לבנבנות (סרט, 2004)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לבנבנות
White Chicks
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי קינן אייבורי ויינס
הופק בידי ריק אלוורז
לי אר. מאייס
קינן אייבורי ויינס
מרלון ויינס
שון ויינס
תסריט קסביאר קוק
אנדי מק'אלפרש
מייקל אנתוני סנודן
קינן אייבורי ויינס
מרלון ויינס
שון ויינס
עריכה ג'ף גורסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מרלון ויינס
שון ויינס
ג'יימי קינג
פרנקי פייסון
לוקלין מונרו
ג'ון הארד
מוזיקה טדי קאסטלוצ'י
צילום סטיבן ברנשטיין
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה
Revolution Studios
חברה מפיצה אולפני סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 23 ביוני 2004
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה
תקציב 37 מיליון דולר
הכנסות 131.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו whitechicks
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לבנבנות (בתרגום מילולי מאנגלית: White Chicks) הוא סרט קומדיה משנת 2004 שבוים על ידי קינן אייבורי ויינס. בסרט מככבים האחים שון ומרלון ויינס המגלמים צמד סוכני FBI אפרו-אמריקאים שמתחזים לצמד נשים לבנות במטרה למנוע חטיפה מתוכננת.

הסרט הוקרן באולמות הקולנוע בארצות הברית ב-23 ביוני 2004 והרוויח 113.1 מיליון דולר ברחבי העולם כנגד 37 מיליון דולר שהושקעו ביצירתו[1].

הסרט היה מועמד לחמישה פרסי פטל הזהב ולמרות הביקורות הקוטלות, הסרט הכניס כסף רב בשנים שעברו מאז יציאתו וכיום נחשב סרט פולחן[2][3][4].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרקוס אנתוני השני וקווין קופלנד הם צמד סוכני FBI המנסים ללכוד סוחר סמים המחופש למוביל גלידה. למרות זאת, המעצר נכשל בגלל טעות בזיהוי והשניים ננזפים על ידי מפקדם. במטרה להוכיח את עצמם, מפקדם ממנה אותם להיות שומרי הראש של צמד אחיות עשירות ושטחיות בשם בריטני וטיפאני וילסון במהלך אירוע "שבוע האופנה" בהמפטונס לאחר התראה על מספר חטיפות באזור. הצמד אוסף את האחיות משדה התעופה, אך במהלך הנסיעה לבית המלון מתרחשת תאונת דרכים שבגללה האחיות נשרטות שריטות קלות ומסרבות ללכת לאירוע מחשש להשפלה. בפחד מלאבד את מקום עבודתם, הסוכנים מפצירים בבנות להישאר במלון בזמן שהם (ללא ידיעת האחיות) מתחפשים אליהן והולכים במקומן לאירוע.

קווין, כבריטני, ומרקוס, כטיפאני, מגיעים לאירוע ומתוודעים לשלוש החברות הכי טובות של האחיות: ליסה אנדרסון, קרן גוגלשטיין וטורי וילסון. בנוסף, הצמד מתוודע לאויבותיהן המושבעות: האחיות הת'ר ומייגן ונדרגלד. ללא ידיעתם של מרקוס וקווין, צמד סוכני FBI נוספים בשם וינסנט גומז וג'ק הרפר נשלחו להשגיח על האחיות ביחד עם מפקד היחידה, אליוט גורדון והשלושה מתחזים לעובדי בית המלון בו האחיות אמורות לשהות. בזמן שהותם במלון, כדורסלן מפורסם בשם לת'רל ספנסר, לו יש עוזר אישי בשם טוני, מתאהב בטיפאני (מרקוס) וקווין עצמו מתאהב בכתבת העיתון הניו יורק טיימס בשם דניס פורטר.

במהלך אירוע צדקה שמשפחת ונדרגלד מארחת, לת'רל זוכה בארוחת ערב עם טיפאני וקווין מעמיד פנים שהוא לת'רל כדי להרשים את דניס, לאחר שהבין שהיא אוהבת גברים עשירים. בזמן שלת'רל האמיתי לוקח את טיפאני לדייט, קווין גונב את המכונית של לת'רל ומשתמש בה כדי לאסוף את דניס ולוקח אותה לביתו של לת'רל. בהגיעם לבית, השניים מפלרטטים וקווין לומד מדניס שאדם עשיר בשם טד ברטון סוחט את וורן ונדרגלד, אביהן של הת'ר ומייגן. קווין מצליח להתקרב לדניס בזמן שמרקוס מנסה להרחיק ממנו את לת'רל, אך התנהגותם המוזרה מושכת את תשומת לבם של גומז והרפר ומעלה את חשדם.

במועדון לילה, לאחר שזכו בתחרות ריקודים נגד האחיות ונדרגלד, קווין ומרקוס לומדים מקרן השיכורה ושבורת הלב שוורן ונדרגלד בעצם מרושש והחל לקחת הלוואות מאביה. השניים מבינים שוורן הוא המוח מאחורי התכנית לחטוף את האחיות וילסון. למחרת, האחיות וילסון האמיתיות רואות בעיתון תמונה שלהן במלון (מרקוס וקווין בתחפושות) ויוצאות למלון במטרה להתעמת עם ה"שכפולים" שלהן. במקביל, אשתו של מרקוס, ג'ינה וחברתה שאניס מגיעות למלון גם הן מכיוון שג'ינה חושדת שמרקוס בוגד בה. הרפר וגומז מסיקים שהאחיות הן בעצם גברים מחופשים ומנסים לחשוף אותן, אך בטעות מפשיטים את האחיות האמיתיות מול מפקדם. השניים מושעים מתפקידם וגורדון הזועם מפטר את קווין ומרקוס לאחר שעלה על התרמית. מרקוס מבין שהוא איבד את עבודתו ואת ג'ינה ומוציא את כעסו על קווין, שיזם את התכנית מלכחתחילה וגרר את השניים לצרות.

הצמד מגלה שוורן ונדרגלד מעל במאות מיליוני דולרים בעזרת קרן הצדקה שהקים. מרקוס מונע מקווין לדווח על הנעשה לגורדון במטרה שהם יעצרו אותו בעצמם וכך יקבלו את עבודתם בחזרה. בעזרת הרפר וגומז, השניים מתחפשים לאחיות בשנית וחוזרים להמפטונס. בהגיעם, הם נבחרים (תוך מחשבה שמדובר באחיות האמיתיות) לשמש כדוגמניות בתצוגת האופנה באירוע, במקום האחיות ונדרגלד שזועמות על ההחלטה. בזמן התצוגה, ליסה, קרן וטורי מצליחות לעצור את האחיות ונדרגלד מלהרוס את התצוגה ומרקוס תוקף את היט, האדם ששבר את לבה של קרן.

לפתע, האחיות האמיתיות חושפות את קווין ומרקוס ובמהומה שנוצרת, וורן מנסה לחטוף את האחיות, אך בטעות לוכד את מרקוס (שמחופש לטיפאני) ואת בריטני האמיתית. מתברר שוורן שילם להיט ולחברו ראס על מנת שאלו יסייעו לו בחטיפה. וורן מצליח ללכוד את האחיות האמיתיות ומתוודה מול אשתו ובנותיו על הצרות הכלכליות בהן משפחתם מצויה ועל החטיפה, בלי לדעת שדניס והצלם שלה מתעדים את הכל. וורן מנסה לירות בדניס, אך קווין עוצר בגופו את הקליע. לת'רל נורה בזמן שהוא ניסה להגן על טיפאני (מרקוס) ו-וורן נורה בכתפו על ידי קווין.

מרקוס וקווין עוצרים בהצלחה את וורן בזמן שגומז והרפר עוצרים את היט וראס. לאחר שזהותם נחשפה בפני כולם, לת'רל זועם על כך שמרקוס הוא לא לבן (על אף שלא אכפת לו שמרקוס הוא גבר). וורן, היט וראס נשלחים למעצר וגורדון מחזיר למרקוס, קווין, הרפר וגומז את עבודתם. מרקוס משלים עם ג'ינה, קווין מתחיל לצאת עם דניס ולת'רל מחזר אחרי האחיות וילסון. טורי, ליסה וקרן מתוודות בפני צמד הסוכנים שהן אהבו אותם יותר מאשר את האחיות וילסון האמיתיות והחמישה מסכימים להישאר חברים וללכת ביחד לשופינג למחרת.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שון ויינס – קווין קופלנד / בריטני ווילסון.
  • מרלון ויינס – מרקוס אנתוני השני / טיפאני ווילסון.
  • ג'יימי קינג – הת'ר ונדרגלד.
  • ביזי פיליפס – קרן גוגלשטיין.
  • ג'ניפר קרפנטר – ליסה אנדרסון.
  • ג'סיקה קאופיל – טורי וילסון.
  • ג'ון הארד – וורן ונדרגלד.
  • בריטני דניאל – מייגן ונדרגלד.
  • טרי קרוז – לת'רל ספנסר.
  • פרנקי פייסון – המפקד אליוט גורדון.
  • לוקלין מונרו – הסוכן ג'ק הרפר.
  • אדי ואלז – הסוכן וינסנט גומז.
  • רייצ'ל אייטס – דניס פורטר.
  • מייטלנד וורד – בריטני וילסון.
  • אן דודק – טיפאני וילסון.
  • פאוני איי צ'יימברס – ג'ינה אנתוני.
  • דרו סידורה – שאניס.
  • ג'ון רירדון – היט.
  • סטיב גריים – ראס.
  • קייסי לי – טוני.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט לקחו חלק בעיר "צ'יליוואק" שבקולומביה הבריטית[5]. קינן אייבורי ויינס כתב את תסריט הסרט בשיתוף עם אחיו שון ומרלון.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 15% טריות על סמך 124 ביקורות[6].

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 41/100 על סמך 31 ביקורות[7].

סרט המשך אפשרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2009, סרט המשך הוכרז על ידי אולפני סוני, אך בהמשך הפרויקט בוטל[8]. באפריל 2014, מרלון ויינס הביע עניין ביצירת סרט המשך[9]. במרץ 2018, הוכרז שסרט המשך נמצא בפיתוח. ב-30 ביוני 2019, טרי קרוז אישר בתוכנית האירוח "Watch What Happens Live! with Andy Cohen" שסרט המשך אכן בתהליכי פיתוח, אך מרלון ויינס הצהיר שהמידע לא היה אמור להידלף ושהעסקה עדיין לא חתומה[10].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ White Chicks, Box Office Mojo
  2. ^ "White Chicks creator Marlon Wayans says he's up for making a sequel". BBC News (באנגלית). 2016-03-14. נבדק ב-2022-11-30.
  3. ^ Lydia Wang, Dust Off Your Vanessa Carlton CD Because A "White Chicks 2" Is Happening, www.refinery29.com (באנגלית)
  4. ^ After Terry Crews' claim on 'White Chicks 2', Marlon Wayans dashes hopes of sequel with Insta post | MEAWW, meaww.com
  5. ^ White Chicks synopsis and movie info, Tribute (באנגלית)
  6. ^ White Chicks (באנגלית), נבדק ב-2022-11-30
  7. ^ White Chicks, Metacritic
  8. ^ Ross Miller, 'White Chicks 2' Is On The Way..., ScreenRant, ‏18 באוגוסט 2009 (באנגלית)
  9. ^ Chris Witherspoon, Marlon Wayans talks ‘White Chicks 2,’ defends Nick Cannon in whiteface controversy, TheGrio, ‏10 באפריל 2014 (באנגלית)
  10. ^ Jill O'Rourke, Terry Crews Wasn't Supposed To Announce 'White Chicks 2,' According To Marlon Wayans, Talent Recap, ‏5 ביולי 2019 (באנגלית)