שלגיה ושבעת הגמדים (אנימה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 35: שורה 35:


==עלילת הסדרה==
==עלילת הסדרה==
לאחר מות אמה, אביה של שלגיה, המלך קונרד; נושא אישה יפה בשם קריסטל, אך גם רעה מאוד. כשהמלך יוצא למלחמה, המלכה הופכת לשליטה הבלעדית של הממלכה, ועם השנים מפתחת קנאה לשלגיה.
קונראד, מלך העמק הירוק, ואשתו המלכה מתברכים בבת יפהפייה ושמה שלגיה, על שום צבע עורה הלבן כשלג. הילדה גדלה לחיות חיים מאושרים, וביום הולדתה הרביעי היא מקבלת שלוש חיות מחמד, מתנה מהוריה: כלבלב ושמו טובי, חתולה ושמה פיצי ויונה בשם קוקו. תכף אחרי יום הולדת שלה מתה אמה של שלגיה ומשביעה את המלך שיתחתן מחדש. המלך ממלא את הבטחתו ונושא לאישה את קריסטל, אישה יפהפייה שעם השנים החולפות מפתחת קנאה לשלגיה בשל יופייה. כששלגיה מגיעה לבגרות, אביה יוצא למלחמה ואז חושפת קריסטל את פרצופה האמיתי.


כששלגיה מתבגרת, היא פוגשת בנסיך יפה תואר, והשניים מתאהבים, אך המלכה הקנאית אוסרת על שלגיה לצאת מהבית, ואף שולחת אותה מאוחר יותר בעתיד יחד עם הצייד טנסון, בכדי שיהרוג את שלגיה ויביא לה את ליבה.
המלכה מתגלה לא רק כאישה רעת לב עם תאוות מרגליות בלתי נגמרת, אלא גם כמכשפה. היא יורדת לסוף כוונתה של מולי, האומנת של שלגייה, להגן על הנסיכה מהשפלותיה של אמה החורגת, ומפטרת אותה. חבריה היחידים של קריסטל הם עטלף בשם קרי-קרע ומראת קסמים שבכל פעם שהיא מדברת אליה היא אומרת לה שהיא האישה היפה מכולן בכל הארץ.


הצייד עומד להרוג את שלגיה, אך לא מסוגל לבצע את ציוויה של המלכה, ומציל את שלגיה, ודורש ממנה לברוח רחוק כמה שיותר. שלגיה בורחת אל תוך היער, והולכת שם לאיבוד. שבעת הגמדים מוצאים אותה, וביניהם לבין שלגיה נרקמת חברות מופלאה, ושלגיה מתגוררת אצליהם. שלגיה עוברת הרפתקאות רבות יחד עם הגמדים, ובסופו של דבר מביסים את המלכה המרושעת ומשחררים מתוכה שד מרושע, והמלכה חודלת ממעשיה המרושעים, והופכת להיות טובת לב, כפי שהיתה לפני שנים רבות.
נשף גדול נערך בארמון ובו נתקלת שלגיה בריצ'רד, נסיך אלברטוויל, ובין השניים מתחילה ידידות נרקמת. כשקריסטל שואלת את מראת הקסמים שלה לשמה של היפה מכולן, המראה עונה לה שזו לא אחרת מאשר שלגיה.

אף על פי שהמלכה מרתקת את שלגיה לחדרה, היא מצליחה להתחמק ממנה ולהיפגש עם ריצ'רד, המפגיש אותה עם אביו, הדוכס רוברט מאלברטוויל. כעונש על חוצפתה, המלכה נועלת את שלגיה בחדרה ואוסרת עליה לצאת כל החורף. עם בוא האביב שלגיה מצליחה סוף סוף להיפגש עם ריצ'רד, המספר לה שעליו לצאת למלחמה ולהחליף את אביו החולה בשדה הקרב, וכמתנת פרידה הוא נותן לה את הסיכה של אמו המנוחה.

המלכה קריסטל בזעמה ובקנאתה מצווה על טנסון, הצייד שלה, להרוג את שלגיה. הצייד מתרכך כאשר הוא נזכר בבתו לואיזה שנהרגה לפני שנים רבות ואינו מוכן להוציא את המזימה לפועל. הוא מרחם על שלגיה ומבריח אותה ליער, ומביא למלכה לב של דוב כהוכחה לכך שביצע את פקודתה.

שלגיה מגיעה בנדודיה לבית קטן שבו גרים שבעה גמדים - דוק, עליזי, אפצ'י, זללני, רגזני, ביישני וישנוני. עד מהרה היא מתחבבת עליהם והם מסכימים לתת לה להישאר אתם ולהתחבא מאמה החורגת. הם אף בונים לה חדר משלה.

על שלגיה ושבעת הגמדים עוברות הרפתקאות רבות: שבעת הגמדים מכינים כל אחד מתנה מיוחדת לשלגיה, ועליזי נותן לה זר פרחים מקסימים עד כדי כך שהיא מבקשת שייקח אותה למקום שבו קטף אותם. הם מאבדים את דרכם בחיפוש אחר שדה הפרחים, אך ששת הגמדים האחרים מוצאים אותם בדיוק בזמן. שלגיה מאבדת את הסיכה שקיבלה מריצ'רד, והחבורה מחפשת אחריה עד שהם מוצאים אותה.

עליזי מדווח לשאר הגמדים שראה דמות חשודה ביער. הם פוחדים שמדובר בשליח של המלכה המרשעת, אבל עד מהרה מתגלה שמדובר בטנסון הצייד, שמצא את שלגיה לאחר שחיפש אחריה כה רבות כדי להעביר לה את חיות המחמד שלה, טובי, פיצי וקוקו, שברחו מהארמון.

טנסון מגלה לשלגיה שבדרכו ראה שליח עם מכתב (ככל הנראה אחד המכתבים של ריצ'רד לשלגיה) בדרך לטירת העמק הירוק. שבעת הגמדים מחליטים להכין לשליח מארב ביער כדי לנסות לגנוב ממנו את המכתב בשביל שלגיה, אבל המלכה קריסטל מגלה זאת ממראת הקסמים שלה ושולחת את חיילי המשמר שלה להרוג אותם. שלגיה מצילה אותם בזמן.

ישנוני, רגזני ועליזי, לאחר שמשימתם לגנוב את המכתב נכשלה, מחליטים להתגנב לארמון ולנסות לגנוב אותו משם.

הם מצליחים לברוח מהארמון עם המכתב בידם ונותנים אותו מיד לשלגיה אבל בינתיים, בארמון, מראת הקסמים מגלה לקריסטל ששלגיה עדיין בחיים וגרה עם שבעת הגמדים שניסו לגנוב את המכתב.

המלכה מכינה סרט מורעל שכל מי שיכרוך אותו סביב מותניו יומת. היא שולחת את קרי-קרע, העטלף שלה, להעביר לשלגיה בחשאי את הסרט. הוא עף לבית הגמדים ומשאיר לשלגיה את הסרט על מפתן הדלת והיא, מתוך מחשבה שזוהי מתנה מעליזי, כורכת אותו סביב מותניה ומתה.

שעה שששת הגמדים האחרים כבר מתכוננים לקבור את שלגיה, דוק מגלה שהדרך היחידה להחזירה לחיים היא לכרות את עץ החיים שלו (בכל פעם שנולד גמד, גדל עץ המשגיח על כל רגע בחייו). דוק כורת את עץ החיים שלו ומת, אך שלגיה עוד לא חזרה לחיים ולכן מחליטים הגמדים להכין משאריות העץ של דוק כריכה חדשה לספר הדעת (ספר הכשפים הכול-יודע של הגמדים) ולקבור אותו יחד עם שלגיה. אף על פי כן דוק, לשמחתם של אחיו הגמדים, חוזר לחיים ברגע האחרון ושלגיה מתעוררת גם כן מיד אחריו.

לכבוד חג ההודיה מחליטים שלגיה ושבעת הגמדים לערוך פיקניק ולשחק משחק: הם מתחלקים לזוגות, כל זוג מקבל סרט בצבע שונה, ועל כל זוג לקשור את הסרט לענף של העץ המיועד לו. כשכל הסרטים כבר נמצאים במקומותיהם, הם יוצרים יחד כיפה ענקית בצבעי קשת בענן שמגנה על החלק הקסום של היער מפני מטרידנים בעלי לב לא-טהור, כדי שיוכלו להגן על שלגיה במידה והמלכה קריסטל תנסה שוב לפגוע בה.

המלכה קריסטל אוספת מרכיבים למשחה שהיא מתכוננת להכין נגד קמטים, ומצווה על חייליה לאסוף פרפרים מכל רחבי הארץ כדי להכין אבקה מהכנפיים שלהם, אך שלגיה והגמדים מוצאים דרך לשחרר את הפרפרים לחופשי.

קוקו היונה נותנת לשלגיה מכתב נוסף מריצ'רד. מרוב דאגה לשלגיה אפצ'י הופך אותה בטעות לארנב בחשאי, והיא מנצלת את ההזדמנות כדי לבלות את הזמן עם חבריה החיות. במהלך משחק מחבואים שהם משחקים, שלגיה נופלת לנהר והזרם נושא אותה אל מחוץ ליער המכושף. ריצ'רד מציל אותה והיא מבלה אתו כמה שעות אף על פי שהוא לא מכיר אותה, וחוזרת הביתה לפני השקיעה, כי אז פג הקסם והיא חוזרת לצורתה האנושית.

שלגיה מביעה רצון לעוף בשמיים כמו ציפור והגמדים, כדי לנסות למלא את מבוקשה, פונים לספר הדעת. הם מצליחים למלא את משאלתה אבל נסחפים לממלכת הקרח שנשלטת על ידי מלכה חסרת לב. לאחר סדרה של הרפתקאות מצמררות, הם מצליחים לרכך את המלכה ולברוח.

כשדברים מתחילים להיעלם מהבית, שלגיה מגלה שמדובר במשפחה קטנטנה של גמדונים - יצורים דמויי גמדים אך קטנים יותר - שנוטים לנדוד ממקום למקום ולהחזיר דברים לאחר ש"שאלו" אותם. שלגיה מתחברת עם הילדה הקטנה של המשפחה, אבל עד מהרה מגיע זמנן להיפרד.

המלכה קריסטל סובלת מסיוטים על שלגיה ושולחת את קרי-קרע העטלף ליער המכושף, כדי לחפש את הקבר שלה ולוודא שהיא אכן מתה. כשהחבורה מגלה זאת, הם נועלים את קרי-קרע בכלוב לבל ישוב לארמון ויגלה למלכה את האמת, אבל שלגיה התמימה מתמלאת רגשות רחמים כלפיו ומשחררת אותו. קרי-קרע מצליח לגנוב את סרט השיער הירוק של שלגיה ולהביא אותו למלכה, אך אינו מצליח לספר לה ששלגיה עדיין חיה והיא משוכנעת שהסרט הוא הוכחה לכך שהיא מתה.

לכל גמד בהגיעו לבגרות מגיע זמן שבו עליו לצאת למסע ארוך, בו עליו להוכיח שהתבגר. עליזי לא רוצה לצאת למסע ולהיפרד מחבריו, ובורח למלך הגמדים על מנת לבקש ממנו שייתן לו פטור מהמסע. המלך טוב-הלב משכנע בסוף את עליזי לצאת למסע ונותן לשלגיה אישור ללוותו.

במהלך המסע, שלגיה ועליזי מוצאים ביצה של אלפים. אלף שרק נולד, ע"פ האגדה, אינו יכול להתחנך בחברת הוריו ומשום כך מוטל על עליזי לטפל באלף הקטן עד שהוא גדל.

שלגיה ועליזי ממשיכים במסע ונלכדים על ידי מלך הגובלינים, גובי, שמתאהב בשלגיה ומאיים להתחתן אתה אם עליזי לא יביא לו פרי מזן מסוים, שגדל על הר אגדי בארץ הגובלינים. בסופו של דבר עליזי מביא לו את הפרי, מציל את שלגיה והשניים ממשיכים במסע.

שלגיה ועליזי עוזרים לפיה אחת, ובתמורה מקבלים ממנה את האבן השלישית (מתוך שלוש אבנים שעל עליזי היה לאסוף במסעו: האחת מסמלת טוב לב, השנייה אושר והשלישית שמחה). המסע של עליזי נגמר.

כשהשניים חוזרים הביתה שלגיה שומעת קול לא מוכר באוזנה, מחפשת מאין הוא מגיע ומגיעה למערה שבה היא מוצאת חרב תקועה בקרקע. הקול שייך למילארקה, ג'יני שכישוף עתיק כלא אותה בחרב. שלגיה משחררת את החרב ומילארקה משתלטת על גופה ומשתמשת בו כדי לרוץ לארמון המלכה המרשעת כדי להיפגש עם אהובה, ספארק, הרוח הכלואה במראת הקסמים של המלכה המרשעת.

כשהמלכה שומעת ששלגיה בדרך לארמון, היא שולחת את חייליה להרוג אותה שוב, אבל עליזי וביישני מצילים אותה שוב פעם. דוק משכנע את מילארקה לחזור לחרב באבן, ושלגיה ניצלת שוב.

טנסון לוקח את שלגיה, עליזי וביישני לכפר נידח שבו מתאחדת שלגיה עם מולי, האומנת שלה לשעבר, שהתעוורה בינתיים.

שלגיה מתחבבת על ילדי הכפר ומתחבבת בעיקר על ילדה קטנה אחת, שרי.

שלגיה רוצה לשחזר את ראייתה של מולי, והולכת עם שרי לטפס על הר התקווה העומד לא רחוק מהכפר, כדי לחפש פרח מסוים שנאמר כי יכול להגשים כל משאלה. בעזרת שון, אחד מנערי הכפר החסונים, הן מצליחות לעלות על ההר ולהשיג את הפרח.

בינתיים, המלך קונראד נפצע בקרב והנסיך ריצ'רד מתכנן להודיע על כך לשלגיה, אבל כשהוא מגיע לארמון לא נותנים לו לראותה.

ישנוני מזומן לכפר ומכין למולי מהפרח משחה שמחזירה לה את הראייה. ילדי הכפר מכינים [[מסיבת הפתעה]] למולי ולשלגיה ושרי, שמצליחה להיפגש עם שלגיה בפרטיות במהלך המסיבה, נותנת לה מסרק אדום במתנה. ברגע ששלגיה מסתרקת במסרק, היא נופלת ומתה: מתברר ששרי הייתה בעצם המלכה קריסטל בתחפושת ושהמסרק היה מורעל.

פיית התקווה, שצצה מתוך שאריות הפרח שממנו הוכנה התרופה למולי, מגלה לשבעת הגמדים את הדרך לבטל את הקללה שעל שלגיה, אבל הדבר אינו צולח: שלגיה אומנם חוזרת לחיים, אבל כל ערב, עם השקיעה, היא הופכת לפסל קפוא.

הנסיך גובי וארוסתו מגיעים לבקר את עליזי ושלגיה שחזרו לבית הגמדים. כשגובי לומד את הקללה שהוטלה על שלגיה, הוא חוזר הביתה ומביא את חרב הקסמים שלו, בתקווה שתוכל לרפא אותה, והוא וכלתו אף מבקשים בעצתה של דודתם. המלכה קריסטל גילתה ששלגיה עדיין בחיים וקוראת לרוח רעה שתמחק את כל יושבי היער הקסום.

הרוח משתלטת על ארוסתו של גובי והוא ושבעת הגמדים בורחים למכרה ומוצאים את החרב של מילארקה, שמגנה עליהם.

דוק נזכר כיצד הביס בעבר את השטן על ידי המדליון שהשיג במסע ההתבגרות שלו, וגם עתה הם עוצרים את המפלצת בעזרת המדליון של עליזי.

הודות לחרב ולמדליון הרוח הרעה מובסת והשפעת המסרק המורעל על שלגיה גם כן סוף סוף מתבטלת באופן טוטאלי.

שלגיה מבינה שהיא מסכנת את חיי חבריה כל פעם מחדש ומחליטה ללכת לארמון ולהסגיר את עצמה לידי המלכה המרשעת. הנסיך ריצ'רד, בינתיים, קובע ראיון עם המלכה ובורח לאחר שהוא מגלה ממראת הקסמים שלה את האמת: ששלגיה עדיין בחיים ושקריסטל מנסה להרוס אותה.

ריצ'רד ושלגיה סוף סוף נפגשים שוב בדרך לארמון, והולכים לשם יחד כדי לנסות לעצור את הטירוף שאחז במלכה. אבל המלכה לא מתייאשת ומנסה שוב להרוג אותם. טנסון הצייד, ביישני ועליזי מצילים אותם ויחד החבורה בורחת ליער הקסום, היכן שיהיו מוגנים מפניה.

ריצ'רד, שבעת הבריחה מהמלכה נפצע בכתפו, מתעקש ללכת הביתה לארמון שלו ולגייס חיילים נגד המלכה, אך מגלה מאוחר מדי שהמלכה השתלטה על ארמונו גם כן. שון מציל אותו ושוב מוטל על ריצ'רד לעזוב את שלגיה כדי לקבל מאביו תואר אבירות.

עם עזיבתו של ריצ'רד, שון מתגנב לטירה והמלכה תופסת אותו ומגלה לו שהוא שדון רשע האמור לעמוד לרשותה.

המלכה שולחת אותו לשלגיה עם פרחים מורעלים שבמידה ותיגע בהם, היא תמות, אך שון נכנע ונלכד על ידי הגמדים. למרות זאת הוא מצליח לברוח מהם, חותך את הסרטים המגינים על היער המכושף ובכך מאפשר למלכה המרשעת גישה אל שלגיה.

המלכה תופסת את ריצ'רד בדרכו לשדה הקרב וכולאת אותו בארמון על אי נידח.

המלכה כולאת את שלגיה והנסיך יחד בתוך עולם דמיוני, והשניים מתאחדים ובוכים מאושר. דמעותיה של שלגיה מעירות שתי מכשפות זקנות שישנו באדמה, המבקשות לגרום לשלגיה לבכות שוב על מנת שיוכלו לטעום את דמעותיה, דבר שיהפוך אותן לצעירות ויפות. המזימה לא צולחת ושלגיה והנסיך ממשיכים בדרכם.

מכשפה נוספת מתאהבת בריצ'רד, ומבטיחה לו לתת לשלגיה ללכת אם יישאר אתה לנצח. הנסיך לא מסכים והמכשפה הופכת אותו לעץ ומנסה להכריח את שלגיה לעזוב. אהבתה של שלגיה והנכונות שלה להישאר עם ריצ'רד מרככות את לב האבן של המכשפה והיא מסכימה לשחרר אותם.

באותו זמן ריצ'רד מצליח לברוח מכלאו בעזרת לולה, פיית הלילך, שאותה הוא שולח להודיע לשלגיה שהוא בריא ושלם.

שון, שהפך משרת נאמן למלכה המרשעת, חוטף את שלגיה ליער עבות שממנו אין דרך יציאה. למרות זאת, הפיות והגמדים שחיים ביער מזהים בו את אדונם ושליטם, האדם היחיד שיכול לצאת מהיער אם ירצה בכך. על כן מחליט שון לנטוש את המלכה ומביא את שלגיה למקום מבטחים מחוץ ליער.

שלגיה ושבעת הגמדים מגלים שעליהם לאחד יחד את ארבעת האלמנטים: אש, מים, רוח ואדמה. עליזי מגייס למשימה את חבריו גובי, מלך הגובלינים, הפיה מילפי (שבה פגשו במסע ההתבגרות של עליזי) ופופי, האלף שגידל. אלו הם רוחות האש, הרוח והמים. המלכה קריסטל מערימה על קוסם זקן ושמו יונס שיהפוך את שלגיה ושבעת הגמדים לאבן, בטענה שהם יצורים מסוכנים.

כשיונס מגלה את התרמית של המלכה המרשעת, היא גונבת את השרביט שלו והופכת את כל הארץ לאבן.

היחידה שנשארת בחיים היא שלגיה (לבד משון ולולה, שהצליחו גם כן להתחמק). שון ולולה מתגנבים לארמון המלכה ומגלים את תוכניתה החדשה: לנסות להרוג את שלגיה באמצעות תפוח מורעל. כשהיא מגלה אותם היא כולאת אותם בצינוק ובורחת ליער, מחופשת לאישה זקנה מוכרת תפוחים.

כל היער הקסום הפך לאבן לבד משלגיה ומקרחת היער שבה עומד בית הגמדים הריק מאדם. שלגיה מחליטה לחכות בבית עד שריצ'רד יחזור אליה, אבל מקבלת את פניה של קריסטל המחופשת במקום. שלגיה יורדת לסוף כוונתה של אמה החורגת ומסכימה לקנות ממנה תפוח. היא נוגסת בתפוח המורעל, אך גונבת מאמה את השרביט של יונס ומחזירה את היער הקסום כולו לחיים. מיד לאחר שהקללה הוסרה מעל היער, שלגיה נופלת על הרצפה ומתה כתוצאה מהשפעת התפוח המורעל.

שבעת הגמדים חוזרים הביתה ומוצאים את הבית ריק - קריסטל לקחה את גופה של שלגיה במטרה להיכנס לתוכו ולהישאר צעירה ויפה לנצח. כשריצ'רד חוזר ומגלה את הדבר, הוא וכל החבורה מכריזים מלחמה על קריסטל ודוהרים לארמון בכוונה להרוג אותה ולהציל את שלגיה. הם מוצאים את גופותיהן של קריסטל ושלגיה, שכן המלכה מתה בניסיון להיכנס לתוך גופה של שלגיה בעזרת קסם. ריצ'רד מגלה שרוח החיים של שלגיה נמצאת בממלכת השאול הנמצאת בתוך מראת הקסמים, ומוחזקת על ידי השטן שהשליט רוע בלבה של אמה החורגת לפני שנים רבות.

ריצ'רד נכנס לעולם המראה ובעזרת חרבו, המכילה את האלמנטים אש, רוח, אדמה ומים, מצליח להרוג את השד ולחלץ את נשמתה של שלגיה. המלך קונראד חזר הביתה ומצא את אשתו קריסטל, טובת לב וטהורה לאחר שהשתחררה מהשפעת השד. נשמתה של שלגיה חזרה אל תוך גופה, אך היא עדיין לא השתחררה מהשפעת התפוח המורעל. נשיקת האהבה של ריצ'רד היא המשחררת אותה מהקללה, והשניים מתחתנים ולשמחת כולם. הסדרה נגמרת וכולם חיים באושר ובשלווה.


== הדמויות ==
== הדמויות ==

גרסה מ־12:49, 8 ביוני 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שלגיה ושבעת הגמדים
שלגיה ושבעת הגמדים
סוגה אנימה, פנטזיה, הרפתקאות, דרמה, רומנטיקה
אנימה
אורך פרק 25 דקות.
במאי טייקהירו מיאנו
אולפני אנימציה טאצונוקו הפקות
רשת שידור NHK (יפן)
הטלוויזיה החינוכית (ישראל)
ערוץ ג'וניור (ישראל)
מדבבים בשפה העברית עינת גליקסמן, אסתי ברעד פורים, אבי יפה, איציק סיידוף, דני בסן, חן חגי, יורם יוספסברג, איריס זינגר, אביטל פסטרנק, רותי הולצמן, ירון דגן, ירון חי מנשה
תקופת שידור מקורית 2 בפברואר 199127 ביולי 1991
מספר העונות 1
מספר הפרקים 52

שלגיה ושבעת הגמדיםאנגלית: The Legend of Snow White, ביפנית: 白雪姫の伝説) היא סדרת אנימה יפנית בת 52 פרקים שהופקה לטלוויזיה בשנת 1991 בהשראת הספר שלגיה ושבעת הגמדים מאת האחים גרים. בישראל הסדרה שודרה בטלוויזיה החינוכית ב-1998 ובשנת 2005 בערוץ ג'וניור.

פניה של שלגיה מזכירים את הפנים של אותה נערה בסרט הראשון בצבע של דיסני שלגיה שבעת הגמדים, ושמותיהם של שישה מתוך שבעת הגמדים (חוץ מזללני) קרואים על שמם של הגמדים של דיסני.

עלילת הסדרה

לאחר מות אמה, אביה של שלגיה, המלך קונרד; נושא אישה יפה בשם קריסטל, אך גם רעה מאוד. כשהמלך יוצא למלחמה, המלכה הופכת לשליטה הבלעדית של הממלכה, ועם השנים מפתחת קנאה לשלגיה.

כששלגיה מתבגרת, היא פוגשת בנסיך יפה תואר, והשניים מתאהבים, אך המלכה הקנאית אוסרת על שלגיה לצאת מהבית, ואף שולחת אותה מאוחר יותר בעתיד יחד עם הצייד טנסון, בכדי שיהרוג את שלגיה ויביא לה את ליבה.

הצייד עומד להרוג את שלגיה, אך לא מסוגל לבצע את ציוויה של המלכה, ומציל את שלגיה, ודורש ממנה לברוח רחוק כמה שיותר. שלגיה בורחת אל תוך היער, והולכת שם לאיבוד. שבעת הגמדים מוצאים אותה, וביניהם לבין שלגיה נרקמת חברות מופלאה, ושלגיה מתגוררת אצליהם. שלגיה עוברת הרפתקאות רבות יחד עם הגמדים, ובסופו של דבר מביסים את המלכה המרושעת ומשחררים מתוכה שד מרושע, והמלכה חודלת ממעשיה המרושעים, והופכת להיות טובת לב, כפי שהיתה לפני שנים רבות.

הדמויות

  • שלגיה – הדמות הראשית בסדרה.
  • דוק – המנהיג הזקן של הגמדים.
  • עליזי – הגמד הצעיר ביותר.
  • ביישניי – גמד ביישן ועסוק מאוד.
  • ישנוני – גמד מזוקן ועייף.
  • אפצ'י - גמד מצונן.
  • רטנוני – גמד כעסן ופסימי.
  • זללני – גמד טבח האחראי על האוכל.
  • הנסיך ריצ'רד – נסיך, חבר של שלגיה.
  • המלכה קריסטל – הרעה של הסדרה, מקנאה ביופיה של שלגיה, בסוף הסדרה הפכה למלכה יפה וטובה.
  • מולי - המשרתת הנאמנה של שלגיה.
  • טנסון הצייד - צייד טוב לב העוזר לשלגיה והגמדים.
  • שון - שדון צעיר וחבר של שלגיה.
  • ראי הקסמים - הראי של קריסטל.
  • טובי הכלב, כיס החתול, וקוקו היונה - חיות המחמד של שלגיה.
  • העטלף - העטלף של קריסטל.
  • המספר - מספר את הסיפור של שלגיה ושבעת הגמדים.
  • המלך קונרד - אביה של שלגיה, לאחר מות אשתו נשא לאישה את קריסטל.