בלו גרינברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלו גרינברג
Blu Greenberg
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1936 (בת 88 בערך)
סיאטל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים ברוקלין קולג', ישיבה יוניברסיטי, מכון המחקר המסמיך של אוניברסיטת העיר ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג יצחק גרינברג עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלו גרינברגאנגלית: Blu Greenberg‏; נולדה ב-21 בינואר 1936 בסיאטל, ארצות הברית) היא סופרת ופעילה חברתית אמריקאית שכותבת בנושאים של יהדות מודרנית וסוגיות העוסקות בנשים. גרינברג נחשבת מחלוצות הפמיניזם האורתודוקסי היהודי. הספרים הידועים ביותר שלה הם "על נשים ויהדות: מבט מהמסורת" (1981), ו"הלחם השחור: שירה לאחר השואה" (1994).

לגרינברג תואר ראשון במדע המדינה מברוקלין קולג' ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת העיר ניו יורק. כמו כן יש לה תואר שני נוסף בהיסטוריה יהודית מהישיבה יוניברסיטי. היא נשואה ליצחק 'ייץ' (ארווין) גרינברג, סופר, פרופסור להיסטוריה ורב, המקדם דיאלוג בין היהדות לבין הנצרות בארצות הברית.

גרינברג פעילה בתנועה המחברת בין יהדות לבין פמיניזם. בפברואר 1973 נתנה את ההרצאה הפותחת בוועידה הראשונה של הנשים היהודיות בארצות הברית שהתקיימה בניו יורק, וב-1997–1998 כיהנה כיו"ר הוועידה הראשונה והשנייה לפמיניזם ואורתודוקסיות. היא מייסדת שותפה והנשיאה הראשונה של הברית היהודית פמיניסטית-אורתודוקסית. בנוסף, קידמה גרינברג במרוצת השנים שיתופי פעולה בין נשים ממגוון דתות, ובהן גם נשים פלסטיניות.

גרינברג מרצה באוניברסיטאות ובקהילות יהודיות בארצות הברית. באחת ההרצאות טבעה את משפטה המפורסם: "היכן שיש רצון מצד הרבנים, יש אף דרך הלכתית (לערוך את התמורות המתבקשות)", עליו ספגה ביקורת קשה מדמויות כמו הרבנים אהרן ליכטנשטיין, יונתן זקס ואחרים. בשנת 2000 קיבלה גרינברג את פרס "נשים שעשו שינוי" מהקונגרס היהודי האמריקאי במהלך טקס שנערך במשכן הכנסת בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]