מוטו (מפלצת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
מוטו
סוג מפלצות-ענק
הופעה ראשונה גודזילה (סרט, 2014)
הופעה אחרונה גודזילה: מלך המפלצות
יוצרים דייוויד קלהאם, גארת' אדוורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי אורגניזם ארצי מאסיבי בלתי-מזוהה
גזע לא ידוע
נטייה רע
כוחות כוח וסיבולת רבים, שליטה באנרגיה וחשמל, חסינות יתר מפני כל סוג קרינה
דמויות קשורות
אויבים גודזילה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוטואנגלית: MUTO, ראשי תיבות בעברית: אורגניזם ארצי מאסיבי בלתי-מזוהה) הוא גזע מפלצות-ענק בדיוני שמופיע בסדרת סרטי MonsterVerse. המוטו מתואר כייצור דמוי-זוחל, פרימט או חרק עצום בעל שליטה בחשמל ואנרגיה. המוטו הופיע לראשונה ב-15 במאי 2014, בסרט גודזילה, מבית היוצר של טוהו ואולפני לג'נדרי.

עיצוב ומראה פיזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם רכישת זכויות היוצרים של גודזילה, אולפני לג'נדרי החליטו ליצור 2 מפלצות-ענק בתור הנבלים הראשיים. גארט אדוארדס החליט ליצור סיפור שמסביר כי "כאשר היו לטאות-ענק (שגודזילה הוא חלק מהגזע המדובר) ששלטו בכדור הארץ בימי הקדם, היה יצור עצום דמויי חרק המכונה מוטו-פריים, שהרג את רוב הלטאות והחדיר את ביציו לגופתן (דרך הדומה ליתוש שמחדיר את ביציו בביצה)".

אדוארדס ציין כי לקח יותר משנה לעצב את הדמות. אדוארדס וצוות העיצוב קיבלו השראה מהיצורים והמפלצות מהסרטים פארק-היורה, הנוסע השמיני, גברים בחלל וקינג קונג ושיקפו את מה שהפך את המפלצות האלה ואת העיצובים שלהם אייקוניים. בנוסף, המוטו מתוארים כדו-זוויגיים: הנקבה גדולה בהרבה מהזכר בעוד שלזכר יש כנפיים ולנקבה לא.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למוטו יש הרבה כוח פיזי רב וכך גם סיבולת אך הכוח העיקרי שלהם הוא פליטת קרינה שמשביתה כל מעגל חשמלי. בנוסף לכוחות אלו, המוטו גם חסינים לכל סוג של קרינה מסוכנת, בדומה לגודזילה.

הופעת המוטו בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודזילה (סרט, 2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "גודזילה" הם מתוארים כיצורים גדולים בעלי כנפיים ולסתות ארוכות כטרף הגודזילה אך לבסוף הם נהרגים.

גודזילה: מלך המפלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט מופיעה נקבה נוספת, עם גוף קשיח וגדול יותר. בתחילה היא פועלת לצידו של קינג גידורה, טורף-העל אך בסוף הסרט יחד עם שאר המפלצות היא משתחווה לגודזילה, משום שהפך לאלפא שלה.

הופעת המוטו בקומיקסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודזילה: אחרי השוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקומיקס זה, שעלילתו מתרחשת לפני עלילת גודזילה: מלך המפלצות, מופיעה הנקבה של כל הגזע של המוטו: המוטו-פריים. המוטו-פריים היא נקבה גדולה ומסוכנת, ואף גדולה יותר מגודזילה עצמו שגרמה להכחדת רוב הגזע שלו. בקומיקס היא מתוארת עם רגליים שריריות, לסתות עוצמתיות וגב קוצני. לבסוף היא נהרגת בידי גודזילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]