קינג קונג (סרט, 1933) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Strekoza (שיחה | תרומות)
←‏סרטים קשורים: לסרט קוראים מייטי קונג: http://oi38.tinypic.com/217f28.jpg
מאין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
}}
}}


'''קינג קונג''' הוא [[גורילה|גורילת]] ענק בדיונית אשר הופיעה לראשונה בסרט [[סרט הרפתקאות|ההרפתקאות]] משנת 1933 "קינג קונג". הרעיון לסרט בא בעקבות הבאתם של 2 [[דרקון קומודו|דרקוני קומודו]] למערב. לסרט נעשו חידושים ו[[סרט המשך|סרטי המשך]] רבים לאורך השנים. מלבד החידושים הקולנועיים לסרט וסרטי-ההמשך שלו, נכתבו גם מספר [[אנימציה|סדרות אנימציה]] על בסיס דמותו של קונג. תפקידו של קינג קונג משתנה מסרט לסרט, החל ממפלצת משתוללת ועד לדמות [[אנטי גיבור]] טרגית.
'''קינג קונג''' הוא [[גורילה|גורילת]] ענק בדיונית אשר הופיעה לראשונה ב[[סרט הרפתקאות]] משנת 1933 "קינג קונג". הרעיון לסרט בא בעקבות הבאתם של 2 [[דרקון קומודו|דרקוני קומודו]] למערב. לסרט נעשו חידושים ו[[סרט המשך|סרטי המשך]] רבים לאורך השנים. מלבד החידושים הקולנועיים לסרט וסרטי-ההמשך שלו, נכתבו גם מספר [[אנימציה|סדרות אנימציה]] על בסיס דמותו של קונג. תפקידו של קינג קונג משתנה מסרט לסרט, החל ממפלצת משתוללת ועד לדמות [[אנטי גיבור]] טרגית.


== סיפור העלילה ==
== סיפור העלילה ==

גרסה מ־02:06, 13 ביולי 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, שם הסרט, תסריטאי, מפיץ, מפיק, במאי, קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קינג קונג
King Kong
בימוי מריאן ק. קופר, ארנסט שדסאק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד או. סלזניק, מריאן ק. קופר, ארנסט שדסאק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יימס אשמור-קלירמן, רות רוז, אדגר וואלאס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פיי ריי
רוברט ארמסטרונג
ברוס קאבוט
מוזיקה מקס שטיינר
צילום ורנון ל. ווקר, אדוארד לינדן, ג'. א. טיילור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הוצאה ביתית, הפצה לאולמות הקולנוע, שידורים עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 במרץ 1933
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט פנטזיה, סרט דרמה, סרט אימה, קאייג'ו, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $500,000
הכנסות באתר מוג'ו kingkong
סרט הבא בנו של קונג (1933)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קינג קונג הוא גורילת ענק בדיונית אשר הופיעה לראשונה בסרט הרפתקאות משנת 1933 "קינג קונג". הרעיון לסרט בא בעקבות הבאתם של 2 דרקוני קומודו למערב. לסרט נעשו חידושים וסרטי המשך רבים לאורך השנים. מלבד החידושים הקולנועיים לסרט וסרטי-ההמשך שלו, נכתבו גם מספר סדרות אנימציה על בסיס דמותו של קונג. תפקידו של קינג קונג משתנה מסרט לסרט, החל ממפלצת משתוללת ועד לדמות אנטי גיבור טרגית.

סיפור העלילה

עלילת הסרט הראשון מתרחשת בשנת 1933, בתקופת השפל הגדול בארצות הברית. במאי ומפיק חסר הצלחה בשם קרל דנהאם רוצה לעשות סרט אודות יחסיהם של חיית פרא ובת אנוש, כאשר הייחוד בו יהיה כי צילומיו יערכו באי מסתורי, פרימיטיבי ולא מוכר. מפיקי הסרטים תחתם קרל עובד רוצים לבטל את המיזם השאפתני, אך קרל מגלה זאת ומתארגן להפלגה חפוזה לאי בטרם שיהיה ביכולתם לעצור אותו. הוא מגייס עימו את אן דארו, בדרנית מובטלת שהתיאטרון שבו עבדה פשט את הרגל, כדי שתשחק בסרט בתפקיד הראשי. לפי הסרט של שנת 2005 מגויס גם התסריטאי הנודע ג'ק דריסקול, כדי שיכתוב את תסריט הסרט בעודם מפליגים; בסרט של שנת 1933 דמותו של ג'ק דריסקול משמשת כקברניט הספינה. הם עולים על ספינה של ציידי חיות פרא ומפליגים לאי הגולגולת, האי המסתורי שבו צילומי הסרט מתוכננים להיערך.

באי הם פוגשים בשבט של ילידים פרימיטיביים, הסוגדים לגורילת ענק בגובה של שמונה מטרים ושמה "קונג" ומנסים להרוג את אנשי המשלחת, אך ללא הצלחה, אולם מצליחים לחטוף את אן. הם מקריבים אותה קורבן לקונג, אך זה מתאהב בה ואינו פוגע בה. מעבר לכך, לאחר מכן, כשפוגשים אן וקונג בדינוזאורים השורצים באי, מגן עליה קונג מפניהם ומציל אותה. אן, שבתחילה פחדה מקונג, מגלה כלפיו חיבה מהולה ברחמים ומתייחסת אליו בחביבות רבה כגמול על כך שהציל אותה מטירנוזאורוס רקס שניסה לטרפה.

במקביל, סגל הסרט והספינה מתארגן להציל את אן, ושולח צוות חיפוש אחריה במטרה להציל אותה מידי גורילת הענק המאיימת. הצוות נתקל בקשיים רבים בדרכו, ושלושה אנשים בלבד מתוכו מצליחים לשרוד - קרל דנהאם , ג'ק דריסקול וג'ימי (המלח הכי צעיר בצוות). מטרתו היחידה של ג'ק היא להציל את אן, בעוד שקרל חושב על ההזדמנות להרוויח מהפרשה כסף ולכסות את הפסדיו הכלכליים שנוצרו עקב סרטיו חסרי ההצלחה. הוא זומם ללכוד את הגורילה במטרה להציג אותה לקהל הרחב תמורת תשלום. ג'ק מצליח לחלץ את אן מידי קונג ויצורי הפרא של האי ומתפתח ביניהם רומן, אולם קונג לא מוכן לוותר על אן בה התאהב והוא ממהר למצוא אותה, כדי להשיבהּ לעצמו. כאשר הוא מגיע אל חופי האי, מחכה לו שם צוות הספינה במטרה ללכוד אותו ואחרי מאבק קשה חברי הצוות מצליחים להרדים אותו. לאחר הרדמתו חוזר צוות הספינה לכיוון ניו יורק, כשבידם קונג.

בניו יורק, הם כובלים את קונג באזיקי פלדה עבים בקרגני-הול שבברודוויי. שם הם מציגים אותו לראווה לתושבי העיר תמורת תשלום. קונג יוצר התלהבות רבה בקרב האנשים, והבזקי המצלמות המתעדות את נוכחות היצור המלהיב גורמים לו לצאת מדעתו. הוא מתפרע ומצליח להשתחרר מהאזיקים, פורץ מהאולם ומתחיל להשתולל ברחבי ניו יורק.

לאחר שקונג מוצא את אן דארו ומבטיהם נפגשים, קונג מתרכך ונרגע. השלווה הקצרה נקטעת כאשר הצבא, שהוזעק בינתיים לעיר, מתחיל לירות על קונג בתותחים ומקלעים. קונג בורח מהם בעוד אן בידו ומטפס על גגות הבניינים כדי לצאת מטווח האש.

בסופו של דבר, קונג מטפס עם אן על בניין האמפייר סטייט, שם הוא מותקף על ידי מטוסי קרב דו-כנפיים. זוהי הסצנה המפורסמת ביותר בסרט והיא נחשבת לאחת מהסצינות הקלאסיות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. בסצנה, קונג נאבק במטוסים בכל כוחו ואף מצליח לרסק כמה מהם- אך למרות מאמצו הרב, בסופו של דבר המטוסים גוברים עליו ויורים בו למוות.

"זו היפה שהרגה את החיה", מסכם קרל דנהאם בסוף הסרט.

במשחק המבוסס על הסרט יש אפשרות לסוף אלטרנטיבי, שבו קונג מצליח לברוח, וחוזר הביתה.

בור העכבישים

הסרט המקורי משנת 1933 היה במקור באורך 125 דקות אך קוצר ל-100 דקות על ידי הסרתן של סצנות שהאטו את קצב הסרט או הסיטו את תשומת הלב מדמותו של קונג. אחת הסצנות שהוסרו ידועה בשם "קטע בור העכבישים", הממשיכה את מה שמתרחשת לאחר קטע המופיע בסרט בו קונג מפיל מלחים מגזע עץ לתוך נקיק. בסרט הסופי לא ידוע מה עלה בגורלם של המלחים, שכפי שמתואר בסצנה שרדו את הנפילה ונאכלו עכבישי ענק, חרקים ויצורים אחרים. מריאן קופר טען שהסיר את הקטע משום שהוא "עצר את הסיפור". מלבד כמה תמונות סטילס ועבודות אמנות שנוצרו עבור הסצנה, לא נותר לה כל זכר. סצנה בה קונג מפיל את המלחים לנקיק מגזע עץ מופיעה גם בגרסה משנת 1976, שגם בה לא ידוע מה עלה בגורל המלחים. בגרסתו של פיטר ג'קסון משנת 2005 ישנה סצנה בעלת קונספט זהה, הכוללת את תיאור מאבקם של המלחים ששרדו במפלצות בתחתית הנקיק. בנוסף, יצר ג'קסון באמצעות אנימציית סטופ-מושן שחזור של הסצנה המקורית. השחזור נכלל בין התוספות המיוחדות במהדורת ה-DVD בעלת שני הדיסקים של הסרט מ-1933.

סרטי קינג קונג

כרזת הסרט משנת 2005
  • קינג קונג (1933) - הסרט המקורי והקלאסי אשר זכור במיוחד בשל האפקטים פורצי-הדרך שבו אשר כללו שימוש במודלים מיוחדים אשר הונעו באמצעות אנימציית סטופ מושן ושימוש באנימטרוניקה (תכנון וייצור של רובוטים בצורת בעלי-חיים). אורכו של הסרט כשעה וחצי, והוא צולם בניו יורק. הסרט הופק על ידי חברת RKO Radio Pictures.
  • בנו של קונג (1933) - סרט ההמשך אשר יצא לאקרנים באותה השנה. הסרט מתמקד בהמשך עלילותיו של קרל דנהאם. בתחילת הסרט דנהאם הסתבך בתיקים משפטיים רבים בעקבות ההרס הרב לו גרם קינג קונג, עליהם הוא צריך לשלם. באותה העת, דנהאם פוגש באדם שמכר לו את המפה לאי הגולגולת ושומע ממנו על אוצר באי. עקב הסתבכויותיו ותאוותו לכסף הוא מפליג שוב לאי, שם הוא מופתע לגלות גור-גורילות ענק, בנו של קונג.
  • קינג קונג נגד גודג'ירה (1962) - סרט אשר הופק על ידי אולפני טוהו היפנים. הסרט הביא את דמויותהם של קינג קונג וגודג'ירה (גודזילה) לחיים (סרט הצבע הראשון בו הופיעו שתי הדמויות) באמצעות טכניקת suitmation. בגרסה זו קונג גדול לפחות פי חמישה מאשר גודלו בסרט המקורי.
  • קינג קונג בורח (1967) - סרט נוסף אשר הופק על ידי אולפני טוהו היפנים (בשיתוף פעולה עם חברת ההפקות האמריקנית Rankin/Bass). בסרט זה קונג מתמודד מול גורילת ענק מכנית אשר מכונה "Mechani-Kong" ובדינוזאור מסוג תרופודה אשר נודע בסרט בשם "Gorosaurus". עלילת הסרט מבוססת באופן רופף על עלילת סדרת האנימציה לילדים משנות השישים מופעו של קינג קונג.
  • קינג קונג (1976) - גרסה מחודשת לסרט המקורי אשר הופקה על ידי דינו דה-לורנטיס, הופצה על חברת פרמאונט ובויימה על ידי ג'ון גילרמין. בסרט מככבים ג'סיקה לאנג, ג'ף ברידג'ס וצ'ארלס גרודין. בסרט זה, העלילה מתחילה במחפשי נפט התרים אחר מקורות ברחבי העולם ובמסעם מגיעים לאי הגולגולת, שם הם פוגשים בקונג. העלילה זהה מכאן והלאה כמעט לגמרי לזו של גרסת קונג מ-1933. הסרט זכה בפרס אוסקר לאפקטים מיוחדים, וזכה להצלחה בקופות, הן הודות לאפקטים המיוחדים דאז, והן לביגוד מינימלי במיוחד (ורמיזות אירוטיות לראשונה בסרטי קונג, על משיכה מינית בין קינג קונג לאן דרו) אותו לובשת כוכבת הקולנוע וסמל המין, ג'סיקה לאנג.
  • קינג קונג חי (1986) - סרט המשך לסרט מ-1976 אשר הופץ על ידי חברת ההפקות De Laurentiis Entertainment Group. בסרט מככבת השחקנית לינדה המילטון. בסרט זה קונג שרוי בתרדמת לאחר הירייה בו, וזקוק לעירוי דם על מנת להתעורר. משלחת שיוצאת לאי הגולגולת מאתרת ולוכדת גורילת ענק ממין נקבה כדי לבצע לו עירוי דם מדמה, במטרה לעוררו מהתרדמת בה הוא שרוי.
  • קינג קונג (2005) - גרסה מחודשת לסרט המקורי אשר הופצה על ידי אולפני סרטי יוניברסל ובויימה על ידי פיטר ג'קסון (היוצר של סרטי שר הטבעות). הסרט אשר בעל עלילה דומה מאוד לסרט המקורי משנת 1933 נמשך כשלוש שעות. הסרט נעזר רבות באפקטי-מחשב ובגרפיקה ממוחשבת על מנת להנפיש את קונג ואת האי המסתורי שורץ הדינוזאורים בו הוא חי. בסרט מככבים נעמי ווטס בתפקיד אן דארו, ג'ק בלאק בתפקיד קרל דנהאם, אדריאן ברודי בתפקיד ג'ק דריסקול ואנדי סירקיס בתפקיד קונג (תנועה וקול). הסרט זכה בפרס אוסקר על אפקטים מיוחדים.

סדרות טלוויזיה

  • מופעו של קינג קונג - סדרת אנימציה לילדים אשר שודרה בערוץ ABC בין השנים 1966 ו-1969.
  • קונג: הסדרה המצוירת - סדרת אנימציה לילדים אשר שודרה בערוץ BKN בשנת 2000.

סרטים קשורים

  • בשנת 1933 יצא סרט יפני בשם "Wasei Kingu Kongu" ("קינג קונג היפני") אשר עלילתו התבססה על עלילת הסרט קינג קונג שיצא באותה שנה. כיום לא ידוע על אף עותק של הסרט ששרד וישנה השערה שכל עותקי הסרט הושמדו בהפצצת יפן במלחמת העולם השנייה.
  • בשנת 1938 יצא סרט יפני בשם "King Kong Appears in Edo" אשר הציג את דמותו של קינג קונג. הסרט, שהופק ללא אישור מאולפני RKO, הוקרן בבתי קולנוע ביפן בלבד וככל הנראה הושמדו כל עותקיו בהפצצת יפן במלחמת העולם השנייה.
  • בשנת 1976 יצא סרט בריטי בשם "Queen Kong" המהווה פרודיה על הסרט קינג קונג המקורי מ-1933. הסרט נאסר להקרנה בבריטניה בטענה שהיווה פגיעה בזכויות היוצרים על החידוש של קינג קונג שיצא לאקרנים באותה שנה. הסרט זכה להפצה מוגבלת באיטליה ובגרמניה המערבית.
  • בשנת 1976 יצא סרט בהפקה אמריקאית-דרום קוריאנית אשר הופץ במערב תחת הכותרת "A*P*E". הסרט, העוסק גם הוא בגורילת ענק הזורעת הרס, נועד להתלבש על ההצלחה של החידוש של "קינג קונג" שיצא באותה שנה ולמרות העובדה שאינו קשור עלילתית ל"קינג קונג" הופץ הסרט בדרום קוריאה תחת הכותרת "King Kong eui daeyeokseup" ("התקפת הנגד הגדולה של קינג קונג"). סרט נוסף שהתלבש על ההצלחה של "קינג קונג" מ-1976 ויצא לאקרנים בשנת 1977 הוא הסרט "The Mighty Peking Man".
  • בשנת 1998 הפיקו אולפני האחים וורנר את סרט האנימציה מייטי קונג. סרט זה יצא ישירות לחנויות וידאו ודובב גם לעברית.
  • בשנת 2005 יצא ישירות ל-DVD סרט אנימציה בשם "קונג: מלך אטלנטיס" המבוסס על סדרת הטלוויזיה קונג: הסדרה המצוירת.

משחקי וידאו

לאורך השנים פותחו משחקי וידאו רבים בהשראת סיפורו של קינג קונג כאשר המפורסם והמצליח מביניהם הוא דונקי קונג.