שרון דותן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 30731675 של Kagami70 (שיחה)
מ ←‏ביוגרפיה: קישורים פנימיים
שורה 3: שורה 3:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
שרון דותן נולדה בשכונת [[רחביה]], ירושלים. בת לשולה וישראל חביב; שרון היא בת הזקונים, לה שתי אחיות ואח. בוגרת תיכון בית חינוך בירושלים. בצה"ל שירתה במשטרה צבאית. בתום שירותה הצבאי עברה להתגורר בתל אביב וכיום מתגוררת ברמת השרון. בוגרת [[תואר ראשון]] בספרות עברית, ספרות אנגלית והיסטוריה כללית מ[[אוניברסיטת תל אביב]]. בעלת [[תואר שני]] במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מ[[הקריה האקדמית אונו]].
שרון דותן נולדה בשכונת [[רחביה]], ירושלים. בת לשולה וישראל חביב; שרון היא בת הזקונים, לה שתי אחיות ואח. בוגרת תיכון [[בית חינוך - תיכון עירוני ג' (ירושלים)|בית חינוך]] בירושלים. בצה"ל שירתה במשטרה צבאית. בתום שירותה הצבאי עברה להתגורר בתל אביב וכיום מתגוררת ברמת השרון. בוגרת [[תואר ראשון]] בספרות עברית, ספרות אנגלית והיסטוריה כללית מ[[אוניברסיטת תל אביב]]. בעלת [[תואר שני]] במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מ[[הקריה האקדמית אונו]].


סיימה לימודי תעודה ב[[יחסי ציבור]] ו'מיתוג אישי' אצל [[תמי לנצוט ליבוביץ]] – [[תדמית]] והתנהגות בעסקים. העבירה הרצאות לחברות פרטיות בנושאים: [[יצירתיות]], [[מיתוג]] אישי, יצירת [[רושם ראשוני]] ואומנות ה"סמול טוק". עבדה כמנהלת [[מותג]] בחברת [[AHAVA]], מעבדות ים המלח.
סיימה לימודי תעודה ב[[יחסי ציבור]] ו'מיתוג אישי' אצל [[תמי לנצוט ליבוביץ]] – [[תדמית]] והתנהגות בעסקים. העבירה הרצאות לחברות פרטיות בנושאים: [[יצירתיות]], [[מיתוג]] אישי, יצירת [[רושם ראשוני]] ואומנות ה"סמול טוק". עבדה כמנהלת [[מותג]] בחברת [[AHAVA]], מעבדות ים המלח.

גרסה מ־20:05, 1 באפריל 2021

שרון דותן
לידה 25 באוקטובר 1971 (בת 52)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
sharondotan.co.il?langhe
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון דותן (נולדה ב-25 באוקטובר 1971) היא סופרת ילדים ונוער ישראלית, יוצרת הסדרה "אינסטה בייב".

ביוגרפיה

שרון דותן נולדה בשכונת רחביה, ירושלים. בת לשולה וישראל חביב; שרון היא בת הזקונים, לה שתי אחיות ואח. בוגרת תיכון בית חינוך בירושלים. בצה"ל שירתה במשטרה צבאית. בתום שירותה הצבאי עברה להתגורר בתל אביב וכיום מתגוררת ברמת השרון. בוגרת תואר ראשון בספרות עברית, ספרות אנגלית והיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מהקריה האקדמית אונו.

סיימה לימודי תעודה ביחסי ציבור ו'מיתוג אישי' אצל תמי לנצוט ליבוביץתדמית והתנהגות בעסקים. העבירה הרצאות לחברות פרטיות בנושאים: יצירתיות, מיתוג אישי, יצירת רושם ראשוני ואומנות ה"סמול טוק". עבדה כמנהלת מותג בחברת AHAVA, מעבדות ים המלח.

אמא לשלושה ילדים. שרון דותן כתבה עד כה (2018) ארבעה ספרי ילדים ונוער: שניים לגיל הרך: ושניים לנוער. "אינסטה בייב" – הרומן האחרון פרי עטה, עוסק בחיי בני הנוער בעידן הרשתות החברתיות, העוסק בבריונות ברשת ואלימות במשפחה.

פרופ' ניצה בן דב, הארץ

"אינסטa בייב הוא סיפור אוניברסלי, העוסק באומללותן של משפחות העושר וביתר דיוק: באופנים השונים של נטישת ילדים על ידי הוריהם, ובכאב המלווה כל ילד נטוש באשר הוא... אבל האלמנט הייחודי ביותר בסיפור הנרקם ב"אינסטa בייב" הוא העובדה שילדי השכונה, שכל אחד מהם הוזנח או נבגד באופן אחר על ידי הוריו, מתאחדים ויוצרים לעצמם משפחה חלופית... הם חבורה מגובשת שמנסה בעזרת כוחה של אחווה וחברות, להגליד את פצע הנטישה וליצור לעצמה תא משפחתי אלטרנטיבי. עם זאת, כל אחד מהם קשור בקשר של אחריות הורית לאחות או אח מהמשפחה הביולוגית..."[1]

ירון אביטוב, יקום תרבות:

"אילו היו ממציאים מכונת רנטגן מיוחדת, שתפקידה היה לשקף את מציאות החיים בישראל, את החברה הישראלית ואת מוסדותיה השונים, המכונה הזו הייתה אמורה כמובן לשקף גם את המצב העכשווי במערכת החינוך הישראלית. עד שתומצא המכונה הזו, אם בכלל, אפשר לראות ברומן של שרון דותן, "אינסטה בייב", כשיקוף אולי הכי מדויק והכי מוצלח, נכון לעכשיו, של מערכת החינוך הישראלית על כל אורותיה וצלליה."[2]

שרון דותן זכתה באות יקירת 'תנועת הרצליה למען תושביה', שהוענק לה על ספרה "אינסטה בייב". נימוקי הפרס: "מחקרך המקדם את המלחמה באלימות בכלל ובתוך כותלי בתי הספר בפרט."

ביוני 2018 עלתה לרשת האינסטגרם סדרת הרשת "אינסטה בייב" המבוססת על הספר פרי עטה בשם זה. הסדרה מורכבת מ-15 פרקים, כל פרק באורך דקה אחת. שרון דותן היא יוצרת הסדרה. הסדרה זכתה למעלה מ־3 מיליון צפיות.

ספריה לגיל הרך

  • רז הולך לגן, איירה בריל הליס; עריכה - אורית צמח, רמת גן: הוצאת תאומים, 2009.
  • רז עושה אמבטיה, איירה: נורית צרפתי; רמת גן: הוצאת תאומים, 2012.

ספריה לגיל הנעורים

  • חבורת קרוזו ותעלומת הקופסה; עריכה - איריס ארגמן; איורים ועיצוב עטיפה - צבי פלדמן; רמת גן: הוצאת תאומים, 2011.
  • אינסטa בייב, עורכת: לילי פרי; כפר סבא: הוצאת טוטם, 2014.

לקריאה נוספת

על הספר "רז הולך לגן"

  • אלה ברייר, "ללכת לגן בלי בלגן", זמן השרון, 4 בספטמבר 2009, עמ' 54.
  • אסנת בלייר, "רז הולך לגן" (שלושה מתוך שלושה כוכבים), להיות הורים - ירחון, 8 בספטמבר 2009, עמ' 86.

על הספר "חבורת קרוזו ותעלומת הקופסה"

  • תומר קרן, "בין שני העולמות", זמן השרון – הרצליה רמת השרון, 2 בספטמבר 2011, עמ' 48.
  • החיים הטובים, 2 באוקטובר 2011, עמ' 52.

על הספר "אינסטa בייב"

  • רועי רובינשטיין, "החצר האחורית של הכיתה", ידיעות השרון, 7 בפברואר 2014, עמ' 50.

קישורים חיצוניים

על סדרת האינסטגרם "אינסטה בייב"
על הספר "אינסטa בייב"
על "רז הולך לגן"

הערות שוליים