קידומת טלפון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת תבנית {{מפנה}} - מילה "קידומת"
בניגוד להנחיות
שורה 1: שורה 1:
{{מפנה|קידומת|'''תחיליות''' (לדוגמה: של מילים, משפטים, פסקאות, וגם של נושאים אחרים שאינם קשורים בטקסט)|רישא}}


'''קידומת טלפון''' היא קוד מספרי המוצמד ל[[מספר טלפון|מספר מנוי]] [[טלפון]] על מנת לזהותו או לשייכו לקטגוריית שירות מסוימת או אזור גאוגרפי.
'''קידומת טלפון''' היא קוד מספרי המוצמד ל[[מספר טלפון|מספר מנוי]] [[טלפון]] על מנת לזהותו או לשייכו לקטגוריית שירות מסוימת או אזור גאוגרפי.



גרסה מ־13:33, 17 ביוני 2013

קידומת טלפון היא קוד מספרי המוצמד למספר מנוי טלפון על מנת לזהותו או לשייכו לקטגוריית שירות מסוימת או אזור גאוגרפי.

השימוש הנפוץ ביותר בקידומות טלפון הוא כדי לבודד אזור גאוגרפי כמו מדינה, מחוז או יישוב, או כדי לבודד רשת טלפונית לפי מאפיינים לוגיים כגון סוג השירות, מפעיל הרשת וכיוצ"ב. קידומות עשויות לסמן מאפייני שירות שונים כמו שירות בתשלום, בתשלום מופחת או בחינם, מספרי שירות ותמיכה, שירותי מידע ועוד.

לכל מדינה בעולם קידומת טלפונית, אם כי לעתים אותה קידומת משמשת מספר מדינות (כמו בצפון אמריקה), או שאינה בשימוש (כמו הקידומת הבינלאומית של הותיקן), או שניתן לעקוף את השימוש בקידומת הלאומית בתנאים מסוימים (לדוגמה בין מדינות מסוימות באירופה). בגבולות המדינה עצמה תיתכן חלוקה נוספת לפי המאפיינים הנ"ל, ויש מדינות רבות המהוות אזור שירות גאורפי אחד.

בעבר היה מקובל כי מנויים השייכים לאותה קידומת אינם נדרשים לעשות בה שימוש בינם לבין עצמם, אך כיום יש מדינות רבות כמו צרפת או נורבגיה בהן הקידומת הפכה לחלק ממספר המנוי ואיבדה בעצם את מעמדה המזהה באופן חלקי או מלא. גם בישראל נדרש לעתים לעשות שימוש בקידומת הטלפונית בחיוג בין מנויים השייכים אליה (לדוגמה ברשתות הסלולריות).

קודי הקידומת עצמם מזוהים בדרך כלל בספרה ראשונה קבועה כמו "0", "1" או "9".

ראו גם

קישורים חיצוניים