עומר מואב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Harel (שיחה | תרומות)
מ חיפושים בגוגל זו לא שיטה להביא אסמכתות
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:Omer Moav W 008.jpg|שמאל|ממוזער|300px|'''עומר מואב''', ב[[מרכז שלם]].]]
{{אין תמונה|גבר=כן}}
'''עומר מואב''' (נולד ב[[ירושלים]] בשנת [[1960]]) הוא [[פרופסור חבר]] לכלכלה ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]], פרופסור ב[[אוניברסיטת לונדון]] ועמית בכיר במכון הכלכלי-חברתי ב[[מרכז שלם]]. תחום מחקרו הינו צמיחה כלכלית.
'''עומר מואב''' (נולד ב[[ירושלים]] בשנת [[1960]]) הוא [[פרופסור חבר]] לכלכלה ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]], פרופסור ב[[אוניברסיטת לונדון]] ועמית בכיר במכון הכלכלי-חברתי ב[[מרכז שלם]]. תחום מחקרו הינו צמיחה כלכלית.



גרסה מ־19:34, 9 במאי 2009

קובץ:Omer Moav W 008.jpg
עומר מואב, במרכז שלם.

עומר מואב (נולד בירושלים בשנת 1960) הוא פרופסור חבר לכלכלה באוניברסיטה העברית, פרופסור באוניברסיטת לונדון ועמית בכיר במכון הכלכלי-חברתי במרכז שלם. תחום מחקרו הינו צמיחה כלכלית.

מואב סיים את לימודי התואר הראשון בכלכלה ומנהל עסקים (בהצטיינות) באוניברסיטה העברית בשנת 1993, ובשנת 1995 סיים את לימודי המוסמך בכלכלה (בהצטיינות יתרה). את לימודי הדוקטורט סיים באוניברסיטה העברית בשנת 1999 ושב למחלקה לכלכלה כמרצה לאחר שנת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת MIT. עבודת הדוקטורט נכתבה בנושא "אי-שוויון, ניידות בין-דורית בהכנסה, וצמיחה כלכלית" בהדרכת פרופ' עודד גלאור ופרופ' יורם מישר.

מואב זכה בשנת 2002 במלגת אלון למדענים צעירים מצטיינים, ובשנת 2006 בפרס רקטור האוניברסיטה העברית על הצטינות במחקר ובהוראה.

מחקריו של מואב על כלכלת ישראל זכו להתייחסות נרחבת בתקשורת הישראלית. בולט בעיקר מחקרו עם ד"ר אריק גולד על "בריחת המוחות מישראל" שתיעד לראשונה את הרכב ההגירה מישראל על פי השכלה ומקצוע, והעלה לתשומת הלב הציבורית את העובדה שהרכב היורדים מישראל אינו מייצג את האוכלוסייה, אלא מאופיין בבעלי השכלה גבוהה.

מואב מפרסם את עמדותיו הכלכליות-חברתיות ומפרש התפתחויות כלכליות בטורי הדעות בעיתונות הישראלית. בנוסף הוא מופיע לעתים בטלוויזיה כפרשן כלכלי וכמייצגן של עמדות התומכות בכלכלת שוק.

בשנת 2008 מונה מואב לחבר בוועדת החקירה הממלכתית בנושא הסיוע לניצולי השואה בראשות דליה דורנר. באפריל 2009 מונה מואב בידי שר האוצר יובל שטייניץ לראש הפורום המייעץ לו בנושאי כלכלה וחברה [1].

מואב היה חבר ומזכיר קיבוץ קלי"ה. אביו היה רם מואב, פרופ' לגנטיקה באוניברסיטה העברית, המדען הראשי של משרד החקלאות וראש מכון וולקני. דודו מצד אביו הוא ההיסטוריון אורי מילשטיין ודודתו רחל מילשטיין היא פרופ' לאמנות איסלאמית באונ' העברית. אחותו, יעל מואב, היא המנהלת והבעלים של "ערבסק" בית ספר למחול מזרחי. מואב נשוי בשנית (לאתי שיק), אב לשניים ומתגורר במבשרת ציון.

קישורים חיצוניים