סיציליאנית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דונובן2 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
דונובן2 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
|מוסד=אין}}
|מוסד=אין}}


'''סיציליאנית (בסיציליאנית lu sicilianu, איטלקית: lingua siciliana, ידועה גם כ-Siculu או Calabro-Sicilian)''' היא [[שפות רומאניות|שפות רומאנית]]. סיציליאנית מדוברת באי [[סיציליה]], בדרום ובמרכז [[קלבריה]], בדרום [[פוליה]] וב[[קמפניה]].
'''סיציליאנית (בסיציליאנית lu sicilianu, איטלקית: lingua siciliana, ידועה גם כ-Siculu או Calabro-Sicilian)''' היא [[שפות רומאניות|שפה רומאנית]]. סיציליאנית מדוברת באי [[סיציליה]], בדרום ובמרכז [[קלבריה]], בדרום [[פוליה]] וב[[קמפניה]].


סיציליאנית מדוברת כיום על ידי רוב תושבי האי סיציליה ועל ידי אוכלוסיות מהגרים ברחבי העולם. אוכלוסיות רבות של מהגרים סיציליאנים החלה במאה שעברה בעיקר ב[[ארצות הברית]], [[אוסטרליה]], [[ארגנטינה]] ו[[קנדה]]. בשניים, שלושה העשורים האחרונים מספר רב של סיציליאנים נמשכו לאזור התעשייתי של דרום איטליה ולעוד חלקים ב[[איחוד האירופאי]] ובעיקר ל[[גרמניה]].
סיציליאנית מדוברת כיום על ידי רוב תושבי האי סיציליה ועל ידי אוכלוסיות מהגרים ברחבי העולם. אוכלוסיות רבות של מהגרים סיציליאנים החלה במאה שעברה בעיקר ב[[ארצות הברית]], [[אוסטרליה]], [[ארגנטינה]] ו[[קנדה]]. בשניים, שלושה העשורים האחרונים מספר רב של סיציליאנים נמשכו לאזור התעשייתי של דרום איטליה ולעוד חלקים ב[[איחוד האירופי]] ובעיקר ל[[גרמניה]].


סיציליאנית אינה נחשבת לשפה רשמית בשום מקום וגם לא בסיציליה עצמה.
סיציליאנית אינה נחשבת לשפה רשמית בשום מקום וגם לא בסיציליה עצמה.

גרסה מ־21:35, 27 בינואר 2010


שגיאות פרמטריות בתבנית:שפה

פרמטרים [ שם מקורי, דירוג, שיטת הכתב ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סיציליאנית
Sicilianu
מדינות איטליה
אזורים סיציליה, קלבריה, קמפניה, פוליה
דוברים 8 מיליון
שפת אם 8 מיליון
כתב אלפבית לטיני עריכת הנתון בוויקינתונים
משפחה

הודו אירופאית
 איטאלית
  רומאנית
   איטאלית מערבית
    דלמטיאנית

     סיציליאנית
לאום אינה מוכרת כשפה רשמית
מוסד אין
קוד שפה scn עריכת הנתון בוויקינתונים
קוד ISO 639-2 scn עריכת הנתון בוויקינתונים
קוד ISO 639-3 scn עריכת הנתון בוויקינתונים
ראו גם שפהכתברשימת שפות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיציליאנית (בסיציליאנית lu sicilianu, איטלקית: lingua siciliana, ידועה גם כ-Siculu או Calabro-Sicilian) היא שפה רומאנית. סיציליאנית מדוברת באי סיציליה, בדרום ובמרכז קלבריה, בדרום פוליה ובקמפניה.

סיציליאנית מדוברת כיום על ידי רוב תושבי האי סיציליה ועל ידי אוכלוסיות מהגרים ברחבי העולם. אוכלוסיות רבות של מהגרים סיציליאנים החלה במאה שעברה בעיקר בארצות הברית, אוסטרליה, ארגנטינה וקנדה. בשניים, שלושה העשורים האחרונים מספר רב של סיציליאנים נמשכו לאזור התעשייתי של דרום איטליה ולעוד חלקים באיחוד האירופי ובעיקר לגרמניה.

סיציליאנית אינה נחשבת לשפה רשמית בשום מקום וגם לא בסיציליה עצמה.

כמו לכל השפות גם לסיציליאנית יש מספר של ניבים.

קישורים חיצוניים