יבגני שפובלוב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר תבניות בסוף הערך (בוט סדר הפרקים)
GHEdition (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:


בשנת [[2009]] נמלט שפובלוב מישראל, לאחר ששקע בחובות כבדים{{הערה|1=דני ספקטור, לא רוצה שהילדים שלי יראו אותי באזיקים, "[[ידיעות אחרונות]]", [[11 ביוני]] [[2009]]}}.
בשנת [[2009]] נמלט שפובלוב מישראל, לאחר ששקע בחובות כבדים{{הערה|1=דני ספקטור, לא רוצה שהילדים שלי יראו אותי באזיקים, "[[ידיעות אחרונות]]", [[11 ביוני]] [[2009]]}}.
מאז מתגורר יבגני שפובלוב בניו יורק (ארה"ב). הוא משתתף בקונצרטים בצפון ובדרום אמריקה, קנדה ואירופה. כמו גם ברוסיה וברפובליקה של בלארוס. ברוסיה הוא הופיע במות אולמות הקונצרטים היוקרתיים ביותר, כולל ארמון הקרמלין ולוז'ניקי.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־01:02, 18 באפריל 2020

יבגני שפובלוב
Евгений Шаповалов
לידה 1968
ברנוביץ', בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 בפברואר 2022 (בגיל 54 בערך)
תאילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ברית המועצות, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אופרה, מוזיקה עממית, מוזיקה פופולרית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יבגני שפובלוברוסית: Евгений Шаповалов;‏ נולד ב-1968) הוא זמר טנור ישראלי ממוצא רוסי, השר בסגנונות שונים – החל במוזיקה קלאסית, במיוחד אופרה, דרך מוזיקה פופולרית וכלה במוזיקה עממית.

ביוגרפיה

יבגני שפובלוב נולד בברנוביץ' שבבלארוס, אז בברית המועצות. מגיל 7 היה סולן במקהלות. בגיל 17 הקים עם עוד שלושה חברים להקת רוק ופופ שנקראה "ספטמבר". לאחר כן, התגייס לצבא הרוסי ושירת בחיל הים בים הבלטי.

שפובלוב, שאיננו יהודי, הכיר את אשתו הראשונה בבלארוס, ובעקבותיה עלה ב-1991 לארץ בגל העלייה בשנות ה-90, והזוג התגורר במושב מעלה גמלא שברמת הגולן. הופעתו הראשונה של שפובלוב בארץ הייתה במסגרת מועדון הזמר של שרהל'ה שרון בעמק הירדן. לאחר מכן נפרדו בני הזוג, ושפובלוב הכיר את אשתו השנייה. לזוג נולדו שתי בנות. לאחר 13 שנים ביחד, התגרש שפובלוב מאשתו השנייה.

ב-1993 החל שפובלוב ללמוד באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. באותה שנה הזמינה אותו להקת אתניקס להקליט איתה את השיר "ג'סיקה", ששולב באלבומה "אדם ונחש", והשיר הפך ללהיט גדול. ב-1995 השתתף במופע "שלושת הטנורים" עם גבי שדה ודודו פישר. במאי 1999 התארח בקונצרט של גליקריה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

בשנת 2001 יצא שפובלוב במופע משותף עם שלומית אהרון, שנקרא "דואט" וב-2003 יצא אלבום המופע דואט - בהופעה חיה. באותה שנה השתתף שפובלוב במופע של שירי מחזות זמר.

ב-2007, יצא שפובלוב במופע בשם "שלושת הטנורים" ביחד עם ודיסלאב גוראי ופליקס ליפשיץ. ב-2008 יצא במופע בשם "יבגני שפובלוב 60/40: המדינה חוגגת 60 ויבגני חוגג 40".

עד היום הוציא שפובלוב יותר מעשרה דיסקים.

שפובלוב הוא גם חובב בישול מושבע, והוציא ספר בישול.

בשנת 2009 נמלט שפובלוב מישראל, לאחר ששקע בחובות כבדים[1]. מאז מתגורר יבגני שפובלוב בניו יורק (ארה"ב). הוא משתתף בקונצרטים בצפון ובדרום אמריקה, קנדה ואירופה. כמו גם ברוסיה וברפובליקה של בלארוס. ברוסיה הוא הופיע במות אולמות הקונצרטים היוקרתיים ביותר, כולל ארמון הקרמלין ולוז'ניקי.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים

  1. ^ דני ספקטור, לא רוצה שהילדים שלי יראו אותי באזיקים, "ידיעות אחרונות", 11 ביוני 2009