ספיידרז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספיידרז
Nickelodeon's Spyders
סוגה אקשן, דרמה, מתח, ריגול, נוער, פשע, הרפתקאות, קומדיית מצבים, סיטקום, קומדיית, דרמה קומית, מדע בדיוני פעולה-הרפתקאות, מסתורין, המשפחה, גיבורי-על, קומדיית פעולה
יוצרים מיכל קופר-קרן
כותבים נדב בן סימון
אמיר פבלוביץ
מיכל קופר-קרן
בימוי רני סער
רינה הורן
דורי טפר
שחקנים נתי קלוגר
קובי מימון
עמית הכטר
קים אור אזולאי
יונתן גוטליב
יהודה בוחבוט
נאיה פדרמן
גלעד קלטר
מיכל לוי
ירון ברובינסקי
טל מוסרי
עדן סבן
עומר נודלמן
אודי פרסי
אלכס קרול
ג'ורג' אסקנדר
אודי ברינדט
לוטוס אתרוג
מירב שירום
רותי אסרסאי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית, אנגלית אמריקאית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 80
הפקה
מפיק אורלי אטלס כץ, אסנת סרגה, נועם ארזי, רעות רווה, יעל ריטבלט, חן משאש
חברת הפקה ענני תקשורת
Nickelodeon
הפצה Paramount Global Content Distribution, CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים אסנת סרגה, שירלי אורן, אורן נבות, ארן אמיר, יפעת תדמור, ירון רודה, רביב שרף
אתר צילומים ישראל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים עמיקם שילה, דנור גלזר, בועז מסיקה, ישי ניקומרוב, מקסים סטולבוב, נפתלי אלבז, רונן עוז, ירון בנישתי
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה עומרי בר
אורך פרק כ-22 דקות
שידור
רשת שידור TeenNick HOT
תקופת שידור מקורית 18 במרץ 202012 ביוני 2022
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספיידרז היא סדרת דרמה ישראלית לנוער, המשלבת יסודות של ריגול ואקשן. הסדרה החלה את שידוריה ב-18 במרץ 2020 לצופי HOT בערוץ TeenNick[1], ובשיתוף עם ערוץ ניקלודיאון הבינלאומי, כך שהיא שודרה ברחבי העולם. הסדרה נכתבה על ידי מיכל קופר-קרן ושודרה במשך 3 עונות עד 2022.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
14018 במרץ 202020 ביוני 2020
22023 בדצמבר 202126 בינואר 2022
3208 במאי 202212 ביוני 2022

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר שלושה אחים בני משפחת פישר - דניאל, ניקי וטומי. הם מגלים במהלך חגיגות יום ההולדת של טומי שהוריהם פועלים בשירות סוכנות ריגול חשאית בשם "אקו" (Ecco) הפועלת לשימור איכות הסביבה. לאחר שהוריהם נשלחים להגן על מקור המים המרכזי במדינה שהתייבש (אגם שלמה), האחים מקימים תא ריגול עצמאי בשם "ספיידרז" ובהמשך מצרפים גם את שון, אלה וסופי ויוצאים להציל את ההורים שלהם ואולי אף את המדינה כולה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת במרדף של הספיידרז יחד עם הוריהם אחרי ארנסטו ספיבק. לאחר שלא הצליחו לתפוס אותו אנה ונוח פוטרו מאקו ובעקבות כך גם ילדיהם דניאל, ניקי וטומי. הילדים נפגשים עם אריק רוסו שנמצא בכלא ומספרים לו על המפה המוצפנת שמצאו, אריק מספר להם אודות המפה וכך הילדים משכנעים את הוריהם לצאת לחופשה. במהלך החופשה הם מנסים לתפוס את ארנסטו, ולבסוף מצליחים.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת כשמרקו (אורי יניב) מגלה את האבן שחיסלה את הדינוזאורים. אנה ונוח פישר נמצאים באנטארקטיקה (נשלחו למשימה), ובינתיים מרקו מגלה אבן עם זרעים של אמבה בתוך אסטרואיד שהגיע מהחלל לפני הרבה שנים. בהמשך דייוויד גונב את זרעי האמבה ומפזר אותם על פני השמורה על מנת לנקום בספיידרז על שהכניסו את אריק רוסו לכלא.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת פישר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנה פישר (נתי קלוגר): אם המשפחה. מנהלת חיים כפולים כרואת חשבון אך למעשה היא פועלת בשירות סוכנות ריגול חשאית בשם "אקו". גילתה שילדיה יודעים עליה ועל נוח. בנוסף היא גם שיפוצניקית חובבת. היא הסתתרה במשך זמן לא ידוע במחסן של הצימרים ביחד עמנואל גודמן ונוח פישר במהלך הימלטות מסוכנות מאקו. מטרה: להוכיח את החפות שלה ושל בעלה ולהוכיח שאריק רוסו מושחת. מונתה לראש הארגון של אקו במקומו של אריק, אך אסתר פיטרה אותה בעונה השנייה. מנסה לתפוס את ארנסטו ביחד עם נוח והילדים. בסוף העונה השנייה שבה להיות ראש סוכנות אקו. בעונה השלישית נשלחה לחקירה באנטארקטיקה ביחד עם נוח. בהמשך, שבה עם נוח לארץ על מנת לתפוס את דייוויד, לאחר שהוא הפליל את דניאל.
  • נוח פישר (קובי מימון): אב המשפחה. טיפוס חיובי בעל בדיחות גרועות. מנהל חיים כפולים כקונדיטור אך למעשה פועל בשירות סוכנות ריגול חשאית בשם "אקו". גילה שהילדים שלו ושל אנה יודעים על פעילותם החשאית. מומחה בפירוק חומרי נפץ. בעונה השנייה לאחר שלא הצליחו לתפוס את ארנסטו ספיבק, אסתר השעתה אותו. מנסה לתפוס את ארנסטו ביחד עם אנה והילדים. בעונה השלישית נשלח לחקירה באנטארקטיקה ביחד עם אנה. בהמשך, שב עם אנה לארץ על מנת לתפוס את דייוויד, לאחר שהוא הפליל את דניאל.
  • דניאל פישר (עמית הכטר): בנם הבכור של אנה ונוח. בן 16. גאון מחשבים בעל ביטחון עצמי גבוה מול קהל אך פחות ליד בנות. בשל היותו הבכור מנסה להיות ה"מבוגר האחראי". מתאהב בסופי, יוצר איתה משחק גיימרים ונהיה בן זוגה (בתחילת העונה השנייה מתברר שדניאל התקשר אליה עשר פעמים עד שזרקה אותו). המפעיל של סופי בריגול נגד דורין. בזכותו נמצא הגביש החדש שדורין הטמינה בתוך תמונה במשרד. הצליח בעזרת המודל לזיהוי החוטף ויחד עם סופי נסע להציל את שון וניקי. הם מגיעים למקום שהם היו מוחזקים ומגלים שם את דורין שמגלה להם היכן הגביש שניסו להרוס, ובהמשך החזיר לעמנואל גודמן את הגביש. בסוף העונה הפך לסוכן אקו. לפני העונה השנייה סופי נפרדה ממנו והמציא את ג'ימי. מתאהב במיה ונהפך לבן זוגה. הופלל על ידי דייוויד בעונה השלישית.
  • ניקי פישר (קים אור אזולאי): בתם האמצעית של אנה ונוח. בת 15. קפטנית נבחרת קבוצת כדורגל בנות, קצת "טום בוי" אמיצה וחדורת מטרה, נחושה במטרתה לעזור להוריה. מתאהבת בשון אך הוא מגלה שהיא סוכנת בספיידרז וחושב שזה לרעה ולא מדבר איתה. משתפת פעולה עם סופי, דניאל ושון במטרה לעצור את התייבשות האגם. גילתה על ההודעות המזויפות של לין ועל הוויתור של שון לגבי התחרות מחוץ לישראל למענה ולכן רבה עם שון. בהמשך גילתה ששון נחטף, וצוותה על ידי מקס לחבל במכונה על מנת לשחררו, והחליפה בין הגביש האמיתי לגביש המזויף שדורין פתחה. נחטפת גם היא לאחר שהצוות של מקס גילה על התרמית שאקו לא העבירו את הכסף אליהם. בסוף העונה היא ושון הופכים להיות זוג. הפכה לסוכנת אקו בסוף העונה. בתחילת העונה השנייה מנהלת קשר מרחוק עם שון. שון חושב שהיא וליאם בני זוג ונפרד ממנה אבל היא מנסה לחזור אליו. שהוא גילה את האמת על המשימה הם חזרו.
  • טומי פישר (יונתן גוטליב): בנם הצעיר של אנה ונוח. בן 13. נער בעל דמיון מפותח והומור. חלומו להיות שחקן גם אם לא השחקן בתפקיד הראשי, מדי פעם משקר על מנת להשיג את המטרה שלו. מתעמת עם עילי אך לבסוף הם חברים. מחבב את מאיה מחוג הדרמה ולומד איתה לאודישנים, בנוסף לומד גם בשיעור פרטי של בן קלוגר לאודישן שלו, כשבהמשך טומי מגלה שבן עבד עליו. מאוחר יותר התקבל לסדרה. הפך לסוכן אקו בסוף העונה. בעונה השנייה מתחבר לדין.
  • ג'ימי (ניצן זיצר, קול בלבד) (עונה 2–3): הספיידרבוט הראשון שאותו דניאל המציא. בעל בינה משלו. נהרס בסוף העונה תוך כדי נלחם בססמונטור והדף את רעידת האדמה. בעונה 3 נוצרה גרסה חדשה בשם "ג'ימי 2.0". פוחד מהחושך. דייוויד לקח את ג'ימי כדי שאף אחד לא יגלה שהוא היה במערה.

משפחת גודמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שון גודמן (יהודה בוחבוט): בנם של עמנואל ונעמי גודמן, אח של אלה גודמן. גר ליד האגם שבו מתאכסנת משפחת פישר למשך הקיץ. ספורטאי מצטיין בנבחרת חתירה, נער נאה וטוב לב. מתאהב בניקי. היה חבר של לין. גילה את האמת על ניקי ועל בני משפחתה מלין, אך אחרי זה גילה שמטרותיה של ניקי טובות והתפייס איתה. הוא ואלה נשלחו ל"טכנוסק" על מנת לרגל אחרי דורין. וויתר על תחרות החתירה למען ניקי. בהמשך החליט בכל זאת לנסוע ביודעו שניקי תעזוב אותו ונחטף על ידי רוי העוזר של מקס. כמו כן גילה על המעורבות של דורין בפרשה. בסוף העונה הוא וניקי הופכים להיות זוג, בתחילת העונה השנייה מנהל קשר מרחוק עם ניקי. חושב שהיא וליאם ביחד ונפרד מניקי. אחרי שחזר לביתו ניקי באה לדבר איתו ולחזור אליו אבל הוא לא האמין לה שהיא במשימה, אחרי זה אנה התקשרה אליו ואמרה לו שהם במשימה, אחרי זה הבין שטעה וחזר אליה. בעונה השלישית חווה תאונת אימונים במסגרת הנבחרת ונשברה ידו. שב לשמורה על מנת להפתיע את ניקי. בהמשך, התגלה שהוא ביים את הפציעה.
  • אלה גודמן (נאיה פדרמן): בתם של עמנואל ונעמי גודמן ואחותו של שון גודמן. מתעסקת באופנה וחולמת להיות מעצבת אופנה, פעילה מאוד ברשת החברתית, לא חברותית במיוחד. חברה טובה של סופי. גילתה את האמת על משפחת פישר ואמרה לחברתה סופי להתרחק מדניאל. מצליחה לעבור את המבחן במתמטיקה בזכות דניאל. ריגלה עם שון ב"טכנוסק" אחרי דורין. לאחר מכן התחילה לשתף פעולה עם לין כדי לגרום לשון להתרחק מניקי בטענה שניקי תעזוב בקרוב לביתה ושון יהיה מאוכזב. רצתה להיות עוזרת של נלי ג'י והצליחה. נוסעת לשמורה בעונה השלישית על מנת לראות את המערה ולגרום לו לשמש לסט צילומים לנלי ג'י. גילתה שאלינור ומרקו החליפו את האסטרואיד האמיתי במזויף. הפכה לבת זוגו של בנג'י. שיקרה לבנג'י שחתולתה נדרסה, על מנת לא לגלות לו שהיא בצילומים לכתבה עליה.
  • עמנואל גודמן (גלעד קלטר)(עונה 1): בעלה של נעמי גודמן ואביהם של שון ואלה. מנהל את חברת טכנוסק וממציא ה"בלו-בירד". לכאורה האחראי לייבש את אגם שלמה, אך למעשה הופלל על ידי אריק ואדל. במקור תכנן למכור את ההמצאה שלו למדינה דרום-אפריקאית בשם "גּוֹבּוֹ". הפישרים הסתירו אותו בביתם, לאחר שהבריחו אותו מהכלא. בהמשך הוא והפישרים הסתתרו במחסן של הצימרים. בהמשך, לאחר שזוכה, גילה על בגידתה של דורין. בהמשך, הפעיל את "הבלו בירד 2" ומילא את האגם מחדש, לאחר שדניאל השיב לו את הגביש.
  • נעמי גודמן (מיכל לוי)(עונה 1): אשתו של עמנואל גודמן ואמם של שון ואלה. בעלת הצימר "מושלם באגם". גילתה את האמת על הפישרים ועל המעצר של בעלה.

הרעים/פושעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקס מולוטוב/מר בנט (אלכס קרול) (עונה 1): האנטגוניסט האמיתי של העונה הראשונה. במקור מלווה כספים מפוקפק. הלווה 20 מיליון אירו לאדל סימון וכשלא הצליחה להחזיר לו את הכסף החליט לשלוח את אדל לגנוב את הבלו בירד כדי לסחוט את המדינה. בהמשך הלך לצימר של הפישרים תחת מסווה עם השם "מר בנט" ונשלח לבקש מניקי לעצור את הפיתוח של ה"בלו בירד 2" על מנת שיקבל את הכופר שלו. עלה על המזימה של הספיידרז ופוצץ את הבלו בירד המקורי. החליט לחטוף את שון וניקי כמוצא אחרון כדי לקבל את הכסף מהמדינה. לאחר ש"אקו" הצליחו להחזיר את המים לאגם הפך ללחוץ יותר והתחיל להפעיל לחץ פסיכולוגי על משפחת פישר וגודמן. נעצר בפרק האחרון.
  • אדל סימון/ליסה שושני (מירב שירום) (עונה 1, אורחת בעונה 2) : האופנוענית שייבשה את אגם שלמה והשותפה ובת זוגו של אריק. לכאורה עובדת עם גודמן. לפני תחילת הפרשה אדל למעשה התעסקה בנדל"ן. היא לקחה הלוואה ממקס ולכן חייבת להחזיר לו 20 מיליון אירו. לאחר שלא הצליחה להחזיר את הכסף ביקשה עזרה מדורין אחותה וכן מבן זוגה אריק, ראש "אקו". בעקבות כך היא גורמת ליבוש האגם על מנת לקבל את הכסף מהממשלה ולהעביר למולוטוב. לאחר שנחשפה, נכנסה לצימר של אשתו בשם "ליסה שושני", על מנת לרגל אחר משפחת פישר. המעסיקה של בן, שגילה לה על ספיידרז. ייבשה את האגם. ניסתה לברוח מחוץ לישראל בשם "דיאנה גולמן". אחות למחצה של דורין. שמעה על ה"בלו בירד 2" באמצעות מכשיר ההאזנה שהשליח הביא להם דרך האוכל שגודמן הזמין, ושלחה את אחותה לחבל במכונה. בשלב מסוים כבר מתחילה להבין לאילו צרות היא נכנסה אבל אין לה ברירה כי היא נמצאת תחת איומים ממקס, משום שהלוותה כסף ממנו על מנת להקים חברת נדל"ן שבגללו היא נקלעה להפסדים. חטפה בהמשך את ניקי, לאחר שהיא גילתה על ההעברה המזויפת. נעצרה בפרק האחרון של העונה הראשונה. בעונה השנייה הופיעה כהדמיית מחשב, לאחר שנודע לספיידרז שאי אפשר למלא את בקשתו של אריק לדבר עם האמיתית, מאחר שהיא בכלא שמור.
  • רוי אנגל (אודי פרסי)(עונה 1): העוזר של מקס. שלח את אדל, לבקשתו של מקס, להשיג כופר עבור ה"בלו בירד", על הדרך הפעיל את המנגנון להשמדה עצמית שקיים שם. ריגל אחרי חבורת ספיידרז כשהם התאספו לבנות את הבלו בירד החדש על ידי שהוא שם מכשיר האזנה בקרטון האוכל שהביא להם בתור שליח, בעקבות ההאזנה מקס וצוותו שמעו על התכנונים לבנות את ה"בלו בירד 2". נעצר בפרק האחרון של העונה.
  • אריק רוסו (ירון ברובינסקי) (עונות 1 ו-3, אורח בעונה 2): המפעיל של אנה ונוח מסוכנות אקו. השותף ובן זוגה של אדל. והסוחט המסתורי. הפליל את נוח ואנה בייבוש אגם שלמה. גילה בהמשך על הספיידרז. שלח מישהו שיעבוד על סוכני אקו בזמן שהוא ואדל נמלטו עם הכסף. נעצר על ידי אנה ונוח. מחזיק בידיו גביש נוסף לבלו בירד שאותו הוא החביא בתוך ציור. בהמשך, קיבל חנינה מטעם המדינה. שומע מאנה שאדל ניצלה אותו. בעונה השנייה הספיידרז מגלים שניסה לעצור את ספיבק ומגיעים לתא שלו כדי להיעזר בו. האנטגוניסט הראשי בעונה השלישית. בעונה השלישית מתגלה שדייוויד עובד עבורו, ושהוא יודע על קיומם של האמבות. רוצה לנקום בספיידרז על כך שהוא נעצר בגללם. כמו כן, הסיבה שהוא עזר לספיידרז עם ארנסטו, היא שהוא רוצה את היהלומים שארנסטו חיפש בעונה הקודמת לעצמו. שותפו וחברו הטוב ביותר של דייוויד והעלים עין בכל הפעולות הפליליות שדייוויד היה מעורב בהן ולהפך. נעצר בשנית בסוף העונה השלישית.
  • ארנסטו ספיבק (אלון לשם) (עונה 2): האנטגוניסט הראשי של העונה השנייה. הצליח להתחמק מאקו שלוש פעמים. גורם לרעידות אדמה מלאכותיות על מנת למצוא מינרלים נדירים. בעל מחלת עור. שבה את מיה ומרקו לאחר שהם נפגשו במערה והפעיל את הססמונטור. נעצר בסוף העונה.
  • ליאם ברמן (אוראל אטיאס) (עונה 2): עובד של ספיבק, נשלח לשמורה כדי לרגל אחרי משפחת פישר. שוכר את היחידה של גאיה ואימה. שתל אצל ניקי מכשיר קשר. שון חשב שניקי מנהלת אתו רומן. גילה שהפישרים עלו עליו ועזב. מנסה להפיל את האשמה על גאיה. נבגד על ידי ארנסטו וצוותו. אחרי כן, אקו נעזרים בו על מנת לתפוס את ארנסטו, אך לבסוף בגד בהם מבלי שהם ידעו על כך והזהיר את ארנסטו. אנה גילתה על הבגידה שלו בסוף העונה. נעצר על ידי אקו.
  • גיל (יעקב זאדה) (עונה 2): חשוד של טומי. אומר שהוא בודק על המערה בשביל בניית כביש, אבל הוא עובד בשביל ארנסטו וליאם. מחזיק בגולגולת הדינוזאור של מיה ומרקו ומורה למיה לחבל בג'ימי. דניאל גילה על המזימה שלו והתקין בזיכרון הנייד שלו תוכנת מעקב משלו. הוא וצוותו ברחו למחבוא החדש של ליאם. נעל את ליאם בתוך מכולה על מנת שייתפס על ידי אקו. נעצר בסוף העונה.
  • בארי (יניב סוויסה) (עונה 2): עובד של גיל. התחזה למעסיק שלו בשביל ההפגנה שעליו הזהיר ליאם לפני כן. נשלח לחבל בג'ימי. גנב את הגולגולת ממיה ומרקו. נעצר בסוף העונה.
  • סטיב (יאיר להמן) (עונה 2): עובד של גיל. נעצר בסוף העונה.
  • דייוויד (שלומי קוריאט) (עונות 2 ו-3): אחד השכנים של נוח ואנה באתר הקרוונים. בן זוגה של רותי, אמו של דין. נשלח על ידי אסתר, השרה להגנת הסביבה, לעקוב אחר משפחת פישר. האנטגוניסט הראשי בעונה השלישית, בה הוא שב לשמורה עם בנו החורג דין. בהמשך, התגלה בתור מי שפיזר את האמבות ושהוא מפליל את כל מי שמפריע לו כגון: מרקו, אלינור ודניאל. שותפו וחברו הטוב ביותר של אריק. העלים עין בכל הפעולות הפליליות שבהם אריק היה מעורב ולהפך. נעצר בסוף העונה השלישית.
  • לאון (עונה 3): סוהר בבית הכלא "נווה דקלים". עבד בשביל דייוויד. נעצר בעקבות מעשה שחיתות ופלילים.
  • קלרה שניידר (רעות אלוש) (עונה 3): עובדת כביכול של השרה, אך בפועל עובדת עבור אריק ודייוויד. בעלת צוות שנועד לסגור את השמורה למקרה שההדברה תיכשל, וכך תתחלק בשלל היהלומים של אריק. נעצרה בסוף העונה השלישית ופוטרה על ידי השרה.

דמויות נוספות בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סופי (עדן סבן) (עונה 1): חברה טובה של אלה, אוהבת גיימינג ומשחקים כמו דניאל וכתוצאה מכך היא מתחברת אליו ומתאהבת בו והם הופכים לבני זוג. בהמשך אלה מגלה לה את האמת על דניאל ומשפחתו, מצטרפת לספיידרז והשתילה מכשיר מעקב לאריק. ראתה את ניקי ואדל נפגשות. בין העונות הראשונה והשנייה נפרדת מדניאל ומצאה חבר חדש (לפי שון).
  • לין (עומר נודלמן) (עונה 1): האקסית של שון. חלק מנבחרת החתירה. מתעבת את ניקי ומנסה להפריד בינה לבין שון. גילתה את האמת על גודמן ועל הפישרים כשהיא שמעה שיחה שלהם וסיפרה את זה למשפחת גודמן. בהמשך ניתקה את הקשר עם שון לאחר ששיקר לה. מתכננת לגלות פרטים על ניקי כדי להרחיק אותה משון, ועל הדרך משתפת בזה את אלה. לאחר שהבינה מטומי שניקי הייתה פעם מאוהבת במישהו בשם אדם היא שלחה לניקי הודעות מומצאות בשמו, אך מזימתה נחשפה. בהמשך נסעה לתחרות השיט מחוץ לישראל.
  • בן קלוגר (טל מוסרי) (עונה 1): לכאורה פושע והשותף של גודמן. משפחת פישר מנסה לתפוס אותו בגלל היותו פושע, אך מסתבר שהוא שליח של אדל ושהוא בפועל שחקן מובטל ומפעיל ימי הולדת בשם "דובי חבובי". בהמשך, טומי מעסיק אותו בתור המורה החדש לדרמה במקומו של ג'וני, ומתיידד איתו, כשבמקביל הוא מסתיר זאת מבני משפחתו. בהמשך, אדל סוחטת את בן וגורמת לו להפליל את הפישרים על ידי כך שהוא ישתול אצלם את החומר אי אקס תשע, ולגרום לטומי לדקלם טקסט כשהוא כביכול מתבייש בהוריו. בהמשך פרש מהדרכה בחוג הדרמה, ונשלח לייבש את האגם ביום של תחרות השיט. נלכד בהמשך על ידי נעמי, שון וניקי. גילה על המחבוא של הזוג פישר דרך מכשיר ההאזנה ששם בטלפון אצל אחד מבני המשפחה. בהמשך, נלקח למעצר על ידי אריק ואדל מכיוון שגילו אותו וגם על מנת שלא יפלוט דבר על זה. בהמשך ביקש מאריק, בתמורה על הספיידרז, חנינה. אחרי שהשתחרר הלך לראות את ההצגה של טומי, יישר את ההדורים עמו ולאחר מכן נעלם.
  • אסתר (רותי אסרסאי): השרה לאיכות הסביבה. המעסיקה של אריק, אשר סוחט אותה תחת מסווה וקול מעוות. בתחילה האמינה לאריק אך בהמשך, כשנחשף, הבינה את נוכלותו ומינתה את אנה לראשות אקו במקומו. היא פיטרה אותה בגלל הטעות שהייתה עם ה"בלו בירד 2". השעתה את נוח ואנה בעונה השנייה לאחר שהם נכשלו בלכידת ארנסטו ספיבק בפעם השלישית, אך בהמשך נתנה להם ולילדיהם אישור להמשיך לבד ללא שום גיבוי ממשלתי. החזירה אותם לעבודה בסוף העונה ואת אנה מינתה מחדש כיו"ר אקו. בעונה השלישית גילתה שדייוויד וקלרה מעלו באמונה.
  • אדי (ג'ורג' אסקנדר) (עונה 1): הסגן של אריק מסוכנות אקו. גילה דרך הספיידרז שאריק הוא הסוחט ואז שיתף איתם פעולה כדי להפליל את אריק. מועמד לראשות "אקו" במקום אנה פישר.
  • דורין בּנדיקט (לוטוס אתרוג) (עונה 1): העוזרת של עמנואל, החביאה אותו במקום מסתור ושיתפה איתו פעולה, עד שהתגלה. השותפה של אריק ואדל. המוח מאחורי ייבוש האגם, ותכננה למכור את הבלו ברד מאחורי גבו של גודמן ולהפלילו. חצי אחות של אדל, ארגנה לאדל דרכון מזויף. פיתחה גביש נוסף מתחת לאפו של גודמן. קיבלה את סופי להתמחות אצלה במשרד ולא ידעה שהיא מרגלת אחריה. נשלחה על ידי אחותה לחבל ב"בלו בירד 2". גילתה שהספיידרז בעקבותיה בגלל טעות שטומי עשה, ומחקה את קבציה במחשב. הכינה בהמשך גביש שלישי. בהמשך מתחרטת על כל מעשיה נגד המדינה ומגלה לדניאל ולסופי על הגביש שמקס ניסה להשמיד.
  • יונתן (יונתן רוזובסקי) (עונה 1): חבר טוב של שון. חלק מנבחרת החתירה. הוא מאוהב בסופי מאז כיתה ג' ומשקר לה שהוא מבין בגיימינג רק כדי לצאת איתה לכנס הגיימרים במקום דניאל.
  • מאיה (יובל גרוס) (עונה 1): חברתו של טומי מחוג הדרמה שאליו הצטרף, היא עוזרת לו בהכנה לאודישן במשחק.
  • ג'וני (אודי ברינדט) (עונה 1): המורה לדרמה של טומי, מאיה ועילי. פורש לטובת תפקיד בסדרת טלוויזיה.
  • עילי (רון כהן) (עונה 1): תלמיד בחוג למשחק. בנו של מנהל המתנ"ס. בחור יהיר, ולא כל כך מחבב את טומי, ובהמשך הוא מתפייס איתו כשהוא מגלה לו שהוא הלך לחוג על מנת לגרום להוריו להתגאות בו. השתתף בהצגה של טומי.
  • גיל לוינסקי (שמוליק שוורץ) (עונה 1): ראש מגמת התיאטרון שאליה רוצה להתקבל טומי. קוסם חובב. קיבל את טומי למגמה לאחר שהוא הרשים אותו.
  • גאיה (עמנואל לוי) (עונות 2 ו-3): מארגון "שומרי השמורה" ביחד עם אמילי. עוזרת לאמא שלה הענייה ומשכירה יחידת דיור לליאם. ליאם הפליל אותה וגרם לספיידרז לחשוב שהיא עובדת עם ארנסטו. בעונה השלישית התגלה שהיא בעלת רישיון נהיגה ורכב משלה.
  • דין(אלון גביש) (עונות 2 ו-3): בנה של רותי. מתחבר עם טומי. חובב חרקים. אינטלקטואל. גילה את האמת לגבי דייוויד והודיע על כך לטומי. שב לשמורה עם דייוויד בעונה השלישית לאחר שטומי דיווח לו על מה שמתרחש בשמורה.
  • נלי ג'י (קארין עליה) (מוזכרת בעונה 1, עונה 2 ועונה 3) בעלת בית הספר לאופנה שאליה התקבלה אלה. בעונה השנייה הפכה את אלה להיות העוזרת שלה.
  • אמילי (שקד קנוביץ) (עונות 2 ו-3): מארגון "שומרי השמורה" ביחד עם גאיה.
  • מיה בלום (ניקול פודבלני)[2] (עונות 2 ו-3):ביתו של מרקו, אורחת בשמורה. פלאונטולוגית. מתאהבת בדניאל. גיל אמר לה לפרוץ לג'ימי או שהוא יהרוס לה ולאביה את הגולגולת. הופכת בהמשך לבת זוגו החדשה של דניאל. עוזרת לדייוויד מתוך אמונה שהיא עושה משהו טוב, אך בהמשך היא גילתה שדייוויד סידר אותה.
  • מרקו בלום (אורי יניב) (עונות 2 ו-3): אביה של מיה, אורח בשמורה. פלאונטולוג. תועד על ידי ג'ימי שם דינמיט במערה. מצא אסטרואיד בסוף העונה השנייה. התאלמן מאמה של מיה לפני העונה השנייה ופתח בפרק ב' עם אלינור לפני העונה השלישית.
  • קטי(רוית יעקב)(עונה 2): אימה של גאיה, משכירה לליאם את היחידה שלה.
  • רותי (אריאל נוביק) (עונות 2 ו3): בת זוגו של דייוויד ואמו הביולוגית של דין. דייוויד הביא אותה בעונה השלישית על מנת להעסיק את דין. בהמשך, גילתה את האמת על מטרותיו האמתיות של דייוויד. בהמשך, כנראה נפרדה ממנו.
  • ארתור בראון (שראל פיטרמן) (עונה 2): אחראי איכות הסביבה במועצה שבתחומה נמצאת השמורה.
  • ראש הפקולטה (גיל וסרמן) (עונה 2): ראש הפקולטה שאליו מרקו התקשר על מציאת הגולגולת.
  • דינה (בר גול) (עונה 2): מזכירת המועצה.
  • בנג'י (אברהם ארנסון) (עונה 3): בנה של אלינור. מתאהב באלה לאחר שהיא באה לשמורה, ובהמשך הופכים לזוג.
  • אלינור (הדר רצון) (עונה 3): מדענית. אמו של בנג'י. התגרשה מאביו של בנג'י והחלה בפרק ב' עם מרקו בין העונות השנייה לשלישית. החליפה את האסטרואיד האמיתי במזויף. בהמשך, דייוויד גנב לה את המקורי. נחטפה על ידי דייוויד.
  • ארי (רז ספני) (עונה 3): כוכב רשת שמופיע עם ליבי בתוכנית מתיחות במרשתת. עוקב אחר מרקו ואלינור. לכאורה גנב עם ליבי את האסטרואיד והפליל את מרקו אבל מסתבר שהם יצרו אבן אסטרואיד מזויפת מסיליקון.
  • ליבי (ליאל אלי) (עונה 3): כוכבת רשת שמופיעה עם ארי בתוכנית מתיחות במרשתת. עוקבת אחר מרקו ואלינור. לכאורה גנבה עם ארי את האסטרואיד והפלילה את מרקו אבל מסתבר שהם יצרו אבן אסטרואיד מזויפת מסיליקון. בהמשך אלה שכרה אותה בתור המאפרת לסט הצילומים של נלי ג'י.
  • גיא (בר ברימר) (עונה 3): דוגמן של נלי ג'י. בעל דרישות גבוהות.
  • הכתב (משה אבוטבול) (עונה 3): הכתב שראיין את אלה לכתבת מגזין.
  • ד"ר עזיזי (משחק: עמית הכטר משחקת: קרן זילברמן) (עונה 3): דמות שיצרו הספיידרז על מנת לרמות את השרה. הרופאה שכביכול מטפלת באריק.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2021 פרסי הטלוויזיה לילדים ולנוער סדרת דרמה ספיידרז – עונה 1 מועמדות
השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה קים אור אזולאי מועמדות
בימוי בסדרת דרמה רני סער מועמדות
תסריט בסדרת דרמה מיכל קופר-קרן, נדב בן סימון מועמדות
המוזיקה המקורית הטובבה ביותר עמרי בר מועמדות
קאסט השחקנים בסדרה ספיידרז מועמדות
תגלית השנה יונתן גוטליב מועמדות
2022 פרסי נבחרי השנה של פרוגי סדרת הנוער של השנה ספיידרז 3 מועמדות
שחקן ראשי בסדרת נוער אברהם ארנסון מועמדות
עמית הכטר מועמדות
יונתן גוטליב מועמדות
שחקנית ראשית בסדרת נוער קים אור אזולאי מועמדות
שחקן אהוב בסדרת נוער יהודה בוחבוט מועמדות
אוראל אטיאס מועמדות
שחקנית אהובה בסדרת נוער נאיה פדרמן מועמדות
עמנואל לוי מועמדות
פריצת השנה במשחק ליאל אלי מועמדות
רז ספני מועמדות
ניקול פודובלני מועמדות
שקד קנוביץ מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.frogi.co.il/entertainment/31727 "פרטים ראשונים: HOT חשפה את הסדרות החדשות של 2020", פורסם באתר "פרוגי"
  2. ^ https://www.frogi.co.il/entertainment/tv/45579 "קבלו את הכוכבים החדשים שנראה השנה לראשונה בסדרות הנוער", פורסם באתר "פרוגי"