שיחת משתמש:213.8.158.116

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת 213.8.158.116 בנושא ביטול עריכות

אמילי עמרוסי[עריכת קוד מקור]

תודה לך על תרומתך לערך אמילי עמרוסי, אנו מעריכים זאת מאוד ומזמינים אותך להירשם. ההרשמה אינה כרוכה בעלות כלשהי, ושומרת על אנונימיות. הרשמה תקל עלינו את השיח עמך ותאפשר לך לערוך בוויקיפדיה בצורה טובה יותר. הרשמה תאפשר לך גם ליהנות מתכונות נוספות שאינן מתאפשרות בכתיבה אנונימית (להרחבה בנושא – ויקיפדיה:למה ליצור חשבון?).

בברכה, הלל יערישיחה • כ"ה באב ה'תשע"ז • 15:13, 17 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה

ישראל אריאל (ליבוביץ')[עריכת קוד מקור]

שלום 213.8.158.116,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. נמצא שהערך "ישראל אריאל (לייבוביץ')" שיצרת לא מתאים במצבו הנוכחי למרחב הערכים. הוא הועבר למרחב טיוטה להמשך העבודה, בתקווה שישופר כך שניתן יהיה להחזירו אל מרחב הערכים. הטיוטה זמינה בכתובת הבאה: טיוטה:ישראל אריאל (לייבוביץ').

המלצה: יש לקרוא את הטיוטה בעין ביקורתית תוך שימת לב להערות בדף השיחה, למצוא ערכים טובים על נושאים דומים בוויקיפדיה ולנסות לעצב את הטיוטה לפי דוגמתם בצורה ובתוכן. חשוב לוודא שאין שגיאות כתיב, בעיות לשוניות, ניסוחים לא ברורים או תרגום מכונה. יש לוודא שהתוכן מגובה במקורות אמינים (באמצעות הערות שוליים). הערך צריך לנקוט נקודת מבט נייטרלית ולהכיל עובדות, ללא סופרלטיבים ודעות אישיות.

ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, בה דברים נעשים בהסכמה. ניתן להיעזר ב"ידידים הוויקיפדים" להתייעצות ועזרה בחממה. כמו כן יש לנו "ייעוץ לשוני", מדריכי הסגנון וויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים.

כאשר הטיוטה מוכנה למרחב הערכים, מומלץ לפתוח דיון חדש בדף "ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה".

תודה ובהצלחה!
יוניון ג'ק - שיחה 23:20, 21 בפברואר 2018 (IST)תגובה

ביטול עריכות[עריכת קוד מקור]

שלום, ותודה על תרומותיך.

בוטלו עריכותיך במלחמת גוג ומגוג - כדאי שלהסביר קצת יותר למה 14K בערך אינם שייכים לשם. וגם במשה הררי - העריכה נראית פרסומית משהו... Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 15:15, 15 במרץ 2018 (IST)תגובה

אתה יכול לקרוא בעצמך את גיבוב ה-14K ולראות שאין שם שום רמז למלחמת גוג ומגוג, אין שום קשר בין משפט אחד לשני ואין לי מושג מה האינטרס של הכותב להכניס כ"כ הרבה שטויות לערך הזה.
לגבי הערך משה הררי - תאמין לי שאין לי מושג מי הבנאדם, אני רק יודע שהספרים שלו עם 700-800 עמודים, נמכרים בישיבות ב-10-15 ש"ח. 213.8.158.116 15:23, 15 במרץ 2018 (IST).תגובה
וביתר פירוט:

מלחמת גוג ומגוג מוזכרת לראשונה בספר במדבר - ????? ומתקשרת לבעיה עם ההנהגה והעם. "וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים"[21] בשל המחסור בבשר.[22] יהושע בן נון מתחנן בשם העם[23] ומשה מתפלל לעזרה "כי כבד ממני" (במדבר יא, יד).

איפה כאן הקשר למלחמת גוג ומגוג.

הנהגת משה להבדיל מיהושע משה התנגד נחרצות לאכילת הבשר[24] ודורש מהם לאידיאלים גבוהים אך ה' נעתר לבסוף לתפילת יהושע בן נון,[25] והמטיר בשר במשך חודש ימים. ייתכן שזהו ההסבר לבקשת משה מה', "הרגני נָא הָרֹג",[26] כלומר הורד אותי דרגה, כי אין הוא ראה את העולם מנקודת מבטם של העם. העם קשה עורף משחר יציאתו ממצרים כך גם כאשר הגיעו לרפידים, דרש העם מים, לא כי הם צריכים אלא כי לא סמכו בקיומו של ה' שיספק להם מים כשיזדקקו. משה מכה בסלע כדי להדגים לעם שיש ה' ומשתלם לעבוד אותו.[27]

- איפה כאן הקשר למלחמת גוג ומגוג??

ה' נעתר לדרישת משה והורג (ויאסף) את משה ובמקום מעלה דרגה לשבעים ובכך מסמן את תום דרכו של משה וסלילת הכניסה לארץ בדרכו של יהושע, כלומר במנהיגים הדרושים פחות מהעם וחוטאים בדרך בעצמם. כל שבט שלח שישה נציגים (סה"כ 72) ולכן היה צורך לבצע הגרלה. בשל תוצאות ההגרלה, שנים מהנציגים, אלדד ומידד החליטו לוותר על מינוים. חרף זאת רוח ה' נפלה עליהם והם נבאו נבואות עליהן אין פרוט בספר במדבר.[28] הסנהדרין פרט על הנבואות.[29] הראשונה על מות משה והכניסה לארץ ישראל בידי יהושע בן נון. השנייה על מלחמת גוג ומגוג. הן בססו את הטיעון באמצעות הפסוק, "בֶּן אָדָם שִׂים פָּנֶיךָ אֶל גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג... הַאַתָּה הוּא אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי בְּיָמִים קַדְמוֹנִים בְּיַד עֲבָדַי נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים בַּיָּמִים הָהֵם שָׁנִים..."[30]

- איפה כאן הקשר למלחמת גוג ומגוג? אכילת הבשר הורידה מקדושת העם. לא רק בשל האכילה אלא בגלל שרק אצל הגויים נוהג צדיק להתפלל עבור כולם.[31] במקום שיהושע ידרוש מהעם לעבוד את ה' הוא נכנע לו ועושה כדרישתו ייתכן כי הוא עצמו אינו מבין את התוצאה של בקשתו. בנ"י מתים.[32] המפרשים מסביר כי זו מטאפורה למיאוס מבשר. המאיסה הובילה לתובנה שהבעירה-התאווה לבשר ממיתה את האדם ואינה כדאית. במילים אחרות, בנ"י המיתו את התאווה אך לא מתו פיזית. בעת קבורת התאווה הסביר משה לעם שהעולם חייב את המתים כדי שיתפתח. באותו שלב, בנ"י בוחרים לוותר על התאווה ולפקוד את תפקיד "החיים".[33] בהמשך העלילה מתברר שגם בקרב בני ישראל עדיין קיימים שבטים (ראובן וגד) המתאווים לאוכל ולממון ולכן משה מתפלל עבורם.[34]

מיד לאחר מכן, מגיע עמלק כאתגר חדש.[35] יהושע מבקש ממשה שישלח אנשים להלחם במלחמה. בספר תהלים מצוין שהלוחמים היו בני אפרים,[36] אלו שבטחו בכוח זרועם,[37] אך הם הפסידו בקרב ונצחו רק באמצעות משה.[38] מפני שלא עבודת האדם מנצחת במלחמות אלא עבודת השלמות. לכן מצד אחד העם צריך לעשות ולעמול אך מצד שני צריך לזכור שהכוח אינו שייך לו.

זהו דף שיחה של משתמש לא רשום שמזוהה רק לפי כתובת ה־IP שלו. ייתכן שהודעות ישנות בדף זה מתייחסות למשתמשים אנונימיים אחרים.

IP lookupDNS whoisTracerouteבדיקת Torחיפוש חסימת טווחתרומות טווחחסימות גלובליותתרומות וחסימות במיזמי ויקימדיה