ג'ורג' המילטון (שחקן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' המילטון
George Hamilton
ג'ורג' המילטון, 2009
ג'ורג' המילטון, 2009
לידה 12 באוגוסט 1939 (בן 84)
ממפיס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה George Stevens Hamilton עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1958 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר הקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אלנה סטיוארט (19721975) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים אשלי המילטון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס גלובוס הזהב לכוכב החדש של השנה - שחקן (1960)
  • כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד
  • מדליית הכבוד של האליס איילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' סטיבנס המילטוןאנגלית: George Stevens Hamilton; נולד ב-12 באוגוסט 1939) הוא שחקן קולנוע אמריקאי. ידוע בזכות הופעותיו הקומיות כדרקולה בקומדיית האימה "אהבה מנשיכה ראשונה" וכזורו בפרודיה "זורו אפור התער". שיחק בסרט "הסנדק 3" בתפקיד בי. ג'יי. האריסון, יועצה הפיננסי של משפחת קורליאונה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילטון נולד בממפיס לאן סטיבנס ולמוזיקאי ג'ורג' ספייק המילטון. הוא גדל בעיר בליית'וויל שבארקנסו. בבגרותו עבר לקליפורניה כדי לפתח קריירה מקצוענית כשחקן, וחתם על חוזה עם חברת ההפקה "מטרו גולדווין מאייר", שסידר לו את תפקידי הפריצה שלו בהוליווד.

קריירה קולנועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחק לראשונה בשנת 1960 בסרטו של וינסנט מינלי "הביתה מן הגבעה". אותה שנה חלק המילטון את פרס גלובוס הזהב לשחקן החדש הטוב ביותר ביחד עם שלושה שחקנים מתחילים אחרים. ב-1961 וב-1963 היה מועמד לפרס באפט"א לשחקן הזר הטוב ביותר על תפקידיו בדרמות "פשע ועונש בארצות הברית" ו"זה קרה בפלורנס". ב-1963 שיחק גם בסרט המלחמה של קארל פורמן "המנצחים".

ב-1971 הפיק המילטון את הדרמה הביוגרפית אודות חייו של הפעלולן המפורסם איוול קניוול, בה שיחק גם בתפקיד הראשי. ב-1975 שיחק בדרמה הספרותית "פעם אחת זה מספיק" וב-1977 בשני פרקים בסדרת הדרמה ההיסטורית "שורשים". ב-1979 הופיע המילטון בקומדיית האימה "אהבה מנשיכה ראשונה" בתפקיד הרוזן ולדימיר דרקולה. על התפקיד היה מועמד לפרס גלובוס הזהב להופעה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר.

ב-1981 שיחק והפיק את הפרודיה הגאה על זורו, "זורו אפור התער". בסרט שיחק המילטון בתור זורו ועל משחקו היה מועמד לפרס גלובוס הזהב בפעם השנייה. ב-1985 לוהק לעונה השישית של אופרת הסבון "שושלת", לתפקיד במאי הקולנוע ג'ואל אבריגרו.

בשנת 1988 הנחה המילטון את תחרות מראה השנה של עלית שנערכת מדי שנה על ידי סוכנות הדוגמנות עלית.

ב-1990 השתתף בפרק השלישי ב"טרילוגיית הסנדק" של פרנסיס פורד קופולה, "הסנדק 3" בתפקיד היועץ הפיננסי של משפחת קורליאונה, בי. ג'יי. האריסון. בסרט החליף המילטון את רוברט דובאל, שסירב לחזור לתפקיד טום הייגן בשל בעיות תקציביות. ב-1991 הופיע בקומדיה "דוק הוליווד" בתור ד"ר הבלרסטורם, הבוס של המנתח הצעיר ד"ר בנג'מין סטון (מייקל ג'יי פוקס). המילטון התפרסם בפעם האחרונה ב-2002 בקומדיה של וודי אלן "סוף הוליוודי".

בשנת 2006 היה המודח השישי בעונה השנייה של תוכנית המציאות האמריקאית, רוקדים עם כוכבים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-60 ניהל המילטון מערכת יחסים עם לינדה בירד ג'ונסון, בתו של נשיא ארצות הברית לינדון ג'ונסון. הוא היה נשוי במשך ארבע שנים לדוגמנית אלנה סטיוארט, ולזוג נולד ילד אחד, הזמר אשלי המילטון. להמילטון ילד נוסף ביחד עם חברתו קימברלי בלאקפורד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' המילטון בוויקישיתוף