וסטלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב שפה נמוך.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: משלב שפה נמוך.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
וסטלי
תלבושתו של וסטלי (מימין) ליד שמלתה של באטרקאפ ותלבושתו של איניגו מונטויה; מתוך מוזיאון הנסיכה הקסומה בסיאטל
תלבושתו של וסטלי (מימין) ליד שמלתה של באטרקאפ ותלבושתו של איניגו מונטויה; מתוך מוזיאון הנסיכה הקסומה בסיאטל
סוג דמות ראשית
שם ספר הנסיכה הקסומה
התינוקת של באטרקאפ
יוצרים ויליאם גולדמן
גילום הדמות קרי אלווס
מידע
כינויים רוברטס שודד הים הנורא
נער החווה
האיש בשחור
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע נער חווה
שודד ים
מומחיות לחימה
סגנון לחימה סיף
דמויות קשורות
משפחה אישה: באטרקאפ
חברים פזיק
איניגו מונטויה
באטרקאפ (מרגנית / נורית)
אויבים הנסיך האמפרדינק

וסטלי הוא דמות בדיונית מן הספר "הנסיכה הקסומה", שכתב התסריטאי והסופר ויליאם גולדמן, ולצד הנסיכה באטרקאפ, הוא הגיבור הראשי של הסיפור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וסטלי היה "נער החווה" בביתה של באטרקאפ, יתום שנאסף על ידי משפחתה ועבד בחווה של הוריה בממלכה האגדית "פלוריין". עם תחילת העלילה מתארת אותו באטרקאפ כטיפש אך נאה, והיא מתנכרת אליו ומנצלת אותו. בכל דרישה שלה אליו, גדולה או קטנה, עונה וסטלי: "כרצונך". ככל שהיא מתבגרת היא מבינה שהיא חשה רגשות כלפיו, ושרגשות אלו הדדיים, והם הופכים לזוג לזמן קצר.

וסטלי מעוניין להתחתן עם באטרקאפ, ולצורך כך נוסע לאמריקה בכדי לחסוך כסף. בדרך ספינתו נשבית בידי הפיראט האיום רוברטס ועוברת שמועה שוסטלי נהרג. בהמשך הסיפור מתגלה כי רוברט חס על חיי וסטלי בשל אהבתו הגדולה לבאטרקאפ. הם מפתחים יחסי אמון ורוברטס מאמן את וסטלי, עד שלבסוף מבקש ממנו להחליף אותו ולשאת על עצמו את השם 'הפיראט האיום רוברטס', שמתגלה כזהות בדויה שעוברת מפיראט לסגנו כבר שנים רבות.

העלילה קופצת קדימה שלוש שנים. באטרקאפ, שהתארסה לנסיך המפרדינק, נחטפת על ידי שלושה שכירי חרב, אשר בורחים איתה דרך צוקי הטירוף לממלכת גילדייר, הממלכה היריבה. במהלך החטיפה מופיע וסטלי, לבוש בשחור ועוטה מסכה שחורה שמסתירה מהם את זהותו, ורודף אחריהם, תוך שזוכה מהם לכינוי 'האיש בשחור'. הוא מצליח להתגבר על כל שכירי החרב: הוא מנצח את הסייף אינגו מונטויה בקרב חרבות, את הענק פזיק בקרב האבקות, ואת הסיציליאני וזיני בקרב מוחות. הוא ממשיך לברוח עם באטרקאפ, מסתיר את זהותו, ומטיח בה האשמות על כך שהעזה להתארס לאדם אחר במקום לחכות לזה שהיא אוהבת. בחוסר תשומת לב שלו היא דוחפת אותו אל ביצת האש, מייחלת למותו, והוא צועק ''כרצונך''. היא מבינה את זהותו האמיתית, וקופצת אחריו אל הביצה.

לאחר תלאות ופציעה חמורה של וסטלי, הם מצליחים להימלט מן הביצה, היישר אל מארב של הנסיך המפרדינק. באטרקאפ מוכנה להתחתן איתו בתנאי שיחוס על חייו של וסטלי. המפרדניק מסכים אך מרמה אותם, וחוטף את וסטלי אל ביבר המוות, מתחם עינויים תת קרקעי שמופעל על ידי הרוזן רוגן בעל שש האצבעות, אויבו הגדול של איניגו מונטויה. בקומה החמישית של המתחם עובר וסטלי עינויים רבים אך שורד אותם בהצלחה בזכות כוח רצונו ואהבתו לבאטרקאפ. לבסוף מחובר וסטלי אל מכונת עינויים ששואבת את חייו, אותה מפעיל רוגן בהדרגה, אך המפרדינק מפעיל את המכונה במלוא עוצמתה והורג את וסטלי, מתוך כעס על אהבתה הגדולה של באטרקאפ אליו.

צעקת היסוריים של וסטלי בעת מותו נשמעת בכל הממלכה, ואינגו ופזיק פורצים אל הביבר על מנת לחלץ אותו. הם מביאים את הגופה אל מקס בעל הנס, מומחה ביצירת ניסים אשר כועס על משפחת המלוכה כיוון שזו פיטרה אותו מתפקידו אצלה, שמגלה להם כי וסטלי 'מת למדי', אך לא לגמרי. הוא מכין גלולה שאמורה להחזיר את וסטלי לחיים למשך ארבעים וחמש דקות, אך מותירה אותו חלש וללא יכולת להילחם. השלושה פולשים אל הארמון בליל החתונה של באטרקאפ והמפרדינק, ובזמן שאיניגו מתמודד עם הרוזן רוגן והורג אותו, ממתין וסטלי לבאטרקאפ בחדרה. הם מתאחדים, אך המפרדינק מופיע, מתכנן להרוג את באטרקאפ כחלק ממזימתו להאשים את ממלכת גילדר במותה ובכך לפתוח במלחמה איתם. וסטלי מביס אותו על ידי איומים, תוך שמצליח להמשיך לחיות לאחר 45 הדקות שמקס נתן לו. כל הארבעה נמלטים על סוסיו של המפרדינק, תוך שחייליו של הפרדינק דולקים אחריהם, והמרדף מתחיל.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילה וסטלי מתואר על יד באטרקאפ כנאה ושרירי אך טיפש, בשל העובדה שלא דיבר איתה מעולם חוץ מלענות ''כרצונך''. עם התפתחות העלילה מתבררות יכולותיו הפיזיות, המנטליות והשכליות: הוא אוטודידקט, למד שפות ותחומים שונים באופן עצמאי בכדי להרשים את באטרקאפ, ובמקביל הביא את עצמו לשיא של יכולות פיזיות ויכולות סיוף, יכולות שבזכותן הביס הן את איניגו והן את פיזיק. יכולותיו המחשבתיות מביסות את וזיני באתגר מחשבתי, ויכולותיו המנטליות מאפשרות לו להחזיק מעמד גם לאחר הפציעה בביר המוות וגם אל מול העינויים של הרוזן רוגן.

המניע המשמעותי של וסטלי הוא אהבתו לבאטרקאפ. הוא לומד ומתחזק למענה, יוצא לאמריקה בכדי לחסוך כסף ולהתחתן איתה ורודף אחרי החוטפים של באטרקאפ ללא עייפות. אהבתו מאפשרת לו לשרוד את עינויי הרוזן, ואף לשוב מן המוות.

לצד זאת, הוא מתואר כציני ויהיר, ולעיתים הוא לועג לבאטרקאפ בשל קשיי הקליטה שלה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]