שיחה:גופי סיבוב של חתכי חרוט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וואלה, לא חשבתי על זה. "שטחים מסובכים" זה יותר יפה ממפלצואידים. סליחה על ההפרעה הודעה זאת השאיר המשתמש האנונימי 85.65.191.139 (שיחה) (תרומות) מבלי לחתום.

מפלצואידים מתייחס גם לגופים תלת-מימדיהם, הנפחים שלהם והשטחים של השפות שלהם. המונח הוא מונח ישראלי מקורי של מרצים לפיזיקה שנתקעו עם קורסי מבוא למתמטיקה עבור פיזיקאים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:38, 26 פברואר 2006 (UTC)
הכינוי נובע כמובן מהעובדה כי קל יותר להשתמש באנליזה נומרית מאשר בשיטות מתמטיות "סטנדרטיות" יותר (שמניבות נוסחאות באורך הגלות) לחישוב התכונות. הוספתי נקודה זו לערך. טרול רפאים 22:12, 26 פברואר 2006 (UTC)

The name is completely unjustified. These are quadratic two-dimensional manifolds, and a jokingly given nick name should not be used as a title. Each one of those manifolds desrves its own article, and the classification can be discussed under the analytic part of "quadratic forms". Uzi V. ;

מבדיחה זה הפך לממש ערך אנציקלופדי הודעה זאת השאיר המשתמש האנונימי 82.81.7.176 (שיחה) (תרומות) מבלי לחתום.

איחוד הערכים מפלצואידים עם חתכי חרוט[עריכת קוד מקור]

הועבר מדף הצבעת מחיקה (שהפכה להצעת איחוד)

נגד. אלה שני נושאים שונים, רק שאחד משתמש בשני לחישובים הודעה זאת השאיר המשתמש האנונימי 82.81.7.176 (שיחה) (תרומות) מבלי לחתום.

ה-מפלצואידים הם Body of Revolution (מצטער, לא יודע איך מכנים את זה בעברית) של חיתכי חרוט. --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 08:57, 27 פברואר 2006 (UTC)
גם אני מתנגד לאיחוד, משום שמדובר בנושאים נפרדים. בעקבות הערתו של Asbl שיניתי את שם הערך, והוצאתי ממנו מידע שאינו רלבנטי לשם החדש. אפשר יהיה לכתוב מידע זה בערך שיינתן לו השם הנכון, לא מפלצואידים. לפי השם "מפלצואידים" חשבתי שמדובר בקרובי משפחה של הרובטריקים, ולא טרחתי לקרוא אותו. דוד שי 10:07, 27 פברואר 2006 (UTC)

"שם סלנג לגופים אלו הוא מפלצואידים" - יש מצב להסבר, כזה כאילו, איפה משתמשים בסלנג הזה, שהוא ממש חבל"ז? דוד שי

האמת, השם מפלצואיד משמש לתיאור גופים שדומים יותר לאמבהדואיד או תפודואיד ודברים הרבה יותר נבזיים מאשר סתם פרבולואידים ואליפסואידים פסוחים. הסלנג נפוץ בעיקר בקרב פיזיקאים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:54, 28 פברואר 2006 (UTC)
בקרב פיזיקאים בכל האוניברסיטאות בישראל או רק באוניברסיטה מסוימת? האם יש מקבילה בשפה זרה, או שזו המצאה ישראלית? דוד שי 22:02, 28 פברואר 2006 (UTC)
לפי מיטב ידיעתי, סלנג קיים לפחות באוניברסיטת תל אביב וכנראה גם בטכניון. לא ידוע לי על מקבילה חו"לית לכך. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 07:39, 1 מרץ 2006 (UTC)
בדקתי עם פיזיקאֵי הבית שלי, ומילה זו אינה מוכרת באוניברסיטה העברית ובטכניון. נדמה לי שמוטב בלעדיה. דוד שי 03:58, 2 מרץ 2006 (UTC)

לא ברור מה אתם רוצים מהיצורים החמודים והלא-מזיקים האלה. (0) כל "מפלצואיד" (1) אפשר (אחרי הזזה) להביא לצורה , כאשר (2) A היא מטריצה סימטרית ממשית, (3) ובפרט נורמלית. מכיוון שכך, (4) היא לכסינה אורתוגונלית, (5) ואפשר על-ידי סיבוב של המרחב להביא אותה לצורה אלכסונית; (6) כך מתקבל גליל, אליפסואיד, היפרבולואיד (קשיר או לא קשיר) או פרבולואיד, כשהצירים מצויים במקום הנכון. לא נורא. עוזי ו. 02:35, 2 מרץ 2006 (UTC)

תוכיח את זה (כך שיספיק ידע באלגברה א',מודרנית ובחדוא 2 להבין את זה)
בשמחה; אלא שהפסקה למעלה היא כבר הוכחה מלאה ומפורטת (פרט לעניין אחד קטן: כדי להביא את התבנית הלא-הומוגנית לצורה הומוגנית צריך להניח שהתבנית המקורית אינה מנוונת. גם בלי זה אפשר להסתדר, אבל העסק קצת יותר מסובך). מספרתי את ההוכחה, כדי להקל על ההמשך. מה לא ברור? עוזי ו. 03:37, 13 מרץ 2006 (UTC)

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

האם הבינוויקי האנגלי en:Quadric מתאים לערך הזה או ששם מדובר על משפחת גופים תלת מימדית גדולה יותר? -יונה בנדלאק - שיחה 14:30, 7 במרץ 2012 (IST)תגובה

שם מדובר על משטחים מממד כללי; הערך שלנו מכסה רק את המקרה התלת-ממדי. עוזי ו. - שיחה 15:09, 7 במרץ 2012 (IST)תגובה

איחוד הערכים "גופי סיבוב של חתכי חרוט" ו-"חתכי חרוט"[עריכת קוד מקור]

הערך הזה לא מוסיף מידע על מה שכבר נמצא בערך "ספרואיד" או שאפשר לכתוב בערכים "פרבולואיד" ו-"היפרבולואיד". אם אנחנו רוצים שאנשים ידעו לקשר בין חתכי חרוט לבין גופי הסיבוב המתאימים להם לא ברור לי למה פיסקה קצרה בדף "חתכי חרוט" לא מספיקה וצריך לזה ערך שלם שחוזר על מידע שכבר נמצא בערכים אחרים או מפרט על נושאים שראוי שיהיה להם ערכים משל עצמם. --Shaitibber - שיחה 13:48, 16 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה

הערך הנוכחי אינו עוסק בחתכי חרוט (=יריעות אלגבריות ריבועיות חד-ממדיות) אלא בגופי סיבוב של חתכי חרוט (=יריעות אלגבריות ריבועיות דו-ממדיות). השני אינו פרק בראשון, אלא נושא לעצמו. ערך ראוי לשמו על מיון תבניות ריבועיות מעל הממשיים יעסוק בשני הנושאים, וייתר במידת מה את הערך הזה. עוזי ו. - שיחה 18:37, 16 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
אני לא חושב שסתרת את הנקודה שלי שהיא שהערך הזה לא מוסיף על מידע שנמצא או צריך להימצא בערכים אחרים (לא הייתי מעלה טענה זו אם היה כאן פירוט על תכונות של גופי סיבוב של חתכי חרוט שלא נמצאות או ראוי שימצאו בערכים על היריעות המתאימות). בכל מקרה, גם אם יש מקום לדבר בהרחבה על גופי הסיבוב של חתכי חרוט (כמקרה מיוחד של גופי סיבוב) אני חושב שצריך להוסיף את המידע לערך חדש שמדבר על יריעות דו-מימדיות שנוצרות מסיבוב סביב ציר (כמו הערך באנגלית surface of revolution) ואין באמת סיבה שיהיה לזה ערך נפרד. --Shaitibber - שיחה 17:10, 18 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה
עריכה: עכשיו שאני חושב על זה, גופי סיבוב של חתכי חרוט זה שם מטעה כי הם כלל לא גופים, הם משטחים. נראה לי שצריך שני ערכים נפרדים למושגים האלה - גופי ומשטחי סיבוב, ואז יהיה אפשר להעביר את הערך הזה לערך "משטחי סיבוב". --Shaitibber - שיחה 18:35, 18 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה