאנים טהורים עד לטיטאן המשוריין), יש גם תותחי אנטי-טיטאנים על הרכבת המשוריינת. בעונה 4 התגלה שגם יש רובים אנטי-טיטאנים שגם מארלי וגם חיל הסיור משתמש בהם במקום חרבות הקן הישנות.

היחידות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משטרה צבאית (Military Police) - יחידה יוקרתית שאחראית על שמירה והגנה על המלך והאזרחים בעורף, כמו גם על חקירות משטרתיות ואכיפת החוק. רק עשרת החניכים הטובים ביותר בכל מחזור גיוס רשאים להצטרף ליחידה זו. חברים בולטים ביחידה הם: אנני לאונהרט, מארלו פרוידנברג, היץ׳ דרייז. מפקד המשטרה הצבאית הוא נייל דיוק.
  • חיל הסיור (Survey Corps) - היחידה שיוצאת מחוץ לחומה כדי לחקור את מקור הטיטאנים ודרכי לוחמה בהם. ב-5 השנים שלאחר נפילת חומת מאריה, עסקה בעיקר ביצירת נתיב מהעיר טרוסט אל העיר שיגנשינה על מנת לכבוש מחדש את הטריטוריה של חומת מאריה. מפקד היחידה הוא ארווין סמית'. מפקדי הפלוגות הם לוי אקרמן, האנג'י זו, מייק זאקריוס, ננבה הוניט ועוד. חברים בולטים ביחידה הם: פטרה ראל, אולו בוזאדו, גונטר שולץ, אלד ג'ין, ארן יגאר, מיקאסה אקרמן, ארמין ארלרט, ג'אן קירשטיין, סשה בראוס, יימיר, קריסטה לנץ/היסטוריה רייס, קוני ספרינגר, ריינר בראון, ברטולט הובר ומרקו בוט. מפקד היחידה בעונה 4 היא האנג'י זואי אשר החליפה את ארווין סמית'.
  • חיל החומות (Garrison) - חיל שמטרתו לשמור על החומות מפני הטיטאנים, כמו גם שמירה על החוק והסדר במחוזות הצמודים לחומה. בשל כך שהשירות בחיל החומות מהווה סיכון מופחת במלחמה בטיטאנים ביחס לחיל הסיור, רובם המוחלט של המתגייסים לצבא בוחרים להצטרף ליחידה זו. חברים בולטים ביחידה הם: האנס ראלף, ריקו ברטנסקה. מפקד חיל החומות הוא דוט פיקסיס.
  • חיל הצוערים - חיל שמטרתו לאמן וללמד את מי שרוצה להצטרף לצבא ולהתמיין ליחידות השונות. מפקד חיל הצוערים ומפקד חיל הסיור לשעבר הוא קית' שאדיס.
  • החיל הכללי - חיל שאין לו מטרה מוגדרת, החיל הזה הוא תחת פיקודו הישיר של ראש הממשלה דאליס זאקרי.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מס' פרקים שידור מקורי (יפן)
פרקי הסדרה חלק ראשון חלק שני חלק שלישי
1 25 7 באפריל 2013 29 בספטמבר 2013 אין
2 12 1 באפריל 2017 17 ביוני 2017
3 22 23 ביולי 2018 1 ביולי 2019
4 28 + 2 ספיישלים 7 בדצמבר 2020 3 באפריל 2022 3 במרץ - 4 בנובמבר 2023

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מתקפת הטיטאנים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ IGN (2015-07-16), Attack on Titan: Live Action Trailer, נבדק ב-2017-08-30