פדרו דה סן חוסה בטאנקור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏ביוגרפיה: ניסוח
←‏שיקולים: מה זה בישור? אולי מבשר הנצרות?
שורה 8: שורה 8:


== שיקולים ==
== שיקולים ==
עקב עבודת המיסיונרית והפסטורלית שלו ידוע בכינויו "[[פרנציסקוס מאסיזי]] באמריקה", והוא נחשב לבישור של גואטמלה. הוא נחשב גם המטיף של איי הודו המערבית (אמריקה) הגדול, בדיוק כפי שהיא [[פרנסיסקו חאווייר]] [[הודו המזרחית]] ([[אסיה]]). הקודש השתתף עני, חולה, יתומים וגוססים, והיה מבשר של [[זכויות אדם]].
עקב העבודה המיסיונרית שלו ידוע בכינוי "[[פרנציסקוס מאסיזי]] האמריקאי", והוא נחשב לבישור<!--מה זה?--> של גואטמלה. הוא נחשב גם המטיף של איי הודו המערבית (אמריקה) הגדול, בדיוק כפי שהיא [[פרנסיסקו חאווייר]] [[הודו המזרחית]] ([[אסיה]]). הקודש השתתף עני, חולה, יתומים וגוססים, והיה מבשר של [[זכויות אדם]].
{{-}}
{{-}}



גרסה מ־10:22, 17 במרץ 2014

הקדוש פדרו דה סן חוסה בטאנקורט

הקדוש פדרו דה סן חוסה בטאנקורספרדית: Pedro de San José Betancur; ‏21 במרץ 162625 באפריל 1667) היה מיסיונר ספרדי וקדוש של הכנסייה הקתולית.

ביוגרפיה

נולד בטנריף שבהאיים הקנריים למשפחה חלקאית. עבד כאיכר ומיילדות הראה רוחניות גדולה. בגיל 23 עזב את ארצו והפך למיסיונר בגואטמלה שבו הוא הקים את מסדר גבירתנו של בית לחם, ובתי חולים כדי לטפל בחולים. עבודת הצדקה שלו התפשטה במהירות מאוד ברחבי מרכז אמריקה. פדרו נפטר ב-25 באפריל 1667.

הוא קודש על ידי האפיפיור יוחנן פאולוס השני בשנת 2002 כקדוש הראשון והיחיד של האיים הקנריים, גואטמלה, ואמריקה המרכזית. חגו שלו נחגג ב-24 באפריל.

שיקולים

עקב העבודה המיסיונרית שלו ידוע בכינוי "פרנציסקוס מאסיזי האמריקאי", והוא נחשב לבישור של גואטמלה. הוא נחשב גם המטיף של איי הודו המערבית (אמריקה) הגדול, בדיוק כפי שהיא פרנסיסקו חאווייר הודו המזרחית (אסיה). הקודש השתתף עני, חולה, יתומים וגוססים, והיה מבשר של זכויות אדם.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא נצרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.