דלתות מסתובבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דלתות מסתובבות
Sliding Doors
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פיטר הויט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סידני פולאק
תסריט פיטר הויט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים גווינת' פלטרו
ג'ון האנה
ג'ון לינץ'
מוזיקה דייוויד הירשפלדר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רמי אדפרסין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מירמקס, פרמאונט, Mirage Enterprises, Intermedia עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מירמקס
סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 באפריל 1998, בריטניה
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו slidingdoors
פרסים פרס הקולנוע האירופי לתסריטאי הטוב ביותר (פיטר הויט) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דלתות מסתובבותאנגלית: Sliding Doors), סרט קולנוע בריטי, הוא דרמה רומנטית שביים פיטר הויט ויצא לאקרנים בשנת 1998. בסרט מככבים גווינת' פלטרו, ג'ון האנה וג'ון לינץ'. הסרט מציג שתי עלילות שונות ומקבילות בחייה של הדמות הראשית - הלן (פאלטרו). נוצר בהשראת הסרט "סיכוי עיוור" של קשישטוף קישלובסקי, שבו מתפצל גורלה של הדמות הראשית לכמה עלילות מקבילות בגלל איחור או הגעה בזמן לרכבת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עוקב אחר חייה של הלן, שפוטרה ממשרתה במשרד ליחסי ציבור. היא ממהרת לתפוס את הרכבת התחתית בלונדון- בעולם אחד היא מספיקה ובעולם השני לא. מכאן מתפצלת העלילה לשני עולמות מקבילים שנמשכים במקביל:

  • בעולם הראשון, הלן מגיעה הביתה מוקדם מן הצפוי ותופסת את החבר שלה (לינץ') בוגד בה עם האקסית שלו. הלן עוזבת אותו ועוברת לגור אצל חברתה. בהמשך הלן מתאהבת בבחור שפגשה על הרכבת (האנה) והם מתארסים. בנוסף, היא מחליטה על שינוי תדמית ואף פותחת משרד יחסי ציבור.
  • בעולם השני, הלן מגיעה הביתה באיחור ולא מספיקה לתפוס את החבר שלה עם המאהבת שלו. לאורך העלילה היא עובדת בעבודות שונות וממשיכה לסבול ממערכת היחסים עם בן זוגה, שממשיך לבגוד בה ולחיות על חשבונה.

לקראת הסיום בשתי העלילות, הלן מגלה שהיא בהריון (בעלילה הראשונה מחברה החדש, ובשנייה מחברה הבוגדני), אך בהמשך נפצעת ומאבדת את התינוק. בעלילה הראשונה היא מתה, ובעלילה השנייה ניצלת בנס ונפרדת מחברה הבוגד. בסופו של דבר שתי העלילות מתחברות כאשר בעלילה השנייה הלן נתקלת באהובה מהעלילה הראשונה, וכך מסתיים הסרט.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך הפסקול זכה להצלחה השיר "Turn Back Time" של להקת הדאנס-פופ הסקנדינבית "אקווה". הוא הגיע ישירות למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי, ולמקום ה-18 במצעד "בילבורד טופ 40" בארצות הברית. הקליפ שליווה את יציאת הסינגל כלל קטעים מתוך הסרט, שרבים מהם צולמו ברציף 5 הנטוש בתחנת הטיוב של השכונה הלונדונית הולבורן.

הזמרת הבריטית דיידו תרמה לפסקול של הסרט את השיר "Thank You", אך השיר הפך ללהיט רק כעבור 3 שנים, לאחר שהראפר אמינם בחר להשתמש בבית הראשון של השיר בשירו "Stan", לאחר שראה פרסומת לסרט, שבה הושמע השיר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]