אקוסילאוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקוסילאוס
לידה ארגוס
שפות היצירה יוונית עתיקה, לטינית עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם ספרותי פילוסופיה קדם-סוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקוסילאוסיוונית עתיקה: Ἀκουσίλαος) איש ארגוס, היה לוגוגרף ומיתוגרף יווני שחי במחצית השנייה של המאה ה-6 לפסה"נ,[1] אך יצירתו שרדה רק בפרגמנטים ובתקצירים של נקודות בודדות.

אקוסילאוס נקרא בנו של קבאס או סקבראס,[1] אך לא ידוע אם היה מארגוס הפלופונסית או הבואוטית. הוא נחשב על ידי אחדים מבין שבעת חכמי יוון.[1]

על פי הלקסיקון הביזנטי סודא (המאה ה-10), אקוסילאוס כתב גנאלוגיות (אילנות יוחסין) מתוך לוחות נחושת שאביו מצא בעת שחפר בביתו.[2] כמה פרשנים מודרניים רואים מקור זה בחשדנות. מצוטטים שלושה ספרים של הגנאלוגיות שלו, שהיו ברובם רק תרגום של הסיודוס לפרוזה.[3][1] כמו רוב הלוגוגרפים האחרים, הוא כתב בניב האיוני.[1] אפלטון הוא הסופר הקדום ביותר שמזכיר אותו.[4][1] יוסף בן מתתיהו מזכיר בחיבורו "נגד אפיון" את אקוסילאוס בתוך שורה של סופרים יוונים לדוגמה, שבדו סיפורים מדמיונם וסתרו זה את זה.[5] יוסף בן מתתיהו מזכיר את אקוסילאוס גם בספר "קדמוניות היהודים".[6]

החיבורים שנשאו את שמו של אקוסילאוס בתקופה מאוחרת יותר היו מזויפים.[1]

הוא אחד המחברים שהפרגמנטים שלו נאספו ב- Die Fragmente der griechischen Historiker של פליקס יעקובי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 7 Smith, William (ed.). "Acusilaus". A Dictionary of Greek and Roman biography and mythology. Perseus Digital Library.
  2. ^ Suidas, s.v. Ακουσίλαος, alpha,942
  3. ^ קלמנס מאלכסנדריה, סטרומטה, ספר 6, 2
  4. ^ אפלטון, המשתה, פרק ו (178b), בפרויקט בן יהודה.
  5. ^ יוסף בן מתתיהו, נגד אפיון, מאמר ראשון, פרק ג: "כמה פעמים חלק הלניקוס על אקוסילאוס בייחוסי משפחות, וכמה הירבה אקוסילאוס לתקן את דברי הסיודוס" (תרגום יעקב נפתלי שמחוני).
  6. ^ יוסף בן מתתיהו, קדמוניות היהודים, ספר א, 108.