לרגו - למד בעצמך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לרגו - למד בעצמך
סוג שיעורים ותרגולים מקוונים אינטראקטיביים לילדים ולנוער
סלוגן למען הקהילה, על ידי הקהילה
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים)
שירותים עיקריים לימוד מקוון לילדים ולנוער, יצירת שיעורים מתוקשבים אינטראקטיביים
הרשמה לא חובה
www.lergo.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לרגו - למד בעצמך או בקיצור "לֶרְגּוֹ" (באנגלית: LerGO) היא עמותה המספקת חינם דרך אתר האינטרנט שלה שיעורים ותרגולים מקוונים אינטראקטיביים לילדים ולנוער[1]. השיעורים והתרגולים המתוקשבים שבאתר מועלים בהתנדבות על ידי הקהילה באמצעות מיקור המונים[2]. גם המימון לבניית הפלטפורמה של האתר היה דרך הקהילה באמצעות קמפיין מימון המונים[3]. התוכנה או הפלטפורמה של האתר, בדומה ל-edX היא תוכנת קוד פתוח[4]. השאלות והתרגולים אשר מועלים על האתר הם משאבים לימודיים פתוחים. משתמשים יכולים להעתיק שיעורים ושאלות שהועלו על ידי משתמשים אחרים, לערוך אותם וכן להוסיף שאלות שהוכנו על ידי משתמשים אחרים לשיעורים שלהם[5].

ניתן להעלות על אתר לרגו תכנים לימודיים לילדים בנושאים שהם חלק מתוכנית הלימודים במערכת החינוך הפורמלי וגם בנושאים שהם מחוץ לתוכנית הלימודים. ניתן ליצור באמצעות לרגו שיעורים המורכבים מסרטון, מצגת וחידון אינטראקטיבי. החידון יכול לכלול שאלות מסוגים שונים כמו שאלות נכון או לא נכון, השלמת החסר, שאלות רב ברירה, שאלות קלוז (cloze), שאלות בהן תשובה יחידה נכונה, שאלות פתוחות ועוד. אין צורך להירשם לאתר כדי ללמוד מהשיעורים והתרגולים. עם זאת, עבור חלק מהיכולות של האתר כן צריך להירשם, למשל, כדי ליצור שיעור. האתר לרגו מופעל על ידי עמותת לרגו - למד בעצמך באמצעות מתנדבים. נכון לאפריל 2020, הועלו באתר אלפי שיעורים ותרגולים אינטראקטיביים, הכוללים מעל 100,000 שאלות.

בתי ספר ומורים משתמשים באתר לרגו על מנת ליצור או לתת לתלמידים תרגולים ושיעורים מתוקשבים אינטראקטיביים[6], אם כמטלה לבית במודל של למידה מרחוק או כיתה הפוכה, אם כחלק מהלימוד בכיתה, כחלק מלימוד מקוון, למידה משולבת מחשב, למידה היברידית או מעורבת. ישנם מורים אשר משתמשים באתר על מנת להוסיף מִשְׂחוּק לפעילויות בכיתה או מחוץ לה או ללמידה מבוססת משחק. הפעילויות המקוונות הללו כוללות הקדמה לנושא, לימוד או תרגול נושא חדש, סיכום של נושא, חזרה לפני מבחן וכן למבדקי הערכה. שימוש נוסף הוא של למידה מבוססת פרויקטים כאשר הפרויקט הוא שיעור שהוכן על ידי תלמיד או קבוצה של תלמידים ומוצג לכיתה. הורים משתמשים באתר כתחליף לשיעורים פרטיים, חזרה ותרגול של חומר הנלמד בכיתה וכהעשרה[7]. בעקבות הקורונה בישראל ועליית החשיבות של למידה מקוונת בכלל ולמידה מרחוק בפרט, עלה מאוד השימוש באתר בכמות המשתמשים ובכמות השיעורים שהועלו על האתר על ידי אנשי חינוך[8].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר החברה - אודות לרגו
  2. ^ אלינור פוקס, ‏"ויקיפדיה של שיעורים פרטיים" תנסה לצמצם את הפערים החברתיים, באתר ‏מאקו‏, 6 בפברואר 2014
  3. ^ שאול אמסטרדמסקי, חמודי, לֶרְגּוׂכבר עשית היום?, באתר כלכליסט, 6 בפברואר 2014
  4. ^ GitHub
  5. ^ שאלות נפוצות, באתר לרגו
  6. ^ LerGO, הקטלוג החינוכי של משרד החינוך
  7. ^ משובים של משתמשים, LerGO - Educate Yourself, www.lergo.org
  8. ^ לרגו, אודות לרגו, באתר LinkedIn