ויוה מריה!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויוה מריה!
!‏Viva Maria
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי לואי מאל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אוסקר דנציגר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ז'אן-קלוד קרייר, לואי מאל עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוברט דירינג
שחקנים ראשיים בריז'יט בארדו
ז'אן מורו
ג'ורג' המילטון
מוזיקה לואיס לוי
צילום אנרי דקה
מדינה צרפתצרפת צרפת
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בדצמבר 1965
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט צרפתית, ספרדית
סוגה סרט חבר'ה נשי, מערבון, סרט קומדיה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,200,000‏$
הכנסות 5,150,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויוה מריה!צרפתית: !‏Viva Maria) הוא סרט הרפתקאות צרפתי משנת 1967, בבימויו של לואי מאל, עם בריז'יט בארדו וז'אן מורו בתפקידים ראשיים.

התסריט נכתב על ידי לואי מאל וז'אן-קלוד קרייר והוא מתאר שתי בחורות בשם מריה שמחוללות מהפכה בארץ במרכז אמריקה בתחילת המאה ה-20.

ז'אן מורו זכתה בפרס באפט"א לשחקנית הזרה הטובה ביותר.

בריז'יט בארדו הייתה מועמדת לפרס באפט"א לשחקנית הזרה הטובה ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריה מהוני פיצג'רלד (בריז'יט בארדו) היא בתו של אנרכיסט אירי. כבר מגיל צעיר היא מצטרפת אליו לפיצוצי מטרות בריטיות ברחבי אירופה. בשנת 1907 הם מפוצצים גשר במדינת סן מיגואל במרכז אמריקה אך אביה נהרג באש חיילים והיא מצליחה להימלט ולהגיע ללהקת קרקס נודד של רודולפו הגדול (רודולפו ברוק).

שם היא פוגשת במריה (ז'אן מורו), זמרת ורקדנית שבת הזוג שלה התאבדה בגלל אהבה נכזבת והיא משכנעת את מריה האירית להצטרף אליה.

שתי המריות מופיעות בקטעי שירה, ריקוד ובעיקר בסטריפטיז ומשלהבות את הגברים הספרדים המיוחמים המשלמים בעד הכניסה גם בתרנגולות..

סאן מיגואל נשלטת בידי דיקטטור (חוסה אספינוסה)ולידו העריץ העשיר, האכזר והמושחת רודריגז (קרלוס לופז מוקטזומה). רודריגז מדכא את האיכרים המסכנים המשועבדים לו. הוא גר באחוזה מפוארת ובה יש גם חשמל המופעל על ידי סיבוב של גלגל גדול על ידי האיכרים המסכנים. כשהם מסובבים לאט, אור החשמל מתעמעם וחוזר לנורמלי לאחר שהוא יורה לעברם והם מחישים את הגלגל.

אנשיו של רודריגז תוקפים את האיכרים שהכריזו מרד בראשות פלורס (ג'ורג' המילטון). הם קושרים את פלורס למוט עץ ומובילים אותו לאחוזת רודריגז בכוונה להוציאו להורג. בדרך הם תוקפים ושובים את אנשי הקרקס ובהם שתי המריות שרודריגז חושק בהן.

מריה (ז'אן מורו) מתאהבת בפלורס. בלילה מצליחים אנשי הקרקס להשתלט על השומרים ומשחררים את כולם כאשר שתי המריות מפעילות מקלע ויקרס נגד חייליו של רודריגז וקוצרות בהם. פלורס נפצע קשה מיריה של רודריגז, מובל לכפר ומת שם. מריה מצליחה להלהיב את הכפריים והם אוספים נשק ומתחילים מרד נגד רודריגז והדיקטטור.

מריה האירית מפוצצת מתקנים של הדיקטטור. רכבת עמוסה בחיילים וכלי נשק נתקלת במכשול שעשוי מנחיל דבורים. הדבורים עטות על החיילים שבורחים לנהר ואז משתלטים המורדים על הרכבת.

הכומר הראשי (פרנסיסקו רגורה) שהוא בן בריתו של הדיקטטור נפגש עם המריות ומסיח את דעתן ובאותה שעה חוטפים אותן הכמרים שלו, מביאים אותם לאחוזת רודריגז מנסים לענות אותם במכשירי האינקוויזיציה שאינם פועלים ומתכוונים להוציאן להורג. ברגע האחרון מסתערים המורדים בקריאות מריה מריה, מצילים אותם ומחסלים את רודריגז ואנשיו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ז'אן מורו מריה I זמרת ורקדנית
בריז'יט בארדו מריה או'מלי (מריה II) זמרת ורקדנית
ג'ורג' המילטון פלורס מורד
קלאודיו ברוק רודולפו הגדול בעל קרקס
קרלוס לופז מוקטזומה רודריגז רודן מקומי
חוסה אנחל אספינוסה דיקטטור הדיקטטור של סן מיגואל
פרנסיסקו רגורה הכומר הראשי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]