רצח ללא מניע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רצח ללא מניע
בימוי נילי טל
הופק בידי נילי טל הפקות
עריכה אלכס ניימן, עודד פרבר
מוזיקה איליה ברשדסקי
צילום עופר ינוב, יוחאי עצמון, אורי אקרמן, יוני סנדנר, דובי טל ומוני הרמתי ("אלבטרוס" צילומי אוויר)
הקרנת בכורה 2003
שפת הסרט עברית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"רצח ללא מניע" הוא סרט דוקומנטרי ישראלי שיצרה וביימה נילי טל. הסרט עוסק בפרשת רצח אסף שטיירמן ושודר לראשונה בשנת 2003[1].

הסרט שודר תחילה בערוץ 8 של הכבלים. לאחר מכן נרכש על ידי רשת בערוץ 2 ובשנת 2012 שודר פעם נוספת בערוץ 8 (במסגרת ציון 20 שנה לערוץ). כשהסתיימה תקופת הזיכיון לשידור הסרט, סירבה נילי טל למוכרו בשנית וגנזה אותו[2]. בהמשך התירה טל לשדר את הסרט והוא שודר בערוץ יס דוקו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 1996 נרצח אסף שטיירמן בן ה-18 בחורשה בכפר סבא. על אף מאמציה לא הצליחה המשטרה להגיע אל הרוצח. לאחר ארבע שנים התלוננה תושבת ירושלים במשטרה על אלימות מצד בעלה רעי חורב. כמו כן היא ציינה כי חורב התוודה בפניה בעבר על ביצוע הרצח. חורב נעצר והודה בביצוע הרצח. שותפיו לביצוע הרצח היו סיגלית חימוביץ', שהעלתה בפני חבריה את רצונה לרצוח את שטיירמן, וליהי גלוזמן, שהייתה בזירת האירוע ולא ניסתה למנוע את הפשע.

לאחר שליהי גלוזמן חתמה על הסכם עדת מדינה, בית המשפט דן את חורב למאסר עולם ואת חיימוביץ' ל-24 שנות מאסר[3].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בצילומי סרטון וידאו ביתי בו מופיע אסף שטיירמן בעת שהתגורר בארצות הברית בבית אביו. שטיירמן, בן להורים גרושים, עבר להתגורר עם אביו בארצות הברית בשנתיים האחרונות לחייו. בסרטון הוא נראה יוצא מבית אביו, בדרכו לנמל התעופה על מנת להמריא לישראל במטרה להתגייס לצה"ל. אשת אביו נשמעת קוראת לו "תישאר בחיים". בתחילת הסרט מופיעות עדויות של עובר האורח שמצא את גופתו בחורשה, ושל חוקרי משטרה שחקרו את פרשת הרצח.

העלילה מתמקדת בהמשך באחים לסרי, שלאחר הרצח נחקרו ונעצרו על ידי המשטרה פעמים רבות בחשד לביצוע הרצח. האחים נחקרו רבות במשטרה בעקבות העובדה שבליל הרצח ישב אחד מהם עם חברתו לא הרחק מזירת הרצח, וכהוכחה לכך ששהה בזירה הוכיחה המשטרה כי פריטי מזון וסיגריות שהשליכו על הקרקע, היו שייכים לאחד האחים. על פי חשד המשטרה האח השני סייע ברצח.

לאורך הסרט שזורות עדויות של בני משפחתו של אסף שטיירמן (אמו, אביו, סבו וסבתו), חוקרי המשטרה, יגאל לסרי, שנחשד לשווא על ידי המשטרה, אחותו ועורך דינו משה שרמן, וסנדרין בן-דוד שהייתה נשואה לרוצח רעי חורב ובעקבות תלונה שהגישה במשטרה נתגלה הרוצח. בנוסף להם הובאה עדות של אישה המקורבת למשפחת לסרי, שהתבקשה על ידי המשטרה להפליל את האחים. בנוסף לעדויות מובאים בסרט קטעים מחקירת האחים לסרי וקטעי חקירות ושחזור של רעי חורב, סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, וקטעי עדויות של פרקליטיהם.

הסרט מסתיים בשיר שכתב אסף שטיירמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רצח ללא מניע, באתר הבמה
  2. ^ נעמי רייכמן, הסרט הגנוז של נילי טל, באתר האינטרנט של נילי טל, 14 באוגוסט 2015
  3. ^ ירון דרוקמן, פענוח "הרצח המושלם" שזעזע את המדינה, באתר ynet, 13 בדצמבר 2014